Bars
קמפיין פרסום ממומן ביוטיוב

המדריך המלא להקמת קמפיין פרסום ביוטיוב

תוכן עניינים

קמפיינים ביוטיוב שמשתמשים במערכת הפרסום של AdWords מאפשרים לנצל את השימוש ההולך וגובר בווידאו של הגולשים על מנת לפרסם את השירותים שלנו. אפשרויות הפרסום משתנות מדי פעם, אבל העקרונות נותרו זהים.

קישור בין ערוץ היוטיוב לבין AdWords

לפני הכול, עליכם לקשר את חשבון היוטיוב שלכם (למעשה את הערוץ) עם חשבון ה-AdWords שלכם. על מנת לעשות זאת בממשק החדש של AdWords, לחצו על המברג למעלה בצד שמאל ועל "חשבונות מקושרים" תחת תפריט "הגדרה".

קישור בין ערוץ היוטיוב לבין AdWords

כעת גללו למטה ולחצו על הקישור "פרטים" ליד הסמל של יוטיוב.

כעת יופיע מסך ובו קישור להוספת הערוץ (במידה ויש כבר ערוצים מקושרים, יופיע סימן גדול של פלוס). בתיבה שנפתחת עלינו לחפש את הערוץ שלנו לפני שמו או שם המשתמש שלנו. לחילופין, אפשר פשוט להדביק את הכתובת של הערוץ עצמו הישר מתוך היוטיוב.

בהנחה שהעמוד הזה נמצא בבעלותנו, נוכל פשוט להמשיך באמצעות מעבר ליוטיוב. אם הוא נמצא בבעלות של אדם אחר, נצטרך לשלוח אליו בקשה לפני שנוכל לבצע את החיבור.

אם משום מה אופציה זו לא עובדת, יש גם דרך לקשר מתוך יוטיוב אל אדוורדס.  עושים זאת באמצעות כניסה ליוטיוב -> לחיצה על התמונה שלכם -> בחירה ב-"סטודיו ליוצרים" -> לחיצה על "ערוץ" בצד ימין -> "מתקדם", ולבסוף, לחיצה על כפתור "קשר חשבון אדוורדס". כעת נצטרך להעתיק את ה-ID שמופיע בפינה השמאלית עליונה בתוך הממשק באדוורדס אל התיבה שנפתחה לנו ביו-טיוב.

אם ביצענו את הקישור בצורה נכונה, נוכל לראות את הקישור בשני המקומות

יוטיוב:

קישור חשבון adwords

אדוורדס:

קישור חשבון אדוורדס ליוטיוב

הקמת הקמפיין

את הקמפיין לווידאו אנחנו מוסיפים באופן דומה לכל קמפיין אחר. תחת "קמפיינים", נלחץ על כפתור הפלוס הכחול ונבחר קמפיין חדש. כעת יופיעו לנו מספר אפשרויות, עלינו לבחור ב-"וידאו" (אחת לפני האחרונה).

כעת ייפתחו שתי אפשרויות ספציפיות למודעות וידאו :

בחירת יעד למודעות הוידאו

לצורך הדוגמה, נבחר בקמפיין בלי יעד, לא מכיוון שאין לנו באמת יעד, אלא מכיוון שכך נוכל לעבור על כל האפשרויות השונות אחת אחת.

החלק הראשון הוא די סטנדרטי ומוכר לכל מי שאי פעם הריץ קמפיין:

הגדרות של הקמפיין

יש לשים לב שכברירת מחדל, המודעות מוצגות גם אצל שותפי תוכן, שהם אתרים של יוצרים שונים שנבחרו על ידי גוגל. כלומר, המודעות לא יוצגו בכל אתר שמציג את סתם סרטונים, וזאת על מנת לשמור על רלוונטיות גבוהה והופעה שמכבדת את המותג.

תחת "אסטרטגיית מקסימלית לצפייה" ניתן לבחור בין עלות מקסימלית לצפייה או עלות לאלף הופעות. עלות לצפייה היא העלות עבור מי שצופה בקטע וידאו שלם שניתן לדלג עליו. לעומת זאת, עלות מקסימלית לכל אלף הופעות מיועדת למודעות "באמפר", כלומר, אותן מודעות קצרות שהגולש מחויב לצפות בהן עד הסוף (לרוב עד חצי דקה).

אפשרויות מתקדמות ומיקוד המודעה

בשלב הבא ניתן ליצור קבוצת מודעות חדשה עם תקציב ספציפי, אך ישנה גם אפשרות להציע הצעות מחיר ספציפיות לסרטונים פופולאריים במיוחד שבהם ישתלבו המודעות שלנו. למעשה אנחנו מוסיפים אחוזים להצעה הקיימת. לדוגמה, אם הצעת המחיר המקסימלית שלנו היא 5 שקלים לכל צפייה, אבל אנחנו רוצים שההצעה עבור סרטונים פופולאריים תהיה עשרה שקלים, נרשום 100%, תוספת של  עוד חמישה שקלים.

התאמת הצעת מחיר לצפייה

מיקוד

אפשרויות המיקוד מאפשרות להתאים את המודעות על פי מאפיינים ספציפיים של הקהל. גם כאן יש דמיון לקמפיינים הרגילים, אבל גם כמה מיקודים הייחודים למודעות וידאו.

דמוגרפיה וקהלים

תחת דמוגרפיה ניתן לבחור מגדר, גיל וסטטוס הורי

תחת קהלים ישנם  תחומי עניין, כוונת רכישה ושיווק מחדש (רימרקטינג):

1.תחומי עניין  – דומה למדי לבחירת המיקוד בפייסבוק, רק שכאן המיקוד נעשה בעיקר על סמך מה שהגולש מחפש והיסטורית הגלישה שלו. חשוב לשים לב להגיע להגדרה כמה שיותר מדויקת מכיוון שלכל קטגורית על יש מספר קטגוריות ולכל קטגוריה יש מספר תת קטגוריות אפשריות.

2.קהלים – כאן יש למעשה חלוקה לשני קהלים: קהלים בעלי כוונת רכישה וקהלים שנמצאים לפני אירועים משמעותיים בחיים.

לדוגמה, דרך כוונת רכישה ניתן למקד את המודעות למי שמעוניין בקנייה של רכב מסוים על פי קטעי הווידאו אותם הוא מחפש (לדוגמה, מבחן השוואת ביצועים) או היסטוריית הגלישה שלו. אירועים משמעותיים בחיים הם קטגוריית קהלים נוספת בה ניתן למקד על פי אירועים משמעותיים בחייו של הגולש, כמו חתונה, מעבר דירה, סיום תואר וכו' גם את המידע הזה גוגל כנראה משיג בעיקר על פי היסטורית החיפוש, אבל ייתכן שגם מתוך פרופיל הגוגל פלוס של המשתמשים.

רימרקטינג – כאן אפשר לתת לאדרוודס לבחור קהלים דומים או לבחור בקהלים שביקרו באתר שלנו ועברו סימון באמצעות הפיקסל של אדוורדס.

בחירת מיקוד לפי קהל

תוכן

כאן אפשר לבצע מיקוד נוסף באמצעות מילות מפתח, נושאים  או מיקומים

מילות מפתח – כאן אנחנו יכולים לרשום מילות מפתח שאנחנו רוצים שיגרמו למודעות שלנו להופיע כאשר משתמש מקיש אותן בתיבת החיפוש של יו-טיוב.  מצד ימין יש לנו את מתכנן מילות המפתח בו אפשר לקבל רעיונות למילות מפתח בעזרת רשימות שאנו מוסיפים או אתרים שונים.

נושאים – כאן אנחנו למעשה ממקדים את המודעות לקטעי וידאו שיש להם קשר לרשימת הנושאים שבחרנו. בניגוד לרשימת תחומי העניין, כאן הדגש הוא על התוכן עצמו כגון כותרת הסרטון, התיוג שלו, מילות מפתח בתגובות וכך הלאה.

מיקומים – כאן אפשר להציג את המודעות רק בחלקים ספציפיים כמו סרטונים וערוצים מסוימים או אפליקציות. בדרך כלל לא כדאי לגעת באופציה הזו מכיוון שהיא יכולה לצמצם באופן משמעותי את הקהל שלכם.

ניהול מיקום המודעות

סוגי מודעות

בחלק האחרון אנחנו בוחרים את הסרטון שישמש בתור מודעות וידאו.  אין חובה לבחור סרטון מתוך הערוץ שלנו (בדוגמה בחרנו סרטון כזה), אבל אז הנתונים שנקבל יהיו מצומצמים יותר מכיוון שלא תהיה לנו גישה לפאנל הסטטיסטיקה ביו-טיוב.

מודעות וידאו בסרטון (In Stream) – אלו המודעות הקלאסיות שמופיעות לפני או אחרי הסרטון וניתן לדלג עליהן אחרי חמש שניות. החיוב מתבצע רק אם הגולש צופה בשלושים שניות או יותר מן הסרטון.

מודעות Video Discovery – אלו מודעות שדומות יותר למודעות הקלאסיות מכיוון שהן מופיעות בדף הבית של יו-טיוב, בתוצאות החיפוש או ברשימת הסרטונים הקשורים לסרטון הנוכחי שהגולש צופה בו. החיוב מתבצע רק אם הגולש לחץ על התמונה שהובילה לסרטון

מודעות באמפר – אלו הן מודעות "נדחפות" שהגולש מחויב לצפות בהן ואורכן עד שש שניות. מופיעות בדרך כלל בסרטון ארוך. אם סרטון המודעה ארוך יותר (כמו בדוגמה), אפשרות זו לא תהיה זמינה.

סוג המודעה שנבחר יפתח לנו עוד כמה אפשרויות נוספות. לדוגמה, במודעת In Discovery, נוכל לעצב את המודעה באופן דומה למודעת טקסט קלאסית. לעומת זאת, במודעת וידאו בסרטון, נוכל לקבוע את כתובת האתר שתופיע במודעה וכתובת האתר בפועל שהגולש יועבר אליה. התצוגה המקדימה תופיע בצד שמאל.

בחירת פורמט המודעה

לאחר לחיצה על הכפתור המודעה שלנו תופיע תחת מסך הקבוצה המתאימה (בהנחה שהגדרנו קבוצה)

תצוגה בממשק אדוורדס של הקמפיין

זהו הבסיס, במקרה ונרצה להוסיף מודעה או קבוצה נוספת, נחזור על התהליך בהתאם לחלקים הרלוונטיים.

Icon

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר