דרכים להפחתת מחיר לקליק

6 דרכים להפחתת המחיר לקליק ושמירה על דירוג מודעה גבוה

תוכן עניינים

פרסום בגוגל אדס עוסק הרבה בהפחתת המחיר לקליק (CPC). אם תשלמו מחיר נמוך לקליק, גם עלות ההמרה תרד בהתאם.

אז איך בכלל מתחילים להפחית את העלות לקליק?

פשוט להוריד את המחיר המקסימלי שאתם מוכנים לשלם לקליק לא יעשה את העבודה (בהתחלה לפחות), אז אילו צעדים אסטרטגיים תוכלו לנקוט כדי לשפר את התחרותיות שלכם תוך שמירה על הכסף שלכם? על זה נדבר במאמר.

הכל קשור למילות מפתח בעלות ערך גבוה

כמו בכל תעשיה, הרווח הפוטנציאלי ממילות מפתח מסוימות עומד בקורלציה לעלות הממוצעת לקליק של אותן מילות מפתח. אם תציעו מחיר נמוך מידי ביחס לתחום שלכם, אתם לא תופיעו במקום טוב בתוצאות החיפוש.

אבל לא הכל זה המחיר לקליק, יש גם ציון איכות שיש לו השפעה רבה על מיקום המודעה שלכם.

דירוג המודעה הוא שילוב של הצעת מחיר + ציון איכות. כאשר ציון האיכות שלכם מצוין, תוכלו להגיש הצעות מחיר נמוכות יותר מהמתחרים ועדיין להיות בדירוג גבוה.

6 דרכים להפחתת המחיר לקליק

אז המחיר שאתם משלמים לקליק מאוד גבוה. יש ענפים שבהם זה בלתי נמנע, ותהיו חייבים לשלם מחיר גבוה כמו טכנולוגיה ותוכנה, עריכת דין וביטוח. כשאתם מעריכים את המחיר לקליק שאתם צפויים לשלם, עליכם לחשוב על הענף שלכם ועל התחרות בו. ככל שהתחרות קטנה יותר תשלמו מחיר נמוך יותר, ולהפך.

אבל יש אור בקצה המנהרה, אפילו עבור תעשיות יקרות ותחרותיות העלות לקליק יכולה להיות נמוכה יותר. בואו נסתכל על שש דרכים מעולות (ופשוטות) להפחתת העלות לקליק בקמפיינים בגוגל אדס.

1.      שמרו על רלוונטיות

צרו מודעות רלוונטיות שמכילות את מילות המפתח שלכם. אם יש צורך פצלו קבוצות מודעות כדי לשמור על מודעה רלוונטית ברמה הגבוהה ביותר. בנוסף, ודאו שהטקסט בעמוד הנחיתה שלכם ברור ומודגש, כך שהסורקים/עכבישים של גוגל יוכלו לסרוק את הטקסט ולראות את הרלוונטיות בין מילות המפתח, המודעות ועמוד הנחיתה.

2.      ציון איכות

כאשר אתם יוצרים מודעות רלוונטיות וממוקדות עבור מילות המפתח שלכם, שיעור הקליקים יעלה כי המודעה עונה על הצורך של המשתמשים שמחפשים את מילות המפתח שהגדרתם.

כששיעור הקליקים עולה, גם ציון האיכות יעלה. שיעור הקלקה הוא אחד מתוך שלושה מרכיבים של ציון האיכות. נוסף על כך, שיפור ההתאמה בין המודעה למילת מפתח משפר את הרלוונטיות של המודעה, עוד מרכיב של ציון האיכות. ולבסוף, שיפור ההתאמה של עמוד הנחיתה שלכם למילות המפתח ולמודעה ישפר את חוויית דף הנחיתה, המרכיב האחרון של ציון האיכות.

כאשר ציון האיכות עולה בזכות כל אלו, דירוג המודעה שלכם יעלה והעלות לקליק יכולה לרדת.

3.      שיפור CTR באמצעות בדיקת מודעות

אחד הדברים הטובים בשיווק דיגיטלי הוא המהירות. אנחנו זוכים לראות את התוצאות של המאמצים שלנו מהר מאוד, ואז נוכל לקבוע לאיזה כיוון ללכת. לכן, חשוב שתיצרו מודעות שונות, כותרות ותיאורים שונים ותבדקו מה עובד יותר טוב.

למה אנחנו מתכוונים? אל תסתפקו בשיעור קליקים של 6% עם מודעה אחת מנצחת – נסו לשפר אותה או ליצור מודעה אחרת.

גם אם ציון האיכות הוא 10/10, עדיין אפשר לגלות מילים נוספות, קריאות לפעולה טובות יותר או הצעות טובות יותר.

4.      הפחיתו את הצעת המחיר שלכם

הגעתם למצב שציון האיכות שלכם עולה, וכך גם דירוג המודעה. לפעמים, כשהאיכות מעלה את הדירוג, גוגל מחליטה לגרום לכם לשלם את אותה עלות לקליק או יותר.

למה? ובכן, בואו נגיד שאנחנו לא סומכים לגמרי על המערכת האוטומטית שאמורה לגבות רק אגורה אחת יותר מהמודעה שתחתיכם (בהתחשב בכך שכל המדדים זהים ביניכם). ואם הדירוג שלכם עלה בגלל ציון האיכות הגבוה, עד לנקודה שבה אתם מתחרים עם האחרים, כנראה שגם ציון האיכות שלהם די גבוה.

זה אומר שלפעמים הדבר היחיד שעומד ביניכם לבין המקום הראשון הוא עדיין הצעת המחיר.

אז אם השלמתם בהצלחה את שלבים 1-3 והעלות לקליק שלכם עדיין לא במקום שאתם רוצים, תוכלו להפחית את הצעות המחיר בהדרגתיות.

אם תשתמשו באסטרטגיות הצעות מחיר אוטומטיות או חכמות (שתיהן גם גורמות לפעמים לעלויות גבוהות יותר לקליק מכיוון שלרוב האסטרטגיות אין מגבלה על העלות לקליק), לא תוכלו לשלוט במחיר לקליק ישירות כמו בהצעות מחיר ידניות.
אז תצטרכו להשתמש בהתאמות שונות של הצעות מחיר כדי לעזור להוריד את העלות לקליק. כשאתם עושים זאת, הסתכלו על נתח החשיפות בחיפוש, ונתח החשיפות בחיפוש בחלק העליון ושימו לב שהם לא יורדים בצורה דרמטית.

והכי חשוב, שימו לב לשיעור ההמרה וההחזר על ההשקעה (ROI) תוך הקטנת הצעות המחיר.

טיפ: כשאתם מורידים את המחיר לקליק, אתם לא רוצים להקריב את נפח החשיפות שלכם. אם תחסכו בעלות לקליק 30%, ונפח החשיפה שלכם ירד ב-50%, מה עשיתם בזה? לכן, חשוב מאוד לעשות זאת בהדרגתיות ולהיות במעקב.

5.      השתמשו במילות מפתח שליליות

דבר אחד שאנשים מזניחים לעתים קרובות הוא דוח מונחי החיפוש. שם אפשר לראות את כל הביטויים שאנשים חיפשו בפועל והפעילו את מילות המפתח והמודעות שהגדרתם.

מספר נציגים של גוגל אדס אמרו שההוספה המתמשכת של מילות מפתח שליליות מאפשרת למערכת לשפר את עצמה ואת המצב הכללי של החשבון. זה גם מעלה את הרלוונטיות של המודעות שלכם, שכן שמחפשים ביטויים לא רלוונטיים לא יראו את המודעה שלכם, וגם לא תשלמו כסף על ביטויים שאתם לא מעוניינים בהם.

תתפלאו כמה קליקים מכמה ממונחי החיפוש הלא רלוונטיים האלה יכולים להיות יקרים, וכמה אתם נחשפים לביטויים כאלה. הסיבה לכך היא שהווריאציות הלא רלוונטיות של מילות המפתח, הן בדרך כלל הרחוקות ביותר ממילת המפתח המקורית (הכי פחות רלוונטיות למילת המפתח).

אם אתם משתמשים במילות מפתח בהתאמה רחבה, תיתקלו בבעיה הזאת לעיתים קרובות.

אם אתם משתמשים במילות מפתח רגילות עם זנב ארוך בהתאמה לביטוי או התאמה מדויקת, כנראה שתיתקלו בבעיה הזו לעתים רחוקות יותר, אך עדיין תצטרכו לעבור על מונחי החיפוש באופן שוטף כדי למצוא ביטויים שליליים.

6.      חשבו על מיקום גיאוגרפי, מכשיר, תזמון

כל משווק מנוסה יודע שבמתן הצעות מחיר לא מדובר רק במילות מפתח. יש מספר דרכים לעשות התאמות ולהפחית את המחיר לקליק.

נסו לשאול את השאלות הבאות:

מיקום: אילו ערים מניבות לי תוצאות טובות? אילו ערים מניבות לי תוצאות גרועות?

מכשיר: איזה מכשיר מביא לי את התוצאות הטובות ביותר? (ניידים, מחשבים, טאבלטים, מסכי טלוויזיה)

תזמון: באיזה יום בשבוע יש תוצאות טובות? באיזה שעה ביום יש תוצאות טובות?

בעזרת השאלות האלו, תוכלו לגלות שיש אזורים/מכשירים/שעות שבהם הביצועים טובים יותר או טובים פחות, וכך אפשר להעלות או להוריד את הצעות המחיר בהתאם.

כאשר יש ביצועים טובים ותגדילו את הצעת המחיר, המודעה שלכם יכולה להיות במיקום טוב יותר ובכך להגדיל את שיעורי ההמרה. בינתיים, תפחיתו את העלות לקליק במקומות עם ביצועים פחות טובים.

טיפ: קליקים במחשבים יכולים להיות הרבה יותר יקרים, ובהתאם לתעשייה, הם גם עשויים להיות הרבה פחות שימושיים ורלוונטיים. עסקים שהם B2B ו-SaaS נהנים לפעמים יותר מתנועה שמגיעה ממחשבים, אבל במסחר אלקטרוני למשל, בדרך כלל נפוץ יותר שאנשים קונים בטלפונים שלהם. אז תשלמו מחיר גבוה במחשבים רק עבור ביטויים שבאמת שווים את זה ועם כוונת רכישה גבוהה.

משפט אחרון על הפחתת המחיר לקליק

לסיכום, הפחתת המחיר לקליק מושפעת לעיתים קרובות מצמצום קהל היעד ושלילת ביטויים לא רלוונטיים שיכולים לבזבז לכם כסף.

ככל שתבינו יותר את הקהל שלכם, תחדדו את המסר עבור לקוחות פוטנציאליים ותציגו מודעות רלוונטיות יותר, מה שיגרום לעלייה ב-CTR מבלי להגדיל את העלויות שלכם.

מעבר לזה, אתם יודעים מה צריך לעשות כדי לשפר את ציון האיכות שלכם שמשפיע על דירוג המודעה מבלי לקרוע את הכיס ולשלם מחירים גבוהים מידי לקליק.

Icon

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר