כל מה שצריך לדעת על גוגל מרצ'נט סנטר (2024)

גוגל מרצ'נט - google merchant center

תוכן עניינים

מה זה גוגל מרצ'נט סנטר?

גוגל מרצ'נט סנטר הוא כלי שמאפשר לקלוט את המוצרים שאתם מוכרים בחנות הדיגיטלית שלכם ובאמצעותו אנחנו יכולים לפרסם ולקדם את המוצרים ללקוחות פוטנציאלים חדשים וחוזרים.

במנוע החיפוש של גוגל רואים שהתבצע שאילתת חיפוש "נעלי און קלאוד" רואים את התוצאות של שופינג ממומן של של נעלי און קלאוד.

אחרי שנעלה את המוצרים שלנו במערכת הם יתפרסמו בצורה אורגנית בקטגוריית השופינג של גוגל. ובנוסף נוכל לבצע קידום ממומן למוצרים בקמפיין שופינג ובכך להיחשף ללקוחות חדשים ואף נוכל לבצע קידום רימרקטינג שרודף בפרסום חוזר אחר ללקוחות שכבר ביקרו באתר או התעניינו במוצר.

במרצ'נט סנטר יש לנו שליטה מלאה על המידע שיש על כל מוצר וקיימת לנו אפשרות לשנות את המידע בכל עת, למשל: עדכון מחיר, מחיר מבצע, תמונות, תכונות המוצר ועוד.

במערכת נוכל גם לראות את הביצועים של הפרסום האורגני והממומן ונוכל לייצא לנו דוחות מותאמים אישית.

רואים בגוגל מרצ'נט תחת תפריט כל המוצרים. רואים מוצרים של נעלי און קלאוד ואת המאפיינים שלהם.

מה היתרונות בשימוש בגוגל מרצ'נט סנטר?

היתרון חשוב הוא שגוגל שופינג מופיע ראשון בתוצאות החיפוש של גוגל וזה מאפשר לנו חשיפה במקום הראשון בעמוד החיפוש.

השימוש בגוגל מרצ'נט סנטר מאפשר לנו לפרסם ולקדם מוצר ספציפי במקום לקדם את כל האתר או תחום מסוים.

כך נוכל להופיע בפני קהל רלוונטי יותר ולצמצם את העלויות בכך שמי שמקליק עלינו רואה את המוצר בתמונה, את המחיר, את תנאי משלוח ושם החנות ובכך הוא נחשף מראש לתנאים שלנו לפני שהוא לוחץ על המודעה. הלחיצה על המוצר מובילה אותו ישר לעמוד המוצר.

לדוגמא אם יש לי חנות ביגוד ואני מוכר גם בגדים וגם נעליים במקום לקדם את כל החנות ולפרסם ביגוד והנעלה ביחד, נוכל לקדם את המוצרים הרלוונטיים שהגולש מחפש ולהופיע בשורה הראשונה של שורת החיפוש, בכך אנחנו יוצרים תנועה ממוקדת למוצר שהוא חיפש. אם נקדם את האתר או את קטגוריית הנעליים הפרסום שלנו ישלח את הגולש לקטגוריית הנעליים או המותג ושם הוא יצטרך לחפש את הדגם הספציפי שרצה ורק אז הוא יהיה חשוף למחיר ולתנאי המשלוח, דבר שיכול להוריד לנו את הסיכויים לרכישה, הן מבחינת המחיר והן מבחינת נטישת האתר לפני מציאת האתר. החסרונות הללו יכולות להביא לקליקים מיותרים שיעלו לנו כסף.

יתרון נוסף הוא כלי הניתוח שמאפשר לנו לראות איזה מוצרים מוצגים ואיזה מוצרים יותר מוצלחים מבחינת הלקוחות שלנו, נוכל להפיק דוחות מותאמים אישית ולהסיק מסקנות על הביצועים.

במנוע החיפוש של גוגל רואים שהתבצע שאילתת חיפוש "נעלי און קלאוד 5" רואים את התוצאות של שופינג ממומן של של נעלי און קלאוד 5.

איך להקים חשבון בגוגל מרצ'נט סנטר?

יצירת חשבון חדש והתחברות ל-  Gmail

תחילה נכנס ל- Google Merchant Center ונלחץ על Sigh up for free ליצירת חשבון בחינם. כעת עלינו להתחבר עם חשבון ה- Gmail שלנו, במידה ואין לנו ניצור חשבון חדש.

כניסה ראשונה לגוגל מרצ'נט רואים לחיצה על כפתור Sigh up for free.

מילוי פרטים על העסק

עלינו לעלות על השאלות בהתאם לסוג העסק שלו אנחנו מקימים את החשבון. המידע הזה עוזר לגוגל להבין את הצרכים והמטרות שלנו.
נענה אם יש לנו מוצרים למכירה באונליין, במידה וכן נשים את כתובת האתר שלנו. בעמוד הבא נלחץ על "המשך לגוגל מרצ'נט סנטר".

רואים מילוי פרטים על העסק בגוגל מרצ'נט. סימון "כן" לשאלה האם אנחנו מוכרים מוצרים באונליין. מילוי URL של החנות אונליין.

נזין את שם העסק והמדינה ולאחר מכן נלחץ על "המשך לגוגל מרצ'נט סנטר".

הכנסת פרטי העסק בגוגל מרצ'נט לפתיחת חשבון. רואים שהזינו את שם העסק ושם המדינה.

בעמוד של הגוגל מרצ'נט סנטר נתבקש להוסיף עוד פרטי עימות על העסק שלנו:

כתובת – נזין את כתובת העסק

אימות טלפון – אימות מספר הטלפון על מנת לאמת את זהות בעל העסק

אימות החנות הוירטואלית של העסק – במידה וחשבון הג'מייל שלכם זהה גם בחשבון גוגל אנליטיקס האימות מתבצע אוטומטית. במידה ואין אימות לאתר באופן אוטומטי בהמשך המאמר מפורט על הדרכים לבצע אימות.

הוספת פרטים על אופן משלוח המוצרים – עלינו להגדיר את העלות על המשלוח. בהמשך המאמר יש פירוט על האופציות להגדרת פרטי המשלוח.

הוספת נתוני מוצרים – העלאת פיד מוצרים. בהמשך המאמר יש פירוט על מגוון האופציות לעלות את המוצרים.

בגוגל מרצ'נט רואים שאומרים ברוך הבא לגוגל מרצ'נט ויש תיבה של הפרטים שכבר הזנו באתר ומה עוד חסר על מנת לאמת את העסק. פרטים של כתובת העסק, אימות האתר, אימות מספר טלפון.


אימות האתר


על מנת שהחשבון מרצ'נט סנטר יאושר יש לבצע אימות לאתר שאתם מנהלים אותו. (במידה ולא נעשה אימות אוטומטי)
 ניתן לבצע אימות בעזרת מספר שיטות:

  • שיטה ראשונה באמצעות תג HTML שיסופק לכם תצטרכו להעלות אותו לHEAD של האתר (ניתן לעשות את זה באמצעות GTM  או באמצעות כל כלי שבו ניתן לערוך את קוד האתר)

  • שיטה שנייה היא העלאת קובץ HTML תקבלו קובץ מגוגל ותצטרכו להעלות אותו לאחסון של האתר שלכם, זה דורש גישה לאחסון של האתר.

  • שיטה שלישית דרך גוגל אנליטיקס, גוגל בודקים אם למשתמש שלכם יש גישת Admin לאנליטיקס שמותקן על הדומיין, במידה וכן הוא יאשר את אימות הדומיין.

הגדרת המשלוחים

בגוגל מרצ'נט סנטר יש 3 אפשרויות להגדרת משלוח:

  1. משלוח חינם
  2. משלוח בתשלום
  3. משלוח חינם מעל קנייה במחיר מסוים ומעלה. ניתן משם לקבוע מחיר משלוח מותאם לפי משקל המוצר, מעל מספר ק"ג מסוים המחיר יהיה X.
רואים את חלון הגדרת המשלוחים בגוגל מרצ'נט. רואים נבחר משלוח בתשלום וסוג עלות לפי מחיר.

הוספת מוצרים למרצ'נט סנטר

ננווט בסרגל הכלים אל מוצרים "PRODUCTS" ונלחץ על הוספת מוצר "Add products".

בגוגל מרצ'נט סנטר מנווטים בסרגל הכלים אל מוצרים "PRODUCTS" ולוחצים על הוספת מוצר "Add products".

יש 4 דרכים להוסיף מוצרים:

הוספת פיד מוצרים מקובץ – Add products from a file:
יצירת מסמך שמכיל את כל המוצרים והפרטים שלו, כגון: כותרת, תיאור, מחיר ועוד. הדרך המומלצת להכנת המסמך היא יצירת לינק שמסתיים ב-XML וזה מסמך שמכיל את כל המוצרים והפרטים על כל מוצר בנפרד. את הלינק XML אפשר לייצר דרך האתר עצמו בעזרת תוסף. היתרון בדרך הזו היא שהמסמך שיצרנו מתעדכן אוטומטית בכל פעם שיש שינוי במוצרים כמו הוספה של מוצרים או שינוי במחיר. החיסרון בשיטה שאם המידע לא מוגדר באופן מסודר בכל מוצר באתר, הקובץ לא יוכל למשוך את המידע בהתאם לפרמטרים ונצטרך לעשות מניפולציות של חוקים בפיד מוצרים במרצ'נט סנטר כדי לשייך את המידע החסר.

אם האתר שלכם פועל במערכת וורדפרס התוסף המומלץ ליצירתXML  הוא CTX Feed. קיים בגרסה חינמית שבמרבית המקרים מספיקה ויש גם גרסה בתשלום.

תחת Edit schedule נוכל לבחור כל כמה זמן ובאיזה שעה הקובץXML  יסונכרן ויתעדכן לפי הנתונים באתר.

קובץ XML לדוגמא:

מסמך XML לדוגמא להוספת פיד מוצרים לגוגל מרצ'נט סנטר
  • העלאת מוצרים באמצעות טמפלט שלGoogle Sheets :
    ברגע שנבחר את האופציה להעלאת מוצרים בטמפלט בגוגל שיטס יופיע לנו לינק לטמפלט שבו נוכל למלא את הפרטים על המוצרים שלנו. בדרך זו אנחנו נמלא ידנית את הנתונים וגם בכל שינוי שיהיה באתר נצטרך לעדכן את המסמך גוגל שיטס שלנו, לאחר העדכון הנתונים האלה יעודכנו בגוגל מרצ'נט סנטר. היתרון בשיטה הזו על פני הקודמת היא שיש לנו אפשרות להוסיף פרמטרים של מידע על המוצר בקלות גם אם המידע הזה לא נמצא באתר. מידע כמו: צבע, היילייטס, חומר, גודל וכו'.
דוגמא טמפלט שלGoogle Sheets להעלאת מוצרים לגוגל מר'צנט סנטר
  • העלאת מוצר אחד אחד – Add products one by one:
    שיטה זו מתאימה אם יש לכם מעט מוצרים ואין להם הרבה עדכונים שמצריכים סנכרון. באופציה זו ניתן לעלות מוצר אחד או כמה, כל מה שצריך הוא למלא טופס עם הפרטים של המוצר. לאחר מכן צריך ניתן יהיה לערוך, למחוק או להוסיף עוד מוצרים. החיסרון בשיטה הזו שכל שינוי שיש במוצר צריך לעדכן באופן ידני.
  • העלאת מוצרים בעזרת APIAdd products using API:
    סריקת האתר, בשיטה זו ניתן להעלות מספר גדול של מוצרים מהאתר. היתרון שלו שהוא מתעדכן אוטומטית ולכן הוא מומלץ אם יש הרבה שינויים תכופים באתר.

אחרי העלאת המוצרים עלינו לחכות לאישור של גוגל על הסטטוס פעיל/ממתין/לא אושר. במידה ויש מוצרים שלא אושרו ניתן לראות מה הסיבה לכך ולתקן את הבעיה. 

סקירה על סטטוס המוצרים תוכלו לראות תחת Diagnostics.

בגוגל מרצ'נט סנטר תחת Diagnostics רואים את המוצרים שפעלים שאושרו.

לאחר קבלת האישור על המוצרים אפשר להתחיל לפרסם את המוצרים שלנו בגוגל אדס בקמפיין ממומן בגוגל שופינג.

פרטי חובה שעלינו לכלול בפרטי המוצר

במערכת גוגל מר'צנט יש פרטי נתוני מוצר שהם בגדר חובה למילוי, במידה והמידע הזה יהיה חסר לא יאשרו לנו לפרסם את המוצר. נתוני המוצר שחובה עלינו למלא:

ID – מספר מזהה למוצר. לכל מוצר צריך שיהיה ערך ייחודי, לרוב משתמשים במק"ט של המוצר. יש לשים לב שאנחנו עושים עדכון למוצר המספר המזהה שלו נשאר ללא שינוי.

Title – שם המוצר. למעשה הוא הכותרת שתופיע במוצר, נדרש לתאר באופן מדויק את המוצר. שם הפריט צריך להיות זהה לשם שיש בדף המוצר באתר שלכם.

Description – תיאור. עלינו לתאר את המוצר באופן מדויק ועליו להיות זהה לתיאור בדף המוצר באתר.

Link – קישור למוצר. כתובת URL של המוצר. הכתובת צריכה להתחיל ב- http או ב-https.

Image link – קישור לתמונת מוצר. הקישור מופנה לתמונה הראשית של המוצר. הכתובת צריכה להתחיל ב- http או ב-https.

Availability – זמינות של המוצר. הערכים האפשריים: במלאי, חסר במלאי, הזמנה מראש, ובהמתנה להשלמת המלאי. במידה והמוצר לא במלאי הוא לא יופיע בגוגל שופינג. אם המוצר הוא הזמנה ב- preorder נצטרך למלא את תאריך הזמינות שבוא המוצר זמין למשלוח.

Price – מחיר. מחיר מוצר חייב להיות תואם למחיר שיש בעמוד מוצר באתר. נוכל למלא גם מחיר מבצע במידה ויש אך זה לא חובה.

Brand name – שם המותג של המוצר.  לכל המוצרים החדשים חובה לכלול את שם המותג.

Condition – מצב המוצר, האם המוצר חדש, משומש או מחודש.

Shipping  – מחיר משלוח. את עלות המשלוח חייב למלא בישראל.


בנוסף קיימים הרבה מאפייני מוצר שהם לא חובה למילוי, אך מומלץ לספק אותם:

Category – קטגוריית המוצר. ניתן לכלול רק קטגוריה אחת, יש לציין את הקטגוריה הרלוונטית ביותר.

Additional image link – קישור לתמונות נוספת.

Color – צבע המוצר.

Gender – המגדר שאליו מיועד המוצר. זכר/נקבה/יוניסקס.

Material – סוג החומר שממנו עשוי המוצר.

Product type – סוג המוצר. מאפשר לנו להגדיר לגוגל באיזה "קטגוריה" המוצר שייך וככה הוא מבין יותר טוב מתי המוצר שלנו רלוונטי לפרסום. אם גוגל לא מספק לנו Product type איכותי מספיק, אנחנו יכולים לשנות אותו תחת יצירתRule  בפיד מוצרים.

דוגמא ל- Product type למוצר נעל און קלאוד 5: בית > הנעלה > נעלי ספורט > נעלי ספורט און קלאוד > נעלי ספורט און קלאוד 5.

על מנת שהמוצרים שלנו יקבלו ציון גבוה ככל שניתן עלינו להוסיף כמה שיותר פרטים ומאפיינים על המוצרים שלנו. כך נוכל להופיע גבוה יותר ובהתאמה מדויקת יותר ללקוח שמחפש את המוצר הספציפי שלנו. למשל אם נקדם נעל לגבר רק ולא נעל ריצה, המוצר שלנו יוכל להתפרסם גם למי שמחפש נעל אלגנטית.

קישור חשבון גוגל מרצ'נט סנטר לגוגל אדס

אחרי שהעלנו את המוצרים לגוגל מרצ'נט סנטר נוכל לבנות קמפיין פרסום ולקדם אותם בצורה ממומנת דרך גוגל אדס. כדי לפרסם בגוגל אדס אנחנו צריכים שיהיה לנו חשבון בגוגל אדס ולאחר מכן נבצע קישור בין החשבונות.

בגוגל מרצ'נט סנטר ננווט לאייקון מפתח ברגים בשורה העליונה בתפריט > נלחץ על חשבונות מקושרים Linked accounts.

בגוגל מרצ'נט מנווטים לאייקון מפתח ברגים בשורה העליונה בתפריט ואז לוחצים על חשבונות מקושרים Linked accounts.

כעת נצטרך להכניס את מספר החשבון המזהה שלכם בגוגל אדס שאותו תרצו לקשר, שנראה כך XXX-XXX-XXX  לאחר מכן נקבל הודעה במייל על קישור החשבונות שאותה נצטרך לאשר. אחרי שקישור יתבצע בהצלחה נוכל לראות שהלינק סטטוס פעיל Active.

תחת חשבונות מקושרים בגוגל מרצ'נט סנטר רואים שיש חשבון גוגל אדס מקושר והסטטוס של החיבור פעיל Active.

הקמת קמפיין שופינג ממומן בגוגל

אחרי שקישרנו בין החשבונות, נשאר לנו לפתוח קמפיין חדש בגוגל אדס. ממליצים לכם להיכנס וללמוד לעומק על פרסום בגוגל שופינג במדריך המורחב.

במערכת גוגל אדס, ננווט לקמפיינים ונלחץ על הפלוס הכחול > קמפיין חדש. נבחר את יעד מטרת הקמפיין, לרוב בקידום מוצרים היעד "מכירות" הוא המתאים ביותר. כעת נבחר את סוג הקמפיין הרצוי – קמפיין שופינג או קמפיין מיקסום ביצועים:

קמפיין שופינג – הוא למעשה קמפיין ידני, נוכל לשלוט ברמה גבוהה יותר במונחי חיפוש שהמוצרים שלנו עולים בהם, נוכל לשלוט ולתת ביד שונה לכל מוצר. אם יש תקציב קטן האופציה הזו עדיפה כי יש לנו שליטה טובה יותר ובנוסף המוצרים שלנו יתפרסמו רק בגוגל שופינג ולא בשאר פלטפורמות הפרסום.

קמפיין מיקסום ביצועים PMAX – הינו הקמפיין החדש של גוגל שהוא הדור הבא של הקמפיינים, הקמפיין משלב מודעות בכל הפלטפורמות של גוגל ולכל סוגי המודעות: מודעות טקסט, מודעות שופינג, מודעות ביוטיוב, סרטונים, רשת המדיה, דיסקברי וג'ימייל.

לסוג זה של הקמפיין יש יתרונות רבים אך גם חסרונות וחייבים לדעת כיצד לעבוד איתו נכון. גוגל הודיעו שבזמן הקרוב הם יכניסו עוד ועוד תובנות מהקמפיין למפרסמים לקמפיין מסוג זה שישפר את הביצועים.

נוכל בצורה עצמאית להוסיף ברמת החשבון מילות מפתח שליליות. אין לנו יכולת לשלול מילים ברמת קבוצת נכסים/קבוצת מודעות. יש לנו אופציה לשלול מילים ברמת הקמפיין, אך זה אפשרי אם נפתח פנייה לגוגל ונשלח להם את המונחים שאותם נרצה לשלול. כאן ניתן להגיש את הפנייה להוספת מילים שליליות ברמת קמפיין

אחרי שנבחר את סוג הקמפיין גוגל יראה לנו שהוא קישר את החשבון גוגל מרצ'נט סנטר שלנו כדי לפרסם את המוצרים שמוצגים באתר שלנו.

במערכת גוגל אדס רואים תהליך של פתיחת קמפיין. רואים בחירת סוג קמפיין שופינג ומתחת רואים שחשבון גוגל מרצ'נט סנטר מקושר.

האם כדאי לחלק את המוצרים למספר קמפיינים בגוגל אדס?

על מנת לקבל שליטה טובה יותר הרבה פעמים נרצה לחלק את המוצרים שלנו לקמפיינים שונים או קבוצות נכסים שונות מהסיבות הבאות:

אם יש לנו מוצרים זולים ומוצרים יקרים לפעמיים נרצה לתת לקבוצת המוצרים היקרה תקציב גדול יותר וביד גבוה יותר, כי ההחזר השקעה שם יהיה גדול יותר ונרצה להשקיע שם יותר. באותה מידה זה יכול להיות הפרדה לפי מוצרים שנמכרים לנו יותר וכאלה שלא.

נרצה לחלק את המוצרים שלנו לפי קטגוריות או מותגים בקבוצות או קמפיינים שונים. ככה נוכל לשלול מילות מפתח לא רלוונטיות וגם נוכל ליצור מודעות מתאימות בהתאם לכל קבוצה. למשל אם יש לי קבוצה של און קלאוד, נוכל לשלול שם מותגים אחרים.

חלוקה נוספת יכולה להיות ברמת הרלוונטיות. אם יש לנו מוצרים של נעלי און קלאוד נוכל בקמפיין אחד להתמקד במונחי החיפוש הרלוונטיים ביותר שזה מונחים של אנשים שמחפשים נעלי און קלאוד, כך נוכל להשקיע בBid- גבוה יותר ובתקציב גבוה יותר, כי ללקוחות יש כוונת רכישה גבוהה יותר מכיוון שהמוצר שלנו הוא בדיוק מה שהם מחפשים. קמפיין נפרד יהיה מיועד לחיפושים ברמת הרלוונטית הנמוכה יותר, כמו המונח "נעל ספורט לגברים", שם נוכל לשים ביד ותקציב נמוך יותר. כאשר מישהו חיפש "נעל ספורט" אנחנו לא יודעים איזה מותג הוא מחפש או איזה דגם או איזה צבע הוא רוצה ולכן הפוטנציאל למכירה נמוך יותר, מכיוון שאנחנו לא יכולים לדעת שאם את המותג שלנו הוא מחפש או ירצה בוודאות.

בעזרת חלוקה חכמה יהיה לנו שליטה גדולה יותר ונוכל לעקוב ולראות מה מביא ביצועים טובים יותר ובמה יותר כדאי לנו להשקיע ועל מה אנחנו צריכים לעבוד ולשפר.

כיצד לחלק את המוצרים שלנו בקמפיין גוגל אדס

בשלב בניית הקמפיין נבחר את קבוצת הנכסים, כלומר איזה מוצרים נרצה שהקבוצה הזו תפרסם.

תחת קבוצת דפים עסקיים נלחץ על העיפרון > נלחץ על שימוש במוצרים ספציפיים. (במידה ואנחנו לא רוצים לבחור את כל המוצרים)

בשלב בניית הקמפיין נבחר את קבוצת הנכסים, כלומר איזה מוצרים נרצה שהקבוצה הזו תפרסם.

תחת קבוצת דפים עסקיים נלחץ על העיפרון > נלחץ על שימוש במוצרים ספציפיים. (במידה ואנחנו לא רוצים לבחור את כל המוצרים)

כעת נפתח לנו חלון עם אופציית בחירת מוצרים לפי:

קטגוריה, מותג, מספר פריט, תנאי, סוג מוצר, ערוץ ותווית מותאמת אישית.

שימו לב שיכול לקרות שהחלוקה שגוגל תיתן לא תהיה מלאה ויהיה לנו בעיה לבחור בסל מוצרים אחד בצורה נוחה וגמישה. במקרה כזה נצטרך בגוגל מרצנ'ט ליצור תווית מותאמת אישית בפיד מוצרים. לאחר מכן נוכל לבחור בצורה נוחה וגמישה במוצרים שנרצה לקדם בגוגל אדס תחת תווית מותאמת אישית. זה פעולה יחסית מורכבת ודרוש לה ידע במערכת גוגל מרצ'נט סנטר.

אחרי שנבחר את המוצרים שנרצה לקדם נוכל ליצור מודעות מותאמות לכל קבוצת מוצרים ובכך להגדיל את הרלוונטיות בפרסום שלנו

במערכת גוגל אדס רואים תהליך של פתיחת קמפיין שופינג. בבחירת המוצרים רואים שנבחר "שימוש במוצרים ספציפיים" ומתחת בחירות מוצרים לפי: רואים את כל האפשרויות הקיימות של קטגוריה, מותג, מספר פריט, סוג מוצר, ערוץ ותווית מותאמת אישית.

מה אסור לפרסם בגוגל שופינג

לגוגל יש מספר מגבלות בנוגע לפרסום שעלינו לשים לב אליהם אחרת המוצרים שלנו יפסלו ואף עלולים להביא לפסילת כל החשבון.

מוצרים מזויפים – גוגל אוסרת מכירה או קידום של מוצרים מזויפים שמתחזים למוצר של מותג.

מוצרים מסוכנים – איסור על קידום מוצרים שעלולים להביא לנזק, פגיעה או פציעה. כגון: סמים, כלי נשק, תחמושת, חומרי נפץ, זיקוקים מוצרי טבק ומוצרים מזיקים נוספים.

מוצר שמאפשר התנהגות לא ישרה – תוכנה לפריצה, מסמכים מזויפים ועוד.

תוכן בלתי הולם – לא מקדמים מודעות עם תוכן שמקדם שנאה, אפליה או אלימות. לא ניתן לפרסם מוצרים עם תמונות גרפיות.

מצג שווא – גוגל לא מאפשרת לקדם מודעות שופינג עם תוכן מוטעה. המודעות צריכות להיות ישירות ואמינות.

למידע נוסף בנושא מדיניות הפרסום בגוגל

טיפים ליצירת פיד מוצרים מצליח

תמונות ברורות באיכות גבוהה – גוגל שופינג הוא פלטפורמה ויזואלית, לכן חשוב שיהיה תמונה מושכת וברורה של המוצר עם תאורה טובה על רקע לבן. גוגל מרצ'נט סנטר לא מאשרת תמונות שיש עליהם כיתוב למעט לוגו ולמעט מוצרי תוכנה ששם יש אפשרות להוסיף כיתוב.

שיפור הכותרות והתיאורים – הכותרות של המוצרים צריכות להיות ברורות ומתומצתות כדי לתפוס את תשומת הלב של הקונה. בתיאורים ניתן להוסיף יתרונות ותכונות חשובות של המוצר. המטרה לספק כמה שיותר מידע רלוונטי כדי לעזור לגוגל להבין מה אנחנו מוכרים ובכך הוא יתאים את המוצר שלנו לחיפושים והקונים הנכונים.

מילוי כל המאפיינים הנדרשים – ככל שיש יותר מידע על מאפייני המוצר גוגל יודע יותר, ובכך יודע להתאים אותו טוב יותר והוא יקדם אותו מבחינה אורגנית יותר גבוה. מעבר לכך הגולש מקבל יותר מידע וזה יוצר אצלו אמון וביטחון.

Icon

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר