כיצד להשתמש במילות מפתח שליליות בקמפיין גוגל אדס

מילות מפתח שליליות: כיצד תשתמשו בהן בקמפיין הממומן שלכם בגוגל

תוכן עניינים

אתם בטח מכירים אנשים שמנסים לרדת במשקל. הם חושבים שהם יכולים לאכול כל מה שהם רוצים, כל עוד הם עושים פעילות ספורטיבית. עם הזמן, רוב האנשים הבינו שצריך לשלב דיאטה וספורט כדי לרדת במשקל.

קמפיינים בגוגל מבוססים על אותו רעיון – מילות מפתח חיוביות עובדות טוב, אבל הן חייבות להשתלב יחד עם מילות מפתח שליליות.

מילות מפתח שליליות מאפשרות לכם למנוע הופעה של המודעות שלכם בפני מונחי חיפוש לא רלוונטיים ולהתמקד יותר במילות המפתח שיכולות להוביל ליצירת קשר או מכירה.

שימוש חכם ונכון במילות מפתח שליליות ישפר את ההחזר על הוצאות הפרסום שלכם באופן מיידי.

לדוגמא: בחינם, בזול….

ניתן להוסיף מילות מפתח שליליות במספר אפשרויות:

  • רשימות של מילות מפתח שליליות (למספר קמפיינים בחשבון פרסום)
  • מילות מפתח שליליות ברמת הקמפיין
  • מילות מפתח שליליות ברמת קבוצת מודעות

אם המודעות שלכם לא יוצגו כאשר מחפשים ביטויים לא רלוונטיים עבורכם, זה אומר שתתמקדו רק בביטויים החיוביים והרלוונטיים עבור העסק שלכם, מה שיהפוך את הקמפיין לרווחי יותר ותוכלו למנוע בזבוז כסף.

מהן מילות מפתח שליליות שיכולות להיות טובות עבורך?

מילות מפתח שליליות שיכולות להיות טובות עבורך הן כל שילוב של משהו עם מילות המפתח החיוביות שלך. לדוגמא: אם אנחנו מספקים שירותי פרסום בגוגל ואנחנו רוצים לקדם את הביטוי "פרסום בגוגל" יש מילות מפתח שליליות שנרצה להוסיף לקמפיין שלנו כמו: פרסום בגוגל בזול, פרסום בגוגל לבד, פרסום בגוגל חינם, פרסום בגוגל יוטיוב, קורס פרסום בגוגל, פרסום אורגני בגוגל (אלו מונחי החיפוש שהמודעות שלנו הוצגו ושילמנו עליהם בקליקים) אז במקרה הזה יש להוסיף את מילות המפתח השליליות הבאות:
"בזול", "לבד", "חינם", "יוטיוב", "קורס", "אורגני"

כמובן שרצוי לעלות רשימה של מילות מפתח שליליות לפני עליית הקמפיין לאוויר ולמנוע את הקליקים האלו מראש.

מהם היתרונות בשימוש במילות מפתח שליליות?

כאשר יש לנו קמפיין פרסום אנחנו רוצים שכמה שיותר אנשים רלוונטיים יכנסו לאתר או לעמוד הנחיתה שלנו, השאיפה היא תמיד ל 100% כניסות רלוונטיות בשביל שהסיכוי ליצירות קשר או רכישות תגדל וזה ההיתרון בשימוש במילות מפתח שליליות, למנוע כניסות לא רלוונטיות על חשבון כניסות רלוונטיות

דברים נוספים שמקבלים על הדרך הם:

הצעות המחיר שתגדירו למילות המפתח יפעיל את המודעה שלכם כאשר יהיו מונחי חיפוש שמכילים את מילות המפתח שלכם, ומילות מפתח שליליות יסננו קליקים לא רצויים שסביר להניח שלא יהפכו להמרות. (ויפגעו בהחזר על הוצאות הפרסום ROAS)

צמצום הקליקים הלא רלוונטיים יחסכו לכם כסף וישפרו את ביצועי הקמפיין שלכם ע"י שיפור השיעור הקלקה (CTR) – המודעה שלכם תהיה רלוונטית יותר למה שהמשתמש חיפש וזו הסיבה שיותר יקליקו על המודעה שלכם.
מודעות רלוונטיות יקבלו יותר קליקים, יותר קליקים על המודעות שלכם יקטינו את העלות הממוצעת לקליק. (חלק מהסיבה היא גם שיפור ציון האיכות של מילת המפתח)

זה הופך את מילות המפתח השליליות לכלי בעל ערך רב בקמפיין שלכם.

אבל איך תדעו איזה מילות מפתח שליליות כדאי להוסיף? קשה לחשוב על כל מילות המפתח השליליות שצריך להוסיף. למזלכם, יש מספר כלים ודוחות שתוכלו להשתמש בהם

איך תמצאו מילות מפתח שליליות?

המקום הראשון שאליו הולכים הם דוח מונחי חיפוש בקמפיין שלכם, הוא נמצא תחת מילות מפתח ושם תמצאו המון מונחי חיפוש חלקם רלוונטיים וחלק פחות.

שימו לב – בדוח מונחי חיפוש גוגל לא חושפת את כל מונחי החיפוש עבור המשתמשים.

בנוסף, אנחנו ממליצים להשתמש בכלים נוספים שבעזרתם תוכלו לאתר מראש מילות מפתח שליליות לפי מילת מפתח שתכניסו אליהם:

  • הכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל
  • SEMRUSH
  • keywordtool.io

רשימות מילות מפתח שליליות

הרמה הגבוהה ביותר של מילות המפתח השליליות, הם נמצאות מעל קמפיין ספציפי כזה או אחר, אלו מילות מפתח שאתה מגדיר אותם כלא רלוונטיות עבור כל הקמפיינים או עבור קמפיינים ספציפים שאתה מחיל את אותן רשימות עליהם. אלו מילות מפתח שאתה לא תופיע בכלל כאשר מישהו מחפש אותם.

יצירת רשימה של מילות מפתח שליליות

1. לחצו על "הגדרות" בצד שמאל של המסך, תחת "ספרייה משותפת" לחצו על רשימות של מילות מפתח שליליות. לחצו על "כלים והגדרות" בסרגל הכלים העליון ואז על "רשימות של מילות מפתח שליליות" תחת "ספרייה משותפת"

2. לחצו על ה"פלוס" הכחול בצד ימין כדי להוסיף רשימה חדשה. לחצו על הפלוס הכחול כדי להוסיף רשימות של מילות מפתח שליליות.

3. תנו שם לרשימה והוסיפו את כל המילים שתרצו.הגדירו את שם הרשימה של מילות מפתח שליליות, ובשדה תחת הדביקו את מילות המפתח השליליות, אחת בכל שורה.

החלת רשימות של מילות מפתח שליליות על קמפיינים

  1. לחצו על "הגדרות" בצד שמאל של המסך, תחת "ספרייה משותפת" לחצו על רשימות של מילות מפתח שליליות
  2. מסמנים את התיבות ליד הרשימות של מילות המפתח השליליות שרוצים להחיל על הקמפיינים.
  3. לחצו על החלה על הקמפיינים
  4. בוחרים את הקמפיינים שעליהם רוצים להחיל את הרשימות של מילות המפתח השליליות.
  5. לוחצים על אישור

מילות מפתח שליליות שאנחנו נוהגים להשתמש בהן: (תלוי בלקוח ובמוצר או שירות שלו)

  • זול, בזול, זולים
  • מבצע, מבצעים
  • חינם, בחינם
  • מה זה, מזה
  • איך
  • למה
  • טיפים
  • זאפ, zap
  • יוטיוב, youtube
  • לימודים, לימוד, לימודי
  • קורס, קורסים, קורסי
  • לבד, בעצמי, DIY

וכו'…

שימוש במילות המפתח השליליות האלו ימנע מהמודעות שלכם להיות מוצגות בחיפושים לא רלוונטיים, וכן להופיע יותר בחיפושים בעלי "כוונת רכישה" גבוהה.

שימו לב כי אם אתם מוכרים מוצר/שירות מסוים בהנחה או במבצע לזמן מוגבל, מילים שליליות כמו זול, בזול, במבצע – כן יכולות להיות רלוונטיות עבור הקמפיין שלכם ולכן לא כדאי לשלול אותן, אבל בדרך כלל אלו מילים שכדאי לשלול.

מילות מפתח שליליות ברמת החשבון

כמפרסמים, אתם רוצים שהמודעות שלכם יופיעו בחיפושים שקשורים למוצר או לעסק שלכם. מילות מפתח שליליות ברמת החשבון מאפשרות לכם להחריג מונחי חיפוש מקמפיינים למקסום ביצועים ושופינג. טירגוט מדויק יעזור לכם להציג את המודעות שלכם רק למשתמשים שמביעים עניין במוצר שלכם וכך תגדילו את ההחזר על ההשקעה (ROI).

שימו לב, זוהי אופציה חדשה במערכת ולכן היא לא זמינה עבור כל המשתמשים.

כדי להוסיף מילות מפתח שליליות ברמת החשבון, היכנסו לחשבון גוגל אדס, לחצו על הגדרות חשבון ואז על "מילות מפתח שליליות" כדי להרחיב אותו. תלחצו על לחצן הפלוס ותזינו את מילות המפתח השליליות שתרצו, ביטוי אחד בכל שורה. בסוך, אל תשכחו ללחוץ על "שמירה" כדי להחיל את השינויים.

כדי לשנות את סוג ההתאמה של מילת המפתח השלילית, מעבירים את העכבר מעל השורה של מילת המפתח בעמודה 'סוג התאמה' ובוחרים מבין סוגי ההתאמה הבאים: התאמה רחבה, התאמה לביטוי או התאמה מדויקת.

שימו לב – אפשר להחריג עד 1,000 מילות מפתח שליליות ברמת חשבון.

מילות מפתח שליליות ברמת הקמפיין

לא מדובר ברשימה, אלא במילות מפתח שליליות בודדות שאותן תרצו לשלול ברמת הקמפיין, כלומר מדובר במילים ספציפיות שיכולות להיות שליליות בהקשר לשירות/מוצר שאתם מציעים.

מילות מפתח שליליות ברמת קבוצת המודעות

זוהי הרמה הספציפית ביותר למילות מפתח שליליות, והמטרה היא למנוע תחרות בין קבוצות המודעות השונות שלכם ולהציג בפני המשתמש את המודעה הרלוונטית ביותר לחיפוש שלו.

לדוגמה:

אתם מקדמים עסק של קייטרינג לאירועים ויש לכם מספר קבוצות מודעות –

  1. קייטרינג לאירועים
  2. קייטרינג לאירועים עסקיים
  3. קייטרינג לאירועים קטנים
  4. קייטרינג לאירועים גדולים

כאשר מישהו יחפש בגוגל "קייטרינג לאירועים עסקיים", תרצו שהוא יקבל את המודעה הרלוונטית ביותר למה שהוא חיפש, וכך גם בשאר קבוצות המודעות. לכן נצטרך להוסיף לקבוצת המודעות "קייטרינג לאירועים" את מילות מפתח שליליות: עסקיים, קטנים, גדולים.

סוגי התאמה למילות מפתח שליליות

עכשיו נדבר על סוגי ההתאמה וכיצד תסננו את מונחי החיפוש שלא רלוונטיים לקמפיין שלכם.ניתן לשנות את סוג ההתאמה של מילות המפתח השליליות ברשימה באמצעות העמודה השמאלית, לחצו על סוג ההתאמה ובחרו מתוך הרשימה את סוג ההתאמה שתרצו.

ישנם שלושה סוגי התאמה:

  • מילות מפתח שליליות בהתאמה רחבה ישללו בצורה הרחבה ביותר חיפושים לא רלוונטיים.
  • מילות מפתח בהתאמה לביטוי ישללו הרבה חיפושים לא רלוונטיים, אבל לא כמו בהתאמה רחבה.
  • מילות מפתח שליליות בהתאמה מדויקת ישללו אך ורק את המילים שהגדרתם ולא מעבר.

מילות מפתח שליליות יתנו BOOST לאחוזי ההמרה שלכם

לסיכום, שיפור ביצועי הקמפיין דורשת עבודה חכמה, יסודית עם הרבה הסתכלות רחבה על הקמפיין.

עליכם להבין כיצד להתאים את מילות המפתח שתרצו לקדם למונחי החיפוש שתיתקלו בהם, להגיש הצעות מחיר חכמות ולהפריד מוצרים או שירותים שונים למספר קבוצות מודעות בקמפיין שלכם וכמובן להבין כיצד לשלול הופעה את ביטויים לא רלוונטיים.

טיפים של מקצוענים

  • תוסיפו לדוח מונחי החיפוש שלכם עמודה של מילת מפתח ככה תוכלו לראות איזה מילות מפתח הופעלו על מונחי החיפוש, אם אתה רואים אחוז גדול של מונחי חיפוש לא רלוונטיים על מילה מסוימת תנסו לשלול מילות מפתח אבל אם אתם לא מצליחים וכל פעם יש מילת מפתח שלילית אחרת, פשוט תשההו את מילת המפתח הזו.
  • אם אתם רואים שנתח החשיפות שלכם נמוך (פחות מ 70%) אתם יכולים יותר בקלות לשלול דברים, כי יש לכם מספיק פוטנציאל במקומות אחרים יותר רווחיים.
  • אם השירות שלכם הוא מקומי (לדוגמא: אזור גוש דן) תשללו רשימת ערים מחוץ לטווח כמו "באר שבע", "חיפה", "טבריה" וכד'…
  • אם השירות שלכם הוא כזה שיש הרבה אנשים שמחפשים בעל מקצוע ספציפי רצוי לשלול גם שמות פרטיים ומשפחה נפוצים. "אבי לוי עורך דין מקרקעין", "נעמה חפץ עורכת דין פלילית".
    אם אתם עורכי דין אנחנו ממליצים לכם לקרוא את המדריך שלנו על פרסום בגוגל לעורכי דין.
  • מילות מפתח שליליות אינן תואמות לגרסאות קרובות של גוגל, צריך לשלול את כל ההטיות של המילה: קורס, קורסי, קורסים, לקרוס, בקורס וגם בשלילת ערים: באר שבע, בבאר שבע, חיפה, בחיפה, לחיפה…
Icon

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר