איך גוגל אדס עובדת - מדריך

איך גוגל אדס עובד?

תוכן עניינים

המודעות בגוגל פועלות מכיוון ש-3.8 מיליון חיפושים מתרחשים בכל דקה, ובכל זמן נתון יש בין ארבעה לחמישה מיליארד איש שפעילים ברחבי האינטרנט. רק יוטיוב לבד משמיע מיליארד שעות של תוכן בכל יום. האינטרנט הוא שוק עצום, וגם אתם הייתם רוצים לפרסם שם כמה מודעות.
אבל לא סתם מודעות, ולא בכל מקום ברשת. גוגל אדס עובד בצורה שבה אתם תבחרו את המודעות הנכונות עבורכם, ואת המקום הנכון לפרסם בו.

עסקים מרוויחים בממוצע 2 ₪ על כל 1 ₪ שהם מוציאים בגוגל אדס. זה החזר של 2:1 על הוצאות הפרסום (ROAS). עבור מודעות לרשת החיפוש בלבד, ההחזר על הוצאות פרסום הוא 8:1.

איך גוגל אדס עובד – על קצה המזלג

בעולם של ספרי לימוד, כך מתנהלים הקמפיינים שלכם בגוגל אדס:

  • הגדרת סוגים שונים של מודעות בפלטפורמה של גוגל אדס
  • הגשת הצעת מחיר על מילות מפתח, קהלים או מיקומים לכל מודעה (בהתבסס על מחקר מילות מפתח באמצעות מתכנן מילות המפתח של גוגל למשל)
  • הצעת המחיר שלכם מתחרה במפרסמים אחרים מאותו תחום שרוצים שהמודעה שלהם תוצג במקום גבוה
  • אתם משלמים בכל פעם שמישהו מקליק על המודעה שלכם (או לפי כל אסטרטגיית הצעת מחיר – הופעות, צפיות וכו')
  • כאשר משתמש לוחץ על המודעה שלכם, הוא עובר לעמוד הנחיתה, לאתר או לאפליקציה שלכם. ככל שילחצו עליכם יותר, שיעור הקליקים שלכם יכול לעלות והעלות לקליק (CPC) עשויה לרדת

זה השלב שבו המודעות של גוגל "עובדות". אבל כדאי להרוויח כסף, עמוד הנחיתה/האתר/האפליקציה שלכם צריכים לעבוד בצורה טובה ולהשיג לכם את ההמרות.

  • אם עמוד הנחיתה שלכם מפעיל את הקסם שלו בכל הקשור להמרות, אז כל קליק יהפוך להמרה וכולם יהיו מאושרים.

כשזה הולך ככה, זה אומר שגוגל אדס עבד טוב. אבל לא תמיד זה הולך.

ישנם מספר מצבים לאורך ציר הזמן של הקמפיין שבהם משהו יכול להשתבש בגוגל אדס. ובגלל זה אנחנו צריכים לבחון איך גוגל אדס עובדת בקליפת האגוז – כי יש בזה יותר. 

איך גוגל אדס עובד – קצת יותר לעומק

בתוך גוגל אדס יש קמפיינים, שמכילים את התקציבים, המיקוד, והמודעות שלכם – בעצם כל מה שצריך כדי להתחיל להפעיל את המודעות שלכם (אפשר להפעיל מספר קמפיינים במקביל).

עכשיו, לא כל הקמפיינים בגוגל מניבים רווחים. זה קורה רק כאשר אתם לוקחים בחשבון את האופן בו גוגל מדרגת מודעות, בוחרים את סוג הקמפיין הנכון והמתאים כדי לקבל את הטראפיק שאתם צריכים, ומשתמשים בכל הכלים שהופכים את הקמפיינים שלכם לקטלניים.

איך עובד דירוג המודעות שלכם

גוגל אדס מבוסס על מכירה פומבית שקובעת אילו מודעות יוצגו ואילו מודעות ידורגו במקומות הראשונים. עם 94,228 משתמשים שמחפשים משהו בגוגל בכל רגע נתון, דירוג המודעה נקבע די מהר על סמך הדברים הבאים:

  • מחיר לקליק
  • ציון איכות
  • פורמט המודעה
  • נכסים דיגיטליים (שנקראו בעבר תוספים למודעות)
  • גורמים נוספים שמשפיעים על הצעת המחיר (מילות מפתח שליליות לדוגמה)

אתם ה"קפטנים" של הקמפיינים ועושים התאמות כדי שהמודעות שלכם יעבדו בצורה היעילה ביותר. בתור הקפטנים, אתם צריכים לקרוא וללמוד הרבה כדי להבין מה כדאי לעשות, במה כדאי לגעת ועד כמה. ועל זה נדבר בהמשך המאמר.

מה המטרה של הקמפיין שלכם

כשמדובר בקמפיין פרסום יש הרבה אפשרויות בחירה. האם אתם מנסים:

  • להעלות מכירות
  • להגיע לקהל הנכון כדי להעלות את מספר הלידים
  • להביא יותר תנועה לאתר
  • להציג את המוצרים שלכם
  • להגביר את המודעות למותג שלכם
  • לקדם את האפליקציה שלכם
  • לגרום לאנשים להתקשר אליכם
  • להביא תנועה פיזית לחנות שלכם

נצלו את כל אפשרויות הפרסום שגוגל נותנת כדי לטרגט קהלים ברמות שונות.

איך ליישר את גוגל עם המטרות שלכם

גוגל אדס עובד כאשר יש התאמה בין הכוונה של קהל היעד שלכם. האם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מתחילים את מסע הרכישה במחקר וחיפוש אחר כמה אופציות? או שהם כבר צמצמו את רשימת המתמודדים והם מוכנים לרכישה?

השתמשו במשפך השיווקי כדי לפלח את קהלי היעד שלכם. לאחר מכן עזרו לכל לקוח בכל שלב שהוא נמצא בו, ודאגו שהוא יעבור לשלב הבא.

משפך שיווקי תלת מימדי, בו מפורטים השלבים של המשפך השיווקי: השלב הראשון הוא מודעות - תשומת לב, השלב השני הוא סקרנות - עניין, השלב השלישי הוא רצון / חשק, השלב הרביעי הוא התלבטות והשלב החמישי הוא המרה.

כוונת הפרסום

איך הכוונה קשורה לפרסום שלכם? זכרו את זה:

כוונה היא הגורם המרכזי שמנווט את קמפיין הפרסום שלכם, וגוגל אדס שולטת בכך דרך מילות המפתח שמבטאות את כוונות הרכישה של המשתמשים, שעליהן הקמפיינים מבוססים.

מלבד Bing, אין עוד פלטפורמות פרסום שמאפשרות לכם אינטראקציה עם קהל בעל כוונת רכישה כל כך גבוהה. שאלו את עצמכם את השאלה – "מה קהל היעד שלכם מנסה לעשות?"
תענו על זה ותדעו מה הכוונה שלהם. לאחר מכן תכינו מודעות ועמודי נחיתה שיתאימו לכוונות של הקהל שלכם.

שמרו על מודעות תמציתיות ומשכנעות שיתרכזו בכוונה של קהל היעד שלכם. השתמשו בתמונות שיספרו את הסיפור שלכם ויגרמו ללקוחות שלכם להתרגש.

לדוגמה, במודעה הזאת טרגטו אנשים שנמצאים בשלב האחרון של המשפך השיווקי – הם מחפשים מספרה והם רוצים להגיע אליה ולשלם עבור השירות שיתנו להם.

אז איך תבינו מה הכוונה של קהל היעד שלכם?

יש מפרסמים שמשתמשים בשיטות פחות יעילות ועסוקים בניחושים לגבי קהל היעד שלהם. אתם תשתמשו בשיטה חכמה יותר – אתם תשתמשו ב-PPC.

מדחום ה-PPC

לא כל תנועה מתנהגת אותו דבר, מודעות שונות מטרגטות קהל שונה. זה מאוד חשוב להבין את זה כדי שתכוונו לקהל מתאים במיקומים הנכונים, עם המחיר הנכון וסוג המודעה הנכון.

אם מישהו גולש באינטרנט, החשק שלו לקנות משהו שאתה "דוחף" לו נמצא בשלב מוקדם יחסית במשפך השיווקי. עם המודעות הנכונות תוכלו להעביר אותו לשלב הבא.

אם מישהו מחפש מוצר/שירות ספציפי, כוונת הרכישה שלו היא הגבוהה ביותר וצריך להציג לו מודעות מתאימות ברשת החיפוש.

איך עובדות מודעות לרשת החיפוש ומודעות שופינג

מודעות חיפוש ומודעות שופינג מוצגות בעמודים של תוצאות החיפוש בגוגל, מעל התוצאות האורגניות. הן מוצגות כאשר מישהו מחפש משהו בגוגל את המוצר/שירות שתואם את מילות המפתח שהגדרתם.

מודעות שופינג מבוססות על תמונות שמופיעות בראש העמוד או בצד שמאל של הדף, כאשר מישהו מחפש את מילות המפתח שרלוונטיות למוצרים.

מונחי חיפוש לדוגמה:

  • איפה אפשר לקנות נעליים של נייק
  • בקבוקי המים המבודדים הטובים ביותר
  • שמלות יפות לאירועים

מודעות חיפוש מופיעות בראש העמוד מתחת למודעות השופינג (אם יש).
מודעות חיפוש מוצגות כאשר מחפשים מגוון רחב של מונחי חיפוש, החל מניווט לחנות ספציפית, מידע אינפורמטיבי או רכישה.

הטקסט שתראו מאוד דומה לתוצאה אורגנית ברשת החיפוש, מלבד הכיתוב "מודעה" שתראו מימין לכתובת ה-URL. הן גם יכולות להכיל דירוג, ביקורות, או נכסים דיגיטליים אחרים.

מודעות חיפוש ומודעות שופינג מופיעות ביחד כאשר גוגל חושב שיש להן סיכוי לספק את הפתרון הטוב ביותר למשתמש. לחיצה על מודעה לרשת החיפוש נותנת לכם לקוח שמוכן לגמרי לרכישה. 

לכן מודעות לרשת החיפוש צריכות לכלול הרבה הנעה לפעולה – היכנסו, הזמינו, התקשרו, השאירו פרטים ורכשו.

איך עובדות מודעות לרשת המדיה

כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלכם הוא נמצא בשלב הראשוני במשפך השיווקי, הוא בודק את העסק ועדיין לא ממש מעוניין בו. אם אתם עושים שיווק מחדש לאנשים שכבר התעניינו במוצר/שירות שלכם, הם בשלב מתקדם במשפך השיווקי. אתם "דוחפים" את המודעות שלכם ללקוחות פוטנציאליים כאשר הם משוטטים באתרים שקשורים לרשת המדיה של גוגל, ובעיקרון מדובר ברוב האתרים באינטרנט. כאן לא מעורב מנוע החיפוש.

מודעות לרשת המדיה מעוררות ביקוש למוצר/שירות שלכם, הן מייצרות עניין בעסק שלכם. הן מופיעות בגדלים שונים ובצורות שונות, והן לא ממירות כמו מודעות לרשת החיפוש כי זו לא המטרה שלהן, המטרה היא ליצור היכרות. הן מבוססות על כמה סוגי טרגוט:

  • פלחי הקהל שלכם (דמוגרפיה, התנהגות גלישה וכו')
  • מיקומי מודעות (אתרים ספציפיים, אפליקציות, יוטיוב)
  • שיווק מחדש (אנשים שביקרו בעבר באתר שלכם)
  • תוכן המודעה

אולי אתם יודעים איפה קהל היעד שלכם גולש בדרך כלל? טרגטו אותו באמצעות מיקומים ברשת.

אולי מישהו ביקר באתר שלכם בעבר? השתמשו בשיווק מחדש כדי לעקוב אחריו ברחבי הרשת ולהופיע בפניו כתזכורת נחמדה כשהם במקום אחר. זאת המטרה בשיווק מחדש, להשאיר את העסק שלכם בתודעה שלהם. זו פסיכולוגיה של פרסום, ונסביר על זה בפירוט במאמר אחר שידבר על שיווק מחדש. ההנעה לפעולה במודעות לרשת המדיה היא קרה יותר – למידע נוסף, היכנסו לראות וכו'.

איך עובדות מודעות אחרות של גוגל אדס

יש לכם מודעת וידאו ביוטיוב שניתנת לדילוג/לא ניתנות לדילוג, מודעות באפליקציות, מודעות שיחה שמופיעות רק במובייל עבור לקוחות פוטנציאליים שרוצים לקבוע תור או להזמין משהו ומודעות לוקאליות שמופיעות לאנשים שגרים קרוב לעסק ויכולים להגיע אליו פיזית.

איך עובדות הצעות מחיר

הצעת המחיר, הביד שתתנו מניע את הצגת המודעות שלכם בגוגל אדס לפי תשלום על כל קליק.

אתם מגדירים מילת מפתח ומגדירים מה המחיר המקסימלי שאתם מוכנים לשלם עליה. אם הגדרתם מחיר של 3 ₪ לקליק למילת מפתח, וגוגל הציג את המודעה שלכם ושילמתם 2 ₪ זכיתם במיקום של המודעה שלכם. ברגע שהקליקו על המודעה שלכם והגיעו לעמוד נחיתה – תשלמו על הקליק הזה. לאחר מכן, עמוד הנחיתה שלנו יקבע האם הייתה למשתמש חוויה טובה ותהיה לנו המרה, או שלא.

אבל הביד שתתנו הוא לא הדבר היחיד שיקבע האם המודעה שלכם תוצג, מכיוון שיש עוד מתחרים בתחום שלכם שרוצים להיות מוצגים על אותן מילות מפתח, וגם הם יגישו הצעת מחיר על אותן מילים. הצעות גבוהות יותר מהמתחרים יבטיחו שהמודעה שלכם תוצג במיקום גבוה יותר. אבל גוגל לא מסתכל רק על הצעת המחיר, לגוגל אכפת גם מאיכות. בעצם יש ציון איכות למודעות בין 1-10. ככל שהציון שלכם יהיה גבוה יותר כך הדירוג שלכם יהיה גבוה יותר ותשלמו פחות כסף. אז מי שנותן את הביד הגבוה ביותר לא תמיד זוכה במיקום הכי טוב כי הרלוונטיות של המודעה גם חשובה לגוגל ולא רק הכסף שתשימו על השולחן, הדבר הכי חשוב זה לתת למשתמש חוויה טובה.

הגדירו תקציב

החליטו על תקציב יומי ותקציב חודשי שתרצו להוציא בגוגל, והתאימו את המחיר לקליק לתקציב, תוכלו לעשות שינויים ולהשהות את ההוצאה בכל רגע נתון. הפלטפורמה של גוגל אדס יכולה לחזות את התוצאות הצפויות בהתאם לתקציב ולמחיר לקליק שהגדרתם.

אין מינימום הוצאה ואין החזרות. אם אתם לא יודעים כמה כסף כדאי לכם להשקיע בקמפיין, גוגל ימליץ לכם על תקציב בהתבסס על עסקים דומים שמפרסמים באותו מקום.

אפשרויות להצעת מחיר

יש הרבה דברים שתוכלו לעשות כשזה מגיע להצעות מחיר. לכן הקדשנו לזה מאמר נפרד שמדבר על כל סוגי האסטרטגיות להצעות מחיר, אבל עכשיו נדבר על זה בקצרה.
אתם מציעים מחיר על מילת מפתח, גוגל מנהלת מכירה פומבית ובודקת איפה יש מקום להצגת המודעה שלכם (ברשת החיפוש או רשת המדיה). אם ניצחתם – המודעה שלכם תוצג. יש הרבה אפשרויות להצעות מחיר (כולל אסטרטגיות חכמות שבהן גוגל עושה אופטימיזציה בשבילכם), אבל רוב המפרסמים מגישים הצעות מחיר לפי קליקים, חשיפות, המרות או צפיות בווידאו:

  1. תשלום לפי קליק – שלמו כאשר לחצו על המודעה שלכם.
  2. תשלום לפי חשיפות – שלמו כאשר תגיעו ל-1000 חשיפות.
  3. תשלום לפי מעורבות – שלמו כאשר למשתמש יש אינטראקציה עם המודעה שלכם (צפיה בווידאו, הרשמה וכו')
  4. תשלום לפי המרה – שלמו כאשר מישהו מבצע המרה באתר (שיחה, השארת פרטים, רכישה)
  5. תשלום לפי צפייה – שלמו כאשר מישהו צפה בווידאו שלכם.

יש גם תוספים להצעות המחיר ותוספי מודעות שגם משפיעים. כמה זמן ייקח לכם לראות תוצאות? בערך חודש.

אילו כלים גורמים לגוגל אדס לעבוד טוב יותר?

הנה 5 כלים שיגרמו למודעות שלכם להיות יותר "עסיסיות".

מתכנן מילות המפתח

המודעות שלכם יעבדו אם תגישו הצעת מחיר על מילות המפתח הנכונות והמודעות יוצגו בפני הקהל הנכון. אבל מהן מילות המפתח המתאימות ביותר למוצר/שירות שלכם?

מתכנן מילות המפתח של גוגל מציע לכם מגוון ביטויים מחופשים, יחד עם נפחי החיפוש החודשיים, היסטוריית חיפושים, מחיר ממוצע לקליק.

מתכנן להיקף החשיפה

כלי שמיועד ליוטיוב. תכננו את האסטרטגיה שלכם, מצאו קהלים רלוונטיים והגיעו אליהם.

הכלי הזה יגיד לכם אילו סוגים של מודעות וידאו הן הטובות ביותר עבור הקהל שלכם על סמך התקציב שלכם ועל סמך תחזיות נוספות. בנוסף, תוכלו לעשות שינויים כל הזמן ולראות איך החשיפה שלכם משתנה.

Google Ads Editor

הורידו את אפליקציית Google Ads Editor החינמית שנותנת לכם את הכוח לבצע שינויים בכמות גדולה במהירות ובקלות – בכל חשבונות הגוגל אדס שלכם. לאחר מכן תראו נתונים סטטיסטיים לגבי הביצועים שלכם (כמו שיעור קליקים, עלות, מיקום מודעה ומעקב המרות). תוכלו לצפות בתצוגה מקדימה של העריכות שעשיתם, לפרסם ולעבוד במצב לא מקוון.

חשבון ניהול

אם יש לכם כמה חשבונות פרסום שאתם מנהלים, תוכלו להתחבר לחשבון מנהל שתחתיו יהיו כל החשבונות. התאימו תקציבים, הפוך כללים וחיובים לאוטומטיים, הגדירו התראות, העניקו גישה למי שצריך, הפיקו דוחות וחסכו זמן רב.

האפליקציה של גוגל אדס

עקבו אחר הקמפיינים שלכם בזמן אמת מהפלאפון שלכם. עיינו בהמלצות לשיפור הביצועים ותוכלו לבצע התאמות תוך כדי תנועה. השתמשו באפליקציה לנייד כדי לראות סיכומי ביצועים שבועיים ולגלות על פסילות מודעות במידה ויש.

גוגל אדס פועלת כך שהיא תכניס לכם כסף יותר ממה שתוציאו

השגת ההחזר על ההשקעה תלויה בצורה שבה תפעילו את מודעות הפרסום שלכם בפלטפורמה של גוגל אדס. בחרו את מילות המפתח שלכם, הגדירו הצעות מחיר והפעילו את הקמפיין הנכון כדי להשיג את המטרות שלכם. הפיקו את המיטב מהקמפיין PPC שלכם והשתמשו בכלים שישימו אתכם בפרונט ויעניקו לכם שליטה. עקבו אחר הביצועים שלכם ועשו התאמות שיביאו לכם יותר לקוחות ויותר מכירות.

Icon

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר