מעקב המרות בגוגל אדס

מעקב המרות בגוגל אדס

תוכן עניינים

מכירים את זה שאתם חושבים שהקמפיין שלכם בגוגל אדס עובד, אבל אין לכם את הנתונים הנכונים להבין את התמונה הכוללת? קמפיין גוגל מוצלח הוא הרבה מעבר לחשיפות וקליקים. אם אתם רוצים לקבל המרות, רכישות, לידים, אתם צריכים לדעת מה קורה אחרי הקליק.

במאמר הזה נדבר על כל מה שתצטרכו לדעת לגבי מעקב אחרי המרות, כולל למה צריך את זה, איך להגדיר את זה וטיפים לתיקון בעיות אפשריות בדרך. 

מה זה מעקב אחרי המרות של גוגל אדס

מעקב אחרי המרות מודד את הפעולות שמשתמשים מבצעים לאחר שהייתה להם אינטראקציה עם המודעה שלכם. זה בחינם, מובנה בתוך המערכת של גוגל וזה הכרחי כדי למדוד את ההצלחה של הקמפיינים שלכם ולעשות אופטימיזציה נכונה.

ביחרו את סוג ההמרה שתרצו לעקוב אחריה - אתר אינטרנט, אפליקציה, שיחות טלפון, ייבוא.

אבל גוגל לא יכול לנחש אחרי אילו פעולות תרצו לעקוב. עליכם להחליט על המרות שהן בעלות ערך עבור העסק שלכם ולהגדיר אותן בחשבון הגוגל אדס שלכם.

מדוע עליכם לעקוב אחר ההמרות בגוגל אדס

אם אתם רציניים לגבי קמפיין פרסום בגוגל, מעקב המרות הוא קריטי. בואו נדבר על היתרונות הגדולים של זה.

שיפור הדיווחים

לא תמיד משתמשים מקליקים על המודעה וישר מבצעים המרה, ולא תמיד מבצעים המרה מאותו מכשיר. עם מעקב נכון תוכלו לראות המרות ממכשירים ודפדפנים שונים ולקבל דיווח מפורט יותר.

אופטימיזציה פשוטה יותר

מעקב המרות עוזר לכם לראות אילו קמפיינים, קבוצות מודעות, מילות מפתח ומודעות מניבים את התוצאות הרצויות עבורכם. באמצעות נתוני הביצועים האלה, תוכלו לבצע אופטימיזציה בצורה נכונה ולקבל ערך רב יותר.

גישה לאסטרטגיות חכמות

תוכלו לקבל שליטה רבה יותר על הקמפיינים שלכם עם אסטרטגיות מתקדמות של גוגל להצעת מחיר. כדי לגשת לאפשרויות כמו מקסימום המרות ויעד עלות להמרה, עליכם להפעיל מעקב המרות.

5 סוגים של המרות למעקב בגוגל אדס

גוגל מחלק המרות לחמש קטגוריות שונות, כל סוג המרה יכול להיות בכל שלב במשפך השיווקי של המשתמש:

1.      פעולות באתר

פעולות באתר זה כולל הרשמה, מכירה ועוד פעולות מתקדמות במשפך השיווקי. תוכלו לעקוב גם אחרי פעולות אחרות כמו צפייה בעמוד מסוים או הוספה לסל.

2.      התקנת אפליקציה

אם אתם מפרסמים אפליקציה, תוכלו לעקוב אחרי התקנות ורכישות. גוגל תומכת במערכת של אנדרואיד וגם במערכת iOS למעקב אחרי המרות.

3.      שיחות טלפון

אם העסק שלכם מקבל לידים או הזמנות דרך הטלפון, תוכלו לעקוב אחר שיחות. גוגל אדס תומכת בשיחות שמגיעות ישירות מהמודעות או כאלה שמגיעות מעמוד הנחיתה.

4.      פעולות לוקאליות

האם לעסק שלכם יש מיקום פיזי? תוכלו לעקוב אחר פעולות המרה הקשורות למודעות המקומיות שלכם כגון חיפוש מסלול, צפייה בתפריט וביקור בחנות.

5.      פעולות לא מקוונות

האם ההמרות החשובות ביותר שלכם מתרחשות בחנות פיזית ולא באינטרנט? תוכלו לייבא המרות לא מקוונות באמצעות אינטגרציות כמו Zapier, Salesforce ו- HubSpot.

האם אתם משתמשים באנליטיקס כדי לעקוב אחר יעדים ועסקאות? תוכלו להגדיר את Google Analytics ולקשר אותו לחשבון המודעות שלכם כדי לעקוב אחרי המרות.

איך להגדיר מעקב המרות בגוגל אדס

ייקח לכם כמה דקות להגדיר את מעקב ההמרות בגוגל אדס. בחשבון גוגל אדס לחצו על כלים והגדרות-> המרות-> פעולת המרה חדשה-> בחרו את ההמרה שמתאימה לכם:

אתר אינטרנט

הזינו את הדומיין של האתר שלכם ולחצו סריקה. לאחר מכן בחרו ב-"הוספה של פעולת המרה באופן ידני".

הקלידו את דומיין האתר שלכם וליחצו על סריקה. לאחר מכן לחצו הוספה של פעולת המרה באופן ידני בצד הימיני התחתון של העמוד.

בחרו את האירוע שאחריו תרצו לעקוב כגון רכישה, שליחת טופס יצירת קשר או צפייה בעמוד. בחרו ערך המרה, שיכול להיות זהה עבור כל ליד או בעל ערך של סכום כסף מסוים.

החליטו אם תרצו לעקוב רק אחר ההמרה הראשונה עבור כל משתמש או אם תרצו לספור כל רכישה בודדת. לאחר מכן בחרו חלון המרות לאחר קליק וחלון המרות לאחר צפייה ובחרו מודל ייחוס.

בשדה הראשון הגדירו אופטימיזציה של יעד פעולה וביחרו מתוך הרשימה מה הקטגוריה של ההמרה שאותה תגדירו. לדוגמה - רכישה, הוספה לסל קניות, שליחת טופס לפרטי לידים וכו'.

לאחר מכן, גוגל יוצר קוד מעקב. עקבו אחר ההוראות שסופקו כדי להוסיף את מזהה ההמרה ל-Google Tag Manager או התקינו אותו ישירות באתר שלכם. שימו לב שהטמעה באתר שלכם דורשת בדרך כלל הוספת תג אתר גלובלי וגם קטע קוד עבור האירוע הספציפי.

שיחות טלפון

בחרו את מקור שיחת הטלפון. תוכלו לבחור שיחות ממודעות עם תוספי שיחה או מודעות לשיחות בלבד, שיחות אל מספר טלפון באתר שלכם, קליקים על מספר הטלפון באתר שלך לנייד. לאחר מכן הזינו את מספר הטלפון של העסק למעקב.

בדומה להגדרת האתר, המרות שיחות דורשות ערך, תהליך ספירה וחלון זמן. תוכלו לכוונן הגדרות אלה ככל שתאספו נתונים נוספים על המודעות והלקוחות שלכם.

מסך ההגדרה של המרה מסוג שיחות טלפון. בשדה הראשון הגדירו את שם ההמרה, לאחר מכן את הערך שלה, ואת הספירה שלה.

ייבוא

בחרו את מקור הנתונים שתרצו לקשר ל-Google Ads, כגון Google Analytics, Salesforce, או כלי ניתוח או ניהול קשרי לקוחות (CRM) של צד שלישי. לאחר מכן לחצו על היעד או העסקה כדי לייבא ולהתאים את שאר הגדרות הערך והייחוס. גם אם אתם לא מתכוונים לייבא את הנתונים האלו באופן מיידי, מומלץ לקשר את Google Analytics ל-Google Ads. חיבור החשבונות מקל על התהליך של שיווק מחדש במידה ותרצו, ומעניק לכם נתוני המרות יעילים יותר לעבוד איתם.

מסך ייבוא ההמרות מגוגל אנליטיקס. במסך זה יופיעו לכם המרות שאתם יכולים לייבא לגוגל אדס, במידה וחיברתם את חשבון גוגל אנליטיקס לחשבון גוגל אדס שלכם.

ממשק תכנות יישומים (API)

להגדרת מעקב מורכבת יותר, תוכלו להשתמש ב-Google Ads API. אפשרות זו מאפשרת לכם לעקוב אחר כל ההמרות מהאתר שלכם ועד המרות לא מקוונות.

טיפים לפתרון בעיות אפשריות

החשבון שלכם אמור להתחיל לעקוב אחרי ההמרות בתוך 24 שעות מרגע ההגדרה. כך תוכלו לדעת אם התהליך עובד: לחצו על "קמפיינים" בחשבון גוגל אדס שלכם והסתכלו על העמודה המרות. אם מספר ההמרות גדול מאפס, המעקב אחר החשבון שלך מתבצע בהצלחה. אם אתם עדיין לא רואים שיש המרות, לחצו על "כלים והגדרות"-> "המרות" -> חפשו "תיעוד המרות" בעמודת הסטטוס.

במסך ההמרות תוכלו לראות תקלות אפשריות בהמרות השונות תחת עמודת "סטטוס מעקב". תקלות אפשריות לדוגמה - תג לא פעיל, אין המרות מהזמן האחרון.

אם הסטטוס לא מראה "תיעוד המרות", כנראה שהמעקב לא פועל כמו שצריך. כך תוכלו לאתר תקלות אפשריות:

  • לא מאומת: אף אחד עדיין לא השלים את ההמרה. השתמשו בתוסף Tag Assistantובדקו האם התג מותקן כמו שצריך.
  • אין המרות מהזמן האחרון: אף אחד לא השלים את ההמרה בשבוע האחרון או יותר. בדקו שוב את ההגדרה ובצעו את ההמרה באתר כדי לראות שזה פועל בצורה תקינה.
  • תג לא פעיל: התג הוסר מדף הנחיתה או שהוא לא פועל כראוי. התקינו מחדש את תג מעקב ההמרות כדי לחדש את המעקב בצורה נכונה.

בסופו של דבר, הגדרת מעקב המרות דורש רק כמה דקות מזמנכם בתמורה להמון מידע בעל ערך רב לקמפיין הפרסום שלכם.

Icon

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר