שיעור קליקים צפוי הינו פרמטר שמשפיע באופן משמעותי על ציון האיכות של מילת המפתח שלנו ותמיד אנחנו צריכים לשאוף לציון איכות גבוה עד כמה שניתן בכתבה הזו נגלה לכם כיצד ניתן לשפר בקלות את שיעור הקליקים בקמפיינים שלכם ובכך תפחיתו את המחיר לקליק שתשלמו לגוגל.
כתיבת המודעה
נתחיל בכך שהמודעה חייבת להיות רלוונטית לאנשים שמחפשים אחר מוצר או שירות שאותו אנו מציעים, כלומר תשתדלו להציג בכותרת המודעה את מה שאותו אדם חיפש בגוגל עם תוספת של משהו שיתפוס את העין "משלוח חינם" "משלוחים בפריסה ארצית" "במבצע" "הזמן עכשיו" ועוד…
תווים מיוחדים הם עוד דרך לשפר את האטרקטיביות של המודעה, אבל גוגל לא מציינת במפורש באילו תווים מותר או לא מותר להשתמש. לדוגמה, ברור שמותר להשתמש בסימן $ ובכל סימני הפיסוק (כולל סימני קריאה). לעומת זאת, אסור לעשות שימוש מוגזם בחזרות או רווחים. לדוגמה, הביטוי "ק נ ו עכשיו!!!" לא יתקבל ויגרום למודעה להיפסל. מידע נוסף אפשר לקבל בעמוד העזרה של גוגל.
שימוש בתוספי מודעות
התוספים של Adwords מאפשרים לנו להפוך את המודעות למושכות יותר בעזרת מספר מצומצם של תוספות למודעות, ריכזנו עבורכם את תוספי המודעות הפופולאריים ביותר:
תוסף Sitelinks
תוספי Sitelinks מוסיפים קישורים לעמודים פנימיים בחלק התחתון של המודעה, ניתן להגדיר sitelinks בכל רמה של הקמפיין, מומלץ שהקישורים הפנימיים יתנו ערך מוסף לאנשים שחיפשו אחר המוצר או השירות שלנו.{
בדוגמא המצורפת: כסאות, דלפקים, פתרונות אחסון, פינות המתנה ושולחנות למשרד הינם תתי קטגוריה של ריהוט משרדי כך שעדיך לאדם שחיפש ריהוט משרדי וצריך פינת המתנה להיכנס ישירות לעמוד הפנימי.
תוספים להתקשרות
תוספי התקשרות מוסיפים למודעה מספר טלפון אליו אפשר לחייג מטלפונים ניידים או תוכנות כגון סקייפ. במודעות כאלו, חיוג נחשב בתור קליק ואפשר גם לקבוע שאם שיחה מסוימת נמשכת מעבר לאורך כלשהו, היא תהווה המרה (לשם כך יש להשתמש במספר מיוחד של גוגל).
אופציה מעניינת היא ליצור מודעות התקשרות בלבד עבור עסקים שלא עושים שימוש בדפי נחיתה או באתר אינטרנט ( שירותי SOS כמו מנעולן, אינסטלטור ועוד… ).
תוספי יתרונות מרכזיים
תוסף יתרונות מרכזיים למודעה מציג פרטים נוספים על המוצר או השירות – לדוגמה, קטגוריות או יתרונות ספציפיים. מומלץ להפריד בין מובייל לדסקטופ בגלל כמות התווית שמוצג בכל פלטפורמה.
תוספי מידע מובנים
תוספי מידע מובנים מדגישים היבטים ספציפיים במוצרים ובשירותים שלך, ניתן להציג אילו שירותים אתה מספק, אילו מותגים אתה מוכר, רשימה של קורסים שאתה מעביר ועוד…תוסף יחסית חדש שעדיין מרבית המפרסמים לא משתמשים.
תוספי הודעות
תוספי הודעות מאפשרים לאנשים שרואים את המודעה שלך ללחוץ על האייקון וליצור אתך קשר ישירות באמצעות הודעת טקסט, ניתן להגדיר ימים ושעות בהם אנו זמינים לקבל הודעות.
תוספי מיקום
תוספי מיקום מציגים את הכתובת של העסק ואת המרחק שלו מהמיקום הנוכחי של המשתמש. אפשר להוסיף למודעות אלו גם מספרי טלפון. אם יש לעסק דף פרטים במפות גוגל, יהיה ניתן להגיע גם אליו בלחיצה. אפשרות נוספת היא להציג ביקורות גוגל.כך זה נראה (העיצוב הספציפי עשוי להשתנות ממודעה למודעה)
תוספי ביקורות
בניגוד לביקורות מצד הגולשים, ביקורות חיצוניות הן כאלו שמופיעות באתרי צד שלישי שעברו אימות על ידי גוגל. כמובן שיש כמה כללים לגבי ביקורות שיכולות או לא יכולות להיות מצורפות למודעה, למשל :• הביקורת צריכה להיות עדכנית (פחות משנה)• אסור לשנות את הציטוט מתוך הביקורת
כך זה נראה : קיימים גם סוגי תוספים נוספים, מידע נוסף נמצא בדף הרשמי של גוגל.
מאמר נוסף ומקיף על : תוספי מודעות בקמפיין אדוורדס: המדריך המלא
שימוש נכון בכתובת האינטרנט המוצגת במודעה
בניגוד למה שאפשר לחשוב, גוגל לא מחייבת שכתובת האתר שמופיעה במודעה תהיה בהכרח זהה לכתובת היעד בפועל. לכן, אפשר לנצל את המקום הזה (שמופיע ישירות אחרי הכותרת ולפני התיאור ) על מנת ליצור כתובת מושכת יותר. הדבר היחיד שחשוב לזכור הוא שבשפה העברית המיקום של המילים מתחלף ולכן הביטוי שנוסיף בשדה הימני יופיע בהתחלה….
לסיכום, מודעות רלוונטיות ועם תוספי מודעות נכונים תצליחו לבלוט מעל המתחרים ובכך תשפרו את שיעור הקליקים שלכם.