איך ליצור קמפיין Remarketing מוצלח

קמפיין שיווק מחדש

תוכן עניינים

קמפיינים של Remarketing (שיווק מחדש) הם מבין הקמפיינים הכי אפקטיביים כיום ברשת לגיוס לקוחות חדשים, שימור לקוחות קיימים והגברת המכירות. הרעיון הוא פשוט למדי: אנחנו שותלים קוד מעקב (או פיקסל) באתר שלנו או בעמוד הנחיתה על מנת לסמן את הגולש. לאחר מכן אנחנו יכולים להציג בעבורו מודעות ממוקדות שיפנו ישירות אליו דרך פייסבוק, גוגל Adwords וכו'.

נניח למשל שיש לנו אתר שמוכר מערכות מיגון ומצלמות אבטחה: אם נתקין את קוד המעקב בדף של מערכת המיגון, נוכל להציע לעסקים וחברות הצעה מיוחדת שתמשוך אותם לרכוש מאתנו את השירות גם אם הם כבר יצאו מהאתר שלנו. בשילוב עם מאפיינים נוספים כמו למשל קהלים מותאמים אישית, אפשר להגיע לקהל סופר ממוקד ולכן להעלות את אחוז ההמרות בלי להשקיע עוד כסף.

אז איך עושים את זה נכון? הנה כמה טיפים:

אל תהססו לפנות אל לקוחות קיימים

לא כל הלקוחות שומרים אתנו על קשר רציף. לדוגמה, יש לקוחות שמבצעים קנייה אחת גדולה ולאחר מכן שוכחים מאתנו. באמצעות מודעת שיווק מחדש, נוכל להתמקד באותם גולשים ולהציע להם מוצרים משלימים.

סגמנטציה (הפרד ומשול)

אם יש לכם לקוחות פוטנציאלים שאתם רוצים להגיע אליהם, מומלץ מאוד לבצע סגמנטציה גם ברמת המודעות. כלומר, להתאים לכל שלב במשפך המכירות מודעה אחרת. מודעה אחת יכולה לפנות ללקוחות שרק נכנסו לאתר, מודעה אחרת למי שהתעניין בקטגוריה מסוימת, אחת למי שלא השלים את הרכישה וכך הלאה.

בצעו מבחני A/B Testing

נסו כל מיני שילובים שונים של מודעות בשביל לראות מה עובד בשבילכם הכי טוב. העובדה שהמודעות ממוקדות מראש, לא אומרת שאין טעם לנסות ולשפר אותן. בחלק מהפלטפורמות גם אפשרויות מתקדמות כמו למשל הוספה של קטלוג מוצרים ישירות מהאתר למודעה.

אל תדחפו את המודעות שלכם לעיתים קרובות מדי

כמה פעמים יצא לכם להיכנס לאתר שאתם אוהבים ולראות שוב פעם את אותה מודעה שקוראת לכם להצטרף לרשימת תפוצה אפילו אם כבר הצטרפתם אליה?!  אותו דבר בדיוק תקף לגבי המודעות שלכם – הגבילו את מספר הפעמיים שבהם אתם מריצים את הקמפיין.

ב-Adwords למשל אפשר להגדיר בתוך כל קמפיין Frequency Capping או בעברית, מכסת תדירות על מנת למנוע מאותו הגולש לראות את אותה מודעה יותר מדי פעמיים ביום, שבוע וכו'. ההגדרה הזו אגב תקפה לא רק ל-Remarketing, אבל חשוב להדגיש אותה פה מכיוון שהגולש עלול להתעצבן אם תרדפו אחריו יותר מדי…

צרו תמריץ שיגרום לגולש ללחוץ דווקא על המודעה שלכם

הדרך הכי טובה לגרום לגולש ללחוץ על המודעה היא ליצור תמריץ עבורו כמו למשל קוד קופון, פגישת ייעוץ חינם וכך הלאה. התמריץ לא באמת חייב להיות ייחודי, אבל הגולש צריך לקבל את הרושם שהלכתם לקראתו. רק אל תבטיחו משהו שאתם לא מתכוונים לקיים.

עניינים חוקיים

צרו באתר שלכם קישור למדיניות פרטיות ובו תסבירו כיצד אתם משתמשים ב-Remarketing בשביל לפרסם ובאילו רשתות וקבלו את הסכמת הגולש לכך שתשתמשו בעוגיות בשל זאת. כמו כן, רשמו באופן מפורש כיצד הגולש יכול להוציא את עצמו מקהל היעד על ידי שליחת דואר אלקטרוני, שינוי הגדרות בדפדפן וכו'.

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר