אנשים מחפשים בגוגל כל מיני דברים. כשהם מחפשים את השירות/מוצר שאתם מציעים אתם תרצו שהמודעה שלכם תופיע ושיקליקו עליכם. אלו שני דברים חשובים מאוד כדי לקבל יותר תנועה לאתר שלכם.
לגרום למשתמש להקליק על המודעות שלכם זה כבר מדע בפני עצמו. אבל להופיע בדף תוצאות החיפוש של גוגל זה השלב הראשוני והחשוב ביותר.
בזה נתמקד במאמר הבא – בניית מילות המפתח שלכם בעזרת מתכנן מילות מפתח של גוגל אדס.
אל תטעו, מילות המפתח הנכונות הופכות את המחפשים בגוגל ללקוחות פוטנציאליים, ואתם צריכים כלי נכון למציאת מילות מפתח נכונות עבורכם.
עליכם לבנות בסיס טוב של מילות מפתח כדי שהקמפיין שלכם יצליח. ברגע שתבנו את הבסיס הזה, תוכלו להמשיך ולהתרחב בעזרת תחזיות תנועה וסטטיסטיקות.
ביצועי הקמפיין שלכם תלויים בתקציב, מחיר לקליק, המוצר/שירות שלכם, אופטימיזציית שיעור המרה ואפילו התנהגות הצרכנים בתחום שלכם.
אבל היום אנחנו מתחילים בדבר הראשון – הוספת מילות מפתח נכונות לארגז הכלים שלכם.
בסוף המאמר תהיה לכם רשימת מילות מפתח טובה ואיכותית, בנוסף תלמדו גם:
- לקרוא ולהבין את נפחי החיפוש של מילות המפתח שלכם
- תחזיות ודיווחים על ביצועים של מילות מפתח
- לבדוק את התחרות על מילות המפתח
- הגדרת מילות המפתח על סמך חשיפות והצעות מחיר
מה זה מתכנן מילות המפתח של גוגל?
בחירת מילות מפתח נכונות היא הבסיס לכל קמפיין ממומן בגוגל או קידום אורגני בגוגל. קיימים מגוון כלים לביצוע מחקר מילות מפתח בגוגל שכדאי לכם להשתמש בהם. אז מה הופך את מתכנן מילות המפתח של גוגל למקום הנכון לביצוע מחקר מילות מפתח?
זה לגמרי בחינם
עם כל כך הרבה כלים שונים לביצוע מחקר מילות מפתח, למה לא לבחור בכלי שהוא חינם? רוב הכלים הם בתשלום של מנוי חודשי, אז לא כדאי לפספס כלי שגם יחסוך לכם כסף וגם יעשה עבורכם את העבודה. ישנם כלים חינמיים נוספים אבל הם לא עושים את העבודה כמו הכלי של גוגל.
מטרה כפולה
מתכנן מילות המפתח של גוגל יכול לשמש גם בקידום אורגני (SEO) וגם בקמפיין ממומן (PPC).
Pay Per Click = PPC, מתייחס למודעות בתשלום של השיווק.
SEO = Search Engine Optimization, מתייחס לחלק האורגני של השיווק.
תובנות ממתחרים
אתם יכולים להזין את כתובות האתרים של המתחרים המובילים שלכם ישירות לתוך הכלי (נגיע לזה) ולראות על אילו מילות מפתח הם מפרסמים. האם מילות המפתח האלו נראות כאילו כדאי להוסיף אותם לקמפיינים שלכם? אם כן, הוסיפו אותם.
הדרכה על הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל
התחברו או הירשמו לגוגל אדס (ללא עלות)
אם אתם חדשים בגוגל אדס בתור מפרסמים, הדבר הראשון שתצטרכו זה להירשם ולהגדיר חשבון פרסום בגוגל אדס. יש לכם כבר חשבון? התחברו אליו.
צרו רשימת מילות מפתח ראשונית
הכינו רשימת מילות מפתח שמתארות את העסק שלכם. מה המוצר/שירות שלכם?
זה לא הזמן ליצירתיות – Keep It Simple. תארו את המוצר/שירות שלכם כאילו שאתם מדברים עם מישהו שאין לו שום מושג על העסק שלכם. התחילו עם מילות מפתח המתאימות ביותר לדעתכם שמשתמשים יחפשו בגוגל כדי למצוא את העסק שלכם.
עכשיו אתם מוכנים להכניס את המילים למתכנן מילות מפתח של גוגל.
אם אתם בתוך מערכת גוגל אדס, הכלי לתכנון מילות מפתח נמצא תחת "כלים והגדרות" -> "תכנון".
לאחר מכן יפתחו לכם 2 אופציות – "רוצה לגלות מילות מפתח חדשות?" או "קבלת נפח חיפוש ותחזיות". לחצו על "לגלות מילות מפתח חדשות" (נדבר מאוחר יותר על האופציה השנייה).
מצאו מילת מפתח חדשות
אם העסק שלך חדש בגוגל אדס, הכניסו את רשימת מילות המפתח שהכנתם בהתחלה. אם אתם מנוסים, הכניסו כמה מונחי חיפוש פופולריים שאתם מכירים ובדקו אילו הצעות נוספות תקבלו למילות מפתח חדשות. התיבה הזאת מאפשרת לכם להכניס כל מילת מפתח שתרצו או כתובת URL שממנה תקבלו רעיונות למילות מפתח.
לחצו על "הצגת התוצאות" ותעברו לעמוד שמציע לכם את כל מילות המפתח הרלוונטיות, ניגע בזה לאחר שנדבר על התכונה השנייה שמתכנן מילות המפתח של גוגל מציע לנו – נפחי חיפוש ותחזיות.
קבלו נפחי חיפוש ותחזיות להמשך
תכונה זו של הכלי שימושית אם כבר יש לכם רשימה של מילים שעבורן תרצו לראות את נפחי החיפוש. זה לא בהכרח ייצור יותר מילות מפתח שתוכלו להוסיף לקמפיין שלכם, אבל זה ייתן כמה תובנות מגמתיות חשובות שיכולות להיות שימושיות עבורכם. בנוסף, תוכלו להזין כמה מילים/ביטויים שתרצו עם אפשרות להוסיף כמות גדולה של ביטויים בבת אחת.
דוחות ומידע
שתי האופציות יפנו אתכם לשני דפים שונים של מתכנן מילות המפתח שנראים דומים אך ממלאים פונקציות שונות.
גלו מילות מפתח חדשות
זה המקום שבו תגלו מילות מפתח חדשות לקמפיין שלכם.
התאמה לפי תאריך
יש לכם אפשרות לראות את הנתונים לפי שנים וחודשים. ברירת המחדל היא להראות לכם נתונים של השנה האחרונה.
מיקום גיאוגרפי
אם אתם מעוניינים לראות נתונים במקומות שונים בעולם, תוכלו לבחור איזה מדינה שתרצו. ליד שורת החיפוש של המתכנן תוכלו לשנות את המיקום.
גרף עמודות
גרף שמופיע אוטומטית בעמוד של מתכנן מילות המפתח שמציג את נפח החיפוש החודשי הממוצע למילות המפתח שהזנתם בטווח התאריכים המוגדר. ניתן לשנות את טווח התאריכים בפינה השמאלית העליונה במידת הצורך. תוכלו לרחף עם העכבר על גבי הפסים כדי לראות את המספר הממוצע המדויק עבור כל חודש. בצד שמאל מעל הגרף, יש לכם אופציה לראות כמה סוגים של תרשימים: מגמות בנפח חיפוש, פירוט לפי פלטפורמות, פירוט לפי מיקום גיאוגרפי.
פירוט לפי פלטפורמה
אם אתם רוצים לדעת איזה מכשיר לטרגט, הסתכלו על הדוח של החיפושים לפי פלטפורמה ותוכלו לראות חלוקה לפי מכשירים.
פירוט לפי מיקום גיאוגרפי
לכל עסק יש אזור גיאוגרפי שהוא רוצה להתמקד בו, אבל יכול להיות שיש פוטנציאל גם במקומות אחרים. אם אתם רוצים להרחיב את הפרסום שלכם למדינות נוספות, בחרו מדינה שתרצו לראות את הנתונים שלה.
מצאו רעיונות למילות מפתח
אוקיי, עכשיו אנחנו באמת מתחילים.
הזינו את מילות המפתח הרלוונטיות אליכם ולחצו על "הצגת תוצאות". תקבלו רשימה של מילות מפתח – את המילים שהזנתם ועוד הרבה מילות מפתח נוספות. עיינו ברשימה ואם יש ביטויים רלוונטיים הוסיפו אותם לקמפיין שלכם.
ניתן להוסיף את מילות המפתח מהמתכנן אל תוכנית באמצעות סימון ביטויים על ידי הקוביות מימין, ואז לחיצה על "הוספת מילת המפתח כדי ליצור תכנית". אנחנו פחות נוהגים להשתמש בזה.
ממוצע חיפושים חודשיים
ממוצע החיפושים החודשי של כל מילת מפתח זהו פרמטר חשוב כדי לדעת האם יש בכלל חיפושים למילות מפתח שאנחנו רוצים להכניס לקמפיין. לא תרצו להכניס לקמפיין מילות מפתח שיש להם נפח חיפוש נמוך במיוחד.
תחרות
ככל שביטוי מסוים יהיה מחופש יותר – התחרות עליו תגדל. אם יש מילת מפתח שמחופשת הרבה, יציעו עליה מחיר לקליק גבוה יחסית.
נתח חשיפות במודעה
העמודה של נתח חשיפות של מודעה מציגה את ההופעה הנוכחית שלכם עבור מילת מפתח זו (כמה פעמים היא הופיעה). כאשר העמודה ריקה, תראו תוצאות רק לאחר שתוסיפו את מילת המפתח הזאת לקמפיין שלך והיא תקבל חשיפות.
הצעת מחיר לראש הדף
מתכנן מילות המפתח של גוגל מראה לכם הצעת מחיר משוערת שתצטרכו לשלם אם תרצו להיות בראש הדף. יש טווח גבוה וטווח נמוך. אם תגישו הצעות מתחת לטווח זה, ייתכן שהמודעה שלכם עדיין תופיע אך יכול להיות שהיא לא תוצג בראש הדף.
למדד הזה יש משמעות רבה בציון האיכות של מילת המפתח שלכם. כמובן שגוגל לוקחת בחשבון תחרות מצד מפרסמים אחרים. המחיר לקליק שתגדירו לא מבטיח לכם שום דבר, יכול להיות שלא תופיעו במקום הראשון למרות שהגדרתם את המחיר שבטווח, זה מאוד תלוי במפרסמים אחרים.
קבלו נפחי חיפוש ותחזיות
ראו את עלות הביצועים המשוערת (המרות) עבור מילות מפתח שמורות על סמך תאריכים ספציפיים בהתאם לתקציב המוגדר. המדדים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת מחקר מגמות וביצועים עתידיים: מספר המרות, עלות המרה ממוצעת, קליקים, חשיפות, עלות, מחיר ממוצע לקליק ומיקום ממוצע.
זה אמנם נראה פשוט, אבל אתם צריכים לקחת בחשבון ששום דבר הוא לא מדע מדויק. זה לא מבטיח לכם שכך יראו הדברים בקמפיין שלכם. גוגל משכללת את ציון האיכות שלכם יחד עם כל הפרמטרים שציינו. זה אפשרי שהחשיפה שלכם תהיה גרועה יותר או טובה יותר על בסיס גורמים אחרים.
לדוגמה, שיעור המרה מבוסס על אופטימיזציה של עמוד נחיתה. אם יש לכם את מילות המפתח הנכונות אבל עמוד הנחיתה שלך לא רלוונטי אליהן זה ישפיע לרעה על הביצועים.
זכרו ששיעור ההמרה לאו דווקא נכון לעסק הספציפי שלכם. שנו את שיעור ההמרה למספר ריאלי ואפשרי, זה ייתן לכם תחזית ביצועים יותר מדויקת.
צאו לדרך עם מתכנן מילות המפתח של גוגל
עכשיו יש לכם את הבסיס. נקודת המוצא היא לגלות מה קהל היעד שלכם מחפש כדי שתוכלו לבנות את אסטרטגיית הצמיחה שלכם סביב הביטויים האלו. תעשו את זה נכון עם מתכנן מילות המפתח של גוגל. עכשיו אתה מוכנים להמשיך את המחקר שלכם, למצוא רעיונות למילות מפתח חדשות ולהרחיב את האסטרטגיה שלכם כדי להשיג תוצאות טובות.
השתמשו במתכנן מילות המפתח של גוגל כדי למצוא מילות מפתח פוטנציאליות, בעזרת הנתונים שהוא נותן לכם על כל מילה. ודאו שכל מילת מפתח שאתם רוצים להוסיף תואמת את מבנה הקמפיין שלכם כדי להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל את הכניסות הרלוונטיות שאתם מחפשים.