ב-Google Ads, מילות מפתח שליליות הן מילים או ביטויים שאתם מגדירים כדי למנוע את הצגת המודעות שלכם כאשר שאילתת החיפוש של משתמש מכילה את המילים או הביטויים הללו. מילות המפתח האלו עוזרות לכם לשלוט ברלוונטיות של המודעות שלכם ולהימנע מהצגתן למשתמשים שסביר להניח שלא יתעניינו במוצר או בשירות שלכם.
לדוגמה, אם אתם מריצים קמפיין עבור מסעדה צמחונית, תרצו להוסיף "בשר" כמילת מפתח שלילית, כדי שהמודעות שלכם לא יוצגו למשתמשים שמחפשים "מנות בשר".
ניתן להוסיף מילות מפתח שליליות ברמת קמפיין או ברמת קבוצת המודעות. לאחר שהוספתם מילת מפתח שלילית, המודעה שלכם לא תוצג למשתמשים ששאילתת החיפוש שלהם מכילה מילת מפתח זו, גם אם המודעה שלכם תתאים לשאילתה.
ישנם סוגי התאמה גם למילות מפתח שליליות – ניתן להגדיר מילות מפתח שליליות בהתאמה רחבה, בהתאמה לביטוי ובהתאמה מדויקת.
ראוי לציין שניתן להוסיף מילות מפתח שליליות גם דרך דוח מונחי חיפוש. הדוח הזה מציג את השאילתות שחיפשו המשתמשים והפעילו את הצגת המודעות שלכם. תוכלו להוסיף אותן כמילות מפתח שליליות כדי שהמודעות שלכם לא יוצגו שוב בעת חיפוש השאילתות האלו.
לסיכום, מילות מפתח שליליות הן דרך יעילה לשפר את הרלוונטיות והביצועים של הקמפיינים שלכם ב-Google Ads על ידי ביטול קליקים לא רצויים ומקסום יעילות התקציב שלכם.