מדריך גוגל תג מנג'ר (2024) מפורט עם צילומי מסך

גוגל תג מנג'ר

תוכן עניינים

מה זה גוגל תג מנג'ר GTM?

גוגל תג מנג'ר GTM הוא כלי ניהול חינמי של גוגל להטמעת תגיות בנכס הדיגיטלי שלנו (ברוב מקרים אתר) ללא צורך בהטמעת קוד ישיר באתר. למעשה הגוגל תג מנג'ר עוזר לנו לאסוף מידע שיווקי בצורה יעילה ונוחה יותר ממספר רב של פלטפורמות כמו גוגל, פייסבוק ולינקדאין והכל תחת אותו חשבון. גוגל תג מנג'ר הוא כלי חיוני לאיסוף מידע שמועבר למערכות צד שלילי כמו גוגל אנליטיקס. איסוף המידע המדויק מסייע לניתוח התנהגות הגולשים באתר שלנו ומאפשר לנו לשפר את השיווק שלנו בצורה מדויקת יותר ויעילה יותר.

מסך ראשי של חשבון גוגל תג מנג'ר

למה צריך גוגל תג מנג'ר?

הטמעות מורכבות – השימוש בגוגל תג מנג'ר הוא לא חובה, אפשר להטמיע את קודי המעקב גם ישירות בנכנס הדיגיטלי שלנו, אך עם גוגל תג מנג'ר היתרון הוא שיש לנו אופציות של הטמעות יותר מורכבות והוא עובד עם מגוון רחב של תגיות של פלטפורמות שונות כמו גוגל אנליטיקס, פייסבוק, לינקדין ועוד.

יעיל וקל לשימוש – היתרון בשימוש בגוגל תג מנג'ר הוא שלא צריך ידע בקוד ולא מצריך סיוע של מפתח או מתכנת והוא מקצר את תהליך הטמעת הקוד באתר או בכל נכס דיגיטלי.

לדוגמא במקום להטמיע מספר רב של קודי מעקב שונים באתר שלנו אנחנו נוכל להטמיע קוד באתר פעם אחת רק. הקוד יהיה של גוגל תג מנג'ר שיאפשר לנו העברת מידע נתונים מהאתר שלנו לגורם שלישי שם נוכל לנתח את המידע.

כך גם יוצא שיש לנו מקום מרוכז אחד לכל התגים, וכך נעקוב בצורה קלה יותר אחרי התגיות והטריגרים שלנו ובנוסף יאפשר לנו לבצע שינויים בצורה נוחה מבלי לסכן את האתר שלנו.

ניהול בטוח יותר – מלבד היתרונות האלה היתרון המרכזי והחשוב הוא מניעת שינויים ישירות באתר או בנכס הדיגיטלי שלנו. טעויות של קודים או הטמעה לא נכונה עלולה לפגוע באתר ולהוביל אותו לקריסתו. בנוסף יש לנו שליטה מלאה למי יש הרשאה להוסיף לשנות ולערוך את התגים שלנו.

בדיקה ומציאת באגים – בתג מנג'ר יש אפשרות בדיקה דרך תצוגה מקדימה דבר שנותן לנו לראות אם התג עובד בצורה תקינה מבלי שנצטרך להפעיל אותו מראש באתר. הבדיקה הראשונית הזו מאפשרת לנו לראות בלייב אם התג והטריגר שלנו תקינים ובמידה ויש באגים לתקן אותם לפני שהם עלו לאתר באופן מלא.

אומנם גוגל תג מנג'ר הופך את החיים שלנו לקלים ופשוטים יותר, אך יש להיזהר כי כל טעות עלולה להוביל לכשל בהעברת המידע שנקבל עבור הביצועים של הקמפיין שלנו.

איך גוגל תג מנג'ר עובד?

גוגל תג מנג'ר עובד על ידי כך שאנחנו מטמיעים קוד אחד באתר שלנו שמכיל מאגר של כל התגים שאנחנו רוצים לנהל, הניהול של התגים נעשה דרך תג מנג'ר. כל תג הוא בעצם קוד שמבצע פעולה מסוימת.

כאשר גולש מפעיל טריגר בתג שלנו, למשל על ידי לחיצה על כפתור שליחה, תג מנג'ר שולף את המידע ומעביר אותו לפלטפורמה אליה קישרנו אותו ודרכו אפשר לראות את הנתונים שהגולש ביצע. התגים פועלים רק שהטריגר נורה ובכך מפחית עומסים ושגיאות יישום.

מה זה תג – Tag?

תגים זה קטעי קוד שמבצעים פעולה מסוימת בנכנס הדיגיטלי שלנו. את התג אנחנו רוצים להטמיע באתר שלנו על מנת למדוד את פעולות הגולשים. דוגמא לפעולה היא מעקב אחרי ביצועי האתר באמצעות כלי של אנליטיקס.

הקוד של התג נכנס לפעולה כאשר הגולש עושה את הפעולה מסוימת שהגדרנו שהוא נקרא טריגר.

דוגמאות לתגיות נפוצות

  • Google Analytics
  • Google Ads Conversion Tracking
  • Conversion Linker
  • Custom HTML
  • Pinterest Tag
  • LinkedIn Insight
  • Twitter Universal Website Tag
  • Facebook/Meta Pixel

מה זה טריגר – Triger?

טריגר הוא הגדרת הוראה מתי התג צריך לירות ובעצם לבצע מדידה באתר, כלומר באיזה תנאים התג יהיה נחשב פעיל.
טריגרים נפוצים הם צפייה בדף, שליחת טופס לידים ולחיצות על קישורים. כאשר גולש לוחץ על קישור התג המשויך אליו יופעל.

לכל תג באתר צריך להיות מוקצה טריגר ייעודי על מנת שהמערכת תוכל לדעת תחת איזה תנאים להפעיל אותו.

בפלטפורמת גוגל אנליטיקס בדרך כלל הטריגר יהיה צפייה בדף Page views כטריגר, כך מקבל נתונים אנליטיים מכל דף שהגולש נמצא בו.

אפשרות של טריגר אחר הוא דרך תג של מעקב המרות שהטריגר שלו הוא לחיצה על כפתור מסוים.

כך מתבצע לכל תג הפעלה בהתאם לטריגר שלו ורק שזה רלוונטי התג יודע מתי לירות.

אם הגדרת הטריגר לא תהיה מדויקת גוגל תג מנג'ר לא יפעיל את הקוד של התג ושליחת הנתונים לא תתבצע, ולנו כמשווקים לא יהיה מידע לגבי הצלחת הקמפיין השיווקי וכו'.

שאנחנו בוחרים טריגר יש לנו אפשרות גם להוסיף מסננים שיגדירו את הפעלת התג באופן ספציפי יותר במידה וזה מועיל לנו. לדוגמא אם אנחנו רוצים שהתג יהיה צפייה בדף Page views ולא נרצה שהתג יופעל בכל הדפים אלא רק בדף ספציפי, אז נבחר במסנן למשל של "/thankyoupage/" תחת URL (הסבר מפורט על איך עושים את זה נמצא בהמשך המדריך) . כך הטריגר פועל רק שמגיעים לדף תודה אחרי השארת פרטים ואז המערכת תשלח את הנתון שהתבצעה המרה ברגע שגולש יגיע לדף תודה אחרי שהשאיר פרטים.

דוגמאות לטריגרים נפוצים

  • Page views
  • Link clicks
  • Just Links
  • Element Visibility
  • Form submissions
  • Custom event

מה זה משתנים – Variables?

משתנים הם פיסות מידע נוסף שגוגל תג מנג'ר עלול להזדקק להם על מנת להפעיל את התג או הטריגר. המשתנים עוזרים לנו להגדיר במדויק מה התג או הטריגר אמור לעשות.

דוגמאות למשתנים נפוצים

  • Constant
  • Google Analytics Settings
  • Click URL
  • Click ID
  • Click Class
  • Page URL
  • Form ID
  • Scroll depth threshold

מה זה תצוגה מקדימה- Preview?

Preview מאפשר לנו לבדוק שהתגים נורים בהצלחה. לאחר שהגדרנו את התג והטריגרים נוכל ללחוץ על ה Preview ונעבור לאתר עם תצוגה מקדימה ונוכל לבצע שם את הבדיקה על מנת לראות שהתג פועל ונורה בהתאם לטריגרים והמשתנים שהגדרנו.

מה ההבדל בין גוגל תג מנג'ר לבין גוגל אנליטיקס?

גוגל תג מנג'ר וגוגל אנליטיקס הם כלים שונים לגמרי. גוגל תג מנג'ר נועד רק כדי ליצור ולנהל תגיות עם צד שלישי במקום אחד. הוא משמש לאיסוף נתונים, ואין ללא קיים בו נתונים אנליטיים לקריאה או ניתוח.

גוגל אנליטיקס הוא כלי לניתוח נתונים שמספק מידע על תנועת הגולשים באתר. משמש למעקב וקריאת נתונים של גולשים באתר ודרכו אפשר לעשות ניתוח נתונים ולהגיע למסקנות. ניתן לראות שם מידע כמו מאיפה הגולש הגיע אלינו לאתר, באיזה דפים הגולש צפה, איזה קישורים הגולש לחץ ואיזה פעולות הגולש ביצע.

מומלץ להשתמש בשני הכלים ביחד על מנת לקבל מידע מקיף ומדויק על התנהגות הגולשים באתר.

מה ניתן לעשות עם גוגל תג מנג'ר?

עם גוגל תג מנג'ר נפתח לנו אופציות רחבות יותר כגון: מעקב אחרי צפיות באתר, מעקב אחרי דפים ספציפיים באתר גם דרך מובייל. מעקב אחרי צפיות בסרטונים במגוון פלטפורמות, מעקב אחרי מילוי טפסים של פרטים של גולש ליצירת קשר, הקלקה על מוצר בחנות, הקלקה על הורדה, הקלקה על רכישה וכו'

איך מתקינים גוגל תג מנג'ר?

התקנת גוגל תג מנג'ר מורכבת משלושה שלבים עיקרים:

  1. פתיחת חשבון ב-GTM
  2. הטמעת קוד GTM באתר
  3. הוספת תגיות וטריגרים ב- GTM

שלב 1 – יצירת חשבון בגוגל תג מנג'ר

נכנסים לאתר של גוגל תג מנג'ר ומתחברים עם החשבון Gmail הקיים שלנו. לוחצים על פתיחת חשבון “Create Account”, על מנת ליצור חשבון לעסק.

מכניסים תחת “Account Name” את שם החשבון ובוחרים מדינה.
אחרי שיצרנו חשבון ניצור קונטיינר.

יצירת חשבון בגוגל תג מנג'ר

הקונטיינר בעצם מכיל את כל התגיות וטריגרים תחת קוד אחד שאותו אנחנו מטמיעים באתר שלנו.
תחת “Container name” נוסיף את כתובת הURL של האתר או שם האתר שלנו. לכל אתר ניצור קונטיינר נפרד.

לאחר מכן, נבחר ב “Target platform” שזה בעצם בחירת הפלטפורמה שבא אנחנו רוצים להטמיע את הקוד, במקרה שלנו זה אתר לכן נבחר ב “Web".

בחירת סוג הפלטפורמה של האתר בגוגל תג מנג'ר

מאשרים את התנאים של גוגל ולוחצים על ליצור “Create”.
לאחר מכן נפתח חלונית עם שני קודים, שאותם אנחנו צריכים להתקין במערכת האתר שלנו על מנת להטמיע את הגוגל תג מנג'ר.

הקוד של גוגל תג מנג'ר שיש להתקין באתר

שלב 2 – הוספת קוד גוגל תג מנג'ר GTM באתר

לאחר פתיחת חשבון גוגל תג מנג'ר קיבלנו קוד GTM להטמעה. יש כמה דרכים להטמיעה את הקוד, בהתאם לסוג האתר שלנו ובהתאם לתוסף בו נרצה להשתמש.

התקנת גוגל תג מנג'ר ב- WordPress

דרך 1: בכל פלטפורמה ההתקנה מתבצעת בצורה אחרת לדוגמא ב-WordPress ניתן להשתמש בתוסף בשם "Head & Footer Code" אותו מורידים ומתקינים תחת "כלים" בלוח הבקרה והוא מאפשר לנו להטמיע את התגים דרכו. כעת יש להטמיע את 2 הקודים אחד ב- Head של האתר, והתג השני ב- Body. הקודים שמטמיעים הם הקודים שהופיעו לנו בגוגל תג מנג'ר.

דרך 2: אם אין לכם אלמנטור פרו ואתם לא רוצים להתעסק עם הקוד של האתר, יש אפשרות להתקין את התוסף בדרך פשוטה במיוחד. התוספים שאיתם אפשר לבצע את ההתקנה הם GTM4WP או תוסף PixelYourSite שהם נועדו להתקנת תג מנג'ר ב-WordPress והאחרון גם מתקין פיקסלים נוספים ורבים שקשורים לאתר שלכם. לאחר ההתקנה נלך להגדרות> Google Tag Manager.

תוסף GTM4WP שמותקן בוורדפרס

נזין את קוד התג המזהה של GTM שנמצא בראש הדף ונדביק אותו תחת Google Tag Manager ID ולוחצים על שמור שינויים. וזהו הקוד הוטמע.

הגדרות של התוסף GTM4WP

דרך 3: אם יש לכם אלמנטור פרו, ניתן לבצע דרכו את ההטמעה בצורה פשוטה. הולכים אל "אלמנטור" בסרגל הכלים> ניהול קודים> הוספת קוד חדש> מטמיעים את שני הקודים אחד ב- Head והקוד השני ב- Body.

ניהול קודים דרך תוסף אלמנטור
האזור בו מוסיפים את הקוד של גוגל תג מנג'ר בניהול קודים של אלמנטור

 

התקנת גוגל תג מנג'ר ב- WIX

בוויקס קיים תוסף לתג מנג'ר שהוא מובנה ודרכו אפשר להטמיע את הקוד GTM באתר.

בסרגל כלים מנווטים ל- Marketing Integrations> מחפשים את כלי Google Tag Manager ולוחצים על Connect .

התקנת גוגל תג מנג'ר באתר וויקס

בחלון שנפתח נלחץ על Google Tag Manager Add> תחת החלונית שנפתחהAdd your Google Tag Manager ID נדביק את קוד הזיהוי ID של התג מנג'ר שנראה במבנה הזה GTM-XXXXX.

העתקת הקוד מזהה של GTM בוויקס

אילו הם השיטות העיקריות להטמעת קודים. כמובן שאתם יכולים להיעזר במפתחים שיעזרו לכם להטמיע את הקוד במידה ואתם לא מעוניינים לעשות זאת בעצמכם.

איך נדע אם הקוד של גוגל תג מנג'ר באמת הוטמע באתר שלי בצורה תקינה

אחרי ההטמעה נבצע בדיקה לתג, בבדיקה נוכל לראות אם התג מותקן ופועל כראוי. לשם הבדיקה נוריד תוסף לדפדפן מחנות התוספים של גוגל כרום.

שם התוסף Tag Assistant Legacy  לאחר ההתקנה שלו הוא יופיע לנו בדפדפן כרום תחת תוספים. יש לשים לב שאנחנו צריכים קודם להכנס לאתר שבו הטמענו את התג לשם הבדיקה. לאחר לחיצה על התוסף יקפוץ לנו חלונית> נלחץ על Enable.

בדיקת תקינות קוד של גוגל תג מנג'ר ע"י שימוש בתוסף כרום Google tag assistant legacy - לחיצה על Enable

נעשה רענון לדפדפן ולאחר מכן נלחץ שוב על התוסף של התג ויופיע לנו רשימת התגים שמוטמעים באתר שלנו. בשלב זה נרצה לראות את התג שהטמענו נוכל לוודא שזה התג הנכון לפי המספר מזהה של התג מנג'ר שלנו GTM-XXXXXXX  אם הם זהים סימן שההתקנה עברה בהצלחה.

קבלת חיווי שהטעמת הקוד של גוגל תג מנג'ר ע"י שימוש בתוסף כרום Google tag assistant legacy - ירוק אומר שזה תקין


דבר נוסף שנותן אינדקציה שהקוד הוטמע בצורה תקינה הוא הצבע של התג שמופיע ב Tag Assistant Legacy אם התג בצבע כחול או ירוק זה אומר שההטמעה תקינה. אם התג בצבע צהוב או אדום זה נותן לנו אינדקציה שיש בעיה. יש לשים לב שבשלב הזה שלא הגדרנו עוד תגים וטריגרים ואף תג לא נורה אז הצבע יכול להיות אדום או צהוב וזה לא אומר שההתקנה לא צלחה. רק לאחר הגדרת התג והטריגר ושאחד מהם נורה ויש לנו צבע אדום או צהוב זה יהווה לנו אינדקציה שההתקנה לא תקינה.

שלב 3 – הוספת תגיות וטריגרים

שלב 3 מורכב גם הוא מ-3 פעולות:
פעולה 1: מגדירים ומתקינים את התג שמבצע את המדידה של הנתונים.

פעולה 2: מוסיפים טריגר לתג, שהוא מגדיר לתג מתי להיות מופעל, כלומר מתי הוא יבצע את המדידה וניתן להוסיף גם עוד משתנים אליו.

פעולה 3: תצוגה מקדימה שזה בעצם בדיקה לתקינות התג לפני שהתג מפורסם באתר.

פעולה 1: התקנת התג

בדוגמא שלנו נראה איך מתקינים את הקוד של גוגל אדס במערכת גוגל תג מנג'ר, ואיך אנחנו יוצרים תג וטריגר שכל פעם שגולש משאיר פרטים בטופס ישלח למערכת גוגל אדס הנתון שנכנס המרה ממילוי טופס ונוכל לעקוב אחר נתוני ההמרות דרך גוגל אדס.

על מנת לקבל את הקוד מחשבון גוגל אדס לחיבור לגוגל תג מנג'ר נצטרך להגדיר המרה חדשה של טופס לידים במערכת גוגל אדס, בסוף תהליך ההגדרה נקבל קוד המרה ונלחץ על באמצעות Google Tag Manager.  כדי להתקין את הקוד נצטרך רק שני נתונים מזהה ההמרה  Conversion ID ותווית המרה Conversion Label.

יצירת המרה חדשה דרך גוגל אדס וקבלת מזהה המרה ותווית המרה בשביל גוגל תג מנג'ר

 

פעולה 2: מגדירים תג וטריגר

בשביל להוסיף תג חדש לוחצים על Tags ומשם על NEW ואז לוחצים באמצע המסך על choose a tag type to begin setup ואז תפתח לכם רשימה של כל מיני סוגי תגים, תבחרו Google Ads Conversion Tracking.

יצירת תג חדש בגוגל תג מנג'ר
בחירת תג מסוג המרה של גוגל אדס בגוגל תג מנג'ר

בחלונית שנפתחה נוסיף את פרטי שם מזהה ההמרה  Conversion ID ותווית המרהConversion Label שקיבלנו במערכת של גוגל אדס.

העתקת מזהה ההמרה והתווית בהגדרות של התג החדש בגוגל תג מנג'ר

לאחר ההוספה נוסיף טריגר ע"י לחיצה על החלק התחתון Triggering.

בבחירת הטריגר במקרה שלנו נרצה להגדיר שהמרה של טופס תספר רק שהגולש הגיע לדף תודה, כי רק גולשים שמילאו פרטים ושלחו אותם עוברים לדף תודה הספציפי הזה.

נבחר ב Page view -שזה טריגר שמופעל בזמן צפייה בדף.

הגדרת טריגר של צפייה בעמוד בגוגל תג מנג'ר

כעת נשאר לנו להוסיף משתנה שיאפשר לנו לבחור בדף ספציפי שבו הגולש צפה, מכיוון שאנחנו לא רוצים שהטריגר יופעל בכל דפי האתר, מאחר ואנחנו רוצים להגדיר רק את דף התודה כדף הרלוונטי שיספר כהמרה. נבחר ב-  Some Page Views על מנת לבחור בדף ספציפי.

נגדיר במלבן הראשון Page url.

במלבן השני נגדיר מכיל Contains.

במלבן השלישי נוסיף את סיומת הכתובת URL של עמוד התודה שלנו לדוגמא /thankyou/.

לאחר מכן שומרים.

בחירה של עמוד "תודה" כטריגר של תג המרה בגוגל תג מנג'ר

תג חשוב שחייב להיות מותקן בכל חשבון של תג מנד'ר הוא Conversion Linker (משהו שקשור לפרטיות ודיווח תקין של המרות). לוחצים שוב על NEW. מוסיפים תג בשם Conversion Linker ובטריגר נבחר All Pages. זה תג שמאפשר לנו לקשר את ההמרות בין שתי המערכות שיעבירו נתונים.

פעולה 3: תצוגה מקדימה – בדיקה

לאחר הוספת התגיות והטריגרים נרצה לבדוק שהם עובדים כמו שצריך ללא בעיות. נלחץ על תצוגה מקדימה Preview בחלק העליון בצד ימין של המסך. יפתח לנו חלון חדש של Tag Assistant. נמלא את כתובת URL של האתר שלנו שאותו אנחנו רוצים לבדוק ונלחץ על Connect.

הקלדת כתובת האינטרנט של האתר או עמוד הנחיתה ב- preview mode בגוגל תג מנג'ר

כעת נפתח לנו חלון חדש של האתר שלנו שמחובר ל-  Tag Assistant נצטרך למלא פרטים בטופס וללחוץ על שלח, כדי שנעבור לדף תודה וכך נוכל לבדוק אם התג של ההמרה בדף התודה נורה ונשלח בכל פעם שמישהו ממלא טופס ומגיע לדף תודה.

כדי לראות אם באמת התג נורה נעבור לחלון של Tag Assistant ונרצה לראות את שם התג שלנו קופץ לשורת Tags Fired. (לפני שמילאנו את הפרטים בטופס התג של הטופס היה בשורת Tags Not Fired, כי טרם ביצענו המרה של מילוי טופס)

כאשר התג שלנו מופיע בשורת Tags Fired זה אומר שהתג נורה ועובד בצורה תקינה.

תג המרה של גוגל אדס נורה ב Preview Mode של גוגל תג מנג'ר

שאלות נפוצות על גוגל תג מנג'ר

האם אני צריך להיות מתכנת כדי להשתמש בגוגל תג מנג'ר?

אין צורך במתכנת ברוב ממשקי הניהול, זה קל לביצוע בצורה עצמאית במיוחד באתרי וורדפרס וויקס.

האם גוגל תג מנג'ר משפיע על ביצועי האתר שלי?

לא, גוגל תג מנג'ר לא משפיע על ביצועי האתר, הוא כלי שמעביר מידע לגורם שלישי שדרכו מנתחים את הנתונים ובכך עוזר לשפר את הביצועים של האתר.

האם גוגל תג מנג'ר חינם לשימוש?

כן, גוגל תג מנג'ר הוא כלי חינמי.

איך מתחילים להשתמש בגוגל תג מנג'ר?

יש ליצור חשבון בתג מנג'ר, לאחר מכן להטמיע את התג באתר שלך ואז להוסיף תגי מעקב בחשבון תג מנג'ר.

האם גוגל תג מנג'ר בטוח לשימוש?

כן, גוגל תג מנג'ר בטוח לשימוש ועובר בדיקות אבטחה קפדניות של אבטחת מידע.

אם יש לי כמה אתרים אני יכול להשתמש באותו חשבון לכולם?

לא, יש ליצור חשבון חדש לכל אתר ולתת קוד תג מנג'ר שונה לכל אתר.

אם יש לי גוגל אנליטיקס באתר עדיין אני צריך תג מנג'ר?

כן, אנליטיקס ותג מנג'ר הם שני כלים שונים לגמרי. תג מנג'ר רק מעביר מידע ולא ניתן לראות נתונים ולנתח מידע. אנליטיקס נועד כדי לראות מידע ולנתח את הנתונים בו.

האם חייבים תג מנג'ר באתר?

לא, תג מנג'ר הוא כלי שהוא לא חובה איך הוא כלי חיוני שמייעל ומקל על העבודה ומאפשר מדדים שעוזרים לשפר את הביצועים השיווקיים שלנו.

Icon

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר