מילות מפתח בקמפיין גוגל אדס

מילות מפתח בקמפיין גוגל אדס

תוכן עניינים

אתם מנהלי שיווק שאחראיים למשיכת לקוחות פוטנציאליים ויצירת לידים. יש לכם קמפיין פרסום בגוגל שלא מקבל מספיק חשיפות, קליקים והמרות, ובסופו של דבר אתם מבזבזים כסף וזמן.

מה לא בסדר בקמפיין גוגל אדס שלכם?

ללא מילות מפתח נכונות, המודעות שלך לא יוצגו בזמן הנכון או במקום הנכון. במקום זה, הן יופיעו בחיפושים לא רלוונטיים או שלא יופיעו בכלל.
במילים אחרות – בחירת מילות מפתח נכונות היא קריטית להצלחת הקמפיין שלכם ומהווה את כל הבסיס לבניית קמפיין מוצלח.

במאמר זה נסביר את הבסיס של מילות המפתח: איך הן עובדות, איפה למצוא אותן ואיך להוסיף אותן לקמפיין שלכם.

מהן מילות מפתח של גוגל?

מילות מפתח בגוגל הן מילים בודדות או ביטויים קצרים הקשורים לעסק שלכם.
לדוגמה, אם העסק שלכם הוא קייטרינג לאירועים, ביטויים כאלו יהיו רלוונטיים:

  • קייטרינג לאירועים
  • קייטרינג לחתונות
  • קייטרינג לאירוע חברה

הוספת מילות מפתח לקבוצת המודעות שלכם מאפשרת לכם לטרגט קהל ספציפי שאתם מעוניינים בו. בעיקרון, מילות המפתח אומרות לאלגוריתם של גוגל מתי תרצו שהמודעה שלכם תוצג, וגוגל בוחן האם מילת המפתח כשירה להצגת מודעות ונותן לכם את האופציה להגיש הצעת מחיר על מילות המפתח.
מילות מפתח הן חיוניות להצגת מודעות ברשת החיפוש, אבל יש לכם גם אפשרות להוסיף אותן לקמפיין ברשת המדיה. ברשת המדיה, מילות מפתח מאפשרות טרגוט לפי הקשר, שמגיע למשתמשים שיכולים להיות רלוונטיים לעסק שלכם על סמך היסטוריית החיפושים שלהם וגורמים אחרים.

למרות שמילות המפתח של גוגל זה נשמע דבר די פשוט, זה יכול להיות מסובך. מעבר לכך שצריך לבחור את סוג ההתאמה הנכון עבור כל מילת מפתח, תצטרכו לוודא שהביטויים שבחרתם מתאימים לקריאיטיב של המודעות, לעמוד הנחיתה ובסופו של דבר למשתמשים שיחפשו את השירות/מוצר שאתם מציעים ויבצעו המרה בעמוד שלכם. אחרת אתם יכולים לבזבז הרבה זמן וכסף ולקבל הרבה פחות.

סוגים של מילות מפתח

כאשר אתם בוחרים סוג התאמה למילות המפתח שלכם, אתם מוסיפים מסנן נוסף למילות המפתח שבחרתם. שימו לב איך כל סוג התאמה קובע האם המודעה שלך כשירה להופיע:

  • התאמה רחבה – מילות מפתח בהתאמה רחבה הן הכלליות ביותר, ומספקות לכם את טווח החשיפה הגדול ביותר ואת השליטה הנמוכה ביותר על מי שיראה את המודעות שלכם.
  • "התאמה לביטוי" – מילות מפתח בהתאמה לביטוי הן באמצע, המודעה שלכם תוצג רק אם מונח החיפוש מכיל את מילת המפתח שהגדרתם.
  • [התאמה מדויקת] – מילות מפתח בהתאמה מדויקת הן הכי ממוקדות ומגבילות את החשיפות שתקבלו, אבל תקבלו חשיפות רלוונטיות בלבד ויש לכם שליטה מלאה על מי שיראה את המודעות שלכם.
  • מילות מפתח שליליות – מילים/ביטויים שתגדירו בקמפיין שבהם לא תרצו שהמודעות שלכם יוצגו כדי שלא תופיעו בחיפושים לא רלוונטיים ותבזבזו כסף.

מילות מפתח VS מונחי חיפוש

מילות מפתח = המילים שמפרסמים מגדירים בקמפיין שלהם שבהם המודעה תוצג.

מונחי חיפוש = הביטויים שהמשתמשים מחפשים בפועל בגוגל.

האידיאל הוא שמילות המפתח ומונחי החיפוש יהיו דומים כמה שיותר ורלוונטיים לעסק שלכם כמובן. אבל זה לא עובד ככה, אי אפשר פשוט להעתיק את מונחי החיפוש לקמפיין שלכם כמילות מפתח (אתם בעיקר תקבלו הערות של נפח חיפוש קטן) זה יסרבל בצורה משמעותית את קבוצת המודעות שלכם.

כדי להימנע מקבוצות מודעות לא יעילות ובזבוז כסף, עליכם לדעת איך לבצע מחקר מילות מפתח עבור הקמפיין שלכם.

5 דרכים למציאת מילות מפתח

מחקר מילות מפתח איכותי וטוב זה הרבה ניסיון בניהול קמפיינים בגוגל, זמן והשקעה גם במילות מפתח שליליות, ריכזנו לכם מספר כלים שאנחנו משתמשים בהם לטובת מציאת מילות מפתח לקמפיינים שלנו.

מתכנן מילות המפתח של גוגל אדס

כנראה שזה הכלי הידוע, החינמי והטוב ביותר. יש לו 2 פונקציות – הוא עוזר לכם למצוא מילות מפתח חדשות והוא מספק לכם את נפח החיפוש החודשי של כל מילה ותחזיות לנפחי חיפוש עתידיים. הכלי הזה יכול לתת לכם מילות מפתח חדשות או טובות יותר ממה שחשבתם, והוא גם יכול להעריך כמה תצטרכו לשלם כדי למקם את המודעה שלכם במקום גבוה.מסך הכלי לתכנון מילות מפתח. במסך ניתן לראות הצעות למילות מפתח שהופקו על ידי המתכנן. בטבלה נראה בעמודה הימנית את מילות המפתח ולצידן ממוצע נפח החיפוש החודשי. בעמודות שמשמאלן נראה פרטים נוספים על מילות מפתח כמו - תחרות, הצעת מחיר לראש הדף, הצעת מחיר לתחית הדף ועוד.

Google Search Console

כלי מבית גוגל שמשמש לניתוח והבנה של האתר שלכם בגוגל מבחינה אורגנית. כדי להשתמש בו צריך להתקין אותו באתר שלכם. במידה והוא מותקן והוא רץ כבר תקופה מסוימת, תוכלו להיכנס לדוח "ביצועים", ושם תוכלו לראות את כל שאילתות החיפוש שהאתר שלכם נחשף אליו בתוצאות האורגניות, ותוכלו לקבל משם רעיונות למילות מפתח לקמפיין שלכם. אנחנו ממליצים שתתעלמו משאילתות חיפוש עם מספר חשיפות נמוך מאוד ותתמקדו בעיקר בשאילתות עם מספר גדול של חשיפות וקליקים.
טיפ: ניתן לראות את שאילתות החיפוש גם ברמת עמוד ספציפי בתוך האתר שלכם, בטאב "דפים" -> בוחרים את כתובת העמוד שאתם רוצים לבדוק -> חוזרים לשאילתות חיפוש ורואים רק את התוצאות הרלוונטיות לאותו עמוד.

יותר קל לעבוד עם כלי זה בעזרת יצוא לאקסל של כל שאילתות החיפוש.

ההשלמה האוטומטית של גוגל

הקלידו בגוגל את הביטויים הרלוונטיים ביותר אליכם. לפני שתלחצו אנטר שימו לב להשלמה האוטומטית שגוגל מציע לכם. ההצעות האלו מבוססות על חיפושים פופולריים של משתמשים שיכולים לעזור לכם להגיע למילות מפתח רלוונטיות לעסק שלכם.

ההשלמה האוטומטית של מנוע החיפוש של גוגל. ברגע שנקליד משהו בשורת החיפוש, גוגל יציע לנו שאילתות חיפוש נפוצות.

SEMRUSH

כלי מצוין בתשלום שאנחנו משתמשים בו אצלנו בסוכנות, בעיקר לטובת מחקר מילים, מחקר מתחרים וקבלת רעיונות נוספים של מילות מפתח.

Keyword Tool

כלי שאנו משתמשים בו בעיקר על מנת לאתר מילות מפתח שליליות, אך הוא מעולה כמובן גם לקבלת רעיונות למילות מפתח. יש לו גרסה חינמית וגרסה בתשלום, הגרסה החינמית ברוב המקרים תעשה את העבודה.

כיצד להשתמש במילות מפתח עם גוגל אדס?

כדי להגדיר מילות מפתח, פתחו את חשבון הגוגל אדס שלכם והקימו קמפיין חיפוש. קבעו תקציב יומי ובחרו אסטרטגיית הצעת מחיר. בשלב קבוצת המודעות – רשמו את מילות המפתח שבחרתם.

הגדרת קבוצת מודעות בקמפיין לרשת החיפוש. תחת "הזנת מילות מפתח" הכניסו את מילות המפתח שלכם כך שכל אחת בשורה נפרדת. תוכלו גם להוסיף להן סוג ההתאמה כבר בעת ההזנה שלהן.

אם אתם עדיין זקוקים לרעיונות של מילות מפתח – גוגל אדס יכול לעזור לכם. הקלידו את ה-URL של העמוד שלכם או חלק מהשירותים/מוצרים שאתם מציעים וגוגל ייתן לכם רעיונות למילות מפתח נוספות שאולי פספסתם, אבל זה לא תחליף למחקר מילים יסודי ואיכותי.

בעת הגדרת קבוצת מודעות תוכלו להזין שם של מוצר או שירות בשדה השני, וגוגל יוסיף לכם מגוון מילות מפתח שקשורות לשירות או למוצר בצורה אוטומטית.

לאחר מכן, צרו מודעה רספונסיבית עם קריאיטיב מתאים לעסק שלכם הכולל עד 15 כותרות ו-4 תיאורים. כדי לשפר את רלוונטיות המודעה וההופעה שלה, שלבו במודעות את מילות המפתח שהגדרתם.

מסך הגדרת מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש. תחת "כותרות" יופיעו לכם כל מילות המפתח שקיימות בקבוצת המודעות, ומומלץ לשלב בכותרות.

כדי למשוך יותר תשומת לב, שלבו את מילות המפתח גם בנתיב לתצוגה של כתובת האתר. ודאו שעמוד הנחיתה שלכם מכיל את מילות המפתח שהגדרתם כך שגוגל אדס תוכל לאשר שאכן העמוד רלוונטי למילות המפתח שהגדרתם ולמודעה שיצרתם.

לא לשכוח להוסיף גם מילות מפתח שליליות לקמפיין שלכם.

לאחר הפעלת הקמפיין, עקבו אחר הביצועים של כלל מילות המפתח שהגדרתם לפי מדדים של ציון איכות, שיעור המרה, CTR  כדי לאתר את מילות המפתח עם הביצועים הטובים ביותר.

דוח מילות המפתח, בו תוכלו לראות בטבלה את הביצועים של מילות המפתח ולבחון את האפקטיביות שלהן. עמודות באמצעותן תוכלו להסיק מסקנות על מילות המפתח שלכם - שיעור קליקים, ציון איכות ושיעור ההמרה.

כדי לעשות אופטימיזציה לקמפיין שלכם, תעברו על דוח מונחי החיפוש שלכם, תוסיפו מילות מפתח שליליות, תשהו מילות מפתח עם ביצועים גרועים ותוסיפו מילות מפתח חדשות דרך מונחי החיפוש שקיבלתם או מהמחקר מילות מפתח שעשיתם. כדי לשלוט יותר בביצועים תוכלו להשתמש באסטרטגיית הצעת מחיר ידנית ולהגדיר מחיר מקסימלי לקליק עבור מילות מפתח ספציפיות.

שליטה במילות מפתח בגוגל עשויה להיחשב כדבר לא קל. ממחקר מילות מפתח לסוגי התאמה ועד הצעות מחיר, יש הרבה מה ללמוד. אבל ברגע שמבינים איך מילות מפתח עובדות, תוכלו ליצור קמפיין יעיל יותר ולקבל את התוצאות שאתם מחפשים.

Icon

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר