קידום ממומן בגוגל - כיצד הוא עובד?

קמפיין לרשת החיפוש: כל מה שצריך לדעת מהבסיס ועד הפרקטיקה

תוכן עניינים

אתם משווקים שצריכים להשיג יותר לידים ויותר המרות. מחקר מילות המפתח שלכם מראה שיש אלפי חיפושים לשירות/מוצר שהעסק שלכם מציע. אז איך תביאו את התנועה הזאת אליכם? במיוחד אם אין לכם את הזמן והכסף להשקיע בקידום אורגני.

במאמר הבא, נדבר על היסודות של קמפיין לרשת החיפוש בגוגל אדס, כולל כמה זה עולה, למה כדאי להשתמש בזה ואיך תוכלו ליצור קמפיין שיביא לכם תוצאות בהקדם.

מה זה קמפיין חיפוש של גוגל אדס?

מודעות חיפוש הן מודעות דיגיטליות שמופעלות ע"י מילות מפתח. מונח חיפוש שמשתמש מחפש בגוגל, מפעיל את הצגת המודעות ברחבי הרשת של גוגל. המודעות יכולות להופיע בראש העמוד, בתחתית העמוד או לצד תוצאות חיפוש ב:

  • רשת החיפוש בגוגל
  • גוגל פליי
  • גוגל מפות
  • גוגל שופינג
  • שותפי חיפוש באלפי אתרים אחרים
מודעות לדוגמה ברשת החיפוש של גוגל עבור שאילתת החיפוש "קייטרינג לאירועים"

בתור מפרסמים, תוכלו לבחור כמה אופציות לפרסום ברשת החיפוש, כולל מודעות רספונסיביות, מודעות שיחה ומודעות דינמיות. רשת החיפוש גם תומכת במודעות שופינג לאתרי איקומרס, בהן נעסוק בנפרד.

למה כדאי להשתמש בקמפיין חיפוש ממומן?

קמפיין חיפוש ממומן הוא הכרחי לפרסום מצליח באינטרנט. הנה כמה מהיתרונות שתוכלו להפיק:

ללכוד את כוונת המחפש

מודעות חיפוש מאוד חזקות כי הן משקפות את הרצון של המשתמשים, הן מושכות אנשים שבאמת מתעניינים ומחפשים את מה שהעסק שלכם מציע ומאפשרות לכם למנף את האינטרסים שלכם כמובן. מודעות חיפוש עלולות לעלות לכם לא מעט כסף, תלוי בכוונת המחפש ובאיזה שלב הוא נמצא מבחינת כוונת הרכישה. אבל אל דאגה – יש לכם שליטה ובקרה מלאה תוך שימוש באסטרטגיות חכמות.

קבלת תוצאות אונליין או אופליין

ביקורים באתר זוהי מטרה חשובה למודעות חיפוש, אבל זה רחוק מלהיות המטרה היחידה. המודעות האלו יכולות להביא לכם לידים, מכירות, שיחות טלפון ואפילו פגישות פיזיות עם לקוחות.

טרגטו את הקהל המתאים ביותר

פרסום בגישה מסורתית עובד במטרה להגיע לכמה שיותר אנשים. זה יכול להוביל לבזבוז זמן וכסף.

לעומת זאת, מודעות חיפוש מאפשרות טרגוט ממוקד יותר. יחד עם טרגוט בעזרת מילות מפתח שתגדירו, תוכלו לטרגט אנשים לפי מאפיינים דמוגרפיים, תחומי עניין, כוונת רכישה, שיווק מחדש ועוד.

תקציב גמיש

עם קמפיין לרשת החיפוש לא תצטרכו לבזבז אלפי שקלים בחודש. תוכלו להתחיל עם תקציב קטן, וכאשר תראו תוצאות טובות תגדילו אותו. תוכלו להגדיר תקציב יומי כדי לשלוט בהוצאה שלכם. אם תרצו להוריד תקציב, להעלות תקציב, או אפילו לעצור את הקמפיין תוכלו לעשות הכל בלחיצת כפתור.

כמה עולה קמפיין חיפוש

גוגל אדס היא פלטפורמה שבה אתם משלמים לפי קליק. מכיוון שגוגל עובד בשיטה של מכירה פומבית, אין מחיר קבוע מראש לכל קליק. כדי להעריך את העלויות שלכם ולהבין מה המחיר הממוצע לקליק בתחום שלכם – השתמשו במתכנן מילות המפתח של גוגל.

גורמים כמו הצעת מחיר וציון איכות הם גורמים שישפיעו על הזכייה שלכם במכירה הפומבית. העלות תלויה בתחרות שיש באותו תחום ובהמרות שתרצו להשיג.

עבור מפרסמים קטנים עם צרכים אופייניים, הפלטפורמה של גוגל אדס ניתנת להגדרה בחינם. סוכנויות ועסקים גדולים עשויים להזדקק לפתרון בתשלום ברמה הארגונית כמו Search Ads 360, שיש לו עלות חודשית מותאמת אישית.

איך ליצור קמפיין חיפוש

תוכלו ליצור קמפיין חיפוש בכמה דקות. פתחו את חשבון הגוגל אדס שלכם ועקבו אחר השלבים הבאים:

במסך הגדרת הקמפיין בחרו במטרת הקמפיין המבוקשת - בתמונה בחרנו את המטרה לידים, שמופיעה בשורה העליונה, השנייה ימין.
בעת בחירת סוג הקמפיין בחרו ב"חיפוש" שהיא האופציה הראשונה מימין בשורה הראשונה - כדי ליצור קמפיין לרשת החיפוש של גוגל.

1. הגדרת קמפיין חיפוש – לחצו על הפלוס הכחול וצרו קמפיין חדש. בחרו יעד, ובחרו קמפיין "חיפוש" בסוג הקמפיין.

2. בחרו הגדרות קמפיין – קבעו תקציב יומי ובחרו אסטרטגיית הצעת מחיר. אנחנו ממליצים להתחיל עם אסטרטגיה של מקסימום קליקים ולהגדיר מחיר מקסימלי לקליק שאתם מוכנים לשלם, כך גוגל יביא לכם כמה שיותר כניסות, בהמשך תצברו המרות ותוכלו להתקדם לאסטרטגיה חכמה של המרות. בחרו הגדרות טרגוט כולל מיקומים גיאוגרפיים, קהל ושפה. כדי ליצור קמפיין לרשת החיפוש בלבד, בטלו את הסימון של רשת המדיה כדי למנוע בזבוז כסף ברחבי הרשת של גוגל.

3. צרו קבוצות מודעות – צרו קבוצות מודעות והוסיפו מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלכם. הפרידו למספר קבוצות מודעות את מילות המפתח שלכם כדי ליצור מודעה מותאמת לכל קבוצת מילות מפתח וכך תעלו את הרלוונטיות של כל מודעה.

הגדירו את קבוצת המודעות שלכם - בחרו שם לקבוצת המודעות באמצעות לחיצה על סימון העפרון, ואז הכניסו את רשימת מילות המפתח עבור הקמפיין, כך שכל אחת מופיעה בשורה נפרדת.

4. בנו מודעות רספונסיביות – צרו מודעה שכוללת כותרות, תיאורים, כתובת URL. שימו לב שגוגל עושים קומבינציות משלהם לכותרות ותיאורים שהזנתם כאשר הם מציגים את המודעות, אז תדאגו לכתוב תוכן לכל כותרת ותיאור שיראה טוב והגיוני ביחד.

הגדרת מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש. במסך זה נגדיר בשורה העליונה ביותר את כתובת הURL הסופית, את הכותרות ואת התיאורים של המודעה. מצד שמאל נוכל לראות בכל עת תצוגה מקדימה של המודעה שלו, ובסרגל העליון נקבל פידבק מגוגל על איכות המודעה והמלצות לשיפורה, תוך כדי ההגדרה שלה.

לאחר מכן, הגדירו תוספים למודעות כדי לשפר את הביצועים (יתרונות מרכזיים, מידע מובנה, תוסף שיחה וכו').

לבסוף, הפעילו את הקמפיין. יכול להיות שייקח לגוגל כמה שעות לבדוק ולאשר את המודעות ומילות המפתח שיצרתם. ברגע שהקמפיין באוויר, תוכלו לעקוב אחרי כל המדדים בתמונה הכללית של הקמפיין.

שיטות עבודה מומלצות עבור מודעות חיפוש

יצירת מודעה כזאת יכולה להיראות פשוטה בהתחלה, אבל אופטימיזציה לקמפיין יכולה להסתבך בקלות. שיטות עבודה מומלצות אלו יכולות לעזור לכם להפוך את הקמפיינים למוצלחים יותר:

בחרו בסוגי ההתאמה הנכונים

לכל מילת מפתח יש סוג התאמה, ושימוש במילת מפתח לא נכונה יכול לגרום לכם להפסיד תוצאות פוטנציאליות. מודעות החיפוש של גוגל מאפשרות שלושה סוגי התאמה של מילות מפתח: התאמה רחבה, התאמה לביטוי והתאמה מדויקת. בנוסף, תצטרכו להוסיף מילות מפתח שליליות כדי להימנע מחיפושים לא רלוונטיים.

למקסם את התווים במודעות

לכל מודעה יש מגבלת תווים. 30 תווים לכותרות, 90 תווים לתיאורים. נצלו כמה שיותר תווים בכל אלמנט וצרו כמה שיותר כותרות ותיאורים כדי לתת לגוגל לעשות את האופטימיזציה שלו ולהחליט אילו כותרות ותיאורים עובדים הכי טוב ויביאו לכם קליקים.

הגדירו מעקב המרות

אם המטרה שלכם היא להגדיל מכירות, שיחות, לידים או ביקורים באתר, עליכם לעקוב אחר מה שקורה אחרי שמשתמש מקליק על המודעה שלכם. הגדירו מעקב המרות בעזרת גוגל אדס לפני שתפעילו את הקמפיין כדי שתוכלו להעריך את התוצאות ולעשות אופטימיזציה בהתאם.

עדכנו מידי פעם את הקמפיין

קמפיינים לרשת החיפוש דורשים ניטור ובקרה באופן קבוע כדי להשיג את התוצאות האפשריות הטובות ביותר לאורך שבועות, חודשים ואפילו שנים. תוכלו לבדוק את הקמפיין שלכם בכל רגע שתרצו, אבל שינויים בקמפיין לעיתים קרובות עלולים להזיק ולמנוע מגוגל לעשות את עבודתו בצורה יעילה. אם אתם לא מקבלים את התוצאה הרצויה ומבחינים בשינויים דרמטיים מבחינת עלות/המרות – בצעו שינויים בהתאם.

Icon

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר