זירת הקידום הממומן מעולם לא הייתה מקום קל במיוחד, ומאז שגוגל ביטלה את הפרסומות הצדדיות ודחפה את כל המודעות לחלק העליון והתחתון של עמודי התוצאות, המצב נהיה מאתגר אפילו עוד יותר.
אבל האם זה אומר שהדרך היחידה להגיע גבוה יותר היא באמצעות תשלום (הצעת מחיר) גבוה יותר? ממש לא!
איך בעצם גוגל קובע היכן תופיע כל מודעה?
הדירוג של המודעה, ה-Ad Rank מורכב ציון איכות כפול הצעת המחיר המקסימלית לקליק. פשוט, לא? האמת שכן, והמשמעות הישירה היא שאם נשפר את ציון האיכות עבור תקציב נתון, נוכל להגיע למיקומים גבוהים יותר מן המתחרים וגם לשלם פחות.
אך הדברים אינם כה פשוטים מכיוון שציון האיכות עצמו מורכב מכמה פרמטרים שונים: אחוז הלחיצות על המודעה ומודעות קודמות בחשבון, התאמת מילות המפתח לטקסט המודעה, קבוצת המודעות שלה ולעמוד הנחיתה עצמו. בנוסף, עמודי נחיתה שמספקים חווית גלישה טובה יותר, עשויים לשפר את איכות המודעה.
מהבחינה הזו, יש לא מעט מן המשותף בין קידום אתרים קלאסי (SEO) לבין שיפור הדירוג של המודעה שלכם.
אז הנה כמה טיפים קצרים לשיפור איכות המודעות שלכם שאפשר להטמיע בפחות מיום:
רלוונטיות של קבוצתה המודעות
שמרו על גודל סביר לכל קבוצת מודעות, בין חמש לעשר מודעות. כך תוכלו ליצור התאמה טובה בין המודעות לבין עצמן ובין מילות המפתח השונות (זכרו שבדרך כלל כל המודעות בקבוצה חולקות את אותו התקציב)
חלוקה של המודעות ועמודי נחיתה בתוך הקבוצה
בעיקרון, כל קבוצת מודעות נועדה להתמקד במספר מילות מפתח משותפות, אבל עדיין חשוב למקד כל מודעה למספר מילים ספציפיות. המיקוד הזה יבטיח שרק המודעה הרלוונטית ביותר למילת המפתח תופיע, מה שיעלה את ציון האיכות שלה.
אם תקציב בניית הקמפיין מאפשר לכם זאת, רצוי גם ליצור כמה גרסאות שונות של אותו עמוד הנחיתה. ההבדלים בין העמודים לא חייבים להיות דרסטיים, אבל רצוי מאוד שהטקסט בעמוד עצמו יתייחס למילת המפתח המרכזית של המודעה.
מילות מפתח "רעות"
מילות מפתח רעות הן מילות מפתח שלא מחפשים אותן כמעט ולכן גורמות לאחוז הקלקה נמוך על המודעות. מספר גדול של מילים כאלו ביחד יכולות לפגוע בביצועים של המודעה, ולכן רצוי להכניס אותן בתור מילות מפתח שליליות.
אופטימיזציה לתגים וכותרות פנימיות
בכל עמוד יש שלושה תגי מטה שונים: תג ה- TITLE שמופיע בחלק העליון של החלון או הטאב וגם בגוגל, תג ה- Description שמופיע כתיאור בגוגל ותג נוסף ספציפי לתמונות בשם תג ALT אשר משמש לתיאור של כל תמונה בשתיים שלוש מילים.
מעבר לתגים הללו, ניתן להגדיר מספר כותרות פנימיות בעמוד בסדר חשיבות יורד המסומנות בתגים H1,H2,H3 וכך הלאה (הכותרת הראשית אמורה להופיע רק פעם אחת). הכותרות האלו מספקות מידע על התוכן של הפסקאות השונות בדף ואלו יותר חשובות מאחרות.
אלמנט נוסף שהוא לא תג במובן הקלאסי של המילה, אבל אפשר להתייחס אליו ככזה הוא הכתובת של העמוד שלכם ה – URL (כולל סאב דומיינים). אם אתם משתמשים במילות מפתח, לפחות בקמפיינים בשפות זרות, רצוי לשלב לפחות אחת מהן בכתובת העמוד. (גם אם במודעה אתם מציגים רק את שם הדומיין הראשי).
מהירות האתר
המהירות מאוד חשובה כיום לגוגל והיא עוזרת לבעלי אתרים למדוד את מהירות האתר שלהם באמצעות ה- Tool Page Speed. עמודי נחיתה קלאסיים הם בדרך כלל לא כבדים במיוחד, אבל עדיין חשוב להקטין את התמונות עד כמה שאפשר ולא להשתמש בסקריפטים שמעמיסים על הדפדפן הסלולרי. אם עוד לא עברתם לגרסה מותאמת לסלולרי שתומכת בפורמט AMP (עמוד רספונסיבי הוא לא תמיד מספיק), זה הזמן לעשות זאת.
חלוקה נכונה
יש הרבה נוסחאות למבנה של עמוד נחיתה מוצלח, אבל הנתונים מראים שהכי הרבה המרות מתרחשות כאשר החלוקה בין הטקסט בעמוד לתמונות הוא של 2:1 לטובת הטקסט.
מדיניות פרטיות
הגולשים היום מודעים היטב לפרטיות שלהם ולא ממהרים למסור את הפרטים אם הם נשאלים עליהם בצורה ישירה. עמוד של מדיניות פרטיות יכול להבטיח להם שאתם לא מעבירים את הפרטים שלהם הלאה למפרסמים שלא קשורים להצעה העסקית הנוכחית ושהם לא יקבלו הודעות דואר אלקטרוני או שיחות ספאם.
כמו כן, אל תוסיפו לתוך הטפסים פרטים שלא חשובים ל-Lead עצמו כשדות חובה. לדוגמה, שם משפחה, כתובת ואפילו ת.ז.
טקסט
אם עמוד הנחיתה שלכם הוא חלק מאתר אינטרנט גדול יותר או שמדובר בעמוד נגלל ארוך (Parallax), חשוב לא להגזים עם מילות המפתח בתוך הטקסט בשביל לא להפעיל את אחד ממסנני הספאם של גוגל שעשוי לא רק להוריד את ציון האיכות, אלא גם לפגוע במיקום שלכם בתוצאות האורגניות.
אבטחה
מכיוון שבעמודי נחיתה הגולש בדרך כלל מקיש את הפרטים שלו, עליכם להבטיח שהם לא יועברו לשום גורם אחר, אפילו אם לא מדובר בפרטים רגישים. לכן וודאו שהשרת עליו מאוחסן העמוד תומך בפרוטוקול HTTPS. גוגל עשוי לתת לכם בונוס.
שכפול תוכן
שכפול תוכן עשוי לפגוע בציון האיכות שלכם. לכן, אם יש לכם אתר אינטרנט ועמוד נחיתה נפרדים, שימו לב שהם לא דומים מדי אחד לשני.