אחוז נטישה הוא מדד המשמש למדידת אחוז המבקרים שעוזבים אתר לאחר צפייה בעמוד אחד בלבד. ב-Google Ads, שיעור היציאה מדף הכניסה הוא אחוז המבקרים באתר שלכם שעוזבים לאחר צפייה בדף אחד בלבד. שיעור נטישה גבוה מדף הנחיתה מצביע בדרך כלל על כך שהמבקרים לא מוצאים את מה שהם מחפשים באתר שלכם ועוזבים במהירות.
שיעור הנטישה מדף הנחיתה יכול להיות מושפע מגורמים שונים, כגון עיצוב אתר לקוי, זמני טעינה איטיים של עמודים או תוכן לא רלוונטי. בהקשר של Google Ads, שיעור נטישה גבוה מדף הנחיתה יכול להצביע על כך שהמודעות שלכם לא מכוונות ביעילות לקהל המתאים או שדף הנחיתה שהמודעה שלכם מקשרת אליו לא מספק מידע רלוונטי למבקר.
כדי לשפר את שיעור היציאה מדף הנחיתה בקמפיינים שלכם ב-Google Ads:
- וודאו שהמודעות שלכם ממקדות בצורה מדויקת לקהל שלכם.
- וודאו שדף הנחיתה שלכם רלוונטי מאוד למודעה שלכם ולמילות המפתח שהפעילו אותה.
- וודאו שהאתר שלכם מעוצב היטב, קל לניווט ובעל קריאה ברורה ומשכנעת לפעולה.
- בצעו אופטימיזציה של זמן הטעינה של האתר שלכם, וודא שהדף מותאם לנייד.
ראוי לציין ששיעור יציאה מדף הכניסה הוא לא תמיד דבר רע, בחלק מהענפים יתכן שיעור יציאה מדף הנחיתה גבוה יותר בגלל אופי העסק וייתכן שכמה מטרות לא יחייבו את המבקר לעבור מספר עמודים, כגון ליד או רכישת מוצר. לכן, חשוב לעקוב אחריו יחד עם מדדים אחרים כמו שיעור המרה, כדי לקבל הבנה מקיפה של הביצועים של הקמפיין שלכם.