קמפיין פרסום מצליח בגוגל לרופאי שיניים יכול להביא תוצאות מרשימות שיניבו מטופלים חדשים וקבועים למרפאת השיניים שלכם. בין אם יש לכם כבר קמפיין או לא כדאי לכם לעבור על ההדגשים והטיפים המיועדים לרופאי שיניים על מנת לייעל ולמקד את הקמפיין שלכם בגוגל.
אנשים הזקוקים לרופא שיניים יחפשו את המרפאה לרוב ב-2 דרכים. הם ישאלו חברים ומכרים על מי הם ממליצים או שהם יבצעו חיפוש בגוגל אחרי השירות הרפואי שהם זקוקים לו. כמות החיפושים לרופאי שיניים בגוגל היא גדולה ולכן הרבה רופאי שיניים בוחרים לפרסם בגוגל. תחום רפואת השיניים בפרסום בגוגל היא תחרותית לכן יש לבצע פרסום איכותי וממוקד לקהל הנכון על מנת להתמודד עם התחרות של שאר הרופאים והמרפאות. עבודה נכונה עם הכלי העוצמתי של גוגל תנצל באופן אפקטיבי את תקציב הפרסום שלכם ותניב לכם פניות איכותיות של מטופלים שצריכים את השירות שאתם מציעים. חלק מהמפרסמים בוחרים לנהל את הקמפיין שלהם באופן עצמאי וחלקם בוחרים לשכור שירות של חברה המתמחה בפרסום קמפיינים בגוגל.
ניהול קמפיין מוצלח שמביא פניות איכותיות לא מצריך רק היכרות עם המערכת של גוגל. יש צורך בהבנה בעסקים, הבנת התנהגות גולשים, הנעה לפעולה, קריאייטיב מושך ומשכנע, ידע טכני במעקב המרות, מבנה ותוכן אתר או עמוד נחיתה ממיר, שיפור זמני טעינת האתר ועוד. במאמר זה הרחבנו על שני הדברים הכי חשובים שיש לשים עליהם דגש בפרסום רופאי שיניים בגוגל.
- הקמפיין עצמו שאחראי להביא תנועה לאתר או לעמוד החיתה שלכם. החלק הזה אחראי שכל כניסה תהיה של אנשים שרוצים וצריכים את השירות הרפואי שאתם מציעים. אם לא עושים את זה בצורה נכונה הכניסות יכולות להיות פחות איכותיות ויגרמו לבזבוז כסף מיותר. צריך לעבוד בצורה נכונה עם מילות מפתח, מילות מפתח שליליות, מיקוד גיאוגרפי ועוד…
- אתר אינטרנט או עמוד נחיתה – לאחר שגולש לחץ על המודעה מהקמפיין שלנו הוא מגיע לאתר או לעמוד נחיתה . התפקיד של האתר או העמוד נחיתה הוא לגרום לגולש רצון ליצור אתנו קשר. בפוסט זה נעבור על הטיפים וההדגשים ליצירת עמוד נחיתה ואתר מוצלח.
דגשים לבניית קמפיין ממומן בגוגל לרופאי שיניים
מחקר מילים ובחירת מילות מפתח
מחקר מילים הוא הבסיס לכל הקמפיין שלנו, הוא הדבר הכי חשוב בקמפיין שלנו כי הוא בסופו של דבר אחראי על מי יראה את המודעה שלנו ולכן חשוב מאוד להשקיע במחקר מילים כמה שצריך בשביל שהקמפיין יצליח. לכל מילת מפתח יש את המאפיינים שלה:
מחקר מילים הוא הבסיס לכל הקמפיין שלנו, הוא מהווה את היסוד המרכזי להצלחת הקמפיין, משום שמילות המפתח שנבחר מהמחקר יקבע איזה אנשים יחשפו למודעות שלנו. לכן יש חשיבות יתרה למחקר המילים וסינון נכון של מילות המפתח על-מנת להבטיח את ההצלחה של הקמפיין.
מי שמחפש "רופא שיניים פרטי", " רופא שיניים בהוד השרון", " מרפאת שיניים חירום ", " נסיגת חניכיים טיפול" וכו'… זה חיפוש של גולש שמראה שיש לו כוונה גבוהה לקחת את השירות הרפואי שלנו, כי הוא כבר קיבל החלטה שהוא צריך רופא שיניים למקרה הספציפי שלו ורק מחפש את מי לשכור על סמך התרשמות אישית, ניסיון, לקוחות ממליצים ועוד…
לעומת זאת, מי שמחפש "כאב בשן", "שן כואבת אחרי אכילה", "איך להבהיר את השן" וכו'… אלו גולשים שעדיין לא "התבשלו" בהחלטה שהם רוצים רופא שיניים פרטי ולכן מילות המפתח האלו פחות איכותיות לפרסום בגוגל.
אנו ממליצים להתמקד במילות מפתח איכותיות עם רמת בשלות גבוהה ולא להתפשר על ביטויים כלליים שמחופשים ע"י גולשים שלא בשלים לקבל שירות שלרופא שיניים פרטי.
מעבר לאיכות המחפש יש פרמטרים נוספים שצריך לקחת בחשבון כגון: נפח חיפוש חודשי ומחיר ממוצע לקליק שצריך לקחת בחשבון כאשר מסננים את מילות המפתח שנרצה להופיע בהם. תחום רפואת השיניים הוא רחב וישנם מגוון טיפולים שמטופלים צריכים. לכן אפשר לעשות סינון גם ברמת סוגי הטיפולים שאותם נרצה לקדם. אם יש טיפול שהרווח בו יותר גדול נרצה לכוון לשם או נרצה לכוון את הפרסום גם במחשבה להשקעה לטווח ארוך במטרה להביא לקוחות חוזרים. מטופל מרוצה שבא לטיפול "קטן" ופחות ריווחי יחזור למרפאה שלנו שיצטרך טיפולים נוספים, ובנוסף הוא יכול להרחיב את מעגל אם הוא לקוח שממליץ עלינו לאנשים נוספים.
לאחר שנבחר את מילות המפתח שבהם נרצה להופיע, עלינו לבחור את סוג ההתאמה שנרצה לכל מילת מפתח. סוג ההתאמה מגדיר לנו את רמת ההגבלה שאנחנו נותנים לגוגל "לשחק" עם מילות המפתח שבהן נרצה להופיע.
יש 3 סוגי התאמות: התאמה מדויקת, התאמה לביטוי והתאמה רחבה. חשוב שנבחר את סוג ההתאמה הנכון מבחינה אסטרטגית לקבלת תוצאות מיטביות.
בהתאמה מדויקת נופיע רק כאשר הגולש ביצע חיפוש של מילת המפתח המדויקת שהזנו ללא שינויים או תוספות למעט שגיאות הקלדה וסדר מילים שונה.
בהתאמה לביטוי נופיע כאשר הגולש ביצע חיפוש של מילת מפתח שהזנו פלוס מילים נוספות שהצטרפו אליו, לפני ואחרי הביטוי או באמצע. לדוגמא בהתאמה לביטוי של מילת המפתח "רופא שיניים" נוכל גם להופיע גם בחיפוש של "רופא שיניים פרטי" וגם "רופא שיניים בתל אביב".
בהתאמה רחבה נוכל להופיע בחיפושים שגם לא כוללים את מילות המפתח שהזנו בקמפיין, נוכל להופיע תחת מונחי חיפוש שגוגל רואה אותם קשורות למילות המפתח שהזנו. לדוגמא להתאמה רחבה של מילת המפתח "רופא שיניים" נוכל גם להופיע תחת הביטוי "כאב חד בזמן אכילה", הביטוי קשור לתחום של רפואת השיניים, אך זה לא ביטוי שנרצה להופיע בו, כי אין בו כוונת רכישה וגם נוכל להופיע תחת שם של רופא שעוסק בתחום שגוגל חושב שמי שמחפש אותו רלוונטי עבורנו.
אנחנו ממליצים לעבוד עם התאמות מדויקות או התאמות לביטוי ולא להתחיל ישר עם התאמות רחבות בקמפיין, מכיוון שנוכל להופיע תחת מונחי חיפוש לא רלוונטיים שיבזבזו לנו כסף וכתוצאה מכך לא יישאר לנו תקציב לאנשים "בשלים" שכן מחפשים את השירות שלנו.
מילות מפתח שליליות
אם לא בחרתם בהתאמות מדויקות, אתם חייבים להשתמש במילות מפתח שליליות. מילות מפתח שליליות הן מילים שלא נרצה שהמודעה שלנו תופיע כאשר גולש מקליד את מילת המפתח בצירוף המילה שלילית. לדוגמא מודגש המילה השלילית: "רופא שיניים מכבי".
חשוב שנגדיר מילות מפתח שלילות בכל פרמטר שלא רלוונטי אלינו או לא נרצה לקדם אותו, כמו שירות רפואי שאנחנו לא נותנים מכיוון שהם לא רלוונטיים, למשל אם אנחנו לא עושים טיפולי שיניים לילדים אז נרצה לשלול את זה על כל הווריאציות. חשוב בתחום הרפואה לשלול את קופות החולים ובתי החולים. נשלול גם שמות מתחרים, מיקומים גיאוגרפים שאנחנו לא נותנים בהם שירות ומילים כלליות שלא נרצה להופיע בהם כמו "מכבידנט" "חינם" "מידרג" "זול" "באר שבע" "אופיר כהן" "doc" וכו'. נרצה לעשות זאת כהכנה מוקדמת טרם הפעלת הקמפיין. לאחר הפעלת הקמפיין יופיעו מדי יום מונחי חיפוש שגולשים חיפשו בגוגל והמודעה שלנו הופיע להם, חלקם יהיו רלוונטיים וחלקם שליליים ולכן צריך לבצע "ניקוי" מתמיד למונחי החיפוש שלא נרצה להופיע בהם ע"י הוספתם למילות המפתח השליליות! פעולה זו מאוד חשובה לשיפור הקמפיין הממומן שלכם בגוגל.
חלוקת מילות המפתח לקבוצות מודעות
טעות נפוצה שאנו רואים לעיתים קרובות בקמפיינים של רופאי שיניים (גם בתחומים אחרים) היא שלוקחים את כל מילות המפתח שרוצים להופיע בהם וממקמים אותם תחת קבוצת מודעות אחת תחת מודעה אחת או יותר וזו שגיאה שמשפיעה על כל הביצועים של הקמפיין. יש לבצע חלוקה נכונה לפי תתי תחומים ולכל אחת מהן ליצור קבוצת מודעות עם מילות המפתח שלה ומודעה ייעודית ורלוונטית לכל תת תחום כזה. בנוסף יש להפנות לדף הנחיתה או לעמוד הכי רלוונטי לקבוצת המודעות.
כתיבת מודעות
לאחר שחילקנו את מילות המפתח לקבוצות מודעות, חשוב ליצור כותרות ותיאורים שרלוונטיים לאותה קבוצת מודעות.
כותרות – חשוב לשים כותרות שמושכות את העין, כותרות שמשלבות את מילות המפתח, כותרות שמדגישות את היתרונות שלנו, כמו "25 שנות ניסיון", "מעל 2,000 מטופלים מרוצים" או "ייעוץ וצילום פנורמי ללא עלות".
תיאורים – חשוב שהתיאורים שאנחנו כותבים יהיו רלוונטיים לקבוצת המודעות, בשילוב עם פירוט על השירות עצמו וכמה מילים אודות המרפאה ועם הנעה לפעולה, כמו "צרו איתנו קשר עוד היום".
על מנת שנבלוט על פני המתחרים הרבים בתחום רפואת השיניים. חשוב שהמודעות שלנו ימשכו את תשומת הלב של הגולשים, תוך מתן מידע רלוונטי שכולל מידע על הייחודיות והיתרונות שלנו.
תוספים ונכסים דיגיטליים
במערכת גוגל אדס ניתן להוסיף נכסים דיגיטליים (תוספים למודעות) שירחיבו באופן משמעותי את המידע על המרפאה, כל תוסף מודעה מגדיל את שטח המודעה ובכך מושך יותר תשומת לב למודעה שלכם על פני המתחרים שלכם. חשוב לציין שגם אם הגדרנו תוספים, זה לא בהכרח שגוגל יציגו אותם. לקריאה בהרחבה באתר של גוגל
סוגי תוספים:
תוסף יתרונות מרכזיים – מאפשר לנו לרשום על יתרונות המרפאה, שנות הניסיון שלנו ברפואת השיניים, כמות מטופלים מרוצים, ייעוץ ראשוני חינמי וכו'.
תוסף מידע מובנה – מאפשר לנו לרשום את סוגי הטיפולים והבדיקות שאנחנו שמעניקים במרפאה ועוד. לדוגמא: השתלות שיניים, טיפולי שורש, הלבנת שיניים וכו'.
תוסף תמונה, לוגו העסק ושם העסק – מאפשר לנו להוסיף תמונה שלנו ושל המרפאה. תוסף תמונה מוסיף אמינות ובולט מאוד לעין. בנוסף ניתן להוסיף לוגו וגם את שם המרפאה למודעה, זה מגדיל אמינות ומגדיל גם את אחוז ההמרה ב- 8%.
תוסף שיחה – מאפשר לנו להוסיף כפתור התקשרות מהיר ישירות מהמודעה.
תוסף sitelinks (קישורים לעמודים נוספים) – מאפשר לנו להגדיל באופן משמעותי את המודעה שלנו. התוסף מאפשר לנו להוסיף לינק אחד או מספר לינקים לעמודים ספציפיים באתר שלנו, ואפשרות להוסיף טקסט של כותרת ותיאור עם מידע חשוב נוסף שנרצה לספר על המרפאה שלנו.
מיקוד גיאוגרפי
במערכת גוגל אדס יש לנו את היכולת לקבוע את המיקומים הגיאוגרפיים שבהם נרצה שמודעות שלנו יופיעו. למשל אם יש לי מרפאה בחיפה, אני ארצה להגדיר את המיקוד הגיאוגרפי שלי באזור חיפה והסביבה וארצה לשלול את הערים בדרום ובמרכז לדוגמא. חשוב לבצע מיקוד גיאוגרפי כדי שלא נופיע בפני גולשים לא רלוונטיים שיגרמו לנו לבזבוז כסף מיותר.
תקציב
בגוגל אדס יש לנו שליטה על התקציב פרסום שאותו נרצה להוציא בכל יום. ראשית חשוב שנבחן את העלות הממוצעת לקליק למילות המפתח שאותם נרצה לקדם בתחום שלנו, על מנת שנדע מה התחרות הקיימת בשוק וכך נדע להתאים את התקציב שלנו. בתחומים לא תחרותיים, מילות המפתח יכולות להיות בעלות של כמה שקלים בודדים לקליק. בתחום תחרותי מאוד עלות ממוצעת לקליק יכולה להיות גם סביב ה- 30-100 שקלים.
בתחום רופאי השיניים התחרותית בינונית, ולכן הקליקים בתחום יכולים לנוע סביב 3-15 ₪ לקליק. חשוב לא להתחיל עם תקציב נמוך מדי ומצד שני אנחנו לא ממליצים להתחיל בתקציב שהוא יותר מדי גבוה, וזה לא רק בתחום של רופאי השיניים וזאת מכיוון שנרצה מבחינה אסטרטגית לראות מה עובד טוב ומה לא מבחינת הביצועים של הקמפיין ובהתאם לעשות שינויים.
ככלל אצבע, התקציב היומי צריך להספיק לפחות ל- 4-5 קליקים ביום על מנת שנוכל לבחון את הביצועים של הקמפיין.
כמובן שיש יוצא מן הכלל והתקציב תלוי בשיקול של פרמטרים נוספים ולא רק תלוי בסוגי הטיפולים שנרצה לקדם. השיקול צריך להיות גם מבחינת מיקוד גיאוגרפי, ככל שפרוסים על שטח גיאוגרפי גדול יותר בפרסום, התקציב יגדל בהתאם. לעומת זאת מיקוד גיאוגרפי מצומצם שהוא גם פחות תחרותי, העלות והתקציב שם יכולים גם להתאים לתקציבים נמוכים יותר, לכן יש לשקול כל מקרה לגופו.
עמוד נחיתה או אתר אינטרנט?
הצעד הראשון שנעשה הוא לקבל החלטה, אם אנחנו רוצים שהמודעות שלנו יפנו לעמוד נחיתה או לאתר ולהחלטה הזו יש כמה שיקולים. אם כבר יש לנו אתר שממוקד בתחום רפואת השיניים ולא מכיל התמחויות שונות והאתר נראה טוב ומכיל הנעה לפעולה בכל מקום אז כדאי להפנות את המודעות לאתר. באתר יש לנו אפשרות להציג הרבה יותר אינפורמציה על המרפאה: צוות המרפאה, סוגי טיפולים, מאמרים מקצועיים, לקוחות ממליצים, תמונות המרפאה, תמונות לפני ואחרי לפי סוגי טיפול, שכל אלו יחד מגדילים את הביטחון האישי של המבקר ליצור איתנו קשר. פנייה כזאת תהיה איכותיות יותר כי הוא ראה יותר על המרפאה לפני שפנה אלינו. (ליד שהוא הרבה יותר בשל)
מצד שני, אם כל מה שציינו לא מתקיים באתר, כדאי להפנות לעמוד נחיתה עם הנעה לפעולה בכל מקום, עם כותרת ברורה, תמונות של המרפאה (משדר אמינות), פסקה של מטופלים ממליצים וכל דבר שיכול לשפר את הביטחון של המבקר ליצור איתנו קשר.
היתרון בהפניה לעמוד נחיתה זה היכולת להיות הרבה יותר גמישים בשינויים שאנחנו רוצים לעשות לבצע למשל: מבחינת כותרות, טקסט, תמונות וכו'. דף נחיתה נפרד מהאתר ולא משפיע על שום דבר אחר. נוכל ליצור עמוד נחיתה שמתמקד בטיפול ספציפי למשל ובכך נוכל להגדיל את הרלוונטיות שלנו לטיפול שהגולש צריך.
דגשים חשובים לעמוד נחיתה/אתר אינטרנט ממיר
תוכן רלוונטי – חשוב לשמור על תאימות בין המודעה לבין תוכן האתר או העמוד נחיתה. אם המודעה תדבר על X והאתר או העמוד נחיתה ידבר על Y הקמפיין לא יהיה מוצלח. הגולש יבין שזה לא מה שהוא רצה ולמעשה ינטוש את העמוד מבלי לבצע שום פעולה. במידה ואנחנו מפנים לאתר, חשוב שהעמוד שאליו אנחנו מפנים את הגולש יהיה רלוונטי בדיוק למה שהוא חיפש והוא לא יצטרך לנווט ולחפש אותו. מרבית הגולשים הם חסרי סבלנות, אם אין רלוונטיות הם ישר יעברו למודעה הבאה של רופאה השיניים המתחרה בכם. חשוב שכל העמודים יהיו שיווקיים עם הנעה לפעולה ולא עם תוכן משעמם ומרדים.
כותרת – חשוב שהכותרת תכלול את שם המרפאה ויהיה ברור שמדובר במרפאת שיניים. אם החלטנו לעשות כמה עמודי נחיתה אז נוכל לרשום בכותרת את מילת המפתח המרכזית שמפעילה את המודעה. לדוגמא לעמוד נחיתה ייעודי לעקירות "יוסי כהן רופא שיניים – מומחה בעקירות שיניים".
הנעה לפעולה – חשוב שהנעה לפעולה תהיה תמיד מול הגולש בכל רגע בדגש על ATF. ככל שיש יותר הנעה לפעולה נחזק את הסיכויים להמרה. חשוב לשים את ההנעה לפעולה במקום המתאים. (בדרך כלל בסיום פסקה שמאוד משאירה רושם) דוגמא להנעה לפעולה "לייעוץ ראשוני חינם עם רופא שיניים יוסי כהן השאירו פרטים או התקשרו".
יצירת אמון – מאוד קשה ליצור אמון דרך כתובת אינטרנט, כשהמבקר בכלל לא מכיר או שמע עלינו ולכן אנחנו צריכים לתת לו כמה שיותר פרטים עלינו בשביל לבנות ולבסס את האמון שיגרום לו ליצור איתנו קשר. ישנם מספר אפשרויות בונות אמון:
תמונה – תמונה תמיד מחזקת את הקשר האישי, היא מאפשרת ליצור קירבה עם פנים של בן אדם אמיתי ואפילו עוזרת לגולש לזכור אותנו יותר טוב. הוסיפו תמונות בטח אם זו תמונה טובה שלכם ושל המרפאה, כדאי מאוד להצטלם באופן מקצועי עם סטודיו שיודע איך התמונה תשדר את המסר שאתם רוצים להעביר. תמונות של לפני ואחרי בטיפולי שיניים תמיד עושים עבודה מעולה ואפקטיבית על ההתרשמות של הגולשים מתוצאות הטיפול שלנו.
הסדרים – אם אתם מרפאה שעובדת בהסדר עם ביטוח פרטי או קופ"ח, מומלץ לציין את בעמוד נחיתה או האתר. זה יגביר את הסבירות שגולש שיש לו הסדר יבחר במרפאה שלכם ויצור אתכם קשר. יש יתרון גם לגולשים שאין להם הסדר, גולש שאין לו הסדר ידע שאתם מרפאה מסודרת ואמינה שעובדת עם מוסדות מוכרים.
קורות חיים – לא מדובר באמת בקורות חיים אלא יותר במידע מקצועי ואישי על הרופא מבחינת: השכלה, ניסיון משמעותי בתחום, עבודה בשירות הציבורי, נציג וועדה רפואית ועוד…
ביקורות – ביקורות אמיתיות של מטופלים אמיתיים תמיד יעשו את העבודה, תדאגו לעשות שירות מעולה ללקוחות שלכם ובתמורה תבקשו מהם לרשום ביקורת חיובית ומפרגנת. הצגה של הביקורות באתר או בדף הנחיתה משפרת אמינות בצורה משמעותית וזה יעזור מאוד לקמפיין שלכם בגוגל.
מן התקשורת/ אתרים סמכותיים – תוסיפו סרטונים מן התקשרות ואזכורים במידה ויש לכם מאתרי אינטרנט מובילים. אם יש לכם מאמרים מקצועיים או שאתם רשומים תחת רופאי שיניים באתרים של רופאים שיניים, ניתן להוסיף זאת לאתר על מנת לחזק את האמינות בכם.
כתובת ופרטי התקשרות – חשוב לשים את הכתובת של המרפאה, ניתן להוסיף מפה עם נקודת הציון של המרפאה, זה מראה על שקיפות ומגדיל את האמינות בכם שמדובר במרפאה אמיתית ולכן תמיד מומלץ להוסיף כתובת מלאה של המרפאה וגם פרטי התקשרות עימכם בצירוף שעות הפעילות.
לסיכום הצלחת הקמפיין תלויה בשני החלקים שפירטנו עליהם במאמר זה, שניהם צריכים לעבוד בצורה מעולה בשביל שהקמפיין יניב תוצאות ויהיה מצליח. אם רק חלק אחד יהיה מוצלח זה לא יספיק ולכן חשוב לעשות את זה בצורה מדויקת ומקצועית עם חברה מנוסה בתחום שתיקח את המרפאה שלכם צעד אחד קדימה.