מה זה גוגל אדס ולמה כדאי לכם להשתמש בזה?

מה זה גוגל אדס ולמה צריך להשתמש בו

תוכן עניינים

אתם חושבים על להתחיל לפרסם את העסק שלכם באינטרנט ולהשקיע בגוגל אדס. מהלך חכם, כי החזר ההשקעה בגוגל אדס עומד על כ-200%. במילים אחרות, אם תשקיעו בפרסום בגוגל 1 ₪ יהיה לכם החזר של 2 ₪ לפי הכלכלן הראשי של גוגל.

הלוגו של גוגל אדס.

הכפלת הכסף שלכם זאת הזדמנות לא רעה לצמיחת העסק שלכם.
עסק ממוצע מוציא בגוגל 10,000 ₪ בחודש בדיוק מהסיבה הזאת – כדי להרוויח 20,000 ₪.

היחס הזה יכול להיות פי 4 יותר טוב אם תסתכלו על רשת החיפוש של גוגל. על כל 1 ₪ שתוציאו אתם יכולים להרוויח 8 ₪ (אם תעשו את זה נכון כמובן, ולכן אתם פה).

מסך הפתיחה בעת הכניסה לאתר של גוגל אדס. בתחתית המסך נוכל ללחוץ על "מתחילים" או על מספר הטלפון של התמיכה, ובצד השמאלי העליון של המסך נוכל ללחוץ על מספר הטלפון של התמיכה, "כניסה לחשבון" או "מתחילים!". בצד שמאל של המסך נראה דוגמה למודעה ברשת החיפוש של גוגל.

לפני שנסביר איך זה עובד, תחשבו על זה שכשאתם מייצרים החזר על הוצאות פרסום ביחס של 2:1 אתם מרוויחים פי 2 ממה שאתם מוציאים. פשוט.
זה נותן לכם מרחב תמרון להעביר יותר מתקציב השיווק שלכם לגוגל אדס, ותוכלו לראות תוצאות בזכות זה.

להתחיל עם גוגל אדס

ההחזר הממוצע על ההוצאה בגוגל אדס הוא מרשים, אבל אנחנו רוצים יותר מהממוצע.
אז לאיזה החזר על הוצאה עסקים צריכים לשאוף כאשר מתחילים לפרסם בגוגל אדס? לדעתנו, תלכו על 4:1, ואפילו תהיו שאפתניים יותר מהחזר של 400%.

מה גוגל אדס לא עושים?

בואו נבהיר 2 דברים:

  1. הפלטפורמה של גוגל אדס היא לא גוגל אדוורדס
  2. גוגל אדס מדבר על קניית תנועה, אין פה שום דבר אורגני

גוגל אדס זה לא גוגל אדוורדס

ב-2018 Google AdWords הוחלף ל-Google Ads. זה לא היה שינוי פשוט, גוגל שיפצה את הפלטפורמה וריכזה בה הרבה "צלעות" ביחד. לאחר השינוי הרבה מפרסמים עדיין שמרו על השם "אדוורדס", אבל אל תתבלבלו – מדובר בגוגל אדס.

גוגל אדס זה לא אורגני

מודעות PPC (pay per click) "קונות" מבקרים לעמוד הנחיתה שלכם (עמוד ייעודי שמטרתו לתפוס את הגולש ולגרום לו לבצע המרה).
אבל הדרך השנייה להשגת תנועה לעמוד הנחיתה שלכם היא דרך קידום אורגני, שכולל מספר פעולות שלא עולות כסף. אבל זה כבר נושא למאמר אחר.

גוגל אדס לא מחכה לכלום, הוא מוכן לתת לכם במה באופן מיידי ברגע שתכניסו כסף.

מה זה גוגל אדס

  1. גוגל אדס זו פלטפורמה ענקית.
  2. גוגל אדס פועלת על פלטפורמת פרסום מבוססת מכירה פומבית מבוססת תשלום לקליק.

בואו נרד לפרטים המדויקים:

  • שירות עצמי – אתם תמיד בשליטה.
  • הפרסום מבוסס מכירה פומבית – אתם מגישים הצעת מחיר על ביטויים שיציגו את המודעה שלכם.
  • תשלום לפי קליק ((PPC – אתם משלמים על כל הקלקה על המודעה שלכם.

כלומר, המודעה שלכם תהיה מוצגת לאנשים שחיפשו את המוצר/שירות שלכם. מילות המפתח מפעילות את המודעות והקליקים קובעים כמה תשלמו.

מה זה PPC – תשלום לפי קליק?

כמפרסמים, אתם לא משלמים מחיר קבוע כאשר תפעילו קמפיין פרסום. אתם משלמים בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלכם. המחיר שתשלמו תלוי בכמה גורמים: התחום שלכם, נפח החיפוש של מילות המפתח שתרצו לקדם, סוג הקמפיין שתגדירו.

אם מישהו הקליק על המודעה שלכם זה אומר שהוא התעניין במוצר/שירות שלכם. תהיו שמחים לשלם על בנאדם כזה. בשיווק – כוונה והתעניינות זה דבר שתהיו מוכנים לשלם עליו כמה שקלים. עכשיו בואו נבין מה תרצו להשיג.

מטרות גוגל אדס

כל קמפיין בגוגל אדס מתבסס על 3 יעדים. בעולם מושלם:

  1. המודעה שלך תופיע בפני לקוחות פוטנציאליים
  2. המודעה שלך הרבה יותר טובה מהמודעות האחרות – אתם לא היחידים שמשלמים על הופעה
  3. לקוחות פוטנציאליים אוהבים את המודעה שלך ומקליקים עליה

אם ככה זה יעבוד, הקמפיין שלכם מצליח ועכשיו צריך להתמקד בשיעור ההמרה ולהפוך את הקליקים ללקוחות ממירים. נשמע קל נכון? אבל רגע, יש עוד.

אסטרטגיה בגוגל אדס

אתם לא פשוט מפעילים את הקמפיין שלכם, יש אסטרטגיה וחשיבה מאחורי כל מהלך שתעשו בגוגל אדס:

  • הגדירו מי קהל היעד שלכם
  • בצעו מחקר מילות מפתח כדי לדעת איזה ביטויים תרצו לקדם
  • החליטו איזה סוג של מודעות תרצו ובאיזו רשת של גוגל
  • השקיעו בקריאייטיב של המודעות שתציגו
  • אסטרטגיית הצעת מחיר – הגדירו תקציב יומי ומחיר לקליק מקסימלי שאתם מוכנים לשלם בהתאם לעסק שלכם (והגדילו את ציון האיכות שלכם)
  • שימו לב למדדים כמו דירוג מודעה ו-CTR עם גוגל אנליטיקס כך שתוכלו לדעת מה העלות לרכישה/ להמרה

סוגי קמפיינים שונים בגוגל אדס

יש הרבה מה ללמוד, בתור התחלה – קבלו סקירה על סוגי המודעות השונים שתוכלו לפרסם בגוגל:

  • חיפוש
  • שופינג
  • רשת המדיה
  • וידאו
  • אפליקציות
  • מודעות חכמות
  • מיקומים
  • שיחה

מודעות חיפוש

מודעות חיפוש מופיעות רק במקום אחד: דפי התוצאות של מנוע החיפוש של גוגל (SERP). מדובר במודעות טקסט פשוטות, מה שהופך את קריאייטיב המודעה (כותרת ותיאור) לחשוב ביותר.

יש מיליארדי חיפושים בגוגל מדי יום. השתמשו במודעות חיפוש בתשלום לפי קליק (PPC) כדי להציג את המותג שלכם מול אותה תנועה.

דוגמה למודעה ברשת החיפוש של גוגל, המודעה מוצגת עבור שאילתת החיפוש "סידור פרחים לאירועים".

מודעות שופינג

הציגו את המוצרים שלכם במודעות שופינג, המבוססות על תמונה של המוצר בשילוב של כותרת, שם החנות שמוכרת, מחיר וביקורות. מוצרי השופינג מופיעים בראש העמוד של תוצאות החיפוש.

דוגמה למודעת שופינג, היא מופיעה עבור שאילתת החיפוש "נעלי ספורט אופנתיות"

מודעות לרשת המדיה

מודעות לרשת המדיה (באנרים) מופיעים ברחבי הרשת באתרים שהם חלק מרשת המדיה של גוגל (GDN) – ואלו מיליוני אתרים. מודעות לרשת המדיה מופיעות גם בג'ימייל. אתם בוחרים את גודל המודעה מתוך כמה אופציות של גדלים שגוגל נותן לכם.

דוגמה למודעה ברשת המדיה של גוגל.
פירוט של הרזולציות המתאימות למודעות ברשת המדיה של גוגל, במחשבים.
פירוט של הרזולציות המתאימות למודעות ברשת המדיה של גוגל, בניידים.

פורמט המודעות ברשת המדיה יכול להיות מודעות תמונה סטטיות או מודעות רספונסיביות. מודעות רספונסיביות הן ברירת המחדל, והן משתנות כל פעם בהתאם למקום שיש להן באתר מסוים.

גיף שמדגים את היצירה וההצגה של מודעה רספונסיבית ברשת המדיה, המערכת יוצרת מודעה שמופיעה בצד ימין של הגיף, באמצעות הכותרת הקצרה, הכותרת הארוכה, התיאור, הלוגו, התמונות שהוגדרו בצד ימין של הגיף.

מודעות וידאו

דוגמה למודעת וידאו ביוטיוב.

ספרו את הסיפור שלכם בעזרת פרסום מודעות וידאו. היחשפו לאנשים ביוטיוב בהתבסס על התוכן שהם צופים בו. בנו מוּדעוּת למותג שלכם על ידי:

  • מודעות Instream Truview המופעלות לפני, במהלך או אחרי סרטוני וידאו אחרים וניתן לדלג עליהן לאחר 5 שניות.
גיף שמדגים מודעות Instream Truview המופעלות לפני, במהלך או אחרי סרטוני וידאו אחרים וניתן לדלג עליהן לאחר 5 שניות. עם ספירה לאחור של 5 שניות.
  • מודעות In-stream שלא ניתן לדלג עליהן ופועלות במשך 15 שניות
גיף שמדגים מודעות In-stream שלא ניתן לדלג עליהן ופועלות במשך 15 שניות, בגיף מופיע טיימר של 15 שניות.
  • מודעות In-feed (בעבר נקראו מודעות Discovery) הן סרטונים ממוזערים (עם טקסט) המופעלים לצד סרטוני יוטיוב קשורים, בתוצאות החיפוש של יוטיוב ובדף הבית של יוטיוב במובייל. מודעות אלו מבקשות מאנשים ללחוץ עליהן כדי לצפות בסרטון.
דוגמה למודעות In-feed (בעבר נקראו מודעות Discovery) המופיעות לצד סרטוני יוטיוב קשורים, בתוצאות החיפוש של יוטיוב ובדף הבית של יוטיוב במובייל. מודעות אלו מבקשות מאנשים ללחוץ עליהן כדי לצפות בסרטון.
  • מודעות באמפר הן מודעות קצרות של 6 שניות המופעלות לפני, במהלך או אחרי סרטונים אחרים ללא אפשרות לדלג עליהן. השתמשו בהן כדי להגיע לקהל רחב עם מסר בלתי נשכח שמביא הופעות ביוטיוב, ב-YouTube TV ובאתרים שמריצים סרטונים של גוגל.
דוגמה למודעות באמפר - מודעות קצרות של 6 שניות המופעלות לפני, במהלך או אחרי סרטונים אחרים ללא אפשרות לדלג עליהן. בגיף ניתן לראות טיימר שסופר 6 שניות.
  • מודעות Outstream (לא קיימות יותר) היו מודעות בעלות נמוכה למובייל בלבד שמתנגנות באפליקציות, באנרים, מודעות ביניים, בפיד ואתרים שמריצים סרטוני גוגל – הן לא זמינות ביוטיוב, הן מתנגנות במצב של תמונה או במצב של מסך מלא ומתחילות לנגן כשהסאונד כבוי. הצופים לוחצים על המודעה כדי לבטל את ההשתקה.
דוגמה למודעות Outstream (לא קיימות יותר) - היו מודעות למובייל בלבד שמתנגנות באפליקציות, באנרים, מודעות ביניים, בפיד ואתרים שמריצים סרטוני גוגל - הן לא זמינות ביוטיוב, הן מתנגנות במצב של תמונה או במצב של מסך מלא ומתחילות לנגן כשהסאונד כבוי. הצופים לוחצים על המודעה כדי לבטל את ההשתקה.
  • Masthead ads מתנגנות אוטומטית ללא סאונד במשך עד 30 שניות בראש הפיד בעמוד הבית של יוטיוב, ביוטיוב TV ובמובייל (צופים לוחצים כדי לבטל את ההשתקה). הן מופעלות אוטומטית כתמונה ממוזערת וכוללות הנעה לפעולה שמושכת נכסים מהערוץ שלכם. לחיצה על הסרטון או על התמונה הממוזערת מביאה את הצופים לעמוד הצפייה של יוטיוב. השתמשו בהן כדי להעלות את מוּדעוּת למותג שלכם לפרק זמן קצר (כמו מכירה) כי הן מגיעות לקהל מאוד מאוד גדול. מודעות Masthead זמינות רק בהזמנה דרך נציג מכירות של גוגל.
דוגמה למודעות Masthead ads - מתנגנות אוטומטית ללא סאונד במשך עד 30 שניות בראש הפיד בעמוד הבית של יוטיוב, ביוטיוב TV ובמובייל.

מודעות באפליקציות

מודעות אפליקציות פועלות באפליקציות אחרות ומעניקות לבוני אפליקציות גישה לקהלים דומים, שסביר להניח שיורידו את האפליקציה שלהם או יעברו ישירות לאפליקציה שלהם עם קישור.

גוגל מחליף מודעות אפליקציה ומתאים הצעות מחיר באופן אוטומטי (אופטימיזציה של הצעות מחיר) ברגע שיש מספיק נתונים (כ-100 המרות).

דוגמה למודעת אפליקציה שמופיע בgoogle play עבור שאילתת החיפוש "משחק הרפתקאות".

מודעות חכמות

מודעות חכמות מופיעות באופן אוטומטי ברחבי האינטרנט ברשת החיפוש של גוגל, גוגל מפות, ג'ימייל, יוטיוב ורשת המדיה של גוגל. הן מעוצבות כפתרון קל ויעיל למפרסמים שצריכים הדרכה או שעובדים עם תקציב קטן. לוקח 15 דקות להגדיר מודעות חכמות והן עובדות באמצעות טכנולוגיית הבינה המלאכותית של גוגל כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר על סמך היעדים שלך במינימום השקעה של זמן וכסף.

מודעות שיחה

מודעות למובייל בלבד שנותנות לאנשים את האפשרות להתקשר לעסק שלכם. לחיצה על המודעה מבצעת שיחה לעסק שלכם. המודעה הזאת זמינה רק ברשת החיפוש של גוגל.

דוגמה למודעת התקשרות בלבד, בה מופיע אייקון גדול של טלפון ולצידו מספר טלפון לחיץ אליו ניתן להתקשר. מעל מספר הטלפון מופיעה כתורת URL, ומתחת למודעה יש לחצן לכניסה לאתר.

האם גוגל אדס שווה את זה?

למה כדאי להשתמש בגוגל אדס כחלק מתקציב הפרסום שלכם? כי יש לו טווח חשיפה עצום, אבל אתם צריכים להשקיע זמן ולהבין איך לשלוט בזה. זה משתלם, למרות שיש הרבה תחרות. אם זה לא היה משתלם, הפלטפורמה הזו לא הייתה פופולרית כמו שהיא. מדובר בכלי פרסום גדול ורווחי שמשווקים מצליחים משתמשים בו. תחשבו על זה ככה – בשנה שעברה גוגל הכניסה 182 מיליארד דולר, 81% מההכנסות הללו (147 מיליארד דולר) הגיעו מפלטפורמת גוגל אדס.

גרף שמראה את הרווחים של גוגל מפלטפורמת גוגל אדס לפי שנים מ2001 ועד 2020.

גוגל מרוויחה המון מכיוון שהמפרסמים בגוגל אדס מרוויחים הרבה כסף על בסיס קמפיינים PPC.
מפרסמים רבים משקיעים בגוגל כי הם מקבלים תוצאות באופן מיידי. הפלטפורמה מייצרת תנועה עבור בעלי העסקים כאן ועכשיו, והם מייצרים הרבה מכירות והמרות.

Icon

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר