אם הגעם לכאן כנראה שאתם מחפשים מומחה לפרסום בגוגל ואתם צודקים, תמיד כדאי לעבוד עם מומחה ולא עם מתמחה. העבודה עם מומחה תהיה בדרך כלל מקצועית יותר, מהירה יותר, עם תוצאות טובות יותר ולגבי המחיר… נרחיב בהמשך.
מה זה מומחה פרסום בגוגל?
הדבר אולי החשוב ביותר בשביל להיות מומחה פרסום בגוגל אדס (לשעבר גוגל אדוורדס) זה ניסיון, ניסיון לא נמדד רק במספר השנים שאותו קמפיינר עובד אלא גם בכמות הלקוחות שהוא ניהל. כמובן שאם מנהל קמפיינים בגוגל עובד מעל 10 שנים בתחום אז כנראה שהוא ניהול עשרות ואולי מאות לקוחות במהלך בשנים. ניסיון בניהול קמפיינים מקצר לנו תהליכים בדברים שכבר אנחנו מכירים, מה עובד טוב יותר ובאיזה תחום ומה עובד פחות טוב מבחינת מילות מפתח, מבחינת תקציב, מבחינת עמוד נחיתה או אתר ועוד…
הדבר השני הוא הבנה עסקית, מומחה לפרסום ממומן בגוגל הוא לא רק מנהל ברמה הטכנית את הקמפיין חשיפות, קליקים, המרות ועוד… הוא צריך להסתכל על הלקוח גם ברמה העסקית ומה נכון עבורו מעבר לקמפיין בגוגל. הוא צריך לייעץ לו מה לדעתו נכון לעשות ומה לדעתו פחות מומלץ. כמובן שהלקוח צריך לשמוע מה הוא אומר אבל בסופו של דבר הלקוח מקבל החלטה כי זה העסק שלו.
דבר נוסף שהוא חשוב מאוד זה ההבדל בין עיקר לתפל, אתה לא יכול להיות מומחה לפרסום בגוגל שאתה לא מבין איפה נמצאת הבעיה שאם תפתור אותה הלקוח ירגיש שינוי משמעותי. אני אסביר: בכל קמפיין צצות בעיות חלקן שוליות ביותר וחלקן מהותיות ביותר, תמיד צריך להתרכז ולטפל בבעיות המהותיות שאם נפתור אותן הקמפיין יעבוד הרבה יותר טוב ובנוסף לא להתעסק שעות בבעיות לא מהותיות שגם אם נפתור אותן הם לא בהם יזיזו משהו לביצועי הקמפיין.
דבר אחרון זה "התמקדות". אתה לא יכול להיות מומחה לפרסום בגוגל, מומחה לקידום אורגני, מומחה לפייסבוק, מומחה לטיקטוק, מומחה ללינקדאין, מומחה בבניית אתרים, מומחה לאחסון אתרים וגם מעצב אתרים… אני מעל 15 שנים בתחום ומכיר המון אנשים מוכשרים ביותר אבל אף אחד מהם לא יכול להיות מקצוען ברמה הכי גבוהה בכל התחומים יחד וזו הסיבה שאנחנו בחרנו להתרכז בתחום אחד: פרסום בגוגל.
מומחה פרסום בגוגל בטח יקר משמעותי
לא בהכרח, אבל באמת שזה לא הדבר שהכי חשוב לבדוק, המחיר של פרסום בגוגל הוא עניין מהותי ואני מבין את זה אבל מצד שני זה לא הדבר הכי חשוב. אני מסכים שאם מדובר על הפרש של 1,000 שקלים או אפילו 700 שקלים צריך לשקול ולהבין מה הסיבה אבל לפעמים אתה יכול לחסוך בדמי הניהול 600 שקלים והבזבוז של חוסר ייעילות בקמפיין שלך יעלה הרבה יותר וגם מה שתקבלו יהיה משמעותי פחות. מה אכפת לכם לשלם עוד 600 שקל בחודש על מומחה וביצועי הקמפיין יהיו טובים יותר בעשרות אחוזים או יותר. (כמובן שיש מקרים שבהם תשלמו פחות ותקבלו יותר, אין הבטחה שהזול בהכרח יביא תוצאות מעולות, לעבוד עם מומחה פרסום בגוגל במרבית המקרים כן יבטיח ביצועים טובים יותר)
7 סיבות למה כדאי לכם לעבוד עם מומחה פרסום בגוגל
- מומחה יבנה אסטרטגיה נכונה לטווח הקצר וגם לארוך.
- מומחה מגיע לתובנות נכונות יותר ובמהירות גבוהה יותר.
- מומחה יבצע שינויים בקמפיין במקומות הנכונים שתרגיש את השינוי בעסק.
- מומחה יודע מתי צריך לבצע שינויים ומתי לא צריך לגעת בקמפיין.
- מומחה יודע עם מי להתייעץ במקרים חריגים ביותר.
- מומחה ידע לקחת את הקמפיין לרמה הבאה ולא רק לשמור על הקיים.
- מומחה לא יעשה שינויים בקמפיין אם הוא חושב שהם לא צריכים לקרות, למרות שהלקוח ביקש.
שאלות שאתה חייב לשאול לפני שאתה שוכר שירותי מומחה לפרסום בגוגל
- כמה שנים אתה עוסק בפרסום ממומן בגוגל?
- האם אתה מכיר את התחום שלי?
- האם אתה עוסק בדברים נוספים מלבד פרסום בגוגל?
- האם אתה מנהל בעצמך את הקמפיינים?
- יש לך תג של גוגל פרטנרס?
מהן התפקידים העיקריים של מומחה פרסום בגוגל?
- ביצוע מחקר מילים מעמיק עם דגש עם מילות מפתח עם כוונת רכישה ולא מילות מפתח לא איכותיות שרק יגרמו לבזבוז כסף בלי תוצאות.
- בניית אסטרטגיה שיווקית בגוגל מבחינת חלוקת הקמפיינים, מיקוד גיאוגרפי, תזמון הצגת המודעות, חלוקת תקציב ועוד.
- הקמת קמפיינים ממומנים בגוגל בדגש על פניות רלוונטיות והגדלת המכירות של הלקוח.
- מעקב ובקרה שוטפת אחרי ביצועי הקמפיין מכל הבחינות.
- זיהוי מגמות בקמפיין, הסקת תובנות נכונות וביצוע שינויים בהתאם.
- איתור מקומות בהן קיים פוטנציאל עבור הלקוח ועדכנו שנחליט כיצד להגיב לממצאים.
- תקשורת שוטפת עם הלקוחות על מנת שיחד נבין מה נעשה טוב וגם מה לא עובד שנוכל לשפר את הקמפיינים.
- להיות תמיד מעודכן בכל מה שקורה בגוגל אדס מבחינת חידושים, שינויים, עדכונים וכו'…
- מומחה מוסמך פרסום בגוגל צריך לשלוט בהרבה תחומים בשביל לתת מענה מושלם ללקוח.