הגדלת שיעור הקלקה CTR

16 דרכים להעלאת ה-CTR בגוגל אדס

תוכן עניינים

הגדלת שיעור ההקלקה (CTR) היא בדרך כלל רעיון מצוין.

אם המודעות שלכם יקבלו הרבה חשיפות אבל כמעט לא יקבלו קליקים זה לא יעזור לכם. הרבה חשיפות בשילוב CTR גבוה ושיעור המרה גבוה הם החלום של כל מפרסם בגוגל ובכלל.

חשיפות, קליקים והמרות צריכים ללכת יד ביד כאשר הקמפיין הממומן שלכם מוכוון מטרה, החל מטרגוט, קריאייטיב של מודעה, עמוד נחיתה וכל הפרטים בין לבין.

העלאת ה-CTR היא תמיד רעיון טוב, כל עוד אתם לא עושים את זה רק בשביל הקליקים. הקליקים האלו יהיו חסר משמעות אם לא יגיעו מהם גם המרות.

במאמר זה תלמדו 16 דרכים למשוך יותר קליקים ולהעלות את שיעור הקליקים שלכם.

מה זה CTR

CTR = Click Through Rate, שיעור ההקלקה על המודעות שלכם הוא יחס שמציג את כמות הקליקים על המודעה שלכם מתוך סך החשיפות שלה. משתמשים בזה כדי לאמוד את הביצועים של מילות המפתח והמודעות שלכם. קליקים ÷ חשיפות = CTR. לדוגמה, אם היו למודעה שלכם 100 חשיפות ו-5 קליקים, זה אומר שה-CTR הוא 5%.

מה זה CTR טוב בגוגל אדס

צריך לבצע הפרדה בין CTR בחיפוש של גוגל לעומת קמפיין ברשת המדיה, CTR ברשת החיפוש של גוגל יהיה כמעט תמיד גבוה יותר מרשת המדיה.
CTR ברשת החיפוש יכול להיות 40% ויכול להיות גם 3% אין פה חוקיות וצריך להסתכל על תוצאות החיפוש של מילת המפתח בשביל להבין אם זה גבוה או נמוך כי יש תוצאות חיפוש מאוד עשירות בגוגל שכוללות מפות, תמונות, סרטונים, וכד' שיכולות לפגוע ב CTR וגם לפעמים יש תוצאות חיפוש בגוגל שהמודעות שלכם יוצגו בתחתית העמוד ולכן המדד היחיד שניתן להסתכל עליו זה שיעור הקליקים הצפוי בציון האיכות שלכם.

איך להעלות את ה-CTR בגוגל אדס

CTR מופיע בדוח הכללי של הקמפיין שלכם. אם זה לא נמצא בדוח, היכנסו ל"עמודות" וסמנו וי ליד ה-CTR. תוכלו לראות את ה-CTR ברמת מילת מפתח, קבוצת מודעות, קמפיין.

1.      הקשר בין מילות מפתח למודעות

אם יש לכם 20-50 מילות מפתח בקמפיין, ואתם חושבים שכולן די דומות וכולן צריכות לקבל את אותו המסר במודעה – אתם טועים. לשלב במודעה מילים נרדפות, ראשי תיבות או כל דבר אחר באותה קבוצת מודעות ולהתייחס לכל מילות המפתח כאחד, לא יעשה טוב לקמפיין שלכם.

אם אתם מוכרים "ספה זוגית", ומישהו חיפש בגוגל "כורסה זוגית", אבל המודעה שלכם אומרת: "ספה זוגית בעיצוב חדשני", יהיה יותר הגיוני שתכתבו במודעה שלכם "כורסה זוגית בעיצוב חדשני", לא? אז כדאי שכל קבוצת מודעות עם קבוצת מילות מפתח תקבל מודעה מותאמת וייחודית. זה יגדיל באופן משמעותי את ה-CTR שלכם וישפר את ציון האיכות.

2.      מילות מפתח בנתיב לתצוגה של ה-URL

ניתן להתעלם בקלות מהטקטיקה הזו, ונראה שאין לה ערך אמיתי, אבל להיפך, זה לגמרי יכול לעזור בהעלאת ה-CTR.

נתיב לתצוגה הוא מבחינה טכנית חלק מטקסט המודעה, אך לעתים קרובות אנו רואים שמפרסמים משאירים אותו ריק או מקלידים את שם העסק שלהם. במקום זה, נסו לשלב שם את מילת המפתח שלכם. זה גם יכול להעלות את שיעור ההקלקה וגם משפר את הרלוונטיות של המודעה.

3.      ספירה לאחור

אם אתם מפרסמים מבצע כלשהו או מחיר זמני, טיימרים לספירה לאחור יכולים לעורר אצל משתמשים מסוימים חשק ורצון להקליק על המודעה כדי לא לפספס את מה שקורה, יש טיימר גלוי שסופר לאחור את הזמן עד לסיום המבצע. הטיימר מתווסף למודעה בפועל על ידי הוספת הקטע "{=". תראו שיקפוץ חלון שבו תוכלו לבחור את תאריך ההתחלה והסיום עבור הטיימר.

חלונית הגדרת הספירה לאחור בכותרת המודעה - בה תבחרו את סיום הספירה לאחור, הגדרת תחילת היום, תחילת הספירה לאחור, ואזור הזמן של הספירה לאחור.

4.      נכסים דיגיטליים (שבעבר נקראו תוספים למודעות)

יש לכם מגוון אופציות להרחבת המודעות שיעזרו לכם לתפוס יותר שטח בתוצאות החיפוש ובכך להגדיל את ה-CTR. תוכלו להשתמש במידע מובנה, יתרונות מרכזיים, sitelinks (מתאים רק אם אתם מפנים את הגולשים לאתר ולא לעמוד נחיתה). אם אתם עסק של חנות פיזית תוכלו להוסיף נכס מסוג מיקום, אם אתם עסק שמקבל שיחות טלפון תוכלו להוסיף נכס מסוג שיחה שיכולים להתקשר ישירות מהמודעה שלכם.

בהגדרת המודעה תוכלו להוסיף לה נכסים דיגטליים (תוספים למודעות) כמו - יתרונות מרכזיים, שיחות טלפון, תוספי מידע מובנים ועוד.

5.      השתמשו בסמלים

נסו להשתמש בסמלים ולא באותיות הרגילות בכל הזדמנות שתוכלו, כל עוד גוגל מאשר. בדקו שילובים שונים של סימני קריאה, זכויות יוצרים, סוגריים, אחוזים וכל מה שרק תחשבו עליו.

6.      מילות מפתח שליליות

הרעיון פה הוא לא רק לעזור להגדיל את שיעור הקליקים, אלא גם לעצור את הבזבוז על ביטויים לא רלוונטיים. מילות מפתח שליליות הן מילים שאתם מוסיפים לקמפיין כדי למנוע את ההופעה שלכם כאשר מחפשים אותן.
לדוגמה, אם אתם מוכרים ספות וכורסאות ומישהו חיפש "קניית ספות בלונדון", תשללו את המילה "בלונדון", כי העסק שלכם נמצא בישראל.
דוגמה נוספת, אם העסק שלכם מעניק שירותי תיקון מחשבים, ומישהו יחפש בגוגל "עבודה בתיקון מחשבים", הוא לא מחפש את השירות שלכם, הוא מחפש עבודה בתחום. לכן תשללו מילים כמו "עבודה", "דרושים" וכו'.

7.      צמצום חשיפות

בזמן שאנחנו מדברים על מילות מפתח שליליות, בואו ניקח את זה צעד אחד קדימה.
עליכם לבדוק באופן קבוע את דוח מונחי החיפוש שלכם, שחושף בפועל מה אנשים חיפשו ובאילו ביטויים המודעה שלכם הוצגה. הדוח מספק מדדים שונים של חשיפות, קליקים, CTR וכו'.
קחו את מילות המפתח עם ה-CTR הנמוך ביותר, ותשללו אותן. אתם חוששים שזה יכול לגרום לירידה בחשיפות שלכם נכון? אתם צודקים, אבל זה לא דבר רע.

רק בגלל שיש פחות אנשים שרואים את המודעות שלך, זה לא אומר ששיעור הקליקים שלכם יורד. לעתים קרובות זה מפנה מקום לביטויים איכותיים יותר בעלי סיכוי גבוה יותר שיקליקו עליהם. זה מאפשר לכם למקד את התקציב בביטויים הרלוונטיים ביותר עבור העסק שלכם.

איכות > כמות.

בנוסף, הוספת מילות מפתח עם ביצועים לא טובים למילות המפתח השליליות באופן שוטף תשמור על ציון רלוונטיות גבוה, מה שמעלה את ציון האיכות, מה ששומר על מיקום מודעות גבוה ומוריד את העלות לקליק (CPC).

8.      קצב

למודעה שלכם צריך להיות קצב, רצף הגיוני ונכון. בלי עצירות, הפסקות ושאלות שיכולות לפגוע ברצף הקריאה ובסיכוי לקליק. שמרו על התאמה בין הכותרות לתיאורים, בין תיאור 1 לתיאור 2 ותכתבו טקסט זורם וקריא.

9.      תנו ערך

תנו למשתמשים סיבה טובה ללחוץ על המודעה שלכם. אל תדברו רק על עצמכם ועל השירות/מוצר שלכם, תדברו על קהל היעד שלכם, מה העסק שלכם ייתן להם ואיזה בעיות תפתרו להם. תנו להם ערך שבשבילו הם יקליקו על המודעה, תלוי בעסק שלכם כמובן. לדוגמה:

  • קופון
  • הנחה
  • סרטון וידאו
  • קורס
  • ייעוץ
  • כרטיסים
  • מוצר פיזי
  • מחיר מותאם אישית

10.  תעלו את הצעת המחיר

הגדלת הצעת המחיר יכולה להיות הדרך המהירה (והיקרה) להגדיל את שיעור הקליקים.

אבל יכול להיות שזה הדבר האחד שתצטרכו לעשות כדי לעבור ממיקום 11 למיקום 4. וברגע שתהיו שם, בדקו את כל השיטות האחרות להעלאת ה-CTR.

11.  בדקו את הקריאייטיב למודעה

זה לא מספיק רק מודעה אחת לכל קבוצת מודעות. איך תדעו אם יש מודעה טובה יותר? צרו 3-4 מודעות לכל קבוצת מודעות ובדקו לאיזה מודעה יש CTR הגבוה ביותר.

12.  צאו מהקופסה

דברו בשפה שונה ויוצאת דופן. נסו משהו שהוא "לא שיווקי" – הפכו את המודעה שלכם למטופשת עד כדי כך שנראה לכם שאף אחד לא ילחץ עליה, ואז תסתכלו על התוצאות. תופתעו לראות כיצד המודעה שלכם יכולה להפוך ל"עוף מוזר" בחדר כאשר כל השאר עוקבים אחרי "החוקים".

13.  שימו לב למתחרים

הסתכלו איך המודעה שלכם נראית ביחס למתחרים. תפתחו את העיניים וקחו השראה מהמתחרים שלכם. אתם לא צריכים להמציא את הגלגל, אל תהססו לקחת רעיונות חדשים ממודעות אחרות.

14.  השתמשו בהנעה לפעולה

כתבו במודעה שלכם משפטים כמו: קנו עכשיו, התקשרו אלינו, לייעוץ חינם דברו איתנו, לשיחת ייעוץ ללא עלות התקשרו וכו'. זה יהפוך את המודעה שלכם לאפקטיבית יותר ויכול לסייע לכם גם בקליק וגם בביצוע המרה.

15.  ההצעה הייחודית שלכם

מה מבדיל ביניכם לבין השאר? האם אתם מציעים ניסיונות חינם? ייעוץ פרטי? תמיכה אחד על אחד, 24/7? הבינו מה היתרון הייחודי שלכם (USP). אתם רוצים להבהיר מה יש לכם להציע ומה מבדל אתכם מהמתחרים. אתם צריכים להסתכל על המודעות של המתחרים כדי לדעת מה לא לכתוב, אתם רוצים להיות בולטים, תנו יותר מהמתחרים שלכם.

16.  נמוך-בינוני זה לא ממש נורא

כולנו רוצים את מילות המפתח הגדולות והברורות, אלה שברור לכם למה המשתמש מתכוון ואיזה מוצר/שירות הוא מחפש ויש לו כוונת רכישה גבוהה.

אבל מדובר במילות המפתח הכי תחרותיות והכי יקרות. תנו למותגים הגדולים לבזבז שם את כספם. לפעמים מילות המפתח של נפח חיפוש נמוך עד בינוני הן האיכותיות ביותר. אולי לא יהיו להן הרבה חשיפות, אבל כל חשיפה תהיה איכותית וממוקדת.

ותרו על המילים הגדולות ואולי תקבלו מהמילים הקטנות הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

לסיכום,

שיעור קליקים נמוך צריך להיות נחלת העבר. עכשיו, כשאתם מלאים ברעיונות להשגת יותר קליקים, הסתכלו על התמונה הגדולה והתחילו לעשות את האופטימיזציה הנכונה ביותר עבורכם.

Icon

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר