דירוג מודעה הוא מדד המשמש בגוגל אדס כדי לקבוע את מיקומה של מודעה בדף תוצאות החיפוש או באתרים אחרים ברשת המדיה של גוגל. דירוג המודעה נקבע על ידי שילוב של כמה גורמים, לרבות הרלוונטיות והאיכות של המודעה, שיעור הקליקים הצפוי (CTR) של המודעה, סכום הצעת המחיר והרלוונטיות והאיכות של דף הנחיתה.
כאשר משתמש מחפש מילת מפתח בגוגל, מנוע החיפוש משתמש בדירוג המודעה של כל מודעה כדי לקבוע אילו מודעות להציג ובאיזה סדר להציג אותן. סביר יותר שמודעות עם דירוג מודעה גבוה יותר יופיעו בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש, בעוד שמודעות עם דירוג מודעה נמוך יותר עשויות להופיע בהמשך הדף או לא להופיע בכלל.
מפרסמים יכולים לשפר את דירוג המודעה שלהם על ידי שיפור הרלוונטיות והאיכות של המודעות ודפי הנחיתה שלהם, ועל ידי הגדלת הצעת המחיר שלהם. על ידי שיפור דירוג המודעה שלהם, מפרסמים יכולים להגביר את הנראות והביצועים של המודעות שלהם, מה שיכול לעזור להניע תנועה ממוקדת יותר לאתר שלהם וליצור לידים או מכירות.