איך מתחילים לפרסם בגוגל אדס בשנת 2024?

איך להשתמש בגוגל אדס המדריך למתחיל

תוכן עניינים

אם אתם רוצים לפרסם בגוגל זהו המדריך המקיף והכי מקצועי שתוכלו לקרוא. במדריך נפרט בצורה מפורטת כיצד מפרסמים בגוגל, כיצד מתחילים לפרסם בגוגל אדס, כיצד מקימים קמפיין בגוגל ועוד..

אנחנו לא אובייקטיבים אבל כמעט תמיד תקבלו תוצאות הרבה יותר טובות אם תשכרו שירותי ניהול מסוכנות שמתמחה בפרסום בגוגל ובעלת ניסיון משמעותי בתחום שלכם.

גוגל אדס מאפשרת לכם להגיע לאנשים שבדיוק מחפשים את המוצר או השירות שאתם מציעים. הפלטפורה היא פלטפורמה שונה מיתר הפלטפורמות, היא לא מציגה פרסמות לאנשים שלא חיפשו א המוצר או השירות אלא מציגה את המודעות שלכם לאנשים שמחפשים אתכם ולכן היא תביא לכם את הליד האיכותי ביותר שנמצא ברמת בשלות גבוה לקנות מכם את המוצר או השירות.

במאמר הזה, נדבר על כל מה שאתם צריכים לדעת על השימוש בגוגל אדס, מהבנת היתרונות ועד ליצירת חשבון פרסום והרצת הקמפיין הראשון שלכם.

מה זה גוגל אדס

גוגל אדס היא פלטפורמת פרסום הפועלת לפי תשלום על כל קליק (PPC), שמסייעת למפרסמים ולאנשים פרטיים להגיע לקהלי היעד שלהם ביעילות. עם הפרסום בגוגל, תוכלו להעביר מסרים משכנעים ללקוחות פוטנציאליים באתרים שבהם הם מבקרים, בסרטונים שהם צופים בהם או לצד החיפושים המקוונים שלהם ברשת האינטרנט. לא משנה איזה סוג של קמפיין תפעילו, תוכלו לנצל את הפרסום העצום של גוגל ברחבי הרשת. גוגל תופסת יותר מ-80% מנתח השוק של מנועי החיפוש, ורשת המדיה של גוגל מגיעה ליותר מ-90% ממשתמשי האינטרנט ברחבי העולם.

4 יתרונות בפרסום בגוגל אדס

פרסום בגוגל נותן לכם לא מעט יתרונות:

1. טרגוט קהל

אתם לא צריכים לבזבז את הכסף שלכם על אנשים שלא יהפכו ללקוחות שלכם. במקום זה, תוכלו לבחור מבין אפשרויות הטרגוט של גוגל:

  • מאפיינים דמוגרפיים כמו גיל, מגדר, הכנסה
  • מונחי חיפוש שאנשים מחפשים בגוגל
  • כתובות של אתרים ונושאים
  • תחומי עניין, תחביבים וכוונת רכישה
  • התנהגות גולשים, כולל שיווק מחדש לאנשים שביקרו באתר שלכם בעבר

2. משפך שיווקי מלא

יש פלטפורמות פרסום דיגיטליות שמתאימות יותר להעלאת המודעות של המותג שלכם, בזמן שאחרות מנצחות בהשגת המרות. הפלטפורמה של גוגל אדס עושה את שניהם, מה שהופך אותה למועמדת מצוינת באסטרטגיית פרסום להשגת משפך שיווקי מלא.

מודעות לרשת המדיה הן מצוינות עבורכם, כי הן מציגות את המותג שלכם ומשפרות את ההופעה שלו באתרים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מבקרים בהם. מודעות חיפוש מופיעות בעמודי תוצאות החיפוש והן הטובות ביותר לניצול כוונת הרכישה של המשתמשים.

ומה אם תרצו להניע מכירות אונליין או למשוך לקוחות שיגיעו פיזית לחנות שלכם? לגוגל יש גם מודעות עבור יעדים כאלה ואחרים.

3. מעקב המרות

צפיות במודעות והקלקות הן נחמדות. אבל אתם צריכים לדעת מה קורה לאחר האינטראקציה עם המודעות שלכם. לגוגל יש אפשרויות מעולות למעקב אחר המרות, כך שתוכלו לעקוב אחרי:

  • צפייה באתרים
  • לידים ומילוי טופס
  • רכישות באתר, כולל הוספה לסל
  • התקנת אפליקציה
  • שיחות טלפון

4. תקציב גמיש

ההרשמה לגוגל אדס היא חינם, ואין דרישה למינימום הוצאה כל חודש. התקציב היומי תלוי בכם לחלוטין ותוכלו לבחור אסטרטגיית הצעת מחיר החל ממחיר לקליק ועד ליעד החזר על הוצאות הפרסום.

בגלל שהפלטפורמה היא ב"שירות עצמי", יש לכם שליטה מלאה על התחלת הקמפיין, השהיית הקמפיין או עצירת הקמפיין. אתם יכולים גם לשנות את התקציב בכל רגע, במיוחד אם תראו שיש לכם תוצאות מצוינות והקמפיין שווה את הכסף.

איך ליצור חשבון בגוגל אדס

כדי ליצור חשבון מפרסם חדש בגוגל אדס, עקבו אחר השלבים הבאים:

1. התחברו לגוגל אדס

היכנסו לעמוד הבית של גוגל אדס ולחצו על הכפתור הכחול "התחילו עכשיו". אם אתם לא מחוברים עדיין, הכניסו את השם משתמש והסיסמה שלכם בגוגל.

היכנסו לעמוד הבית של גוגל אדס ולחצו על "חשבון GOOGLE ADS חדש"

2. עברו למצב מתקדם

גוגל מבקשת מכם ליצור קמפיין חכם בצורה אוטומטית, שהוא גרסה פשוטה לשימוש בכלים של הפלטפורמה. למרות שהקמפיינים האלו מהירים להגדרה, חסרות להם כמה אפשרויות חשובות שתרצו להשתמש בהם בקמפיינים שלכם.

גוגל מבקשת מכם ליצור קמפיין חכם בצורה אוטומטית, אבל לחצו על "מעבר למצב מתקדם" בתחתית העמוד כדי שייפתחו בפניכם כל האפשרויות.

תגללו למטה ותלחצו על הקישור "עבור למצב מתקדם" כדי לקבל גישה לכל האפשרויות. אל תבהלו מהמצב המתקדם, אנחנו נלווה אתכם בכל התהליך.

3. השלימו את הגדרות החשבון הבסיסיות

כדי להשלים את הגדרת החשבון, לחצו על הקישור "צור חשבון ללא קמפיין". לאחר מכן אשרו את פרטי העסק שלכם, כולל המדינה, אזור הזמן והמטבע שלכם.

במסך הבא לחצו "ליצירת חשבון בלי ליצור קמפיין" בצד הימני התחתון של המסך.

4. הוסיפו פרטי תשלום

לחצו על הסמל "כלים והגדרות" ואז תחת הקטגוריה "חיוב" בחרו ב-"הגדרות". לאחר מכן הוסיפו את פרטי התשלום שלכם כדי שתוכלו להתחיל להציג מודעות.

לחצו על "כלים והגדרות" בסרגל השמאלי העליון, ולאחר מכן תחת "חיוב" לחצו על "הגדרות" כדי להגדיר אמצעי תשלום.

5. קשרו את החשבונות שלכם

כדי לעקוב אחר המרות והתנהגויות משתמשים באתר שלכם, קשרו את חשבון המודעות שלך ל-Google Analytics, Google Play, Google Merchant Center, YouTube, אפליקציות ניתוח נתונים אחרות או מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM).

לחצו על הסמל "כלים והגדרות" ובחרו "חשבונות מקושרים" תחת הקטגוריה "הגדרות". לאחר מכן בחרו את סוג החשבון שברצונכם לחבר והשלימו את תהליך ההגדרה.

לחצו על הסמל "כלים והגדרות" ובחרו "חשבונות מקושרים" תחת הקטגוריה "הגדרות" כדי לחבר חשבונות אחרים למערכת של גוגל אדס.

במסך זה תבחרו את המערכת שברצונכם לחבר לגוגל אדס מתוך הרשימה. כמו - גוגל אנליטיקס, גוגל פליי, יוטיוב וכו'.

6. הגדירו מעקב אחרי המרות

לאחר מכן, צרו את פעולות ההמרה שאחריהן ברצונכם לעקוב. תחת "כלים והגדרות", בחרו "המרות" בקטגוריה "מדידה". לאחר מכן עיינו במדריך מעקב ההמרות של גוגל אדס לקבלת הדרכה מלאה על כל סוג פעולה.

בחרו את סוג ההמרה אותה תרצו למדוד - אתר אינטרנט, אפליקציה, שיחות טלפון, או ייבוא מפלטפורמה אחרת.

איך להגדיר קמפיין בגוגל אדס

לאחר שהגדרתם את החשבון שלכם, תוכלו להריץ את הקמפיין הראשון שלכם ולבחון איך גוגל אדס עובד. לכו למסך התצוגה הכללי של כל הקמפיינים, ולחצו על "קמפיין חדש", ובחרו איזה קמפיין ישרת את המטרות שלכם לפי האפשרויות הבאות:

קמפיין לרשת המדיה

בחרו יעד מתוך הרשימה – מכירות, לידים, תנועה לאתר וכו'. לאחר מכן בחרו ב"רשת המדיה". החליטו על תקציב ואסטרטגיית הצעת מחיר. ואז תבנו את הקהל שלכם על סמך תחומי עניין, דמוגרפיה, או טרגוט על פי תוכן לפי מילות מפתח, נושאים או מיקומים. כתבו קריאייטיב למודעה בצירוף תמונות או סרטונים.

הגדירו את המודעה לרשת המדיה - הכניסו בשדה העליון את כתובת ה-URL הסופית, מתחת לזה את זה שם העסק, ואז הוסיפו תמונות, סמלי לוגו, סרטונים, כותרות וכו'. בצד שמאל תוכלו לראות תצוגה מקדימה של המודעה, ובסרגל העליון תקבלו פידבק מגוגל על חוזק המודעה.

קמפיין לרשת החיפוש

בחרו יעד מתוך הרשימה – מכירות, לידים, תנועה לאתר וכו'. לאחר מכן בחרו ב"רשת החיפוש". לאחר הגדרת תקציב ואסטרטגיית הצעת מחיר, העלו את מילות המפתח שתרצו לקדם או השתמשו בכלים האוטומטיים של גוגל אדס כדי לגבש רשימת מילות מפתח חדשה. כדי להפיק את המיטב מהקמפיין חיפוש שלכם, דאגו לבחור מילות מפתח נכונות בשילוב סוגי ההתאמה הנכונים ומילות מפתח שליליות. לאחר מכן צרו מודעות ותוספי מודעות כדי לשפר את הביצועים.

מסך הגדרת קבוצת המודעות בקמפיין לרשת החיפוש. בשדה הראשון תוכלו להזין כתובת URL כדי לקבל רעיונות למילות מפתח, ובשדה השני תוכלו להקליד שמות של מוצרים או שירותים כדי לקבל רעיונות למילות מפתח. בשדה השלישי בתחתית העמוד תוכלו להזין מילות מפתח בחופשיות, ולהפריד ביניהן על ידי פסיק או לכתוב כל אחת בשורה נפרדת.

קמפיין וידאו

בחרו יעד מתוך הרשימה – מכירות, לידים, תנועה לאתר וכו'. בחרו בקמפיין "וידאו".

הגדירו אפשרויות טרגוט על ידי טרגוט קהלים ודמוגרפיה ובחרו היכן המודעות שלכם יופיעו. לאחר מכן העלו את מודעות הווידאו שלכם על ידי הדבקת הכתובת שלו או חיפוש שלו ביוטיוב.

מסך הגדרת מודעת וידאו. בשדה הראשון תכניסו את כתובת הURL הסופית, מתחת לזה תוכלו להגדיר את כתובת הURL לתצוגה. בשדות שמתחת לזה תגדירו קריאה לפעולה, כותרת וכותרת ארוכה. מצד שמאל תוכלו לראות תצוגה מקדימה של מודעת הווידאו שלכם.

קמפיין שופינג

בחרו יעד מתוך הרשימה – מכירות, לידים, תנועה לאתר וכו'. בחרו בקמפיין "שופינג". לאחר מכן בחרו בחשבון המקושר שתרצו לפרסם. אתם צריכים שיהיה לכם חשבון גוגל מרצ'נט עם נתונים ומלאי פעיל כדי לפרסם קמפיינים של שופינג.

בהקמת קמפיין חדש, בחרו בסוג קמפיין "שופינג" שנמצא בשורה העליונה בקצה השמאלי.

קמפיין Discovery

בחרו יעד מתוך הרשימה – מכירות, לידים, תנועה לאתר וכו'. בחרו בקמפיין Discovery ותוכלו לפרסם ביוטיוב, ג'ימייל, וב-Discover. לאחר מכן צרו מודעת תמונה או מודעת קרוסלה ובחרו איזה מסר תרצו להעביר.

שיטות עבודה מומלצות לפרסום בגוגל

כיצד תוכלו להשיג את התוצאות הטובות ביותר מהקמפיינים שלכם? השתמשו בטיפים הבאים כדי לשפר את המודעות ולמקסם את התוצאות:

הפרידו בין קמפיינים לרשת המדיה ולרשת החיפוש

כאשר אתם עושים קמפיין לרשת החיפוש, באופן אוטומטי גוגל ממקמת את המודעות שלכם ברשת החיפוש וגם ברשת המדיה. בתיאוריה, השיטה הזאת יכולה לעשות אופטימיזציה לתקציב שלכם, אבל במציאות כדאי לבטל את האפשרות הזאת וליצור קמפיין נפרד לרשת המדיה אם אתם באמת רוצים לפרסם ברשת המדיה.

מנפו את מתכנן מילות המפתח

למצוא את מילות המפתח הנכונות עבור קמפיין חיפוש זה לא תמיד קל, במיוחד אם אתם חדשים בפלטפורמה. כלים חינמיים כמו מתכנן מילות המפתח של גוגל יכולים לעזור לכם עם מחקר מילות מפתח, מציאת רעיונות לביטויים מחופשים ולקבל מושג כמה תצטרכו לשלם על אותן מילות מפתח.

השתמשו בקוד UTM

הוספת קוד מעקב UTM לסוף כתובת ה-URL בעמודי הנחיתה שלכם לא תשנה את היעד אליו יגיעו כאשר לוחצים על המודעה שלכם, אלא תיתן לך את היכולת לעקוב אחרי תוצאות והתנהגויות משתמשים. כדי לשפר את הנתונים שלך ולייעל את תהליך ההגדרה, הוסיפו UTMs ברמת הקמפיין. כך גוגל יכולה ליישם אותם באופן אוטומטי במודעות שלכם.

התחילו עם אסטרטגיה חכמה

לכל קמפיין יש אפשרויות אסטרטגיה אחרות, וזה לא תמיד קל לדעת מה לבחור. בהתחלה כדאי להשתמש באחת מהאסטרטגיות החכמות והאוטומטיות של גוגל כדי לאסוף מידע ונתונים. ברגע שתדעו בצורה טובה יותר מה תוכלו להשיג עם התקציב שיש לכם, תוכלו לעבור לאסטרטגיה של יעד עלות להמרה, הגדרת יעד על החזר הוצאות פרסום או כל אסטרטגיה מתקדמת אחרת.

כתבו קריאייטיב טוב למודעות

עבור רוב סוגי המודעות של גוגל, תוכן מודעה טוב הוא גורם מרכזי להשגת תוצאות מעולות. חשוב לכתוב תוכן תמציתי, משכנע ומניע לפעולה תוך הקפדה על המדיניות של גוגל. כשאתם יוצרים מודעות, תנצלו את כל השדות שיש ברשותכם (גם אלו שהם לא חובה). צרו גרסאות שונות ועדכנו אותן מעת לעת.

עמודי נחיתה יעילים

אם אתם יוצרים קמפיין שמעודד אנשים להקליק על המודעות שלכם, הקדישו זמן לבניית דפי הנחיתה הטובים ביותר. השתמשו בשיטות המומלצות לעמודי נחיתה כמו שימוש בהנעה לפעולה, חזרה על מסר ברור ומשכנע ושימוש בתמונות. אם תקבלו הרבה קליקים ומעט המרות, עליכם לעשות שינוי בעמוד הנחיתה כדי לשפר את התוצאות.

בדקו את התוצאות ובצעו אופטימיזציה בהתאם

לוח בקרה מותאם אישית עם ביצועי הקמפיין תחת דוחות.

ברגע שתפעילו קמפיין פרסום זה חשוב לבדוק את התוצאות. המדדים הכי חשובים תלויים במטרות הקמפיין שלכם ובצרכי העסק. הנה כמה מדדים שיהיו חשובים עבורכם:

  • חשיפות: כמה פעמים המודעה שלכם הופיעה בתוצאות החיפוש או ברשת המדיה.
  • קליקים: מספר הפעמים שאנשים לחצו על המודעה שלכם.
  • המרות: כמה פעמים אנשים השלימו את הפעולה שהגדרתם כהמרה
  • ציון איכות: רלוונטיות של מודעה, CTR צפוי וחוויית דף נחיתה הם 3 מרכיבים להערכת המודעה שלכם בשילוב הצעת מחיר נכונה.

מקמפיינים לרשת המדיה ולרשת החיפוש ועד לקמפיינים של שופינג ווידאו, פלטפורמת גוגל אדס היא המפתח שלכם ליצירת קשר עם קהל היעד הנכון. אז למה אתם מחכים? בצעו את השלבים שלמעלה כדי ליצור את חשבון הגוגל אדס שלכם והשיקו את קמפיין הפרסום הראשון שלכם!

Icon

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר