מדריך פרסום בגוגל שופינג 2024 כולל צילומי מסך

תוכן עניינים

מה זה גוגל שופינג?

גוגל שופינג היא פלטפורמת שיווק – marketplace, המאפשרת לעסקים לקדם את המוצרים שלהם ולמשתמשים לחפש אותם ישירות. הגולשים יכולים למצוא שם כמעט כל מוצר, להשוות מחירים, להגיע ישירות לעמוד המוצר, ובסוף גם לבצע רכישה. מדובר באזור נפרד במנוע החיפוש של גוגל, ואין ספק שזה האזור הבולט ביותר שתראו כאשר תחפשו מוצר מסוים.

איפה רואים את המודעות בגוגל שופינג?

בחלק העליון של העמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל, תמצאו קרוסלה של מוצרים שתוכלו לעיין בהם (לעיתים הם נמצאים גם בצד). אם תבחרו בכרטיסייה "שופינג" בחלק העליון, היא תעביר אתכם לפלטפורמת הקניות של גוגל.

לדוגמה, אם אתם מוכרים נעליים באינטרנט, תוכלו ליצור מודעות למוצרים שלכם, וכאשר מישהו יבצע חיפוש של "נעלי ילדים" לדוגמה, המודעה שלכם תוכל להופיע בראש העמוד בצורה כזאת:

במנוע החיפוש של גוגל רואים שהתבצע שאילתת חיפוש "נעלי ילדים" רואים את התוצאות של שופינג ממומן של נעלי ילדים ומודעות חיפוש ממומנות.

אם תלחצו על הכרטיסייה "שופינג" בחלק העליון של החיפוש בגוגל, זה יוביל אתכם לעמוד כזה:

במנוע החיפוש של גוגל תחת פלטפורמת שופינג, רואים את התוצאות של שאילתת "נעלי ילדים" רואים נעליים בשורת הממומן ותוצאות אורגניות

מודעות שופינג כוללות תמונות, מחירים, דירוגים ופרטי יצרן ומאפשרת לסנן את התוצאות לפי זמינות, גודל, מוכר, מותג, מצב, מחיר ועוד. מתחת למודעות הממומנות, תוכלו לראות מוצרים שמפורסמים בחינם כתוצאות אורגניות.

מודעות שופינג לעומת מודעות לרשת החיפוש

המטרה היחידה של גוגל היא לספק לגולשים את התוצאות המתאימות ביותר לכוונתם. אם גוגל מאמין שהחיפוש יוביל לקנייה של מוצר, הוא יציג קודם כל מודעות שופינג שתואמות לחיפוש.
אם תחפשו "שמלות" בגוגל, תראו מודעות שופינג (תמונות קרוסלה למעלה), ומתחתיהן את המודעות לרשת החיפוש.  

במנוע החיפוש של גוגל רואים שאילתת חיפוש ל"שמלות" רואים תוצאות של שופינג ממומן ומתחתיו תוצאות של מודעות חיפוש ממומנות

כצרכנים, על מה הייתם לוחצים? רוב הסיכויים שעל התמונות של השמלות, וזה מה שהופך את מודעות השופינג לאופציה טובה יותר עבור בעלי חנויות מאשר מודעות טקסט.

למה כדאי לפרסם בגוגל שופינג?

  1. הגדלת מספר הרכישות: אנשים שמחפשים מוצר מסוים כנראה מוכנים לקנות אותו. אם מודעת השופינג שלך בגוגל מופיעה בראש תוצאות החיפוש, יש סיכוי גבוה שילחצו עליה, וזה לא רק מגביר את שיעור הקליקים (CTR), אלא גם מגדיל את הסיכויים לרכישה.
  2. הגברת המודעות למותג: פרסום עושה משהו טוב – בניית מודעות למותגים. ככל שיותר אנשים יראו את זה כך הם יזכרו יותר את העסק שלכם, וכשמגיע הזמן לרכישה, הם עשויים לעבור ישירות לאתר שלך כדי לקנות.
  3. חשיפה גבוהה יותר: מודעות שופינג בגוגל מופיעות עוד לפני תוצאות חיפוש אורגניות ומבוססות על שאילתות החיפוש של הלקוחות. המשמעות היא שלקוחות לא צריכים להכיר את המותג שלכם כדי למצוא אותו דרך גוגל. המוצרים שלכם יהיו בולטים ויופיעו לקונים פוטנציאליים בכל פעם שגוגל תתאים אותם למילות המפתח לחיפוש שלהם (כמובן כל עוד אתם עושים אופטימיזציה כראוי ומשתמשים בהצעות מחיר חכמות).
  4. פניות איכותיות יותר: כאשר משתמש לוחץ על מודעת שופינג, הסיכוי שהוא ירכוש גבוה מאוד. הוא נמצא בשלב האחרון של המשפך השיווקי או בסמוך לו ומוכן לקנייה, וזה משפר את איכות התנועה שמגיעה לחנות האונליין שלכם.
  5. מודעות קלות יותר לניהול: בחירת מילות מפתח היא אחת המשימות החשובות עבור המפרסמים בגוגל. עם מודעות שופינג אין צורך לדאוג לזה. גוגל קובע אילו שאילתות חיפוש יהיו רלוונטיות למוצרים שלכם וחוסכת לכם זמן ומאמץ.

איך מתחילים לפרסם בגוגל שופינג ולמי זה מתאים?

קמפיין בגוגל שופינג מתאים לצורך שיווק מוצרים שנמכרים אונליין בלבד.

כדי להגדיר את הקמפיין שופינג הראשון שלכם, גוגל דורש את הדברים הבאים:

  • אתר אינטרנט עם מוצרים שניתן לרכוש אונליין.
  • פיד מוצרים שמועבר ישירות מהאתר שלך
  • חשבון בגוגל מרצ'נט
  • חשבון בגוגל אדס

ועכשיו נפרט על כל אחת מהדרישות:

אתר אינטרנט

הנה כמה תנאים מוקדמים שתצטרכו לעמוד בהם כדי להפעיל קמפיין שופינג:

  • מוצרים שאנשים יכולים לרכוש ישירות ממכם
  • אתר מאובטח עם תעודת SSL
  • החנות שלכם חייבת להיות באותה שפה שבה הפיד מוצרים שלכם
  • הגדרת מדיניות החלפות והחזרות באתר
  • ניהול משתמשים בצורה מאובטחת – גוגל מפרטת כאן מה הדרישות

פיד מוצרים

פיד מוצרים הוא קובץ (.txt או .xml) המכיל את כל המידע על המוצרים שאתם מוכרים. זה החלק הקריטי בכל התהליך, הוא צריך להיות מדויק ככל האפשר ותואם לדרישות של גוגל כדי שזה יאושר. תחשבו על זה כעל קובץ אקסל גדול שמכיל את המוצרים שלכם והתכונות שלהם.

יש 2 אופציות להגדרת פיד מוצרים:

  • פיד מוצרים שיוצרים בצורה ידנית
  • פיד מוצרים שנוצר אוטומטית דרך האתר – האופציה הפופולרית יותר

דוגמה לפיד מוצרים (ידני):

דוגמא לפיד מוצרים ידני בגוגל שיטס

העמודות האלו כוללות מידע בסיסי ותכונות של מוצרים כמו כותרת, מחיר, תיאור, מק"ט, קישור למוצר, מותג, קישור לתמונה ועוד כמה פרטים שאולי אין לכם כברירת מחדל, כמו קטגוריית המוצרים בגוגל, GTIN, MPN וכו'.

איך ליצור פיד מוצרים?

רוב האתרים בנויים בוורדפרס ומשתמשים בפלטפורמה של WooCommerce, ויש כמה תוספים חינמיים שאפשר להשתמש בהם וליצור שם את הפיד מוצרים שלכם. אנחנו ממליצים על התוסף CTX שהגרסה החינמית שלו מכסה את מרבית האפשרויות ולמתקדמים מומלץ לרכוש את הגרסת PRO שעולה סביב ה 100 דולר לשנה. ההבדל המשמעותי ביותר בין החינמי לגרסה שבתשלום הוא שניתן להחליט האם לפרסם את כל המוצרים לפי וריאציות (מוצרי ילד), או לפרסם רק מוצרי אב.

אם לא חשוב לכם להפריד מוצרי אב ומוצרי ילד – התוסף עובד נהדר גם בגרסה החינמית שלו.

במערכות סגורות כמו קונימבו, אישופ וכו', הם צריכים לספק לכם קובץ xml שאותו מעלים לגוגל מרצ'נט.

גוגל מרצ'נט סנטר

Google Merchant Center – כלי של גוגל שמאחסן בתוכו את כל המוצרים מהאתר שלכם. כל הנתונים נשלחים לשם וכך מתאפשרת הצגת המוצרים בשטחי הפרסום השונים של גוגל, ובעיקר בגוגל שופינג.

תוכלו להתחיל בהגדרת חשבון המרצ'נט שלכם כאן, בתהליך די פשוט. קודם כל תצטרכו לאמת את הבעלות על הדומיין שלכם, תוכלו למצוא את ההוראות כאן. אחרי השלב הזה, אתם מוכנים להעלות את הפיד מוצרים שלכם לגוגל מרצ'נט.

איך להעלות פיד מוצרים לגוגל מרצ'נט?

היכנסו לגוגל מרצ'נט > לחצו על Feeds< Products > לחצו על ה (+) הכחול:

בגוגל מרצ'נט רואים איך לנווט למוצרים ואז לחיצה על הפלוס הכחול  על מנת להעלות פיד חדש

בחרו מדינה ושפה ובחרו היכן תרצו שהמוצרים שלכם יופיעו:

בוחרים בחלון ההגדרות של הפיד מוצרים בגוגל מרצ'נט את השפה והמדינה שבא נרצה שהמודעה שלנו תופיע. ואת היעדים שבהם נרצה לפרסם את המודעות שופינג שלנו

אם אתם רוצים ליצור פיד באופן ידני בחרו באפשרות הראשונה: Google Sheets

בשלב שתיים רואים את חלון ההגדרות להעלאת פיד מוצרים חדש בגוגל מרצ'נט.  מזינים שם לפיד הידני שנרצה ליצור ונבחר בגוגל שיטס על מנת ליצור פיד מוצרים בצורה ידנית בגוגל שיטס

תיצרו גוגל שיטס חדש

בשלב שלוש רואים את חלון ההגדרות להעלאת פיד מוצרים חדש בגוגל מרצ'נט.  בוחרים ביצירת גוגל שיטס חדש מטאמפלט

לחצו על Access Google Sheet

בגוגל מרצ'נט רואים תחת פיד שצריך ללחוץ על Access Google Sheet כדי ליצור פיד מוצרים ידני.

ותתחילו להזין את הנתונים של המוצרים שלכם (כל שורה זה מוצר)

רואים מסמך של גוגל שיטס של הזנת פרטי המוצרים לפיד הידני שיעבור לגוגל מרצ'נט, כל שורה זה מוצר שונה

אם אתם רוצים להעלות פיד מוכן מהאתר שלכם, בחרו באופציה השנייה:

בשלב שתיים רואים את חלון ההגדרות להעלאת פיד מוצרים חדש בגוגל מרצ'נט.  מזינים שם לפיד מוצרים שנרצה ליצור מהאתר שלנו. נבחר באופציה Sceduled fetch על מנת ליצור פיד מוצרים ישירות מהאתר שלנו

המשמעות של ההגדרות כאן היא שכאשר אתם מעלים פיד שנוצר אוטומטית (ולא ידני) הוא מתעדכן באופן אוטומטי ונסרק על ידי גוגל מרצ'נט בתדירות שאתם בוחרים (יומי/שבועי/חודשי). בנוסף, תתבקשו להעלות לכאן את ה-URL של הקובץ של הפיד מוצרים שלכם:

בחלון ההגדרות בשלב שלוש של פיד המוצרים האוטומטי בגוגל מרצ'נט, נזין שם לפיד, נמלא את התזמונים של הסריקה של המוצרים באתר. כך גוגל ידע כל כמה זמן לסרוק את המוצרים באתר שלנו, נצטרך להעלות URL של הקובץ של פיד המוצרים, ולוחצים על צור פיד

לחצו על Create Feed.

לאחר מכן, לחצו על Diagnostics כדי לראות את הסטטוס של המוצרים (זה יכול לקחת קצת זמן עד שכל המוצרים יופיעו ויקבלו את הסטטוס שלהם – לפעמים גם 5 ימים):

בגוגל מרצ'נט מנווטים לDiagnostics ורואים את מספר המוצרים שנסרקו ואת הסטטוס שלהם. יכול לקחת קצת זמן עד שנראה את המוצרים שנסרקו

זה יחסית נפוץ שיש שגיאות בהתחלה; יכול להיות שזה בגלל מידע חסר או שגוי שאינו תואם את דרישות נתוני המוצרים של גוגל. עקבו אחר ההוראות ותפתרו קודם כל את השגיאות האדומות כדי למנוע השעיית חשבון (זה עלול לקרות אם יש שגיאות קריטיות שלא עונות לדרישות של גוגל).

לאחר מכן, תצטרכו לספק לגוגל את כל המידע על מדיניות המשלוחים שלכם.

הגדרות משלוח

גוגל שופינג מציג את מחיר המשלוח במודעות המוצר; לכן תצטרכו לספק מידע מדויק לגבי תעריפי משלוח, מגבלות מינימום להזמנה וכו'.

היכנסו ל- Tools and Settings > מתחת ל- Tools לחצו על Shipping and returns והזינו את הפרטים הבאים:

תחת Shipping and returns בגוגל מרצ'נט ממלאים את שם שירות המשלוח, המדינות שאליהם שולחים את המוצרים ומטבע התשלום
תחת Shipping and returns בגוגל מרצ'נט ממלאים את זמני המשלוח הצפויים שיקח למשלוח ללקוח שרוכש דרך גוגל שופינג

האופציות הפופולריות למשלוחים:

  • משלוח חינם לכל המוצרים
  • משלוח חינם בהזמנה מעל סכום מסוים
  • דמי משלוח קבועים בכל הזמנה
תחת Shipping and returns בגוגל מרצ'נט ממלאים את האפשרויות המשלוח: משלוח חינם, משלוח חינם מעלל קנייה של סכום מסויים וכו. רואים שנבחר משלוח חינם

צרו קמפיין שופינג בגוגל אדס

לאחר שהמוצרים שלכם בגוגל מרצ'נט אושרו, תוכלו להגדיר קמפיין שופינג בגוגל אדס.

צרו קמפיין חדש ובחרו באפשרות "מכירות":

ביצירת הקמפיין שופינג בגוגל אדס בוחרים את מטרת הקמפיין, בוחרים במכירות

בחרו ב"שופינג":

בוחרים בגוגל אדס ביצירת הקמפיין את סוג הקמפיין הרצוי, בוחרים בסוג שופינג

בחרו בסוג הקמפיין שאתם רוצים:

בוחרים את סוג הקמפיין שופינג בגוגל אדס, בוחרים קמפיין מקסימום ביצועים

אם בחרתם בקמפיין מקסימום ביצועים, תוכלו לבחור האם לקדם מוצרים ספציפיים או את כל המוצרים בחשבון שלכם. בנוסף, תצטרכו להגדיר קבוצת נכסים הכוללת: תמונות, סרטונים, כותרות, תיאורים, אות קהל.

יוצרים קבוצת נכסים חדשה בגוגל אדס, תחת יצירת קמפיין מקסימום ביצועים. רואים את הגדרת קבוצת הנכסים שממלאים URL תמונות ועוד

בהמשך, תוכלו להגדיר גם אות קהל (נפרט על זה בהמשך המאמר):

הגדרת אות קהל חדש בגוגל אדס, תחת יצירת קמפיין מקסימום ביצועים

אם בחרתם בקמפיין שופינג רגיל, תצטרכו להגדיר את הדברים הבסיסיים: שיטת בידיניג, תקציב, מיקום.

הגדרת תת סוג לקמפיין שופינג בגוגל אדס. בחירת תת סוג קמפיין שופינג רגיל
ממלאים הגדרות כלליות בקמפיין שופינג בגוגל אדס. מזינים שם קמפיין, שיטת בידינג ותקציב

לאחר מכן תוכלו לבחור איזה מוצרים לקדם, היכנסו לקבוצות מוצרים, ולחצו על ה (+):

במערכת גוגל אדס בוחרים איזה מוצרים נרצה לקדם בקמפיין שופינג שלנו,  מנווטים אל קבוצת מוצרים ולוחצים על הפלוס על מנת להוסיף מוצרים

קמפיין שופינג רגיל VS קמפיין מקסימום ביצועים

כאשר מגדירים קמפיין שופינג, יש אפשרות לבחור בין 2 סוגי קמפיינים:

  • קמפיין שופינג רגיל
  • קמפיין מקסימום ביצועים

הנה השוואה קצרה בין 2 סוגי הקמפיינים:

קמפיין שופינג רגילקמפיין מקסימום ביצועים
יש לכם שליטה מלאה על הקמפייןהכל נעשה אוטומטית
תהליך מורכב שחייב להיות מוגדר ידניתהגדרת הקמפיין פשוטה וקלה יחסית
שואב הרבה זמןחוסך הרבה זמן
אפשר להריץ את הקמפיין ללא מידע קודם או היסטוריה בחשבוןצריך היסטוריה בחשבון כדי שהקמפיין יעבוד בצורה יעילה יותר
אפשר להוסיף מילות מפתח שליליות לקמפייןאין אפשרות להוסיף מילות מפתח שליליות ברמת הקמפיין, רק ברמת כל החשבון
אפשר לקבוע תזמון למודעותאי אפשר לקבוע תזמון למודעות
אפשר להגדיר מיקומים ברשת בהן המודעות יוצגואי אפשר להגדיר מיקומים ברשת בהן המודעות יוצגו

אסטרטגיות הצעת מחיר בגוגל שופינג רגיל

יש 2 אפשרויות בידינג בקמפיין שופינג:

  • ביד ידני
  • ביד אוטומטי

ביד ידני

אסטרטגיות הצעות מחיר ידניות כמו עלות ידנית או אופטימיזציית מחיר לקליק, הן נהדרות לקמפיין חדש. תוכלו להחליט כמה לשלם עבור כל קליק. כך תוכלו להגדיר עלות מקסימלית ספציפית לקליק עבור קבוצת מוצרים או אפילו עבור מוצר ספציפי.
אם יש לכם מאות מוצרים, מעקב ושינוי של הצעות מחיר עבור כל מוצר יכול לקחת זמן רב מידי וברוב המקרים זה גם לא יהיה שווה את זה.
כדי להבטיח שהקמפיין שלכם יצליח, תחילה עליכם להתמקד באיכות התנועה ולא בכמות. תנועה איכותית תביא CTR גבוה, שיעור נטישה נמוך ושיעור המרה טוב.
אם מדובר בקמפיין שופינג הראשון שלכם, אנחנו ממליצים להתחיל עם ביד נמוך, והסיבה לכך היא שקמפיין ראשון מתחיל ברוב המקרים בניסוי וטעיה, וכדי לא להוציא סכום כסף גבוה מידי על תנועה לא רלוונטית, עדיף להתחיל בביד נמוך ולהבין תוך כדי תנועה אם יש צורך לעלות אותו בהתאם לביצועים.

ביד אוטומטי

בשלב מסוים, כנראה תרצו לנסות את אחת מאסטרטגיות הצעת המחיר האוטומטיות של גוגל, שעובדות על האלגוריתם וה-machine learning של גוגל, שמתאים בצורה אוטומטית את הצעות המחיר על סמך היעדים של הקמפיין וההיסטוריה של החשבון.
להלן אסטרטגיות הצעת המחיר האוטומטיות שבהן תוכלו להשתמש:

  • מקסימום המרות עם אופציה להגדרת יעד עלות להמרה
  • מקסימום ערך המרה עם אופציה להגדרת יעד אופציונלי
  • מקסימום קליקים (רלוונטי לקמפיין שופינג רגיל בלבד)
  • יעד החזר על הוצאות פרסום – המטרה של אסטרטגיה זו היא למקסם את ערך ההמרה שלך תוך הגעה ליעד החזר על הוצאות פרסום הרצוי

הבחירה באסטרטגיית הצעות מחיר יכולה להפוך לנושא מורכב, אז אם תרצו ללמוד עוד בנושא היכנסו למדריך על אסטרטגיות הצעות מחיר ב-Google Ads.

מילות מפתח שליליות בגוגל שופינג

בעזרת מילות מפתח שליליות, אפשר למנוע את הופעת המודעות בביטויים לא רלוונטיים ותנועה לא איכותית שפוגעת בביצועי הקמפיין, בדיוק כמו בקמפיין חיפוש. כך גם תוכלו להגדיל את ה-CTR, שיעור ההמרה ובסופו של דבר את ההחזר על ההוצאות הפרסום.

אם אתם מריצים קמפיין שופינג רגיל, תוכלו לעבור על דוח מונחי החיפוש ולשלול את כל הביטויים הלא רלוונטיים. דוח מונחי החיפוש מציג לכם את כל שאילתות החיפוש שעבורן הופיעו המודעות שלכם, כולל הביצועים שלהן.

תוכלו למצוא את דוח מונחי החיפוש תחת "מילות מפתח":

רואים את תפריט שמוד הקמפיינים בגוגל אדס ולידו תפריט אפור שמנווט אל מילות מפתח ואל מונחי חיפוש

כשתעברו על הדוח הזה, שימו לב לסוגים של מילות מפתח שליליות.

  • מונחים לא רלוונטיים – שאילתות חיפוש שברור שהן בזבוז כסף ולא רלוונטיים לעסק שלכם.
  • מונחי מתחרים – שאילתות חיפוש ממותגות הכוללות את שמות המתחרים שלכם. זה יכול להיות מפתה לנסות ולעלות עליהם בהתחלה, אבל ברוב המקרים זה לא מביא תוצאות טובות וזה מסתכם בבזבוז כסף. נתחו את הביצועים של המונחים האלו והחליטו אם כדאי לשלול אותם או לא.
  • מונחים כלליים מאוד – אם יש לכם עסק למכירת נעליים לדוגמה, ותראו מונח חיפוש "נעליים" שהוא מאוד כללי, לרוב תראו CTR נמוך ושיעור המרה נמוך ולכן נמליץ לכם לשלול את הביטוי הזה בהתאמה מדויקת. לא לשלול ביטויים כאלה כהתאמה לביטוי כי זה יכול למנוע מאיתנו להופיע בביטויים רלוונטיים כמו – נעליים לריצה, נעליים להליכה וכו'.

אם אתם מריצים קמפיין מקסימום ביצועים, תוכלו לראות את מונחי החיפוש ב"בתובנות":

רואים בגוגל אדס בקמפיין מקסימום ביצועים שאנחנו נמצאים תחת תובנות ורואים נתונים שגוגל מראה תחת התמקדות בצרכן

כאשר מדובר בקמפיין מקסימום ביצועים, אין אפשרות להוסיף מילות מפתח שליליות ברמת הקמפיין, אלא רק ברמת החשבון דרך הגדרות החשבון. אם יש מילות מפתח ספציפיות שתרצו לשלול ברמת הקמפיין, תוכלו לפנות לתמיכה של גוגל והם יעזרו לכם.
לאחרונה גוגל הכניסו את האפשרות לשלול מותגים ברמת הקמפיין מקסימום ביצועים.

שיווק מחדש בגוגל שופינג

קמפיין שופינג רגיל אינו כולל שיווק מחדש לגולשים בניגוד לקמפיין מקסימום ביצועים ולכן ההמלצה שלנו היא להקים קמפיין שיווק מחדש נפרד שיעבוד במקביל לקמפיין שופינג הרגיל.

אתם רק צריכים להחליט אם אתם מעוניינים שכל המבקרים באתר יקבלו מודעות של שיווק מחדש או רק קהלים ספציפיים כגון: מבקרים שהוסיפו לעגלה ולא רכשו, צפו במוצר, הגיעו לעמוד תשלום, שהוו X שניות באתר או כל פעולה אחרת.

רימרקטינג דינמי

רימרקטינג דינמי מאפשר לכם להציג מודעות הכוללות תוכן או מוצרים שככל הנראה יעניינו את המשתמשים שלכם, על סמך התוכן או המוצרים שהם צפו בו באתר שלכם.

אם משתמשים מדפדפים בתוכן, מתעניינים במוצרים או עוקבים אחר מודעות המפרסמות מוצרים מסוימים באתר שלכם, אבל יוצאים מהאתר ללא רכישה, תוכלו להשתמש ברימרקטינג דינמי כדי "לרדוף" אחריהם ולהציג להם שוב תוכן ומוצרים קשורים ורלוונטיים כשהם מבקרים באתרים אחרים ברשת המדיה של גוגל.

קהלים בקמפיין מקסימום ביצועים

קמפיין מקסימום ביצועים משתמש באסטרטגיית הצעת מחיר חכמה, זה אומר שגוגל משתמש אוטומטית בכל הקהלים הזמינים לו במרכז לניהול קהלים. אבל עדיין אפשר לכוון את גוגל לקהל שאתם רוצים.

קמפיין מקסימום ביצועים מתבסס על קבוצות נכסים (כמו קבוצות מודעות בקמפיין חיפוש). כל קבוצת נכסים כוללת כותרות, תיאורים, תמונות, סרטונים, הנעה לפעולה וכו'. דבר נוסף שיש בכל קבוצת נכסים זאת האפשרות ליצור אות קהל – המשמעות היא קהל משולב עם מילות מפתח, מבקרים באתר, תחומי עניין ודמוגרפיה.

בגוגל אדס תחת קהלים בקמפיין מקסימום ביצועים רואים את הגדרות אות קהל חדש, שם קהל, פלחים בהתאמה אישית, הנתונים שלך תחומי עניין ודמוגרפיה

בקמפיין מקסימום ביצועים, בחירת אות הקהל מציינת באיזה קהל גוגל תתמקד, לפחות בהתחלה. ככל שהזמן עובר, ולקמפיין שלכם יש יותר נתונים, גוגל תגיע מעבר לקהלים האלה כדי למצוא קונים רלוונטיים ככל שניתן.

איך לסדר את קבוצות המוצרים שלכם?

  • אם מדובר בפיד מוצרים קטן (נניח עד 200 מוצרים), נסו להגיש הצעת מחיר עבור מוצרים ספציפיים שחשובים לכם יותר, או פלחו את המוצרים לפי מותג/קטגוריה.
  • אם יש לכם פיד מוצרים גדול, פלחו את המוצרים לפי קבוצות מוצרים דומים שבהן הרווח דומה והגישו כך את הצעות המחיר שלכם.
  • החלוקה לקבוצות מוצרים רלוונטית לאסטרטגיית הצעת מחיר. בנוסף, בקמפיין שופינג רגיל, במידה ואתם עושים הפרדה בין קבוצות מודעות וקבוצות מוצרים – תוכלו לשלול מילות מפתח ספציפיות ברמת הקבוצה וכך לדייק את מונחי החיפוש לכל קבוצת מוצרים.

ככל שתצברו יותר נתונים ותראו מה המוצרים הכי נמכרים, תשקלו להפריד אותם לקמפיין אחר, כך שתוכלו לשלוט בהם בצורה מיטבית, להשקיע בהם תקציב נפרד ולקבל את התוצאות הטובות ביותר.

 הגדרת "מסחר אלקטרוני" בגוגל אנליטיקס

כדי לעקוב אחרי איוונטים (events) שקורים באתר כמו רכישה, הוספה לעגלה, בחירת פריט, להסיר מהעגלה, התחלת רכישה וכו', צריך שהנתונים ישלחו כמו שצריך מהאתר שלכם.

המעקב אחר האיוונטים האלו יעזור לכם בהמשך, בעיקר כשתרצו לעשות שיווק מחדש דינמי.

במידה ומדובר במערכת סגורה כמו WIX, קונימבו, אישופ וכו' – כל האיוונטים נשלחים אוטומטית ואין צורך להגדיר כלום.

במידה ומדובר באתר וורדפרס יש 2 אופציות אפשריות:

  • להגדיר את האיוונטים דרך תג מנג'ר
  • להטמיע תוסף ששולח את הנתונים אוטומטית. הפופולרי הוא pixel your site.

כעת נרחיב על האפשרות הראשונה – להגדיר את האיוונטים דרך תג מנג'ר.

נתחיל ב-2 שלבים בסיסיים:

התקנת תג מנג'ר – אנחנו ממליצים להשתמש בתוסף GTM4WP

התקנת גוגל אנליטיקס – דרך התג מנג'ר

לאחר מכן, צרו תג חדש:

במערכת גוגל תג מנג'ר תחת תגים רואים רשימת תגים וכפתור NEW מסומן על מנת ליצור תג חדש

בחרו תג מסוג Google Analytics ובחרו GA4 Event:

בגוגל תג מנג'ר אחרי שבחרנו ליצור תג חדש מופיע לנו חלון של סוג התג. רואים שנבחר תג של אירוע בגוגל אנליטיקס

המשיכו להגדרות הבאות כפי שמופיע בתצלום הבא:

רואים את חלון ההגדרות של סוג התג שנבחר במערכת גוגל תג מנג'ר

הגדירו Trigger מסוג Custom Event:

מגדירים טריגר במערכת גוגל תג מנג'ר. בוחרים תחת Trigger את סוג Custom Event.  נזין את שם האירוע ומתי התג צריך לפעול להיות נורה. שהאפשרות Use regex matching נבחרה

כשמגדירים את הטריגר, בקובייה מתחת ל- Event name מזינים את רשימת האיוונטים האלו:

begin_checkout|add_to_cart|remove_from_cart|view_item|select_item|view_item_list|purchase

שימו לב – הטריגר הזה בעצם כולל בתוכו את כל האיוונטים שאחריהם נרצה לעקוב שישלחו לגוגל אנליטיקס, כולל האיוונט החשוב ביותר – רכישות.

שימו לב שאתם מסמנים את האופציה Use regex matching (המשמעות היא שגוגל ידע לקרוא את הקו המפריד בין האיוונטים)

הגדרת מעקב אחרי רכישות בגוגל שופינג

בקמפיין גוגל שופינג ההמרה החשובה ביותר שנרצה לעקוב אחריה היא רכישות.

יש כמה דרכים לעקוב אחרי רכישות:

  1. להגדיר המרה ישירות מהגוגל אדס לאתר. אם יש לכם אתר וורדפרס – אנחנו ממליצים להשתמש בתוסף Pixel Manager for WooCommerce.

התקינו את התוסף והפעילו אותו. לאחר מכן עליכם ליצור המרה חדשה בגוגל אדס:

היכנסו לכלים והגדרות ולאחר מכן להמרות:

במערכת גוגל אדס רואים את תפריט כלים והגדרות ושמנווטים להמרות

לחצו על פעולת המרה חדשה:

במערכת גוגל אדס לוחצים על פעולת המרה חדשה שנמצאת תחת המרות

בחרו ב"אתר אינטרנט":

במערכת גוגל אדס תחת המרה חדשה בוחרים אחרי מעקב המרות באתר אינטרנט

ועקבו אחר ההוראות ליצירת ההמרה. אחרי שיצרתם את ההמרה בחרו בהגדרה באמצעות תג מנג'ר:

בחלון הגדרת תג  תחת המרות במערכת גוגל אדס בוחרים באמצעות גוגל תג מנג'ר

העתיקו את מזהה המרה (ID) + תווית ההמרה (Label):

במערכת גוגל אדס רואים את הגדרת התג באמצעות גוגל תג מנג'ר, רואים את מספר מזהה ההמרה ותווית ההמרה לייבל שקיבלנו על מנת לעקוב אחרי ההמרות

לאחר מכן, היכנסו להגדרות התוסף שהתקנתם.

Marketing < Main > הזינו את ה-ID של ההמרה שיצרתם בגוגל אדס + Label של ההמרה ולחצו על שמור שינויים.

הוספת ID מספר המזהה של ההמרה והלייבל של גוגל תג מנג'ר במערכת וורדפרס. ההוספה מתבצעת עם התוסף Pixel Manager for WooCommerce

וזהו זה, כל הרכישות ישלחו אוטומטית דרך התוסף הזה ותוכלו לראות אותן בגוגל אדס.

דבר נוסף וחשוב מאוד הוא ערך הרכישות. בקמפיין שופינג אנחנו בדרך כלל נכוון לזה שהאסטרטגיה מוכוונת המרות וערך המרה מקסימלי, לכן חשוב שנעקוב אחרי הערך של כל רכישה.

כדי לשלוח את הערך של כל רכישה, נעשה את זה דרך התג מנג'ר.

יש ליצור 3 Variables, כל אחד ישלח נתון אחר – מק"ט, ערך רכישה, מטבע. לאחר מכן נקשר אותם לתג המרה שניצור:

הוספת Variables במערכת גוגל גוגל תג מנג'ר, לוחצים על NEW על מנת ליצור Variables

נבחר ב- data layer variable:

במערכת גוגל תג מנג'ר בוחרים את סוג Variables, בוחרים ב- data layer variable

ונזין את זה ecommerce.currencyCode:

תחת יצירת Variables חדש תחת ההגדרות שלו מוסיפים שכבת דאטה בשם:  ecommerce.currencyCode

לאחר מכן נגדיר עוד 2 Variables נוספים באותה הדרך, השניים האחרים יהיו:

  • ecommerce.purchase.actionField.id
  • ecommerce.purchase.actionField.revenue

אחרי שהגדרנו את שלושת ה- Variables, נעבור להגדרת התג עצמו.

ניצור תג חדש מסוג Google Ads Conversion Tracking, ונזין את הפרטים הבאים:

יוצרים תג חדש במערכת גוגל תג מנג'ר. רואים את הגדרות התג Google Ads Conversion Tracking. רואים את הנתונים שצריך להזין

את ה-Conversion ID + Conversion Label  ניקח מההמרה שכבר יצרנו קודם לכן בגוגל אדס.

את שאר הנתונים – Conversion Value, Transaction ID , Currency Code נבחר מתוך ה-variables שיצרנו קודם.

לבסוף, נגדיר Trigger מסוג Custom Event שיכיל – gtm4wp.orderCompletedEEC:

מגדירים טריגר במערכת גוגל תג מנג'ר. Trigger מסוג Custom Event שיכיל - gtm4wp.orderCompletedEEC

הערה: כל התהליך הזה מבוסס על כך שהתג מנג'ר מוטמע דרך התוסף GTM4WP.

  • הדרך השנייה היא דרך תג מנג'ר וגוגל אנליטיקס – בשלב הקודם הסברנו איך לעקוב אחרי כל האיוונטים שישלחו מהאתר לגוגל אנליטיקס. בין האיוונטים שהגדרנו יש גם purchase.

שימו לב איך להגדיר את האיוונט כהמרה בגוגל אדס.

היכנסו לגוגל אנליטיקס > הגדרות > Events:

בגוגל אנליטיקס רואים איך להגדיר אינייט אירוע כהמרה לגוגל אדס. בגוגל אנליטיקס מנווטים אל הגדרות ואז לאירועים. רואים רשימה של אירועים קיימים

כאן תוכלו לראות את כל האיוונטים שהגדרנו. האיוונט של הרכישה מוגדר אוטומטית כ"המרה".

לאחר מכן לחצו על Conversions ושם תראו שהרכישה כבר מופיעה בתור המרה. אם תרצו לעקוב אחרי איוונטים נוספים כהמרות בקמפיין שלכם (פחות מומלץ), תוכלו לסמן אותן כמו שמסומן בכחול ה- form submit ולמצוא אותן גם תחת Conversions:

רואים את חלון ההמרות בגוגל אנליטיקס, מסומן המרה בשם רכישה

לאחר מכן היכנסו לחשבון הגוגל אדס > כלים והגדרות > המרות > פעולת המרה חדשה ובחרו ב"ייבוא" מאנליטיקס 4 > אינטרנט > המשך:

רואים בחשבון גוגל אדס איך מייבאים המרה. בוג ההמרה מסומן "ייבוא" בבחירת הפריטים שאותם נרצה לייבא מסומן נכסי גוגל אנליטיקס 4,  תחתיו מסומן גם אינטרנט

כאן תופיע פעולת ההמרה purchase – בחרו בה ולחצו על ייבוא והמשך:

רואים תחת המרות בגוגל אדס את פעולת ההמרה החדשה purchase, בוחרים בזה ולוחצים על ייבוא והמשך

היכנסו להגדרות של ההמרה וסמנו אותה כהמרה "ראשית".

שאלות נפוצות על פרסום בגוגל שופינג

מה יכול לגרום להשעיית החשבון שלי?

אי-התאמות בין מודעת השופינג לבין מה שמוצג בפועל בדף הנחיתה של המוצר שלכם, נתונים שגויים בפיד המוצרים, הוספת כיתוב או קידומי מכירות על תמונות המוצרים באתר שלכם, הגדרת מדיניות משלוחים בצורה שגויה ועוד.

איך עובדות ההצעות מחיר בקמפיין גוגל שופינג?

מגדירים תקציב יומי רצוי, ותוכלו להגדיר הצעות מחיר לפי מחיר ידני לקליק, יעד עלות להמרה וכו'. בנוסף, בקמפיין שופינג פופולרי להשתמש באסטרטגיית הצעת מחיר לפי יעד החזר על הוצאות פרסום.

כמה זמן לוקח עד שאקבל חשיפות וקליקים בקמפיין שופינג?

זה תלוי במספר המוצרים הרשומים, אבל לוקח בערך יומיים-שלושה עד שהמודעות יוצגו בפיד השופינג. ברגע שהמודעות מוצגות, תוכלו לקבל חשיפות וקליקים באופן מיידי.

האם מודעות שופינג בגוגל מועילות?

כחלק ממנוע החיפוש הנפוץ ביותר, מודעות שופינג יכולות להציג את המוצרים שלכם בפני מספר גדול של קונים פוטנציאליים. מודעות שופינג מופיעות בחלק העליון של דף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP), ומושכות מיד את תשומת הלב של המשתמשים – במיוחד בזכות התמונות מוצר.
קמפיינים בשופינג יכולים להתמקד בקונים הרלוונטיים ביותר לעסק שלכם, וכך תוכלו למקסם את ההמרות. בעזרת גוגל שופינג תוכלו להעלות את המודעות למותג שלכם דרך הופעה ברשת המדיה כולל YouTube ו-Gmail.
בנוסף, תוכלו לאסוף המון דאטה שישמש אתכם גם בצינורות שיווק נוספים.

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר