הזדמנות אדירה לדיוק בטרגוט – בקמפייני חיפוש, רשת המדיה, יוטיוב, PMax ועוד
עולם הפרסום הדיגיטלי משתנה כל הזמן, וגוגל אדס נמצאת בחוד החזית של החידושים. בזמן שאנו מתרגלים לאוטומציה ובידינג חכם, מגיעים עדכונים נקודתיים שעשויים לשנות את כללי המשחק. אחד כזה, שעשוי לחולל מהפכה של ממש עבור מפרסמים רבים, הוא העדכון האחרון מבית גוגל, שמצמצם את דרישת גודל הקהל המינימלי עבור רשימות התאמת לקוחות (Customer Match) בקמפייני חיפוש מ-1,000 ל-100 משתמשים בלבד.
אלה חדשות מרגשות במיוחד לא רק למנהלי קמפיינים העובדים עם קהלים מבוססי נתונים ו-CRM, אלא לכל עסק שרוצה לדייק את הטרגוט שלו בכל פלטפורמות גוגל. הקושי להשיג רשימה גדולה מספיק (ולא רק רשימה של 1,000 אנשים, אלא למעלה מ-1,000 התאמות שגוגל הצליחה למצוא בתוך אותה רשימה) היווה מכשול אמיתי לא מעט פעמים. כעת, עם הסף החדש של 100 התאמות בלבד בקמפייני חיפוש – המכשול הזה מצטמצם דרמטית, ופותח דלתות רבות לאסטרטגיות שיווקיות חדשניות. בואו נצלול לעומק העדכון, נבין את משמעויותיו וכיצד נוכל לרתום אותו לטובתנו.
מהו עדכון התאמת הלקוחות האחרון?
עד לאחרונה, כדי להשתמש ברשימת "התאמת לקוחות" בקמפייני חיפוש בגוגל אדס, נדרשה הרשימה לכלול מינימום של 1,000 משתמשים פעילים. גוגל הורידה כעת את הסף באופן דרמטי ל-100 התאמות בלבד עבור קמפייני חיפוש. המשמעות היא שכעת קל הרבה יותר לעסקים בכל הגדלים, ובכל הענפים, לנצל את הכלי החזק הזה.
חשוב להבין:
- העדכון הספציפי ל-100 משתמשים חל על רשימות התאמת לקוחות בקמפייני חיפוש.
- התאמת לקוחות ככלי רחב: באופן כללי, רשימות התאמת לקוחות ניתנות לשימוש במגוון רחב של פלטפורמות וסוגי קמפיינים של גוגל, כולל רשת המדיה (GDN), יוטיוב, Gmail, ושופינג. ההתאמה של סף המינימום בחיפוש לזה של יוטיוב מצביעה על מגמה רחבה יותר של גוגל לפשט וליישר קו בדרישות קהל בין הפלטפורמות.
למידע נוסף, תוכלו לקרוא על כך ישירות בתיעוד של גוגל: Google Ads Help – Smart Bidding with conversion value rules.
למה זה כל כך חשוב? פחות מכשולים, יותר הזדמנויות!
התאמת לקוחות היא כלי רב עוצמה המאפשר לכם להעלות כתובות אימייל, מספרי טלפון או מזהי מכשירים ניידים של הלקוחות הקיימים או הלידים שלכם, ולטרגט אותם עם מסרים ממוקדים בגוגל אדס. בעבר, סף ה-1,000 התאמות היה חסם כניסה משמעותי עבור עסקים רבים, במיוחד אלה עם מאגרי לקוחות קטנים יותר, קהלי נישה, או מחזורי מכירה ארוכים.
היכולת להגיע ל-1,000 התאמות הייתה אתגר רציני עבור לא מעט מפרסמים, גם אם היו ברשותם רשימות עם יותר מ-1,000 אנשים. כעת, עם סף של 100 התאמות בלבד בקמפייני חיפוש – המכשול הזה מצטמצם דרמטית, ופותח דלתות רבות לאסטרטגיות שיווקיות חדשניות.
כעת, עם סף של 100 התאמות בלבד בחיפוש, ובאופן כללי בזכות הכלי הזה, נפתחות דלתות רבות:
- דיוק חסר תקדים בטרגוט: עסקים בכל הגדלים והתחומים יכולים כעת לנצל את הכלי הזה כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים או קיימים בדיוק מירבי, עם מסרים מותאמים אישית שפעם היו זמינים רק למפרסמים בעלי מאגרי נתונים עצומים.
- כוח מניע לקמפייני רשת המדיה (GDN) ויוטיוב: רשימות התאמת לקוחות הן קריטיות גם בקמפייני GDN ויוטיוב. הן מאפשרות להציג מודעות ויזואליות או וידאו ספציפיות לקהלים שכבר מכירים אתכם (או דומים להם), מה שמגדיל את המעורבות וסיכויי ההמרה.
- האכלה חכמה של קמפייני Performance Max (PMax): אחת הסיבות המרכזיות להתרגשות היא ההשפעה על קמפייני PMax. קמפיינים אלו, המבוססים על למידת מכונה, מפיקים ביצועים מיטביים כאשר הם מקבלים "דלק" איכותי – ורשימות התאמת לקוחות הן בדיוק זה. רשימות אלו משמשות כאות חזק (Strong Signal) עבור מערכות הבידינג והטרגוט האוטומטיות של PMax, ומסייעות להן למצוא את הקהל הנכון ביעילות רבה יותר. ככל ש-PMax מקבל יותר אינדיקציות לגבי "מי הלקוח האידיאלי", כך הוא יכול לדייק את הפילוח והאופטימיזציה שלו באופן משופר בכל הפלטפורמות.
- יעילות תקציבית מוגברת: עבור מודלים עסקיים שבהם כל ליד או מכירה הם בעלי ערך גבוה, היכולת לטרגט קהל ספציפי ואיכותי מאפשרת אופטימיזציה טובה יותר של תקציבי הפרסום והגדלת ה-ROI.
- שיפור ROI לקמפיינים מבוססי נתונים: זהו "חיבור ישיר" בין מאמצי ה-CRM שלכם לבין הפרסום בגוגל, מה שמוביל לרוב לשיעורי המרה גבוהים יותר ולהחזר השקעה משופר.
- האצת תהליכי המכירה ושימור לקוחות: אפשרות לפנות מחדש ללידים שהביעו עניין אך לא המירו, להציע שדרוגים ללקוחות קיימים, או לחזק קשר עם לקוחות רדומים – הכל ברמת דיוק שקודם לכן הייתה קשה להשגה.
- התאמה למגמות פרטיות: ייתכן שזהו חלק ממאמץ רחב יותר של גוגל לאפשר טרגוט יעיל ומדויק יותר, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים בעולם שבו הדאגה לפרטיות הולכת וגוברת.
כיצד לנצל את העדכון החדש? טיפים למתקדמים
- פילוח רשימות קיימות: עברו על רשימות הלקוחות והלידים שלכם. גם אם יש לכם רשימות גדולות, כעת תוכלו לפלח אותן לרשימות קטנות וממוקדות יותר (לדוגמה: "לידים שלא הגיבו ל-X אימיילים", "לקוחות שרכשו מוצר A ולא B", "מתעניינים בתכונה ספציפית").
- התמקדות בקהלי נישה: אם אתם משרתים נישה ספציפית, כעת תוכלו לטרגט אותה בדיוק רב יותר בקמפייני חיפוש.
- בניית קהלים דומים (Lookalike Audiences): השתמשו ברשימות הלקוחות החדשות של 100 המשתמשים כדי ליצור קהלים דומים (נקראים גם "פלחים דומים" או "Similar Segments" בגוגל אדס). זה יאפשר לכם להרחיב את טווח ההגעה לקהל חדש שסביר להניח שיתעניין במוצרים/שירותים שלכם, אך באופן ממוקד יותר, בכל הפלטפורמות הרלוונטיות.
- שילוב עם מסרים מותאמים אישית: צרו קריאייטיבים ומסרים למודעות המותאמים במיוחד לכל פלח קהל. אם אתם יודעים שהרשימה מורכבת מלקוחות קיימים, המסר צריך להיות שונה מאשר לרשימת לידים שטרם המירו.
- הגדרת ערך המרה (Conversion Value): אם אתם משתמשים באסטרטגיות בידינג חכמות כמו Target ROAS, ודאו שאתם מקצים ערכי המרה שונים לקהלים שונים, במיוחד לקהלי Customer Match בעלי ערך גבוה (לדוגמה, אם לקוחות קיימים מביאים יותר הכנסה).
- הקפדה על פרטיות: זכרו תמיד לוודא שאתם עומדים במדיניות הפרטיות של גוגל ושל הרגולציות הרלוונטיות (כמו GDPR), וכי הלקוחות הסכימו לשימוש בנתוניהם למטרות פרסום.
השורה התחתונה: דלק חדש למנוע הטרגוט שלכם!
הצמצום בסף רשימות התאמת לקוחות הוא לא סתם שינוי טכני; זוהי פתיחת שער להזדמנויות פרסום חדשות עבור עסקים רבים, בכל הגדלים והתחומים. הוא מאפשר רמת דיוק ופרסונליזציה גבוהה יותר, מה שיכול להוביל לביצועים משופרים, הוזלת עלויות (בטווח הארוך) והגדלת ההחזר על ההשקעה בפרסום. זוהי בשורה אמיתית שתאפשר למפרסמים רבים לדייק את הקמפיינים שלהם, בחיפוש, ברשת המדיה, ביוטיוב, ובמיוחד ב-PMax, באופן שלא היה אפשרי בעבר!
אם טרם השתמשתם בהתאמת לקוחות או שחשבתם שאינכם עומדים בדרישות – זה הזמן לבחון מחדש את האפשרויות ולשפר את אסטרטגיית הטרגוט שלכם!