סוגי התאמה של מילות מפתח בגוגל אדס וכיצד תשתמשו בהן נכון

סוגי התאמה של מילות מפתח בגוגל אדס

תוכן עניינים

מילות מפתח הן הכלי החשוב ביותר בארגז הכלים של המפרסם בגוגל.

הן הבסיס לקמפיין שלכם, הן מביאות את המודעות שלכם לפרונט ומביאות לכם קליקים והמרות.

אבל למצוא את מילות המפתח הנכונות זה לא הדבר הכי חשוב, אלא לדעת להשתמש בהן בצורה נכונה. זה מה שעושה את ההבדל בין קמפיין מצליח לבין קמפיין שיש לו פוטנציאל לא ממומש.

במאמר הבא תלמדו:

  • להגדיר את סוגי ההתאמה
  • להבין את הבדלי סוגי ההתאמה
  • לבצע שילוב של סוגי התאמה
  • להקים קמפיין יעיל בגוגל אדס

מהם סוגי התאמה של מילות מפתח בגוגל אדס?

סוגי התאמה למילות מפתח הם תוספת למילות המפתח שתשתמשו בה כדי להגביל את החיפושים שבהם המודעות שלכם יופיעו.

סוגי התאמה עוזרים לכם לשלוט בצורה טובה יותר במונחי החיפוש שבהם המודעות שלכם יוצגו.

כמפרסמים, אנחנו מעוניינים שהמודעות שלנו יוצגו אך ורק בפני אנשים שרוצים וצריכים את המוצר/שירות שאנחנו מציעים, כוונת הרכישה של המשתמשים באה לידי ביטוי על סמך החיפוש שלהם בגוגל. שימוש נכון בסוגי ההתאמה יעזור לכם להשיג את המטרה הזאת.

זכרו – מונחי חיפוש מסוימים עשויים להיות רלוונטיים למילת המפתח שלכם, אך הם לא בהכרח בעלי כוונת רכישה גבוהה.

מה עושה אסטרטגיית השימוש בסוגי התאמה לעסק שלכם?

ישנם 3 סוגי התאמה – התאמה רחבה, התאמה לביטוי והתאמה מדויקת, כאשר התאמה רחבה היא הסוג "המשוחרר" ביותר, והתאמה מדויקת היא הסוג ה"שמרני" ביותר.

המטרה היא לשמור על איזון בין סוגי ההתאמה ולהשתמש בהם בצורה נכונה, כך שתייצרו את התנועה האיכותית ביותר לעסק שלכם, עם כמה שפחות מונחי חיפוש לא רלוונטיים.

שמרו על זה פשוט (ומדויק) על ידי שימוש בכל סוגי ההתאמה כדי ליצור ROI גבוה יותר עבור הקמפיינים שלכם.

איך סוגי התאמה קשורים ל-ROI?

סוגי ההתאמה של מילות המפתח משנים את הגורמים שאחראיים להצגת המודעות שלכם. אבל איך זה מתורגם להחזר ההשקעה שלכם?

סוגי התאמה משמשים ככלי שמסנן קהלים לא רלוונטיים עבור העסק שלכם.

אם מילות המפתח מכוונות ללקוח שמוכן לרכוש את המוצר/שירות שלכם, שיעור ההמרה יהיה גבוה. אבל אם מילות המפתח מכוונות ללקוח בתחילת התהליך שעדיין לא בשל לרכישה, שיעור ההמרה יהיה נמוך. המרות = כסף, אז כדאי לכם לכוון ללקוחות בעלי כוונת הרכישה הגבוהה ביותר.
הגדירו את מילות המפתח בעלות הערך הגבוה ביותר עבור הקמפיין שלכם.

כפי שציינו, ישנם 3 סוגי התאמה:

  1. התאמה רחבה
  2. התאמה לביטוי
  3. התאמה מדויקת

סוג ההתאמה קובע עד כמה רחבה תהיה הרשת שאתם זורקים לקהל היעד שלכם. שימוש נכון בסוגי התאמה של מילות מפתח בקמפיין, ישפר את ה-ROI שלכם.

כך גוגל מדגימים את ההבדלים בין רמות ההתאמה השונות:

זוהי טבלה בהאמצעותה גוגל מדגימה את ההבדלים בין סוגי ההתאמה השונים. בצד ימין של הטבלה נראה דוגמה להתאמה מדויקת, באמצע נראה דוגמה להתאמה לביטוי, ובצד שמאל נראה דוגמה להתאמה רחבה.

בתור משווקים בגוגל אתם תלמדו:

  • למנף סוגי התאמה שונים כדי לשפר את הצלחת הקמפיין שלכם
  • להימנע ממילות מפתח דומות שאינן רלוונטיות למודעות שלכם
  • לא להשתמש בהתאמות לא רלוונטיות כדי למנוע בזבוז תקציב
  • להשתמש בסוגי התאמה נכונים כדי לקבל שיעור המרה גבוה יותר

התאמה רחבה

זוהי ברירת המחדל של מילות המפתח אם לא תגדירו משהו אחר.
בהתאמה רחבה, המודעה שלכם תוצג בתדירות הגבוהה ביותר. מנועי החיפוש יציגו את המודעות שלכם עבור מונחי חיפוש הכוללים שגיאות איות, מילים נרדפות, צורות יחיד/רבים, חיפושים קשורים וגרסאות רלוונטיות.

בהגדרה, התאמה רחבה תתאים את מילות המפתח שבחרתם לחיפושים אפשריים בצורה הרחבה ביותר. זה עלול לבזבז המון כסף כאשר יחפשו וריאציות לא רלוונטיות של מילת המפתח שלכם.

לדוגמה:

נניח שהעסק שלכם מספק שירותי קייטרינג לאירועים, וזו מילת המפתח שהגדרתם – קייטרינג לאירועים (בהתאמה רחבה). גוגל עלול לאפשר למודעה שלכם להיות מוצגת בחיפושים לא רלוונטיים כמו – קייטרינג לשישי שבת, הזמנת אוכל לסופי שבוע, הזמנת משלוחי קייטרינג וכו'… כאשר לא התכוונתם שהמודעות שלכם יוצגו בחיפושים כאלו – זה לא השירות שאתם מספקים.

זה עלול לקרות עם מילות מפתח בהתאמה רחבה, וזה יכול לגרום לכך שתשלמו יותר כסף עבור ביטויים לא רלוונטיים, מאשר ביטויים רלוונטיים.

המטרה שלכם היא לנקות כמה שיותר מונחי חיפוש לא רלוונטיים שגורמים לבזבוז כסף, ולהשאיר בקמפיין שלכם מילות מפתח ממוקדות ורלוונטיות, עם ביצועים עקביים שתוכלו לצפות להם.

אבל אתם בטח שואלים את עצמכם – אם אתם יוצאים לדוג אתם רוצים לתפוס כמה שיותר דגים ברשת שלכם, אבל זה לא תמיד טוב יותר. יום טוב בדיג (בתור מפרסם) לאו דווקא אומר שהרשת תהיה מלאה בדגים. אבל אם יש דג ספציפי שאתם רוצים לתפוס, כדאי לכם להשתמש בהתאמה מדויקת.
הרבה דגים ברשת = בזבוז כסף על דברים לא רלוונטיים.

אתם תרצו לשלוט במונחי החיפוש שאתם מופיעים בהם, כי על כל מילת מפתח שתגדירו יכולים להיות מאות מונחי חיפוש "שיתאימו" למילת המפתח כביכול, אבל בפועל הן לא רלוונטיות לשירות/מוצר שאתם מציעים.

התפקיד שלכם הוא לצמצם את הפער בין מילת המפתח שאתם מגדירים לבין מונח החיפוש שמפעיל את המודעה שלכם. כאשר מילת המפתח שלכם תואמת היטב את מונח החיפוש, תזכו לרלוונטיות גבוהה של המודעה שלכם, שתעזור לכם לשפר את ציון האיכות של מילות המפתח שלכם.

רלוונטיות של מודעה היא דבר מצוין – או יותר נכון יש לה תופעות לוואי מצוינות.
כאשר המשתמש רואה מודעה רלוונטית לחיפוש שהקליד, יש סיכוי גבוה יותר שהוא יקליק עליה, וכך עולה שיעור ההקלקה (CTR). שיעור הקלקה הוא מדד שמשתמשות בו פלטפורמות פרסום (כמו גוגל ופייסבוק) כדי לקבוע את המחיר שלכם לקליק (CPC). שיעור הקלקה גבוה יוריד את העלות לקליק.

שיעור הקלקה גבוה ומחיר לקליק נמוך הם מדדים מעולים שאליהם אתם צריכים לשאוף תמיד.

מתי התאמה רחבה תהיה יעילה?

להתאמה רחבה יש את שיעור החשיפה הגבוה ביותר, שזה יכול להיות דבר טוב.

השתמשו בהתאמה רחבה בקמפיין שלכם אם המטרה היא להביא תנועה וחשיפה רחבה לעמוד הנחיתה שלכם. אבל צפו לכמות גבוהה של מונחי חיפוש לא רלוונטיים, ואם זה קורה – תצטרכו לעשות שינויים בקמפיין. הבעיה בהתאמה רחבה היא שאתם לא רוצים לשלם על פרסום למשתמשים לא רלוונטיים, אתם רוצים למשוך אליכם לקוחות פוטנציאליים.

לקוחות בעלי מעורבות גבוהה יקנו את המוצר/שירות שלכם. התאמה רחבה תביא הרבה קליקים לאתר שלכם, אבל הקהל יכול להיות בעל כוונת רכישה נמוכה, מה שעלול להוביל לבזבוז כסף ול-ROI נמוך.

מהצד השני, התאמה רחבה זה לא דבר לגמרי רע. זוהי הזדמנות מצוינת לחסוך זמן כאשר עושים מחקר מילות מפתח, מכיוון שמתוך מונחי החיפוש תקבלו המון רעיונות למילות מפתח חדשות שכנראה לא חשבתם עליהן ותוכלו להוסיף לקמפיין.

קחו זאת בחשבון: גוגל מעבדת למעלה מ-3.5 מיליארד חיפושים ביום (63% מהם ממובייל). מתוך אותם חיפושים יומיים, בערך 15% הם עבור מונחי חיפוש שלא חיפשו קודם לכן.

15% מ-3.5 מיליארד הם חצי מיליארד מונחים חדשים כל יום. התאמה רחבה יכולה להבין אילו מילות מפתח הן הרלוונטיות ביותר לקמפיין שלכם בתוך רשימות מונחי החיפוש המשתנות כל הזמן.

אם אין לכם מחקר מילות מפתח מקיף, התאמה רחבה היא אפשרות טובה עבורכם. כך תוכלו להגדיל את החשיפה ולהגיע לכמות משתמשים גדולה, ולקבל רעיונות למילות מפתח רלוונטיות עבורכם.

אם מודעה מסוימת לא מקבלת קליקים בגלל סוג מילת המפתח, גוגל יפסיק להציג את המודעה כאשר מחפשים את מונח החיפוש הספציפי שלא מביא קליקים. זה יקטין את ההוצאה שלכם עבור מילות מפתח בעלות ביצועים גרועים, כך שתוכלו למקד את התקציב שלכם במילות מפתח שעובדות.

שימוש במילות מפתח שליליות בהתאמה רחבה

מילות מפתח שליליות מונעות מהמודעות שלכם להופיע בחיפושים לא רלוונטיים עבור העסק שלכם.
זה משפר את הטירגוט שלכם, מה שמשפר את ה-ROI שלכם.
זה מעולה כי הדאגה במילות מפתח בהתאמה רחבה היא שהן יביאו לכם תנועה לא איכותית והרבה מונחי חיפוש לא רלוונטיים. צמצום החיפושים הלא רלוונטיים נשמע מאוד חכם, אבל עד כמה זה חכם?

מסתבר שמילות מפתח שליליות בהתאמה רחבה מגבילות את החשיפה שלכם יותר מהתאמה לביטוי או התאמה מדויקת. לפני שתבחרו להשתמש בהתאמה רחבה + מילות מפתח שליליות, עיינו ברשימת מונחי החיפוש שלכם. האם הגדרת סוג התאמה שונה (כמו התאמה לביטוי) תעבוד טוב יותר עבורכם מאשר התאמה רחבה? איזו גישה תעניק לכם שליטה ובקרה בצורה טובה יותר על הצגת המודעות שלכם? אלו ההחלטות שמפרסם צריך לקבל.
אבל אל תדאגו, שום החלטה שתיקחו היא לא קבועה. תמיד תוכלו לעשות שינויים ולבחון דברים שעוד לא ניסיתם.

האם אתם מקבלים חשיפה גבוהה בזכות ההתאמה הרחבה אבל לא מקבלים מספיק קליקים? הוסיפו מילות מפתח שליליות כדי לצמצם את הביטויים הלא רלוונטיים. כך עדיין המודעה שלכם תוצג כאשר יחפשו את מילות המפתח שהגדרתם, אבל לא תוצג עבור מונחי חיפוש שאתם לא מעוניינים בהם.

התאמה לביטוי

התאמה לביטוי זורקת רשת קטנה יותר מהתאמה רחבה, אך גדולה יותר מההתאמה המדויקת. היא כוללת מונחי חיפוש שמכילים את מילת המפתח שהגדרתם וגרסאות קרובות שלה.
מילת מפתח בהתאמה לביטוי תציג את המודעות שלכם רק כאשר מונח החיפוש מכיל את מילת המפתח שהגדרתם, וגם בתוספת של מילים נוספות לפני, אחרי וגם באמצע (אם הגדרתם צירוף של 2 מילים ומעלה).

התאמה לביטוי מגדירים בעזרת מרכאות – "מילת מפתח".

לדוגמה: אם מילת המפתח שלכם היא "קייטרינג לאירועים", המודעה שלכם תוצג בחיפושים כמו: קייטרינג איכותי לאירועים, קייטרינג לאירועים גדולים, הזמנת קייטרינג לאירועים קטנים, וכו'.

התאמה לביטוי היא פופולרית מכיוון שהיא חוסכת מכם את התנועה "המסוכנת" שעלולה להביא ההתאמה הרחבה. התאמה לביטוי היא גמישה ונוחה יותר מהתאמה מדויקת, היא מכוונת לקהל רחב יחסית ונותנת לגוגל אפשרות להבחין בביטויים האיכותיים יותר מאשר במצב של התאמה רחבה עם מילות מפתח שליליות.

ייתכן שהתאמה לביטוי לא תניב את אותו נפח חיפוש כמו התאמה רחבה, אבל היא תגרום לתנועה איכותית יותר עם סיכוי גבוה יותר להמרה מכיוון שהמודעה ממוקדת יותר עבור מי שחיפש את השירות/מוצר שלכם.

זה עדיין לא אומר שהתאמה לביטוי היא ההתאמה הטובה ביותר, עדיין יש סיכוי שהמודעה שלכם תוצג למשתמשים לא רלוונטיים עבורכם.

התאמה מדויקת

בהתאמה מדויקת, המודעה שלך תוצג רק אם המשתמש חיפש את מילות המפתח שהגדרת בצורה מדויקת, ללא שום תוספת.

ההתאמה המדויקת תיתן לך את הרלוונטיות הגבוהה ביותר, אך את החשיפה הקטנה ביותר. לא תתפסו הרבה דגים ברשת, אבל הדגים שתתפסו – יהיו בדיוק הדגים שאתם מחפשים.

השתמשו בהתאמה מדויקת כאשר תרצו להציג את המודעה על מילת מפתח ספציפית בלבד. המודעה תוצג רק כאשר מחפשים את המילה הזאת או גרסה שמאוד דומה לה.

גרסאות קרובות של מילת המפתח שלכם כוללות לדוגמה:

  • יחיד/רבים
  • מילות קישור
  • שגיאות כתיב
  • מילות יחס
  • סידור מחדש עם משמעות זהה

חשוב לציין שגרסאות קרובות אינן כוללות מילים נרדפות.

כדי להגדיר התאמה מדויקת השתמשו בסוגריים מרובעים – [מילת מפתח]

יתרונות של התאמה מדויקת

להתאמה מדויקת יש את המיקוד המדויק ביותר. זה מקטין משמעותית את כמות התנועה והחשיפה שהמודעות שלכם מייצרות, מה שמקל על התקציב שלכם.

התאמה מדויקת מייצרת עבורכם תנועה ממוקדת ובעלת סיכוי גבוה להמרה, מכיוון שמשתמשים מחפשים את המונח המדויק שהגדרתם ושרלוונטי לעסק שלכם.

Semrush, שירות למחקר מילות מפתח מוביל בעולם, כתבו זאת לגבי התאמה מדויקת:

"אם אתה רוצה להגדיל את נפח התנועה, תצטרך להוסיף מילות מפתח נוספות לקמפיין שלך. ובכל זאת, העובדה שהסיכויים להמרה הם הגבוהים ביותר, פירושה שגם תנועה נמוכה תוכל להגביר את המכירות שלך."

מילות מפתח בהתאמה מדויקת בעלות כוונת רכישה גבוהה משפרות בעקיפין את ציון האיכות של המודעה שלכם, שכן התאמה מדויקת תניב לכם חיפושים שמכילים את מילת המפתח שלכם בלבד.

יש האומרים שהתאמה מדויקת תייצר עבורכם את שיעור ההקלקה הגבוה ביותר, אך גם את המחיר לקליק הגבוה ביותר. בשלב זה, אתם כבר לא מחפשים רעיונות למילות מפתח, כבר הגעתם לפרסונה שאותה אתם מחפשים ושבפניה תרצו להציג את המודעות שלכם.

הסיכונים בהתאמה מדויקת

התאמה מדויקת אומרת שתשלמו על כמות מצומצמת של קליקים, מטורגטים ואיכותיים יותר, וכך תורידו את העלויות הכוללות של הקמפיין (למרות שהעלות לקליק תהיה יחסית גבוהה). אבל אל תשכחו שאתם מפספסים תנועה וחשיפות של אנשים שיכולים רלוונטיים גם כן למילות המפתח שהגדרתם.

שימוש בסוגי התאמה של מילות מפתח

הגדרת מילות מפתח עם סוגי התאמות שונים זה סוג של מדע שצריך ללמוד אותו. נסו אפשרויות שונות של התאמות למילות המפתח שלכם ובדקו מה עובד לכם הכי טוב. תשהו את כל המילים שלא מקבלות מספיק קליקים והגדירו מחדש את מילות המפתח וסוגי ההתאמה לפי מה שאתם חושבים. עולם הפרסום הוא לא סטטי.

גוגל מפתחת את האלגוריתמים שלה כדי להתאים את עצמה להרגלי רכישה מתפתחים. אפילו אפשרויות סוג התאמה עברו שינוי. התאמה רחבה עם פלוסים (לא נגענו בזה כי כיום זה כבר לא קיים) היה סוג ההתאמה העיקרי עבור מפרסמים מאז 2010, עד שגוגל החליטה להסיר אותו ב-2021 ולהרחיב את ההתאמה לביטוי כדי לשלב ביניהם ולהרחיב את החשיפה של ההתאמה לביטוי.

*אם יש לכם קמפיינים עם מילות מפתח בהתאמה רחבה עם פלוסים, גוגל מתעלמת מהפלוסים ומתייחסת להתאמה הזאת כהתאמה לביטוי. כל עוד מילת המפתח עובדת כמו שצריך אתם לא צריכים לעשות בה שינוי. למידע נוסף היכנסו למאמר של גוגל שמסביר על ההבדלים.

*חשוב לדעת: כל עריכה של מילת מפתח קיימת מאפסת את הסטטיסטיקה והנתונים שיש לכם עליה, כך שאם יש לכם צורך תמיד כדאי ליצור מילת מפתח חדשה (אם אתם לא מעוניינים במילת מפתח קיימת – פשוט תשהו אותה, כך הנתונים ישמרו לכם במערכת).

כמפרסמים, שחקו את המשחק לפי הכללים ותנסו להנות ממנו.

עכשיו כשאתם יודעים מהם סוגי ההתאמה וכיצד להשתמש בכל אחד כדי לקבל יותר חשיפות, קליקים, מחיר לקליק נמוך ומספר גבוה של המרות – יש עוד כמה דברים שקשורים למילות מפתח שכדאי שתדעו.

נקודות חשובות עבור סוגי התאמה של מילות מפתח

אתם מכירים את היתרונות והחסרונות של כל סוג התאמה ואתם מוכנים להחליט איזה סוג הכי מתאים לקמפיין שלכם. להלן נקודות חשובות שיש לקחת בחשבון:

  • סוג ההתאמה יקבע עד כמה מונח החיפוש יהיה תואם למילת המפתח שהגדרת.
  • התאמה רחבה היא סוג ההתאמה המוגדר כברירת מחדל והיא מתאימה את מילות המפתח שבחרתם לחיפושים בצורה הרחבה ביותר. הקהל אינו ממוקד ויש סיכוי נמוך יחסית להמרה, אבל זו אפשרות טובה למי שאין לו את הזמן או הידע (עדיין) לעשות מחקר מילות מפתח מעמיק.
  • מילות מפתח שליליות מציינות אילו מונחי חיפוש לא ייכללו. השימוש בהם מצמצם את חוסר הרלוונטיות שתקבלו בדרך כלל מסוגי התאמה רחבה, אך החשיפה של המודעות עלולה להיות מוגבלת.
  • התאמה לביטוי תפעיל את המודעה שלכם כאשר משתמש מחפש את מילת המפתח שלך באיזושהי וריאציה, עם או בלי תוספות. השתמשו בה כאשר תרצו לקדם מילת מפתח ספציפית יותר ולהביא תנועה רלוונטית למודעות שלכם.
  • התאמה מדויקת תציג את המודעה שלכם רק ללקוחות שמחפשים את מילת המפתח המדויקת שלכם או גרסה קרובה. סוג התאמה זה נותן לכם את הרלוונטיות הגבוהה ביותר אך את החשיפה הקטנה ביותר. קבוצת המודעות שלכם מייצרת את שיעורי ההקלקה הגבוה ביותר, אך גם את המחיר הגבוה ביותר לקליק.

איזה סוג התאמה עובד טוב בשבילכם?

האלגוריתמים של גוגל והלמידה היומיומית שלו מתקדמים כל הזמן, והמפרסמים צריכים לעמוד בקצב.

ייתכן שלא יעבור זמן רב עד ששיטות חכמות להצעות מחיר ואופטימיזציה אוטומטית של מילות מפתח יתמקדו במילות המפתח המדויקות שהמחפשים שלנו משתמשים בהם.

כך או כך, ההיגיון נשאר זהה: השתמשו בסוגי התאמה של מילות מפתח כדי למקד את המודעות שלכם ולמקם אותן במקום הטוב ביותר.

Icon

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר