תוספי המודעות, כפי שניתן להסיק משמם, נועדו להפוך את המודעות לאטרקטיביות יותר, למדויקות יותר ולממוקדות מטרה הרבה יותר. כלומר, באמצעות תוספים אלה, אותם מטמיעים בתוך המודעות עצמן, ניתן להגיע לאחוזי הקלקות גבוה יותר וכפועל יוצא מכך, לרווחים גבוהים יותר. כיום קיים מגוון רחב של תוספי מודעות, שאפשר לשלב בקמפיין פרסום בגוגל אדוורדס (AdWords), והם ניתנים לבחירה בהתאם לצורך, בהתאם למטרה שאותה רוצים להגשים ובהתאם לדרך שבה מעוניינים לעשות זאת. אלה יכולים להיות תוספים כמו טקסט נוסף למודעה, פרטי מיקום, לחצני תקשורת ועוד.
מדוע הם חשובים כל כך
אם אתם מנהלים קמפיין אדוורדס, אתם וודאי יודעים עד כמה חשוב שהמודעה שלכם תגיע להישגים גבוהים. מספר רב של קלילים מלקוחות רלוונטיים, מובילים פעמים רבות גם לקניית המוצר או להזמנת השירות (הכנסות גבוהות יותר). תוספי המודעות הם כלי מצוין לכל מנהל קמפיין, כלי שבעזרתו ניתן לשפר את רמת הביצועים של המודעה על ידי שימוש בתוספים הרלוונטיים לה. בעזרת התוספים ניתן למשל להגדיר תוכן נוסף למודעה, להפוך אותה באופן הזה לבולטת ולאטרקטיבית הרבה יותר ובמבחן התוצאה ליהנות בסופו של דבר מרמת חשיפה גבוהה יותר. המשמעות לכך בפועל היא רווחים גבוהים מאותן המודעות וניצול מרבי שלהן. מטרתם העיקרית של תוספי המודעות, הנבחרים בהתאם למידת הרלוונטיות שלהם ליעדי העסק שהוגדרו, היא להגדיל את מספר ההקלקות הכולל על המודעות. מעבר לכך, הם גם יכולים לספק פתרונות יעילים בכיוונים נוספים, כמו דרכים נוספות ליצור קשר עם בעל העסק: בין אם באמצעות הצגת מפה המפנה את הגולש ישירות אל בית העסק (הצגת מיקום מדויק – Location) ובין אם באמצעות הצגת מספרי טלפון של בית העסק לצורך יצירת קשר.
סוגים שונים של תוספים
אפשר למצוא כיום סוגים שונים של תוספים, שהגדרתם במודעה מצריכה עבודה קצרה מקדימה. תוספים אלה, המכונים "תוספים ידניים" תורמים רבות למודעה וכמוזכר לעיל, הם יכולים לעזור בהפיכתה לבולטת יותר. תוספים מסוג אחר, התוספים האוטומטיים, הם אלה המצורפים אוטומטית למודעה ועל פי תחזיות האדוורדס, עשויים לשפר משמעותית את ביצועי המודעות. תוספים אלה, בניגוד לתוספים הידניים, אינם מצריכים הגדרה כלשהי ולכן לא יימצאו ברשימת התוספים המוצגת למשתמש.
מתי יופיעו ומתי לא
הוספת תוספים למודעה איננה מבטיחה כי אלה יופיעו בה בכל רגע. התוספים יופיעו אך ורק בהתקיים מספר תנאים. התנאי הראשון הוא כי אותו תוסף צפוי לשפר את ביצועי המודעה. התנאי השני הוא כי דירוג המודעה כמו גם מיקומה גבוהים מספיק על מנת שתוספים אלה יוצגו בה. דירוגה של המודעה נקבע, בין היתר, תוך התייחסות לתוספים הקיימים ועליו להיות מינימאלי, כפי שנקבע על ידי מערכת אדוורדס, כדי שאלה יוכלו להופיע בה. על מנת להגדיל את הסיכוי להופעת התוספים שנבחרו במודעה יש לוודא כי כל תוסף שנבחר אכן משויך לקמפיין, לחשבון הפעיל או למודעות הרלוונטיות וכי ישנה התייחסות לדרישות הסף של התוספים שנקבעו על ידי המערכת. תוכלו למצוא סוגים שונים של תוספים עם דרישות סף מיוחדות כדי שיוצגו. את הדרישות חשוב לדעת מראש, חשוב להגדיר אותן היטב, ולוודא שאכן עומדים בהן. המטרה היא כאמור לנצל כראוי את התוספים המוצעים לכם.
כמה זה עולה
הצירוף של התוספים לקמפיין איננו כרוך בהוצאה כספית כלשהי. יחד עם זאת, הקלקה עליהם תחויב בדומה לכל קליק אחר. לדוגמה: אם תוסף מסוים הוא תוסף התקשרות – Call Extension (הגולש לוחץ עליו כדי להתקשר לבית העסק), הקליק על תוסף זה יחויב. מעבר לכך, יבוצע גם חיוב עבור פעולות מסוימות, שאותן מאפשרים אותם תוספים. למשל, הורדת אפליקציות על ידי לחיצה על אותו תוסף ועוד. המחיר עבור הקליקים על המודעות זהה למחיר על הקליקים של הכותרות והמחיר על קליק במודעה עם תוספים מחושב באותו האופן בדומה למחיר הקליק על מודעה ללא תוספים.
איך מתזמנים אותם
המערכת מאפשרת לכם, מנהלי הקמפיינים, לתזמן את התוספים שבחרתם, כך שיופיעו בזמנים מסוימים (בשעה מסוימת) או בטווח מסוים של זמנים. למשל, אתם יכולים לבחור לתזמן את התוסף להתקשרות לבית העסק רק בשעות הפעילות שלו (בין השעה תשע בבוקר לחמש אחר הצהריים לדוגמה) או רק בשעות הפחות עמוסות (בין השעה אחת בצהריים לשעה ארבע אחרי הצהריים לדוגמה).
התזמון הזה מאפשר לכם ליהנות מפתרון מדויק ונכון יותר עבור העסק ומהפיכתה של המודעה עצמה ליעילה יותר עבור הלקוח/הגולש.