29 פרמטרים שמשפיעים על ציון איכות בקמפיין שלכם

ציון איכות בגוגל אדס

תוכן עניינים

האם ציון האיכות בגוגל אדס אמיתי? יש כאלה שיגידו שלא.

הסיבה לכך היא שזה לא מדד ביצועים מרכזי כמו CTR למשל, וזה גם לא מרכיב במכירה הפומבית של המודעות בגוגל. בהיעדר הדברים המוחשיים האלו, ציון האיכות (Quality Score) של גוגל אדס מוגדר כתעלומה בסגנון משולש ברמודה.

אזהרת ספוילר: הוא אמיתי.

ציון האיכות הוא אמנם אינו ממד ביצוע מרכזי, אבל זו הדרך בה האלגוריתם של גוגל בוחן אילו מודעות מייצרות חווית משתמש טובה. זו הסיבה שמשווקים דיגיטליים אובססיביים לשיפור ציון האיכות – ובצדק.

אם תצליחו לשפר את ציון האיכות שלכם – אתם עומדים לחסוך (ואפילו להרוויח) יותר כסף..

היום אנחנו הולכים להפריד בין העובדות למיתוסים.

במאמר זה נדבר על מהו ציון האיכות של גוגל אדס, למה צריך להיות לכם אכפת ממנו, ולמה אתם לא צריכים לדאוג לגביו יותר מידי. נעבור על עובדות, מיתוסים, קונספירציות, והתיקונים המהירים המקיפים את "הגביע הקדוש" הזה של גוגל אדס.

בואו נתחיל.

מהו ציון האיכות של גוגל אדס?

ציון האיכות קובע עד כמה המודעות שלכם, מילות המפתח ודפי הנחיתה שלכם רלוונטיים לאדם שרואה את המודעה שלכם, על ידי הקצאה של ערך בין 1 (הגרוע ביותר) ל-10 (הטוב ביותר).

ציון איכות גבוה יותר מוביל לעלויות נמוכות יותר ומיקומים טובים יותר בעוד שציון איכות נמוך אומר לכם שיש מקום לשפר את הדברים האלו. וכדאי לכם לעשות את זה כי…

ככל שהציון נמוך יותר, כך תשלמו יותר על כל קליק.
ככל שהציון גבוה יותר, כך תשלמו פחות על כל קליק.

שימו לב שאמרנו קליק, ולא המרה.

זה נשמע די פשוט, לא?

ובכן, זה לא. מצטערים.

דבר ראשון, ציון איכות גבוה יותר של גוגל אדס לא רק מפחית את העלות לקליק, זה גם משפר את דירוג המודעות שלכם (Ad Rank).

למעשה, השילוב של שלושת הדברים הללו מרכיב את המשוואה של דירוג המודעות שלכם:

  1. ביד תחרותי (הצעת מחיר תחרותית)
  2. ציון איכות גבוה
  3. נכסים דיגיטליים (שנקראו בעבר תוספים למודעות) רלוונטיים

עם שלושת אלו, יש לכם את הסיכוי הטוב ביותר לקבל את מיקום המודעה הגבוה ביותר.

מדוע ציון איכות חשוב?

כי זה משפיע על החזר ההשקעה שלכם (ROI) – שזה הדבר הכי חשוב ברוב העסקים.

  • שיפור ציון האיכות שלכם מוריד את העלויות שלכם לקליק.
  • הפחתת העלות לקליק – מפחיתה גם את העלות לכל המרה.
  • הפחתת העלות להמרה – מכניסה לכם יותר כסף.

רואים לאן אנחנו מכוונים עם זה?

מהם היתרונות של ציון איכות טוב?

  • ציון איכות טוב יותר, מוריד את העלות לקליק (CPC), אך הוא עשוי להוריד גם את העלות להמרה (CPA), וזה חשוב פי 1000.
  • ככל שציון האיכות שלכם גבוה יותר, כך שיעור הקליקים שלכם (CTR) גבוה יותר (בדרך כלל).
  • ציון איכות גבוה יותר מוביל לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש הממומנות.

אתם צריכים להשקיע בהעלאת ציון האיכות שלכם כחלק מתהליך האופטימיזציה ושיפור החשבון שלכם.

מה קורה כשיש לכם ציון איכות נמוך?

ציון איכות נמוך הוא לא טוב מכיוון שהוא פוגע במאמצי הפרסום שלכם.

  • זה מוריד את שיעורי ההקלקה
  • זה מראה על חוסר רלוונטיות של המודעה
  • מצביע על מילות מפתח לא מתאימות
  • זה מביך 😳

ממה מורכב ציון איכות?

גוגל אדס מפרקים את ציון האיכות ל-3 מרכיבים:

  1. שיעור קליקים צפוי: מה הסיכוי שמישהו יילחץ על המודעה שלכם כאשר הוא יראה אותה.
  2. רלוונטיות המודעה: עד כמה המודעה שלכם תואמת את הכוונה מאחורי ביטוי המפתח של המחפש?
  3. חווית דף הנחיתה: כמה שימושי דף הנחיתה שלכם לאנשים שלוחצים על המודעה שלכם ונוחתים בו.
אנימציה שממחישה כיצד מחושב ציון האיכות בגוגל אדס - חווית דף הנחיתה פלוס רלוונטיות המודעה פלוס שיעור הקליקים הצפוי הם אלו שקובעים את ציון האיכות.

את שלושת אלו אתם צריכים לשפר. אבל הנה רשימה רחבה יותר של גורמים שיכולים להשפיע על ציון האיכות שלכם באופן ישיר או עקיף:

  • שיעור הקליקים של המודעה שלכם (הנוכחי והצפוי)
  • שיעור הקליקים של כתובת האתר לתצוגה (display URL)
  • רלוונטיות המודעה למונחי החיפוש
  • האיכות הכוללת של דף הנחיתה שלכם
  • הביצועים הגיאוגרפיים של המודעה שלכם, עד לרמת העיר
  • ההבדל בביצועים בין מכשירים

כדי לראות את ציון האיכות בגוגל אדס, לחצו על "מילות מפתח" > "מילות מפתח לרשת החיפוש" ואז לחצו על "עמודות" כדי לבצע התאמה אישית. לחצו על הקטגוריה "ציון איכות", סמנו את "ציון איכות" ואז לחצו "אישור".

צילום מסך מתוך מערכת גוגל אדס שמציג כדי להוסיף את עמודת ציון האיכות לדוח מילות המפתח. לחצו על "מילות מפתח לרשת החיפוש" בסרגל השמאלי ולאחר מכן על "עמודות" מעל הדוח בצד ימין, לאחר מכן שמנו וי תחת ציון איכות ולחצו "אישור".
טבלת ציוני איכות של מילות המפתח מתוך מערכת גוגל אדס. עמודת ציון איכות, עמודת שיעור קליקים צפוי (היסטורי), עמודת חוויה דף הנחיתה (היסטורי), עמודת רלוונטיות של מודעות (היסטורי)

כעת, בואו נצלול לתוך העובדות, המיתוסים והקונספירציות סביב ציוני האיכות, ומה אתם יכולים לעשות כדי לשפר אותם.

סוגים של ציוני איכות

יש ציוני איכות שונים לרמות שונות בחשבון הפרסום שלכם בגוגל. לא את כולם ניתן לראות.

חשבון

ביצועים היסטוריים של כל המודעות ומילות המפתח בחשבונכם קובעים את ציון האיכות שלכם ברמת החשבון.

קבוצת מודעות

ציון האיכות ברמת קבוצת המודעות בוחן את ההיבטים השונים בהם הקמפיינים שלכם צריכים להשתפר – מודעה, מילות המפתח, וכו'.

שימו לב שציון האיכות של קבוצת המודעות אינו גלוי בחשבון תחת 'קבוצות מודעות', אלא הוא ממוצע של כל ציוני האיכות של מילות המפתח בקבוצת המודעות הספציפית שעליה אתם מסתכלים.

מילת מפתח

זהו ציון האיכות של כל אחת ממילות המפתח שאליהן אתם מטרגטים את המודעות. הציון שלכם ברמת מילת המפתח מחושב לפי הביצועים של מונחי חיפוש התואמים את מילת המפתח שלכם.

מודעות

שיעור הקליקים (CTR) של כל מודעה שאתם מריצים קובע את ציון האיכות של המודעה.

רשת המדיה

ביצועים היסטוריים של הקמפיינים ברשת המדיה קובעים את ציון האיכות של רשת המדיה.

נייד

ציון האיכות מחושב באותו אופן, ללא קשר לאיזו פלטפורמת מכשיר בחרתם (מחשבים, אייפד, סמארטפונים וכו'). כדי לחשב את ציון האיכות של מודעות בנייד, המערכת מחשבת את המרחק בין המשתמש למיקום העסק, כשזה אפשרי. היא עושה זאת על ידי שימוש בנתוני מיקום המכשיר ונכסי המיקום (תוספי מיקום).

כיצד מחשבים ציון איכות בקמפיין?

ציון האיכות מחושב מחדש בכל פעם בה מילת המפתח שלכם נחשפת. זה אומר שגם ציון האיכות שלכם וגם דירוג המודעות שלכם מחושבים מספר פעמים ביום, בהתאם למספר החשיפות שמילות המפתח שלכם מקבלות.

זכרו שלכל מילת מפתח יש ציון איכות משלה, וגוגל מאפשרת לכם לראות ציוני איכות רק ברמת מילת המפתח (אנחנו ניתן לכם טריק לצפייה בציוני האיכות של קבוצות המודעות, הקמפיינים והחשבון שלכם בהמשך).

גורמים רבים משפיעים על ציון האיכות, אבל הנה הגורמים העיקריים ששולטים בעליות וירידות בציון האיכות:

1.      שיעור הקליקים (CTR)

שיעור הקליקים של המודעות ומילות המפתח שלכם. ככל ששיעור הקליקים גבוה יותר, כך ציון האיכות שלכם גבוה יותר, ודירוג המודעה שלכם גבוה יותר.

זה הגורם המשמעותי ביותר בחישובי ציון האיכות שלכם ללא שום ספק. זה גם הגורם המשמעותי ביותר בחישוב דירוג המודעות.

אז מה אתם יכולים לעשות? נסו גרסאות שונות של מודעות, והשתדלו שהקריאייטיב יהיה כמה שיותר ספציפי למילות המפתח אותן שמתם.

איך אתם יכולים לעשות את זה? הנה 2 אפשרויות:

קבוצות מודעות של מילת מפתח בודדת (SKAGS)

קבוצת מודעות אחת לכל מילת מפתח הופכת את המודעות שלכם לרלוונטיות בטירוף למילת המפתח.

לעיתים קרובות זה מספיק כדי להעלות את ציון האיכות שלכם מיידית, כל עוד אתם מפנים את המחפשים לדף נחיתה שתואם את ההצעה שלכם.

אם אתם מפרסמים 20% הנחה, למשל, ודאו ש-20% הנחה אכן מופיעים בדף הנחיתה שלכם. אם גוגל רואה שהמודעה רלוונטית למילת המפתח, ושדף הנחיתה רלוונטי למודעה, אתם תזכו לציון איכות גבוה יותר.

Dynamic Keyword Insertion (הכנסת מילת מפתח)

רוצים פתרון מהיר ליותר מידי מילות מפתח בקבוצת מודעות אחת? נסו את הפיצ'ר Dynamic Keyword Insertion. הוא מוסיף כל אחת ממילות המפתח שלכם למודעה לפי שאילתת החיפוש, כל עוד זה לא חורג ממגבלת התווים.

אם אתם תוהים אם אתם יכולים במקום זאת להגדיל את הביד (הצעת המחיר) שלכם כדי להעלות את דירוג המודעות שלכם ואת שיעור הקליקים שלכם, וכך להגדיל את ציון האיכות שלכם, התשובה היא – בוודאי.

אבל האם זה ישים? לא ממש, מכיוון שאתם תשלמו מחירים גבוהים יותר לקליק. אבל, זו דרך עצלנית לעשות דברים.

2.      שיעור קליקים (CTR) היסטורי

בין אם זה הוגן ובין אם לא, גוגל לוקחת מידע מהצעות המחיר (הביד) של המתחרים שלכם על אותן מילות מפתח כדי לקבוע את ציון האיכות שתקבלו. הם בוחנים את ההיסטוריה של מילת מפתח זו בחשבונות אחרים ואת ההיסטוריה הכללית של מילת מפתח זו.

אם לשיעור הקליקים (CTR) של המתחרים שלכם יש היסטוריה טובה משלכם, יש לכם הרבה עבודה לעשות.

3.      רלוונטיות

גם ציון האיכות וגם דירוג המודעה מחושבים לפי הרלוונטיות שלה. כפי שהוזכר בסעיף מספר 1, הרלוונטיות משחקת תפקיד עצום במיקום שלכם בתוצאות החיפוש הממומנות ובכמה אתם משלמים לכל קליק.

ודאו שמילות המפתח שלכם נמצאות בקבוצת מודעות משלהן עם מודעות משלהן. לאחר מכן קחו את זה צעד קדימה על ידי הפיכת דף הנחיתה שלכם לרלוונטי, ע"י הוספת מילת המפתח לכותרת של העמוד, והתאמת הטקסט בו להצעה שאתם מציגים במודעה.

4.      היסטורית החשבון

מניסיוננו, היסטורית החשבון היא לא גורם עצום בציון האיכות. זה עשוי לעזור לכם לעיתים רחוקות, אבל אם יש לכם חשבון חדש, פשוט עקבו אחרי סעיפים 1 ו-2.

עם זאת, אם אתם מנסים לשפר ציון איכות של חשבון בן 10 שנים שסבל מהזנחה של ציון איכות, ייתכן שיהיה לכם קשה לצאת מזה. גוגל ממליצה לא ליצור חשבון חדש אם זה המקרה, ואנחנו מסכימים איתה. ההיסטוריה ארוכת הטווח שלכם תעזור לכם מאוחר יותר ברגע שתתחילו לבצע את השינויים הנכונים.

5.      איכות דף הנחיתה

ישנם 3 גורמים שעל פיהם גוגל מדרגת את דף הנחיתה:

  • תוכן רלוונטי, שימושי ומקורי
  • שקיפות ואמינות
  • ניווט קל

בואו נדבר על הגורם האחרון, ניווט קל.

הניווט אינו קל אם אתם שולחים מבקר שהגיע מהמודעות שלכם לדף הבית של האתר. מודעות נוצרות עם מסר אחד, והן ראויות לדף נחיתה תואם, שמפרט את מה שהמודעה שלכם הבטיחה. שליחת המחפשים למקום שאינו תואם לכוונת המודעה שלכם זה כישלון בניווט.

אל תגרמו למשתמשים שלכם לחפש מידע.

קחו את המבקר ישירות למוצר או לשירות שהמודעה שלכם הזכירה. וודאו שהטקסט במודעה תואם למסר של דף הנחיתה.

אם יש חוסר התאמה, ציון האיכות שלכם יורד ודירוג המודעה שלכם נפגע. מכיוון שדירוג המודעה משפיע על המיקום שלה ועל החשיפות שהיא תקבל, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם חוסר התאמה בין המודעה לדף הנחיתה. הבטיחו משהו במודעה שלכם וקיימו את ההבטחה בדף הנחיתה של המודעה.

כיצד מחושב דירוג המודעה (Ad Rank)?

קל יותר להבין את דירוג המודעה מאשר את ציון האיכות מכיוון שאין כל כך הרבה גורמים שמשפיעים עליו. דירוג המודעה שלכם תלוי רק בשני דברים: ציון האיכות והצעת המחיר (הביד) המקסימלית שלכם.

זהו זה.

SEOServicesGroup פרסמה נוסחה מעניינת כדי לקבוע מה צריך להיות הצעת המחיר וציון האיכות שלכם כדי שתדורגו במיקום הרצוי.

זכרו שהפרסום בגוגל אדס הוא דינמי, ונוסחה כזו לא מבטיחה שום מיקום. עליכם לשקול גם שינויים בהצעות המחיר (הביד) ואסטרטגיות אופטימיזציית קמפיין נוספות.

השיטות הטובות ביותר לשיפור ציון איכות

עכשיו אתם מכירים את ציון האיכות שלכם, והגיע הזמן לשפר אותו.

הנה ארבע דרכים לעשות את זה.

שפרו את שיעור הקליקים (CTR)

  • בחרו מילות מפתח רלוונטיות (מובן מאליו).
  • שימו הצעת מחיר (ביד) מספיק גבוהה, במיוחד בהתחלה, כך שגוגל תקבל נתונים ותוכל להראות לכם עד כמה המודעות שלכם באמת טובות.
  • סוגי התאמה של מילות מפתח לא רלוונטיים לציון האיכות, אבל השתמשו בהם כדי לטרגט את מונחי החיפוש הרלוונטיים.
  • מילות מפתח שליליות לא משנות את ציון האיכות – אבל הן הכרחיות לטירגוט מדויק ולשליטה מלאה, אז השתמשו בהן.

שפרו את רלוונטיות המודעה שלכם

  • צרו קבוצות מודעות מצומצמות. אתם לא חייבים קבוצות מודעות של מילת מפתח אחת בלבד, אבל הן משפרות את הרלוונטיות של המודעות שלכם. כשקבוצות מודעות מכילה יותר מ20 מילות מפתח, תפצלו אותן.
  • השתמשו במילות המפתח בתוך הכותרות במודעה.

שפרו את דפי הנחיתה

  • אם זכיתם בקליק של המשתמש, אל תגרמו לו לחפש. זו הסיבה שהם באו לגוגל מלכתחילה. אתרו את הדף הכי רלוונטי באתר שלכם, או כוונו לדף נחיתה. לפעמים הדף הכי רלוונטי יהיה דף מוצר, לפעמים זה יכול להיות גם דף קטגוריה. אבל בדרך כלל זה לא עמוד הבית.
  • עקבו אחרי שיעורי הנטישה וזמן השהייה באתר כי אלו אומרים לגוגל אם הדפים שלכם מרשימים את המבקרים מספיק כדי שיישארו בהם.

תדאגו לסדר בחשבון

  • היפטרו ממילות מפתח בעלות ציון איכות נמוך, בין אם אלה עם הרבה חשיפות או אלו בעלות הזנב הארוך ביותר, כי זה מצטבר לחלק גדול מהתנועה הכללית בחשבון שלכם. הן פוגעות בציון האיכות ברמת החשבון שלכם. אבל אל תיפטרו מהן אם הן מניבות המרות ומכניסות לכם כסף.
  • תרגישו חופשי לשנות דברים. ההיסטוריה נשמרת, כך שתמיד תוכלו לחזור אחורה.
  • תשהו או השתמשו בתזמון מודעות. כשאין נתונים חדשים בחשבון = אין שינוי בציון האיכות.
  • איך אתם מכנים את הקמפיינים שלכם או קבוצות המודעות שלכם אינו משפיע על ציון האיכות שלכם (אם תהיתם).

ציון האיכות בגוגל אדס: הגורמים המשפיעים ביותר

שיעור קליקים (CTR). השפעה: גבוהה

שיעור הקליקים (CTR) הוא המרכיב הגדול ביותר של ציון האיכות. הכלכלן הראשי של גוגל, האל וריאן, אמר שזה מרכיב כ-60% ממנו.

אם אתם יכולים לשפר את שיעור הקליקים שלכם (מחושב לפי קליקים חלקי סך החשיפות), סביר להניח שתקבלו ציון איכות גבוה יותר. אבל שיעור הקליקים הוא סובייקטיבי, ויחסי ל:

  • כל מילת מפתח
  • ההיסטוריה של מילת המפתח הזו
  • רמות התחרות כרגע

מילת מפתח עם שיעור קליקים של 2% יכולה לקבל ציון איכות של 8/10, בעוד מילת מפתח עם שיעור קליקים של 10% יכולה לקבל ציון איכות של 4/10.

הקשר בין המודעה למילות המפתח. השפעה: גבוהה

ככל שיש לכם יותר מילות מפתח בקבוצת מודעות, כך גדל הסיכוי שאתם מאבדים את המסר בין מילת המפתח למודעה.

זה מוביל לשיעור קליקים נמוך יותר, וניחשתם נכון, ציוני איכות נמוכים יותר.

ניתוח ציון איכות ברמת קבוצת מודעות עוזר לבנות קבוצות מודעות חדשה עם מילות מפתח בעלות ציון איכות נמוך. כמו כן, עדיף להשהות מילות מפתח מאשר למחוק אותן, כדי שגוגל לא יראו את הוספת מילת המפתח מאוחר יותר ככפילות.

לכל מודעה בכל קבוצת מודעות יהיה שיעור קליקים שונה שמצביע על הרלוונטיות של המודעה לכל מילת מפתח. השתמשו ב- Dynamic Keyword Insertion כדי לשפר את הקשר בין המודעה למילות המפתח. תוכלו לקרוא עוד על הפונקציה הזו כאן.

היחס בין מונח החיפוש למילת המפתח. השפעה: גבוהה

ראיתם פעם קרחון במציאות?

גם אנחנו לא, אבל ראינו הקבלה באינספור חשבונות גוגל אדס.

אנימציה של אפקט הקרחון - מילות המפתח הן רק קצה הקרחון, בעוד שמונחי החיפוש הם העומק של הקרחון.

בהתאם לסוגי ההתאמה של מילות המפתח שבהם אתם משתמשים (בעיקר התאמה לביטוי והתאמה רחבה), תגלו שמה שאתם מציעים עליו ביד (מילת המפתח שעל פני השטח) רחוק ממה שאתם משלמים עליו בפועל (מונחי החיפוש מתחת לפני השטח).

מאחר וישנו פער בין מילות מפתח ספציפיות למונחי החיפוש של המחפשים בפועל, עליכם לדעת ששיעור הקליקים שלכם עלול לדמם מאפקט הקרחון הזה. כלומר, מילת מפתח אחת יכולה להביא מספר מונחי חיפוש לא רלוונטיים אם רמת ההתאמה שלה לא מדויקת, או שחסרות מילות מפתח שליליות כדי למנוע את חיפושים לא רלוונטיים.

ברגע שתצמצמו את הפער הזה, תגלו ששיעור הקליקים שלכם ישתפר.

שיעורי נטישה. השפעה: נמוכה

נטישות: הכוונה למספר הפעמים בהם מישהו נכנס לאתר שלכם ועוזב במהירות חזרה לתוצאות החיפוש. אלו הם ביקורים באיכות נמוכה שמשפיעים  על הפרמטר של דף הנחיתה בציון האיכות.

פרדריק ואלייס מ-Optmyzr.com (ועובד לשעבר של גוגל) אמר:

"ההמלצה האישית שלי היא גם לעקוב מקרוב אחר שיעורי הנטישה והזמן באתר, שני מדדים שתוכלו לראות בגוגל אדס כאשר אתם מקושרים ל-Analytics. שיעור יציאה גבוה מדף הנחיתה או זמן קצר מאוד באתר מספקים דרך מצוינת עבורך למצוא את מילות מפתח שאינן רלוונטיות בתודעת המשתמשים."

זכרו זאת כשאתם מנסים לאבחן מדוע לחלק ממילות המפתח שלכם יש ציוני איכות נמוכים.

חושבים שפופ-אפ יציאה ישפר את הזמן באתר שלכם? אולי. אבל הבעיה השורשית יכולה להיות שאין לאנשים סיבות להישאר יותר זמן באתר שלכם. וגם אם הם נשארים, הם פלסטר זמני המכסה דף נחיתה או אתר שחסר בו מידע.

חווית דף נחיתה. השפעה: גבוהה

זה אולי נחשב מסתורי, אבל זה נכון.

במהלך השנים האחרונות, חווית דף הנחיתה הפכה לגורם גדול יותר ויותר בציון האיכות.

מכיוון שחלק גדול מעיצוב דף נחיתה קשור ישירות לחוויית המשתמש, חלק זה של ציון האיכות הוא מאוד סובייקטיבי.

הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לדאוג להם כדי לשפר את החלק הזה בציון האיכות שלכם הם:

  • האם התוכן שלכם מקורי וייחודי לאתר/דף הנחיתה שלכם (כלומר, לא העתקתם אותו ממקום אחר)?
  • אם יש לכם כמות גדולה מספיק של מידע כדי להיחשב אמינים? האם יש לכם מדורי אודותינו, כתובת עסק, מספר טלפון וקישורים למדיה חברתית? מידע מקצועי חשוב במיוחד כשמפרסמים אתר שעוסק בכסף של אנשים, בבריאות שלהם, ועוד.
  • האם הניווט אצלכם קל? האם קל למצוא מידע ולבצע המרה?
  • האם דף הנחיתה שלכם מאפשר לגוגל לסרוק את הטקסט בו בקלות?
אנימציה של הגורמים המשפיעים על חווית דף הנחיתה ובהם: ניווט קל, טקסט ניתן לסריקה, קריאה לפעולה, טעינה מהירה וקישור לדפי עסק אחרים

 זמן הטעינה של דף הנחיתה. השפעה: נמוכה

כמו שניווט הוא חלק מחוויית דף הנחיתה שלכם, כך גם זמן הטעינה שלו.

גוגל רוצה שהדף שלכם ייטען תוך חצי שנייה או מהר יותר (הזמן שלוקח לכם למצמץ). יותר איטי מזה עלול לפגוע בציוני האיכות שלכם. למחצית מהדפים באינטרנט לוקח בערך 3 שניות להיטען (מתחת לממוצע בעיני גוגל). רק 6% הגיעו לסף של גוגל (למרות שאתרי סחר מקבלים חסד של 2 שניות).

כדי לראות כמה מהר נטענים דפי הנחיתה שלכם, השתמשו ב-PageSpeed Insights של Google. והנה כמה דרכים לקצר את זמן הטעינה שלכם.

צילום מסך מתוך האתר PageSpeed Insights של Google שמראה את הציון 99 בביצועי האתר בגרסת מחשב.

שימוש במילות מפתח עם זנב ארוך. השפעה: נמוכה

ככל שתשתמשו יותר במילות מפתח קצרות זנב (המונחים הגדולים והרחבים), כך הסיכויים לשיעור קליקים גבוה (CTR) נמוך יותר, כי יהיה לכם יותר קשה לקלוע אל המטרה של המחפש. שיעורי קליקים נמוכים פירושם ציוני איכות נמוכים.

נניח שאתם מגישים הצעת מחיר (ביד) על מילת המפתח הקצרה "שולחן".

אתם חושבים שכוונת הרכישה חזקה מכיוון שאנשים שמזינים "שולחן" מחפשים לקנות שולחן. אבל דוח מונחי החיפוש יגלה משהו שונה..

זוכרים את אפקט הקרחון?

לוח שנה שולחני
שולחן העבודה
כיסאות שולחן
מנורת שולחן
מאוורר שולחן

כפי שאתם יכולים לראות, ככל שיש לכם יותר מונחי חיפוש לכל מילת מפתח, רצוי שתצמצמו את מילת המפתח בדיוק למה שאנשים מחפשים; "שולחן" זה לא ספציפי מספיק.

אבל אל תוסיפו אותן רק לקבוצת המודעות שלכם. ודאו שגם טקסט המודעה ודף הנחיתה שלכם מכילים אותן.

רמות התאמה למילות המפתח לא משנות. השפעה: נמוכה

האם ידעתם שציון האיכות שלכם אינו משקף את מילת המפתח שעליה הצעת המחיר?

ציון האיכות שאתם רואים ברמת מילת המפתח שלכם מבוסס על מונח החיפוש התואם בדיוק את מילת המפתח שלכם. בגלל זה, סוגי ההתאמה של מילות המפתח שלך לא משפיעים על ציון האיכות.

האם ידעתם שאנשים נהגו למכור חשבונות גוגל אדס ישנים וריקים מכיוון שחשבו שחשבון משנת 2002 הוא דרך בטוחה לנצח את כולם?

די משוגע. הגיל של חשבון גוגל אדס לא משפיע על ציון האיכות, אבל כמה זמן הביצועים שלכם היו ברמה גבוהה כן משפיע.

חשבון בעל ביצועים גבוהים משפיע לטובה על ציוני האיכות (וגוגל רושם את המומנטום בהשוואה למתחרים שלכם).

ולא, מחיקת מילות מפתח בעלות ביצועים גרועים אינה מסירה את היסטוריית ציון האיכות שלהן.

שיעור הקליקים הקודם של כתובת האתר לתצוגה. השפעה: נמוכה

אל תתבלבלו עם הדומיין השורשי שלכם, כמו yoursite.co.il, כתובת האתר לתצוגה שלכם (yoursite.co.il/this-is-it) היא מרכיב רשמי של ציון האיכות כפי שנחשף על ידי גוגל.

המשמעות היא, שלדומיין השורשי שלכם, ולכל כתובת אתר לתצוגה אחרת שמופיעה בחשבונכם, לכולם יש יומן הופעות וביצועי קליקים היסטוריים משלהם.

כתובת אתר לתצוגה, שרלוונטית למילות המפתח, לא משפרת אוטומטית את ציון האיכות שלכם, אבל היא יכולה בקלות להגדיל את שיעור הקליקים שלכם, ומתוך כך, את ציון האיכות שלכם.

ביצועי המודעות במכשירים שונים. השפעה: נמוכה

ציון האיכות שלכם משתנה בנייד, במחשב שולחני ובטאבלטים, לפי ביצועי המודעות שלכם בכל מכשיר. יש שוני בביצועים גם בהתאם לסוג המכשיר הנייד (סמסונג לעומת אייפון) ומערכת ההפעלה (אנדרואיד לעומת iOS).

עובדה זו אושרה על ידי פרדריק ואלייס שהזכרנו קודם, אך הוא קבע כי ציוני איכות במכשירים שונים אינם משפיעים זה על זה.

ההיסטוריה של מילות המפתח. השפעה: גבוהה

נניח שאתם חדשים לגמרי ואין לכם היסטוריית פרסום. במקרה כזה, גוגל משתמשת בביצועים ההיסטוריים של מילות המפתח שעליהן אתם מגישים הצעת מחיר (מחוץ לחשבונכם) כדי לקבוע את הבסיס, לכן זה אחריותכם לחרוג מהביצועים הממוצעים ולשפר את שיעור הקליקים שלכם.

כאשר אתם מוסיפים מילות מפתח חדשות לגמרי לחשבון שלכם, גוגל מתחשבת בהיסטוריית מילות המפתח מחוץ לחשבון שלכם ובודקת את שיעור הקליקים ההיסטורי עבור החשבון ואת הביצועים שלו (בתקווה שהם מעל הממוצע).

עם זאת, כשמדובר בציון איכות ברמת מילת המפתח, ביצועים היסטוריים הם גורם משמעותי יותר בהתחלה, אבל ברגע שצברתם מספיק חשיפות ונתוני ביצועים, החישוב יתבסס על הנתונים העדכניים.

איך מגדילים את החשיפות? ככה:

  • הוסיפו מילות מפתח ברמת התאמה רחבה, כך שיהיה מאגר פחות מוגבל שעבורו המודעות שלכם יוצגו.
  • הוסיפו עוד נושאים רחבים לפרסום שלכם, מלכתחילה, כדי לסייע בהוספת מילות מפתח בהתאמה רחבה.
  • בדקו את נתוני נתח ההופעות, אחוז הפעמים שהמודעה הוצגה מתוך סך ההופעות שהיא יכלה לקבל – כך תבינו כמה מקום לשיפור יש לכם בכמות החשיפות.

שיעור הקליקים הצפוי. השפעה: נמוכה

בנוסף להיסטוריית מילות המפתח ושיעור הקליקים של היסטוריית החשבון, גוגל משתמשת גם ב"שיעור קליקים צפוי" כדי לקבוע את ציון האיכות.

כפי שכתב קרייג דנולוף ב-Search Engine Land:

גוגל משתמשת בכל מיני גורמים כדי לספק רמזים לגבי הביצועים הפוטנציאליים של מילת מפתח שעדיין לא הוכיחה את עצמה.

אבל ברגע שלחשבון ולמילות המפתח שלכם יש מספיק נתונים, זה יחליף את שיעור הקליקים הצפוי, ובתקווה תזכו לציון איכות גבוה יותר.

ביצועים גיאוגרפיים. השפעה: נמוכה

כמו שלמכשירים שונים יש ציון איכות שונה, כך גם לערים, המחוזות, המדינות והאזורים שאליהם אתם ממקדים.

ולמרות שאינכם יכולים לראות את ציון האיכות לפי פירוט גיאוגרפי בחשבון שלכם, אתם יכולים לבצע בדיקה משלכם על ידי פיצול הקמפיינים לפי אזורים גיאוגרפיים ומעקב אחר ההבדל בביצועים.

חשוב לזכור שניסוי מסוג זה אינו מושלם, וייתכן שיהיו יותר מתחרים או הצעות מחיר גבוהות יותר באזורים גיאוגרפיים מסוימים לעומת אחרים.

עם זאת, ברור שביצועי המודעות ושיעורי הקליקים משתנים מאוד בהתאם לגיאוגרפיה, ולכן משפיעים על ציון האיכות.

הביצועים לפי שעה ביום/יום בשבוע. השפעה: נמוכה

האם ניסיתם פעם לפרסם מאוחר בלילה בזמן שכל המתחרים שלכם ישנים?

זה רעיון חכם, אבל איך זה הלך? האם שיעור הקליקים שלכם עלה או ירד? כחלק רשמי ממסמכי ציון האיכות של גוגל, השעה ביום והיום בשבוע משפיעים על שיעור הקליקים, מה שעוזר או פוגע בציוני האיכות שלכם.

אם אתה מפעילים קמפיינים 24/7, נסו לפצל לכמה קמפיינים עם טווחי זמן שונים כדי לראות אם ציוני האיכות והמחיר שלכם לקליק מושפעים.

אלו הם הגורמים האמיתיים שמשפיעים על ציון האיכות. אבל מה עם כל המיתוסים שמסתובבים באינטרנט על ציון האיכות?

המיתוסים הנפוצים ביותר על ציון איכות

אם אי פעם הייתם חלק מוויכוח על נושא חם כמו משלוש ברמודה, הנחיתה על הירח, או ציוני איכות, אז אתם יודעים שיש הרבה מידע לא נכון שם ברשת.

בואו נשבור כמה מהמיתוסים על ציון האיכות.

נכסים דיגיטליים (תוספים למודעות) עוזרים

בניגוד למה שנהוג לחשוב, נכסים דיגיטליים לא משפיעים בצורה ישירה על ציוני האיכות. הם חלק מהמשוואה החדשה יותר של דירוג המודעות, אבל שוב, אין להם קשר לציוני האיכות.

ייתכן שהבלבול התחיל בעובדה שהנכסים הדיגיטליים מגדילים את שטח הנדל"ן של המודעה שלכם, שתופסת יותר מקום בתוצאות החיפוש. יותר נדל"ן מגדיל את סיכויי הקליקים שלכם, ולכן, מגדיל את שיעורי הקליקים וציוני האיכות שלכם. עם זאת, לנכסים הדיגיטליים עצמם לא תהיה השפעה ישירה.

השהייה פוגעת

להשהיית קבוצות המודעות, הקמפיינים או כל החשבון שלכם אין השפעה על ציוני האיכות שלכם. בעוד שקמפיינים מסוימים (רשת המדיה וחיפוש) עשויים לאבד מומנטום כשהם מושהים, ציון האיכות והנתונים הקשורים אליהם נשארים ללא שינוי.

ציון איכות אחד בלבד

בעין הגלויה, אתם יכולים לראות רק את ציוני האיכות ברמת מילת המפתח בחשבון גוגל אדס שלכם.

עם זאת, יש גם ציון איכות כולל של החשבון שאתם יכולים לגלות באמצעות סקריפטים מוסתרים של גוגל אדס.

אבל היזהרו, ציון האיכות הוא אינו מדד מרכזי – לעומת זאת עלות להמרה ושיעור ההמרה כן, ולפעמים עדיף להתרכז בהם. כלומר, ציוני איכות גבוהים יותר לא תמיד שווים להכנסת כסף גבוהה יותר.

תחרות של רשת המדיה והחיפוש

תאמינו או לא, יש גם ציון איכות נסתר לקמפיינים ברשת המדיה.

החיסרון הוא שאינכם יכולים לראות אותו.

אבל זה לא מנע מאנשים לומר שביצועי הקמפיינים ברשת המדיה משפיעים על ציוני האיכות ברשת החיפוש.

זה לא נכון. או לפחות, לא הוכח. בדיוק כמו ברשת החיפוש, הביצועים שלכם מסתמכים על מדדים שונים בהתאם למיקוד שלכם.

מילות מפתח שליליות

בדומה להנחה שנכסים דיגיטליים משפיעים על ציוני האיכות, להוספה או הסרה של מילות מפתח שליליות אין השפעה ישירה על ציון האיכות.

אבל הוספת מילות מפתח שליליות היא כלי שאתם משתמשים בו כדי לשפר את שיעור הקליקים שלכם, מה שמשפר בעקיפין את ציון האיכות שלכם.

מילות מפתח בדף הנחיתה

כפי שאמר בראד גדס עצמו (והניסיון שלנו תומך בכך), שימוש במילות מפתח בדפי נחיתה אינו משפר את ציוני האיכות. הוא כן יכול לשפר את חווית דף הנחיתה ומתוך כך להעלות בעקיפין את ציון האיכות.

כיסוי גופות

אם אתם מוחקים מילות מפתח עם ציון איכות נמוך, האם זה משפר את ציוני האיכות הכוללים ברמת מילות המפתח? בכלל לא.

מכיוון שציון האיכות מבוסס בעיקר על ביצועים היסטוריים, הדבר היחיד שמחיקת מילות מפתח עושה הוא להקל על ניהול חשבונכם. השהייתם עושה את אותו הדבר.

ייתכן שיש לכם כמה מילות מפתח עם ציוני איכות נמוכים ועלות טובה להמרה. אם זה המקרה, אל תקריבו מדדי ביצוע מרכזיים כמו עלות להמרה, עבור מדד בינוני כמו ציון איכות.

הצעת מחיר גבוהה

אתם בטח חושבים שמיקום ממוצע גבוה יותר יכול להוביל לציון איכות גבוה יותר.

אבל לתת ביד גבוה בתקווה לקבל ציון איכות גבוה יותר, ולאחר מכן להוריד את הביד בחזרה, לא עושה הרבה.

במכירה הפומבית של מודעות, אתם תמיד מתחרים על שיעור קליקים מול מתחרים באותו מיקום מודעה. ז"א שאם המודעה שלכם מופיעה במיקום השני בתוצאות החיפוש, גוגל משווים את שיעור הקליקים שלה למודעות אחרות שמוצגות במיקום השני. משמעות הדבר היא שאתם יכולים בקלות להוריד את הצעות המחיר שלכם מבלי לחשוש שזה יוריד את ציון האיכות שלכם, כל עוד טקסט המודעה שלכם נשאר זהה.

הנוסחאות הבאות מתארות כיצד הצעת המחיר יחד עם ציון האיכות משפיעים על דירוג המודעה:

הנוסחה לחישוב דירוג המודעה ברשת החיפוש - ציון איכות כפול ביד מקסימלי לקליק
הנוסחה לחישוב דירוג המודעה ברשת המדיה - ציון איכות כפול ביד מקסימלי לרשת המדיה

סדר בחשבון לא משנה

הוא חשוב מאוד!

שוב, אין לזה השפעה ישירה על ציון האיכות, אלא יותר על הגורמים המרכיבים את ציון האיכות, כמו שיעור הקליקים.

בדומה לאפקט הקרחון, ככל שתתמקדו ביצירת מודעה רלוונטית למילות המפתח, ודיוק רמת ההתאמה של מילת המפתח כדי שמונחי החיפוש שלכם יהיו קרובים אליה, כך יש לכם סיכוי טוב יותר לקבל שיעור קליקים גבוה יותר, ולכן, ציון איכות גבוה יותר.

שיעורי המרה

המרות הן סובייקטיביות וניתן להמציא אותן (תוכלו לשתול קוד המרה בדף הבית שלכם כדי לקבל שיעור המרה של 100%). לגוגל לא אכפת מזה והיא לא לוקחת זאת בחשבון בעת קביעת ציון האיכות שלכם.

אם זה היה פקטור, היו כל כך הרבה מניפולציות על ציון האיכות שזה היה מגוחך.

הפיצ'ר Dynamic Keyword Insertion (הכנסת מילת מפתח למודעה) תמיד עובד

הפיצ'ר Dynamic Keyword Insertion מכניס אוטומטית את מילות המפתח שלכם לטקסט המודעה וחוסך זמן ומאמץ. (אם אינכם מכירים את האופציה הזו, תוכלו לקרוא על כך עוד כאן).

בגלל "הרלוונטיות", אנשים רבים חושבים ששימוש בפיצ'ר הזה משפיע ישירות על ציון האיכות שלהם, אבל אם עושים את זה נכון, זה משפר קודם את שיעור הקליקים ורק אז את ציון האיכות.

יתר על כן, חשוב גם לזכור שהפיצ'ר Dynamic Keyword Insertion מוסיף את מילת המפתח למודעה, לא את שאילתת החיפוש. אז אם מונחי החיפוש שמופעלים על ידי מילות המפתח שלכם רחוקים מהן, הסיכויים לשפר את שיעור הקליקים שלכם נמוכים.

מהן הדרכים לשפר את ציון האיכות במהירות?

עכשיו כשאתם יודעים להפריד בין עובדות למיתוסים, בואו נצלול לשלושת הדרכים הטובות ביותר לשיפור שיעור הקליקים שלכם, ומתוך כך, שיפור ציוני האיכות שלכם.

קבוצות מודעות של מילת מפתח בודדת (SKAGS)

  • כל קבוצת מודעות צריכה להכיל רק מילת מפתח אחת.
  • מילת המפתח צריכה להיות עם 3 רמות התאמה – מדויקת, לביטוי ורחבה.
  • המודעות צריכות להיות ספציפיות למילת מפתח אחת.

כאשר זה קורה, אתם משפרים גם את הקשר בין שאילתות החיפוש למילות המפתח וגם את ציוני האיכות שלכם.

ספציפיות גיאוגרפית

בדיוק כמו שיש היגיון בקבוצות מודעות של מילת מפתח בודדת, כך קיים גם היגיון בקמפיינים ספציפיים למיקומים גיאוגרפיים מסוימים עם ניסוח שפונה לעיר ספציפית במודעות ובדפי נחיתה.

התאמה לחגים ומועדים

ציון האיכות משתפר לפי חגים ומועדים כאשר אתם מזכירים אותם במודעות שלכם.

אתם לא חייבים לעשות מבצע ספציפי, אך הצגת מודעה עם התייחסות לחג הנוכחי מסמן ללקוח הפוטנציאלי שהמודעה שלכם רלוונטית יותר מהמודעות האחרות.

למה אתם לא צריכים לדאוג (יותר מידי) לגבי ציון האיכות

אחרי כל זה, הרשו לנו להיות הראשונים לומר שציוני האיכות מוערכים יתר על המידה.

לחלק ממילות המפתח שלכם (כמו שמות של מתחרים) תמיד יהיו ציוני איכות נמוכים, אבל העלות לליד יכולה להיות נמוכה, ושיעור ההמרה שלהן יכול להיות גבוה.

ציון איכות הוא מדד כמו כל מדד אחר. זה לא משהו שבאמת משפיע על הכסף שאתם מרוויחים.

אם אתם יודעים מה הערך באופטימיזציה של שיעורי ההמרה (CPA), אז במקום להיות אובססיביים לגבי ציוני איכות, תהיו אובססיביים לגבי שיפור שיעורי ההמרה, משפך המכירות, המעקב וכו'.

מחשבות סגורות על ציון האיכות של גוגל אדס

ציון האיכות הפך איכשהו לסימן שאלה מסתורי בליגה של אזור 51, האבירים הטמפלרים ולוך נס.

אבל זה הרבה יותר משעמם מזה. זה פשוט מדד שעושה קמטים ושיער אפור.

אנחנו מקווים שאחרי שקראתם את הפוסט הזה, אתם מודעים לחלוטין לכך שיש כל כך הרבה שאתם יכולים לעשות כדי לשפר אותו.

תחשבו על זה כמדד שמאפשר לכם להשוות את עצמכם למתחרים. אם אתם ב-5/10 או נמוך יותר, שיעור הקליקים שלכם הוא חרא בהשוואה לכל השאר. אז תתקנו ותשפרו אותו.

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר