C

Custom Dimensions – מאפיינים מותאמים אישית ב-GA4

מאפיינים מותאמים אישית (Custom Dimensions) ב-Google Analytics 4 (GA4) הם דרך לאסוף ולנתח נתונים ייחודיים לעסק שלכם, שאינם נכללים במאפיינים הסטנדרטיים של GA4. הם מאפשרים לכם להוסיף הקשר ספציפי לנתונים שלכם, ובכך לקבל תובנות עמוקות יותר על התנהגות המשתמשים. לדוגמה, אם אתם מנהלים אתר תוכן, תוכלו להגדיר מאפיין מותאם אישית ל"סוג תוכן" (לדוגמה, "מאמר", "וידאו", "אינפוגרפיקה") או "שם כותב".

החשיבות של מאפיינים מותאמים אישית ב-GA4 היא בכך שהם מאפשרים להתאים את יכולות הדיווח והניתוח של GA4 בדיוק לצרכים הספציפיים של העסק שלכם. בעוד ש-GA4 אוסף באופן אוטומטי אירועים ומאפיינים רבים, תמיד יש נתונים ייחודיים שרלוונטיים רק לכם. שימוש במאפיינים מותאמים אישית מאפשר לכם לשלוח את הנתונים הללו (כחלק מאירועים) ל-GA4, ולאחר מכן לפלח, לנתח ולצפות בהם בדוחות המותאמים אישית וב-Explorations, ובכך להבין טוב יותר את ביצועי האתר או האפליקציה במונחים הרלוונטיים ביותר עבורכם.

יתרונות מרכזיים:

  • תובנות מותאמות אישית: מאפשר לנתח נתונים בדרכים הרלוונטיות ביותר לעסק הספציפי שלכם.
  • גמישות במעקב: יכולת ללכוד כל נתון רלוונטי שנדחף לשכבת הנתונים (Data Layer) או נאסף מהאתר.
  • שיפור קבלת החלטות: מספק מידע עשיר יותר שממנו ניתן לגזור החלטות עסקיות ואופטימיזציה מדויקות.
  • פילוח מתקדם: מאפשר ליצור פלחים וקהלים מבוססים על נתונים ייחודיים אלה.

חסרונות ושיקולים:

  • דורש תכנון: יש לתכנן מראש אילו נתונים חשובים ללכוד כמאפיינים מותאמים אישית.
  • הגבלה במספר: לגרסה החינמית של GA4 יש הגבלה על מספר המאפיינים המותאמים אישית שניתן ליצור.
  • דורש הטמעה נכונה: שליחת הנתונים ל-GA4 והגדרת המאפיינים דורשת ידע טכני ב-GTM וב-GA4.

איפה מוצאים את זה ב-GA4?

ההגדרה והניהול של מאפיינים מותאמים אישית נעשית בתוך ממשק הניהול של Google Analytics 4:

  1. היכנסו לחשבון Google Analytics 4 שלכם.
  2. לחצו על "אדמין" (Admin) – סמל גלגל השיניים בפינה השמאלית התחתונה.
  3. בעמודה "נכס" (Property), תחת "הגדרות נתונים" (Data settings), לחצו על "הגדרות מותאמות אישית" (Custom definitions).
  4. לחצו על כפתור "צור מאפיין מותאם אישית" (Create custom dimension).
  5. הגדירו את המאפיין:
    • שם מאפיין (Dimension name): השם שיוצג בדוחות (לדוגמה, "סוג תוכן").
    • היקף (Scope): קובע לאיזו רמה המאפיין מתייחס:
      • אירוע (Event): המאפיין מיוחס לאירוע ספציפי (לדוגמה, "value" של רכישה).
      • משתמש (User): המאפיין מיוחס למשתמש לאורך כל הסשנים שלו (לדוגמה, "סוג לקוח", "מנוי").
    • תיאור (Description): (אופציונלי) תיאור של המאפיין.
    • שם אירוע (Event parameter): זהו שם הפרמטר שמכיל את הנתון בפועל, ונשלח ל-GA4 כחלק מהאירוע (לדוגמה, content_type או author_name).
  6. שמרו את המאפיין.

הערה חשובה: כדי שמאפיין מותאם אישית יעבוד, יש לוודא שהפרמטר המתאים (לדוגמה, content_type) נשלח ל-GA4 כחלק מאירוע (באמצעות הטמעת קוד ישירה או, באופן מומלץ, באמצעות Google Tag Manager).

טיפים למתקדמים:

  • תכנון אסטרטגי: לפני יצירת מאפיינים, תכננו בקפידה אילו שאלות עסקיות אתם מנסים לענות עליהן. כל מאפיין צריך לשרת מטרה ברורה.
  • הטמעה דרך GTM: השתמשו ב-Google Tag Manager כדי לשלוח את נתוני המאפיינים המותאמים אישית יחד עם האירועים הרלוונטיים ל-GA4. זה מאפשר גמישות ופשטות בניהול.
  • הבחנה בין היקף אירוע למשתמש: הבינו מתי להשתמש בהיקף "אירוע" (נתונים שמשתנים מאירוע לאירוע) ומתי בהיקף "משתמש" (נתונים קבועים יחסית על המשתמש). טעות בהיקף עלולה להוביל לנתונים שגויים.
  • ניצול בדוחות וב-Explorations: לאחר ההגדרה, השתמשו במאפיינים אלה בדוחות סטנדרטיים (על ידי התאמה אישית של הדוחות) או בכלי ה-"Explorations" (תחת "Reports" > "Explore") ב-GA4 כדי לבנות דוחות מותאמים אישית מתקדמים.

שאלות נפוצות (FAQ)

  • מה ההבדל בין מאפיין מותאם אישית למדד מותאם אישית?מאפיין מותאם אישית הוא נתון תיאורי (טקסט, מספר, בוליאני) שמתאר אירוע, משתמש או פריט (לדוגמה, שם כותב, קטגוריית מוצר). מדד מותאם אישית הוא נתון כמותי (מספר) שניתן לחשב עליו (לדוגמה, סכום עמלה, מספר יחידות במלאי).
  • האם יש הגבלה למספר המאפיינים המותאמים אישית? כן, בגרסה החינמית של GA4 יש הגבלה על מספר המאפיינים המותאמים אישית שניתן ליצור (לרוב 25 מאפיינים בהיקף אירוע ו-25 בהיקף משתמש).
  • האם מאפיינים מותאמים אישית מחליפים את ה-User-ID? לא, ה-User-ID הוא סוג ספציפי של מזהה שמשמש לזיהוי משתמשים על פני מכשירים. מאפיינים מותאמים אישית משמשים להעברת נתונים נוספים על המשתמש או האירוע, בנוסף ל-User-ID.
  • האם ניתן לשנות את היקף של מאפיין מותאם אישית לאחר יצירתו? לא, לאחר שיצרתם מאפיין מותאם אישית עם היקף מסוים (אירוע או משתמש), לא ניתן לשנות זאת. אם טעיתם, תצטרכו ליצור מאפיין חדש.

למי זה מיועד: אנליסטים, מומחי מדידה, מנהלי מוצר ומנהלי שיווק המעוניינים להעמיק את הבנתם בביצועי האתר או האפליקציה שלהם, ולבצע התאמות מדויקות של כלי האנליטיקה לצרכים העסקיים הספציפיים.

Icon

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר