מכירים את זה שאתם מפעילים קמפיין בגוגל אדס עם כל ההגדרות הנכונות, מודעות מותאמות עם מסר ברור-אבל אף אחד לא לוחץ על המודעה שלכם? אולי מספר החשיפות לא רע, אבל ה-CTR, שיעור ההמרה והחזר ההוצאה גרועים מאוד.
הבעיה היא בטירגוט שלכם.
אם לא תגיעו לקהל הנכון, אל תצפו שהקמפיינים שלכם יעבדו. תסיימו עם בזבוז כסף גדול, מספר המרות קטן ואפילו גרוע יותר – לידים לא רלוונטיים.
אז איך תוכלו לדעת שאתם פונים לקהל היעד הנכון? במאמר זה, נדבר על יסודות הטירגוט בגוגל אדס כדי לעזור לכם לשפר את הקמפיין ואת התוצאות שלו.
איך עובד הטירגוט של גוגל אדס
גוגל אדס מספק מספר תכנים וכלים לטירגוט כדי לצמצם את הקהל שיכול לצפות במודעות שלכם. אתם יכולים ליצור קשר עם אנשים בהתבסס על איפה הם גרים, מה הם אוהבים, מה הם קונים, באילו אתרים הם מבקרים ועוד.
גוגל אדס לא מגביל אתכם לסוג אחד של טירגוט. במקום זאת, תוכלו לבנות את הקהל האידיאלי שלכם על ידי שילוב אפשרויות טירגוט שונות ברמת הקמפיין או קבוצת המודעות.
ברוב המקרים, המגבלה היחידה היא סוג הקמפיין שתיצרו. תוכלו לפרסם בכל הרשת הרחבה של גוגל. עם זאת, סוגי טירגוט מסוימים זמינים רק עבור מודעות חיפוש או באנרים.
טירגוט לרשת המדיה
מודעות לרשת המדיה בדרך כלל עובדות הכי טוב עם אנשים שמתאימים לקהל היעד שלכם או אנשים שהביעו/מביעים עניין במותג שלכם, או במוצר/שירות שלכם. כאשר אתם מפרסמים ברשת המדיה של גוגל, תוכלו לבחור טירגוט בעזרת המאפיינים הבאים:
- מיקום
- דמוגרפיה
- נושא
- מילת מפתח
- זיקה לתחום
- קהל מותאם אישית
- אופטימיזציה
טירגוט ברשת החיפוש
לעומת זאת, מודעות חיפוש בדרך כלל עובדות בצורה הטובה ביותר על לקוחות פוטנציאליים שמחפשים באופן פעיל את מה שהעסק שלכם מציע או משתמשים שקיימו אינטראקציה עם העסק שלכם בעבר. כאשר אתם מפרסמים ברשת החיפוש של גוגל, תוכלו לבחור מבין מאפייני המיקוד הבאים:
- מיקום
- מילת מפתח
- קהלים שמעוניינים בתחום
- רשימות שיווק מחדש
- קהלים מותאמים אישית
- מיקוד לפי מיקום
ברירת המחדל של גוגל אדס היא מיקוד לאנשים שנוכחים או מביעים עניין במדינה שבה החשבון שלכם מוגדר. אם תרצו להרחיב את המיקוד לפי מיקום, בחרו אזור רחב יותר, כגון מספר מדינות או העולם כולו. אם העסק שלכם משרת קהל מקומי או שגיליתם שאנשים במקומות מסוימים הופכים ללקוחות טובים יותר – צמצמו את המיקום בהתאם והתמקדו באזורים הטובים עבורכם. תוכלו להגדיר מדינות, מחוזות או ערים.
רוצים להימנע מלהגיע לאנשים באזורים מסוימים? בחרו ב"אי הכללות" והגדירו שם את המיקומים שהם שליליים מבחינתכם.
דמוגרפיה
גוגל אדס מספקת מסננים דמוגרפיים המאפשרים לכם להתמקד באנשים שתואמים את קהל היעד שלכם. מודעות לרשת המדיה יכולות לעזור לכם להרחיב את הקהל שלכם ע"י הגעה ללקוחות המתאימים לנתונים הדמוגרפיים הבאים:
- גילאים +18-65
- מגדר
- מצב משפחתי
- הכנסת משק בית
מיקוד לפי נושא
מיקוד לפי נושא קובע היכן הבאנרים שלכם יופיעו ומבטיח שהן יוצגו רק לצד תוכן שרלוונטי לקהל היעד שלכם. בטירגוט מסוג כזה, תוכלו לבחור אתרים, אפליקציות וסרטונים שמתקשרים לתחום שלכם ולעסק שלכם.
מיקוד לפי מיקומים
עם טירגוט לפי מיקומים, תוכלו להיות אפילו ספציפיים יותר לגבי המיקום שבו המודעות שלכם יוצגו. תוכלו לבחור עמודים, אפליקציות וסרטונים שבהם המודעות שלכם יופיעו.
טירגוט לפי מילות מפתח
גם קמפיינים לרשת החיפוש וגם לרשת המדיה תומכים במיקוד לפי מילות מפתח, אך אפשרות זו פועלת באופן שונה בשתי הרשתות. עבור קמפיין לרשת המדיה, תוכלו להזין ביטויים הקשורים למותג, למוצרים ולשירותים שלכם כדי לעזור לגוגל למצוא אתרים רלוונטיים למיקום הקמפיינים שלך. תוכלו להשתמש במתכנן מילות המפתח של גוגל כדי לגבש רעיונות.
מיקוד לפי מילות מפתח הוא אופציונלי עבור קמפיין לרשת המדיה, אך הוא הכרחי עבור קמפיין לרשת החיפוש. מילות המפתח שתבחר אומרות לגוגל אדס על אילו מונחי חיפוש לשלם כסף ומתי להציג את המודעה שלכם בדף התוצאות של מנוע החיפוש. הקפידו להשתמש בסוגי ההתאמה הנכונים של מילות מפתח ובמילות מפתח שליליות כדי לבצע אופטימיזציה לכל קבוצת מודעות.
טירגוט לפי קהל
האם תעדיפו לטרגט משתמשים על סמך תחומי העניין וההתנהגויות שלהם? גוגל מציע גם כמה סוגים של פלחי משתמשים מותאמים, המכונים קהלים.
מפרסמים יכולים לבחור מתוך כ-80 פלחי קהל שנבנו מראש שמתמקדים במשתמשים על סמך תחביבים ותחומי העניין שלהם. תוכלו להגיע למשתמשים שיש להם עניין במוצר/שירות שלכם או בבילויים התואמים את אישיות הלקוח שלכם.
קהל עם כוונת רכישה
כדי להגיע למשתמשים שמחפשים באופן פעיל את מה שאתם מציעים, השתמשו בקהלים שמעוניינים בשוק. פלחים אלה הם קהלים מבוססי התנהגות של אנשים שקונים את המוצר/שירות שהעסק שלכם מציע.
קהל מותאם אישית
כמפרסמים, אתם לא מוגבלים לקהלים שנבנו מראש. במקום זאת, תוכלו ליצור קהלים בעלי זיקה לתחום שלכם, מותאמים אישית המספקים התאמה טובה יותר.
כדי ליצור קהל בהתאמה אישית עם כוונת רכישה, הזינו מילת מפתח, אתר או אפליקציה כמקור. לאחר מכן, גוגל אדס יבנה קבוצת משתמשים עם תחומי עניין או כוונות רכישה רלוונטיות. לחלופין, תוכלו לבנות קהל מותאם אישית על סמך אנשים שחיפשו מונחים מסוימים בגוגל.
קהל לשיווק מחדש
למה להתמקד בקהלים חדשים כשאפשר למנף את הקהלים הקיימים? עם גוגל אדס תוכלו ליצור רשימות שיווק מחדש (רימרקטינג) כדי לטרגט אנשים שכבר ביקרו באתר או באפליקציה שלכם, לחצו על המודעות שלכם או נרשמו לרשימה שלכם. תוכלו גם להשתמש בפלחים האלה כדי למצוא קהלים דומים שעשויים להתעניין באותה מידה בעסק שלכם.
כדי ליצור רשימות רימרקטינג, לחץ על "כלים והגדרות" בחשבון גוגל אדס שלכם ובחרו ב"מרכז לניהול קהלים". לאחר מכן צרו קהל חדש המבוסס על מבקרים באתר, משתמשי אפליקציה או משתמשי יוטיוב. אתם יכולים ליצור גם רשימת לקוחות משלכם על ידי העלאה של פרטי הלקוחות שלכם לגוגל.
אתם יכולים גם לייבא קהלי שיווק מחדש מגוגל אנליטיקס. קשרו את חשבון הגוגל אדס שלכם לגוגל אנליטיקס ובחרו אילו רשימות להוסיף.
מיקוד אופטימלי
גוגל אדס משתמש במיקוד אופטימלי כדי להשיג יותר המרות על סמך עמודי הנחיתה שלכם. לאחר שתוסיפו אחת מהאפשרויות שציינו במאמר, תוכלו לבטל את המיקוד האוטומטי שגוגל עושה. עם זאת, אם תרצו שגוגל ירחיב את הטירגוט שלכם באופן אוטומטי, תוכלו להשאיר את האפשרות הזו מופעלת.
הפעילו את ידע הטירגוט שלכם
בין אם תרצו לטרגט אנשים או מונחי חיפוש מסוימים, לגוגל אדס יש את האפשרות המתאימה לעסק שלכם. עם כל כך הרבה אפשרויות לפילוח וטירגוט בהתאמה אישית – הקמפיינים שלכם יכולים להגיע לכל סוג של משתמש שרק תרצו.