מדריך גוגל אנליטיקס (2024) כולל צילומי מסך

גוגל אנליטיקס

תוכן עניינים

מה זה גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי של חברת גוגל המאפשר לאסוף נתונים על תנועת הגולשים באתר או באפליקציה. דרכו אפשר לאסוף נתונים ולנתח נתונים גם ע"י הפקת דוחות ולהגיע למסקנות שיעזרו לנו לשפר את הביצועים של האתר.

גוגל אנליטיקס מאפשרת מעקב אחרי כל סוגי התנועות לאתר כגון: תנועה אורגנית, תנועה מפרסום ממומן, תנועה מרשתות חברתיות ועוד.

מעבר למידע של מקור תנועת המשתמשים, גוגל אנליטיקס נותנת לנו נתונים על הפעולות שהמשתמשים עושים באתר כמו באיזה דפים הגולשים צפו ולמשך כמה זמן, על איזה כפתורים הגולשים לחצו ועוד.

מסך הראשי של גוגל אנליטיקס

למה גוגל אנליטיקס משמש?

משמש למדידה וניתוח של התנהגות המשתמשים באתר. נוכל לקבל אינדיקציה מאיזה מקור הגולש הגיע לאתר שלנו, באיזה עמודים הוא צפה וכמה זמן הם היו באתר, נתונים אלו יכולים לעזור לנו לשפר את יעילות האתר ולייצר יותר המרות דרך טראפיק אורגני שיבוא כתוצאה מדיוק התוכן ושיפור חווית המשתמש בדפי האתר. הדיוק והשיפור הוא כתוצאה מניתוח ההתנהגות המשתמש המתבסס על הנתונים שקיבלנו מגוגל אנליטיקס.

ניתוח ושיפור ביצועי קמפיינים שיווקיים: דרך גוגל אנליטיקס אפשר לצפות בנתונים ולנתח אותם ומשם להסיק מסקנות על נתוני הקמפיין שלנו. כך אפשר לדעת איזה פרסום עבד יותר טוב ומה פחות, מה המקור התנועה שבו שמניב יותר המרות, מה הנתונים הדמוגרפיים של המשתמשים שהתעניינו במודעה ועם כל המידע הזה אפשר לחדד את הקמפיין ולשפר אותו משמעותית ולא פחות חשוב מזה נוכל לדעת מה לא עובד כלל ולהפסיק להשקיע בו תקציב.

איך גוגל אנליטיקס עובד?

גוגל אנליטיקס עובדת על טכנולוגיית עוגיות Cookies על מנת לאסוף מידע על תנועת משתמשי האתר. באתר אנחנו צריכים להטמיע קוד מעקב קטן שמאפשר איסוף מידע. כשגולש נכנס לאתר השורת קוד יוצרת עוגיות  Cookies, שזה קובץ קטן שאוסף מידע על המשתמש. הקובץ הקטן מאוחסן בדפדפן ושם נשמר האינפורמציה על המשתמשים. לדוגמא אם משתמש היה באתר ושם מוצר מסוים בעגלת הקניות והוא יצא מהאתר וחזר אחרי כמה ימים המשתמש שנכנס מחדש יראה שהמוצר שהוסיף עדיין נמצא בעגלת הקניות של האתר, וזה קורה כי הדפדפן קורא את הקובץ שמאוחסן בו שהוא קובץ העוגיות. בנוסף לזה שזה עוזר להשאיר את הגולש בדיוק במקום שהוא עזב את האתר שלנו היכולת הזו חשובה לנו כי היא שולחת את כל הנתונים על פעולות הגולשים לגוגל אנליטיקס. בגוגל אנליטיקס אנחנו יכולים לצפות בכל הפעולות שהגולשים ביצעו ולייצר דוחות מפורטים על תנועת הגולשים באתר ומשם לשפר את הביצועים שלנו.

איך מתקינים גוגל אנליטיקס?

להתקנת גוגל אנליטיקס יש 2 חלקים:

חלק 1: פתיחת חשבון בגוגל אנליטיקס.

חלק 2: הטמעת קוד גוגל אנליטיקס באתר.

חלק 1: פתיחת חשבון משתמש בגוגל אנליטיקס

יש להיכנס לגוגל אנליטיקס ולהתחבר תחילה לחשבון ה- Gmail. לאחר מכן יש ללחוץ על יצירת חשבון.

הודעה שאנחנו שמחים שהצטרפת לגוגל אנליטיקס. לחיצה על יצירת חשבון.

בחלון שנפתח יש להזין את שם החשבון, כדאי להזין את שם האתר שלכם.

כעת יש להגדיר את הנכס, יש להזין את שם הנכס, אזור זמן ומטבע.

חלון מילוי פרטי הנכס בגוגל אנליטיקס. מילוי שם הנכס, אזור זמן ומטבע

כעת יש  להזין את פרטי העסק: קטגוריית תחום העסק וגודל העסק. מידע זה יעזור לגוגל להבין את העסק שלכם טוב יותר.

חלון תיאור העסק ביצירת חשבון בגוגל אנליטיקס. בחירת קטגוריית תחום העסק וגודל העסק

נזין את היעדים העסקיים של האתר שלנו על מנת לקבל דוחות בהתאמה.

חלון בחירת היעדים העסקיים בחשבון בגוגל אנליטיקס. בחירת יעד עסקי יצירת לידים.

יש לאשר את התנאים וההגבלות של גוגל על מנת ליצור חשבון.

הודעת הסכם התנאים וההגבלות של גוגל אנליטיקס.

כעת נפתח מסך שמאפשר לנו לבחור מאיזה פלטפורמה הנתונים שלנו יאספו. במקרה שלנו נבחר אינטרנט.

חלון תחילת איסוף נתונים בגוגל אנליטיקס. בחירת פלטפורמה להגדרת איסוף נתונים. סימון אינטרנט כבחירה

בחלון זה נזין את כתובת האתר ושם מקור הנתונים. לאחר מכן נלחץ על "יצירת מקור נתונים" על מנת לקבל את קודID  המזהה של גוגל אנליטיקס.

חלון הגדרת מקור הנתונים באינטרנט בגוגל אנליטיקס. מילוי פרטי כתובת האתר ושם מקור הנתונים

כך אתם אמורים לקבל את הנתונים.

חלון קבלת פרטי מקור הנתונים של גוגל אנליטיקס

חלק 2: הטמעת קוד גוגל אנליטיקס באתר

לאחר שקיבלנו את הקוד של מגוגל אנליטיקס נשאר לנו להטמיע אותו באתר שלנו על מנת שיתאפשר איסוף המידע מהאתר לגוגל אנליטיקס.

במידה ויצאתם מחלון קוד הזיהוי ID של אנליטיקס ואתם רוצים לחזור אליו שוב, יש להיכנס למסך הבית וללחוץ על "למעבר למקור הנתונים". או לחילופין דרך סרגל הכלים תנווטו אל עדכוני נתונים ושם תראו את קוד הזיהוי. כעת יוצג לכם מספר ID מזהה מדידת מעקב שמתחיל ב-G.

יש 3 אופציות להטמעת גוגל אנליטיקס באתר: הטמעה בעזרת תוסף חינמי, הטמעה ידנית של הקוד והטמעה בעזרת גוגל תג מנג'ר.

אופציה 1 מערכתWordPress : הוספת קוד גוגל אנליטיקס דרך תוסף במערכת וורדפרס

ניכנס למערכת הניהול של האתר שלנו בוורדפרס וננווט אל תוספים. נוריד את התוסף GA Google Analytics לוורדפרס ונפעיל אותו.

אחרי ההורדה של התוסף נעבור במערכת הניהול של וורדפרס אל הגדרות, נבחר Google Analytic  ואז נבחר ב- Plugin Settings.
נזין את הקוד ID מזהה מדידה שקיבלנו בגוגל אנליטיקס ונלחץ על שמור. בנוסף אנחנו ממליצים להשאיר את ההגדרה של שיטת המעקב על Google tag.


זה הכל, ההטמעה בוצעה. (בהמשך המדריך יש פירוט על איך לבדוק שהקוד באמת הוטמע בצורה תקינה באתר).

חלונית הגדרות במערכת וורדפרס, להגדרת גוגל אנליטיקס באמצעות תוסףGA Google Analytics . מילוי מספר המזהה של גוגל אנליטיקס ובחירת שיטת המעקב- גוגל תג

 

אופציה 1 מערכת WIX: הוספת קוד גוגל אנליטיקס דרך תוסף במערכת וויקס

בוויקס אם קיים לכם חשבון פרימיום תוכלו להוסיף תוסף מובנה של גוגל אנליטיקס ודרכו תוכלו להטמיע את קוד המעקב באתר.

בסרגל כלים מנווטים ל- Marketing Integrations.

הוספת קוד גוגל אנליטיקס דרך תוסף מובנה במערכת וויקס. בסרגל כלים בוחרים ב- Marketing Integrations

מחפשים את כלי Google Analytics ולוחצים על Connect. לאחר מכן חלון נפתח ושם יש להזין את קוד ID המזהה של גוגל אנליטיקס.

בחלון Marketing Integrations רואים את כלי גוגל אנליטיקס. לוחצים על Connect להתחברות לחשבון

אופציה 2: הוספת קוד גוגל אנליטיקס בצורה ידנית לאתר

בגוגל אנליטיקס מנווטים אל עדכוני נתונים > בוחרים בנכס (האתר) שאחריו רוצים לעקוב > לוחצים על הצגת הוראות התיוג.

הודעה על הצגת הוראת התיוג בגוגל אנליטיקס על מנת לחזור לקוד מזהה של גוגל אנליטיקס

לאחר מכן לוחצים על התקנה ידנית. כעת נפתח לנו חלונית של קוד המעקב שאותו אנחנו צריכים להעתיק ולהדביק במערכת ניהול האתר שלנו, התקנת הקוד מתבצעת ב<head> בחלקו העליון.

חלונית קוד מעקב להתקנה ידנית של גוגל אנליטיקס

אופציה 3: הוספת קוד גוגל אנליטיקס באמצעות גוגל תג מנג'ר

תחילה יש לוודא שמותקן לכם גוגל תג מנג'ר באתר.
מנווטים לאתר של גוגל תג מנג'ר ומנווטים אל תג Tags > ומוסיפים תג חדש על לחיצה על NEW. מוסיפים תג בשם Conversion Linker ובטריגר נבחר All Pages. זה תג שמאפשר לנו לקשר את ההמרות בין שתי המערכות על מנת שיעבירו נתונים בניהם.

הוספת תג חדש ולחיצה על NEW חדש על מנת להוסיף תג במערכת גוגל תג מנג'ר

בחלונית שנפתחת תחת Tag Configuration נלחץ על Coose a tag type to begin setup. כעת נוכל לבחור את סוג התג שלנו > נבחר ב- Google Analytics: GA 4 Configuration < Google Analytics.

חלונית בחירת סוג התג במערכת תג מנג'ר. בחירת Google Analytics: GA 4 Configuration בסוג התג

כעת נוסיף את המספר ה- ID שקיבלנו בגוגל אנליטיקס.

מילוי פרטי הקוד המזהה של גוגל אנליטיקס תחת התג בגוגל תג מנג'ר

לאחר ההוספה נוסיף טריגר ע"י לחיצה על החלק התחתון Triggering.

נבחר בטריגר- All Pages  תחת Page view. זה יבטיח לנו שנתוני המעקב ישלחו מכל עמודי האתר. נלחץ לאחר מכן על שמור ואז על Submit.

בחירת סוג הטריגר במערכת גוגל תג מנג'ר. בחירת טריגר All Pages תחת Page view

זהו סיימנו להתקין את גוגל תג מנג'ר באתר שלנו.

אילו הם השיטות העיקריות להטמעת קודים. כמובן שאתם יכולים להיעזר במפתחים שיעזרו לכם להטמיע את הקוד במידה ואתם לא מעוניינים לעשות זאת בעצמכם.

איך נדע אם הקוד של גוגל אנליטיקס באמת הוטמע באתר בצורה נכונה?

אחרי ההטמעה נבצע בדיקה לתג, בבדיקה נוכל לראות אם התג של גוגל אנליטיקס או כל תג אחר מותקן ופועל כראוי. לשם הבדיקה נוריד תוסף לדפדפן מחנות התוספים של גוגל כרום.

שם התוסף שנוריד  Tag Assistant Legacy.לאחר ההתקנה שלו הוא יופיע לנו בדפדפן כרום תחת תוספים. יש לשים לב שאנחנו צריכים קודם להיכנס לאתר שבו הטמענו את התג לשם הבדיקה. לאחר לחיצה על התוסף יקפוץ לנו חלונית> נלחץ על Enable.

חלונית תוסף כרום Tag Assistant Legacy. בחירה בEnable

נעשה רענון לדפדפן ולאחר מכן נלחץ שוב על התוסף של התג ויופיע לנו רשימת התגים שמוטמעים באתר שלנו. בשלב זה נרצה לראות את התג של גוגל אנליטיקס שהטמענו. נוכל לוודא שזה התג הנכון לפי המספר מזהה של גוגל אנליטיקס שמתחיל באות G שני המספרים אמורים להיות זהים. (במידה והטמענו דרך גוגל תג מנג'ר אנחנו נראה את המספר מזהה של גוגל תג מנג'ר) אם המספר- ID זהה סימן שההתקנה עברה בהצלחה.

דבר נוסף שנותן אינדיקציה שהקוד הוטמע בצורה תקינה הוא הצבע של התג שמופיע ב- Tag Assistant Legacy. אם התג בצבע כחול או ירוק זה אומר שההטמעה תקינה. אם התג בצבע צהוב או אדום זה נותן לנו אינדיקציה שיש בעיה. יש לשים לב שבשלב הזה שלא הגדרנו עוד תגים וטריגרים ואף תג לא נורה אז הצבע יכול להיות אדום או צהוב וזה לא אומר שההתקנה לא צלחה. רק לאחר הגדרת התג והטריגר ושאחד מהם נורה ויש לנו צבע אדום או צהוב זה יהווה לנו אינדיקציה שההתקנה לא תקינה.

חלונית התוצאות של Tag Assistant Legacy במראה אם התג של גוגל אנליטיקס הוטמע כראוי. צבע התג כחול

מה זה המרות בגוגל אנליטיקס?

המרות בגוגל אנליטיקס הם פעולות הכי חשובות שהגולשים מבצעים באתר. המרה יכולה להיות כל דבר, למשל קנייה של מוצר וסכום הרכישה, מילוי טופס, הרשמה לניוזלטר, הורדה של קובץ ומה הקובץ הנפוץ להורדה, צפייה בסרטונים ומשך זמן הצפייה הממוצע.

למה חשוב להגדיר המרות בגוגל אנליטיקס?

חשוב להגדיר המרות מכיוון שהם מאפשרות לנו לקבל אינדיקציה על ההצלחה של האתר או ההצלחה של הקמפיינים השיווקיים שלנו.

הגדרת ההמרה מאפשרת לנו יכולת מעקב אחרי ההמרות שהגולשים ביצעו. נוכל להשתמש בהמרות מובנות בגוגל אנליטיקס ונוכל גם להוסיף המרות מותאמות אישית על פעולות מסוימות שאחריהם נרצה לעקוב.

מנתוני ההמרות שהגדרנו נוכל לדעת מה עובד לנו טוב ומה לא. אם נבין מה לא עובד נוכל לשפר אותו או להשקיע יותר במה שעובד טוב.

לדוגמא אם יש לנו כל מיני סרטונים באתר, ויש סרטון ספציפי שהרבה צופים בו עם משך זמן צפייה ממוצע גבוה, נוכל למקם את הסרטון במקום טוב יותר ובכך לשפר את האתר ולהגדיל את ההצלחה.

הבחירה בסוג ההמרה בדרך כלל תהיה בהקשר ליעדים העסקיים שאותם נרצה להשיג. אם יש לנו אתר e-commerce סביר להניח שההמרה הכי חשובה תהיה קנייה. אם יש לנו אתר של נותן שירות ונרצה להשיג לידים סביר להניח שהמרה של מילוי טופס עם פרטים אישיים תהיה ההמרה החשובה ביותר שלנו.

איך מגדירים המרות בגוגל אנליטיקס?

על מנת להגדיר המרות בגוגל אנליטיקס ראשית יש ליצור אירוע או להשתמש באירועים שגוגל אנליטיקס יצר לנו.

מנווטים לניהול Admin > אירועים Events.

כעת גוגל אנליטיקס יראה לו אירועים קיימים מפעולות שהגולשים ביצעו באתר שלנו, או לחילופין ניצור אירוע מותאם אישית.

בדוגמא שלפנינו אנחנו רואים מספר אירועים, אחד מהאירועים הוא מילוי טופס שזה פעולה חשובה שהגולש ביצע שאותו נרצה לסמן כהמרה Conversion. על מנת לעשות זאת נלחץ להפעלת "סמן כהמרה" בשורה של מילוי טופס, לאחר הלחיצה הכפתור יהיה בצבע כחול.

חלון אירועים בגוגל אנליטיקס. תחת אירועים קיימים רואים שיש המרה של מילוי טופס ובעמודה של סמן כהמרה היא פועלת ומסומנת בכחול

כעת בסרגל ניווט של הניהול נעבור לחלונית המרה Conversion ניתן להבחין שכעת האירוע מילוי טופס הפך להמרה והוא מסומן בכחול.

חלונית המרות בגוגל אנליטיקס. תחת אירועי המרה רואים שם המרה בשם מילוי טופס, ובעמודה סימון כהמרה דלוקה ומסומנת בכחול

איך לבצע קישור בין Google Ads לחשבון Analytics Google שלכם

אחרי שהגדרנו את המרות שלנו יש לנו אפשרות לייבא את המעקב המרות לחשבון Google Ads על מנת לקבל את הפרמטרים המדויקים בתוך מערכת גוגל אדס ולקבל אינדיקציה על הצלחת הקמפיין.

בגוגל אנליטיקס ננווט אל סרגל הניהול Admin > נלחץ על קישורים ל- Google Ads.

בתפריט הניהול בגוגל אנליטיקס בוחרים בקישורים ל- Google Ads

בחלונית שנפתחת נלחץ על "קישור" (Link) הכחול ונבחר את חשבון גוגל אדס שאותו נרצה לקשר. נגדיר את שאר ההגדרות שניתנו לנו. לאחר ההגדרה נלחץ על SUBMIT על מנת ליישם את הקישור.

בחלון חשבונות גוגל אדס מקושרים רואים שאין לנו חשבון מקושר עדיין, לוחצים על קישור על מנת להתחיל בתהליך קישור החשבון

לאחר מכן נלך לחשבון שלנו בגוגל אדס > כלים והגדרות > נעבור לחשבונות מקושרים > נבחר ב- Google Analytics (GA4) > נלחץ ונוודא שרשום שהחשבון מקושר לגוגל אנליטיקס.

יש לשים לב שהעברת נתונים בין הנכסים יכול להימשך 24 עד שעות.

חלון חשבונות מקושרים בגוגל אדס שנמצא תחת כלים והגדרות. בוחרים בגוגל אנליטיקס  4 . אחרי הבחירה רואים תחת "החשבונות והמוצרים המקושרים שלך" את גוגל אנליטיקס מקושר ומסומן בוי ירוק

איך לייבא המרות מגוגל אנליטיקס אל גוגל אדס

ראשית יש לשים לב שקישרנו בין גוגל אדס לגוגל אנליטיקס (שזה השלב הקודם שביצענו).

נתחבר לחשבון הגוגל אדס שלנו > כלים והגדרות >  המרות > נלחץ על פעולת המרה חדשה > ייבוא.
נבחר את הפריט אותו נרצה לייבא > נבחר ב- נכסי Google Analytics 4 > נבחר ב- אינטרנט > נלחץ על המשך.

לאחר הייבוא נוכל להתחיל לראות את ההמרות בנתוני חשבון הגוגל אדס שלנו.

ייבוא המרות מגוגל אנליטיקס לגוגל אדס. במערכת גוגל אדס נלך לכלים והגדרות וננווט אל המרות ובלחץ על פעולת המרה חדשה. בחלון שנפתח צריך לבחור את סוג ההמרה שנרצה לייבא. בחירה בוי כחול בסוג "ייבוא" בחלונית החדשה שנפתחה בוחרים ב- נכסי Google Analytics 4 ותחתיו נבחר ב"אינטרנט" ונלחץ על המשך

כיצד ליצור דוחות בגוגל אנליטיקס

דרך יצירת דוחות בגוגל אנליטיקס נוכל להבין כיצד הגולשים שלנו יוצרים אינטראקציה באתר שלנו. נוכל לזהות מגמות והזדמנויות לשיפור האתר ונוכל גם לשפר את אסטרטגיית השיווק שלנו. ניתן להשתמש בדוחות שגוגל מספקת לנו כמבט כללי על הנתונים שלנו. אם נרצה מידע מדויק יותר שמתאים לצרכים שלך, נוכל ליצור דוח בהתאמה אישית לפי פרמטרים שיתאימו לצורך שלנו כגון: משתמשים, פעולות, סוג הפלטפורמה ועוד.

מושגים בסיסיים בגוגל אנליטיקס

משתמשים – User

משתמש זה מבקר אינדיבידואלי באתר. גוגל אנליטיקס משתמש בעוגיות כדי לצבור מידע על משתמשי האתר שלנו ובאמצעותו הוא זוכר מי ביקר כבר באתר.

צפיות – Views

גוגל אנליטיקס צוברת נתונים על כל צפייה בדף ספציפי באתר שלנו. אם משתמש צפה בדף שלנו, עזב ואז שוב חזר לאותו דף גוגל אנליטיקס יחשב את זה כ- 2 צפיות נפרדות. דרך הנתון הזה נוכל לראות איזה עמודים הם הכי פופולאריים, אולי נרצה לקדם אותם יותר או שנרצה להבין מה הסיבה שמבקרים לא נכנסים לדפים הפחות נצפים.

על מנת לצפות בדוח של הצפיות יש להכנס לדוחות > מעורבות > דפים ומסכים.
בדוח הזה נבין באיזה דף צפו הכי הרבה, כמה צפיות היה לכל משתמש, משך זמן ההתעניינות של כל משתמש ועוד.

סשן – Session

סשן זה שם לביקור של משתמש באתר, לא מדובר בצפייה בודדת, אלא בכל סך הפעולות שהגולש ביצע. אם הגולש נכנס לאתר וביצע 5 פעולות של צפייה בדף, לחץ על לינק וניגן סרטון אז כל הפעולות האלה נחשבים סשן אחד כל עוד לא עבר 30 דקות בין פעולה לפעולה. כלומר אם הדף של האתר שלנו פתוח אצל הגולש והוא לחץ על לינק ולאחר מכן לא עשה שום פעולה במשך 30 דקות ואחרי 35 דקות הוא עשה פעולה בדף שלנו אז הפעולה הזאת תחשב כסשן חדש, כלומר אותו גולש ביצע 2 סשנים.

אירוע – Event

במהלך סשן גולשים יכולים לבצע כמה פעולות באתר. גולש יכול ללחוץ על כפתורים מסוימים, למלא טופס לצפות בסרטון, לגלול בדף האתר. הפעולות האלו נקראות אירועים Events. על ידי יצירת אירועים אנחנו מקבלים מידע על הגולש ועל האינטראקציות שהוא עשה באתר.
גוגל אנליטיקס עוקבת אחרי האירועים באופן אוטומטי על ידי זיהוי פעולה. פעולות כמו כמות קליקים, התחלת סשן, צפייה בווידאו, גלילה ועוד.

 בנוסף ניתן ליצור אירועים מותאמים אישית לנו שיביאו לנו מעקב אחרי פעולות חיוניות שחסרות לנו. יצירת אירועים מותאמים אישית נעשית בגוגל אנליטיקס, אך חלק מהאירועים המותאמים אישית מצריכים להשתמש וליצור את האירועים באמצעות גוגל תג מנג'ר.

המרה – Conversion

המרה היא פעולה חשובה שגולש מבצע באתר. הגדרת מה היא המרה יכולה להשתנות בהתאם לסוג העסק, סוג האתר ולפי המטרות העסקיות שלנו.

אם יש לנו אתר e-commerce פעולה של קנייה מצד הגולש תהיה עבורנו המרה הכי חשובה. אם יש לנו בעל עסק שנותן שירותים אז פעולה של מילוי טופס לידים יהיה הפעולה הכי חשובה שלנו.

שיעור מעורבות – Engagement rate

מעורבות נספרת בכל פעם שגולש יוצר מעורבות באתר במקרים הבאים:  גולש צופה ב-2 עמודים או יותר או שהה מעל 10 שניות באתר או  שהגולש מבצע המרה.

בגוגל אנליטיקס 4 שיעור הנטישה Bounce rate נגזר משיעור המעורבות. כלומר אם היה לי 80% מעורבות אז נגזר ששיעור הנטישה עומד על 20%.

שיעור הנטישה – Bounce rate

מתייחס למספר הגולשים שעזבו את האתר תוך כמה שניות ולא ביצעו שום פעולה באתר. הגולש יכול לצאת כי טעינת האתר איטית מדי והוא איבד סבלנות, תקלה טכנית באתר, האתר לא התאים למה שחשב או ציפה ולכן עזבו מהר. משיעור נטישה גבוה אנחנו יכולים להסיק שאולי יש לנו בעיה טכנית באתר או שהטעינה כבדה מדי ולא עולה מהר. אחוז נטישה גבוה יכול לפגוע משמעותית בדירוג ובמיקום התוצאות שנופיע בו במנועי החיפוש.

אורך סשן – Session duration

מה אורך הזמן שגולש שהה באתר שלנו במהלך סשן אחד. אם יש לנו נתונים של סשנים ארוכים זה מעיד שהתוכן שלנו מעניין וזה יועיל לנו מבחינת הקידום האורגני שמנועי החיפוש ידרגו אותנו גבוה יותר.

איך מוסיפים משתמשים לגוגל אנליטיקס

יש 2 אופציות למתן ניהול הרשאות, יש הרשאה ברמת חשבון ויש הרשאה ברמת נכס.

במידה ויש לנו כמה נכסים (אתרים) שמחוברים תחת אותו חשבון יש לנו אופציה לבחור אם אנחנו רוצים לתת גישה ברמת החשבון לכל הניהול נכסים שלנו למשתמש החדש או שנרצה לבחור ולתת הרשאה לניהול נכס ספציפי מתוך כל הנכסים שלנו למשתמש החדש.

כל מה שצריך לעשות הוא לנווט בגוגל אנליטיקס אל ניהול > Admin ולבחור תחת עמודה חשבון "בניהול הרשאות גישה לחשבון" או ולבחור תחת עמודה נכס ב"ניהול הרשאות גישה לחשבון" לפי רמת ההרשאה שנרצה לתת.

להוספת משתמש חדש בגוגל אנליטיקס נלך לתפריט הניהול בגוגל אנליטיקס רואים שני אופציות לניהול הרשאות גישה. רואים "ניהול הרשאות גישה לחשבון" ו- " ניהול הרשאות גישה לנכס. נבחר באחד מהם תלוי ברמת הגישה שאותו נרצה לתת למשתמש

בחלונית שנפתחה לוחצים על הפלוס על מנת להוסיף משתמש > נבחר בהוספת משתמשים.
כעת נפתח לנו חלונית, נזין את המייל של המשתמש שלו אנחנו רוצים לתת גישה לחשבון ונבחר את רמת ההרשאות שנרצה לתת לו. לאחר מכן נלחץ על הוספה.
המשתמש שאליו הענקנו גישה יקבל הודעה במערכת אנליטיקס ובמייל והוא יצטרך לאשר את ההצטרפות.

אין שום סיבה לתת למשתמשים אחרים הרשאה של "מנהל מערכת". לתת הרשאה ברמת "עורך" זה מספיק, עם הרשאה ברמת "עורך" ניתן לבצע את כל הפעולות פרט לניהול משתמשים שמאפשר לבצע הסרה והוספת משתמשים. הוספת והסרת משתמשים מתאפשר תחת הרשאת "מנהל מערכת" בלבד.

הוספת אימייל של המשתמש החדש שאותו נרצה להוסיף לגוגל אנליטיקס.
מתחתיו רואים את האופציות הקיימות של הגבלות נתונים ותפקידים ישירים שנונתים לנו בחירה בסוג ההרשאה שנרצה לתת. רואים שמסומן "עורך" כבחירה

שאלות נפוצות על גוגל אנליטיקס

האם גוגל אנליטיקס בחינם?

כן, גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי שכל אחד יכול להשתמש בו על מנת לעקוב אחרי תנועת הגולשים באתר שלו. כן יש סוג חשבון Google Analytics 360 שעולה כסף והוא מאפשר גישה ליותר נתונים עם כלים מתקדמים של ניתוח ושיפור ביצועים באתר. לרוב המשתמשים החשבון החינמי של גוגל אנליטיקס מספיק על מנת לקבל את המידע הנדרש על האתר שלהם.

איך להשתמש בגוגל אנליטיקס?

תחילה יש ליצור חשבון בגוגל אנליטיקס, לאחר מכן צריך להוסיף קוד תג של גוגל אנליטיקס באתר על מנת שיהיה לנו אפשרות לאסוף נתונים מהאתר למערכת גוגל אנליטיקס. במערכת אנליטיקס נוכל לראות את הנתונים שהגולשים מבצעים באתר.

איך אפשר לעקוב אחרי הגולשים והפעולות שלהם בגוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס מספקת לנו מידע על הפעולות שהגולשים מבצעים באתר. על ידי צפייה וניתוח במידע הזה נוכל להבין מה הן הפעולות השונות והתדירות שלהם בקרב הגולשים שלנו. נוכל לראות כמה זמן הם היו באתר, באיזה דפים הם צפו, דרך איזה פלטפורמה הם הגיעו לאתר שלנו ועוד.

איזה נתונים אני יכול לראות בגוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס מספקת לנו מידע ונתונים מתקדמים על הגולשים באתר שלנו, נוכל לראות את מספר המבקרים באתר, אם הם הגיעו מהטלפון או ממחשב, אם הם באו ממנוע חיפוש או מרשת חברתית. אם הגולשים הם חוזרים או מבקרים באתר בפעם הראשונה, מידע גיאוגרפי ודמוגרפי ועוד.

האם אני יכול להשתמש בגוגל אנליטיקס בכל אתר?

כן, גוגל אנליטיקס יכולה להיות מוטמעת בכל אתר. בין אם בניתם אתר במערכת חדשה ומוכרת או בין אם יש לכם אתר ישן כולם מבוססי קוד. כל מה שצריך לעשות הוא להתקין את קטע הקוד של גוגל אנליטיקס שיאפשר חיבור והעברת נתונים מהאתר לגוגל אנליטיקס.

האם אני צריך גוגל אנליטיקס?

אם לא יהיה לנו כלי ניתוח באתר, לא נוכל לקבל אינדיקציה על הפעולות שהגולשים ביצעו באתר שלנו. לא נדע כמה גולשים ביקרו באתר, איזה עמודים עובדים יותר טוב ועוד. חוסר המידע יקשה עלינו להבין מה צריך שיפור ולא נוכל לאמוד את הביצועים שלנו.

אחרי מה גוגל אנליטיקס לא נותן לעקוב?

אין אפשרות לעקוב אחרי אנשים או משתמשים ספציפיים. גוגל אנליטיקס לא יוצרת פרופילים אישיים ולא מוסרת מידע על גולש מסוים במסגרת השמירה על פרטיות המשתמש. כלומר גוגל אנליטיקס לא תוכל להגיד לי פרטים אישיים על הגולש שביקר אצלי באתר.

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר