9 דגשים להקמת קמפיין ממומן בגוגל אדוורדס

הקמת קמפיין ממומן בגוגל אדס

תוכן עניינים

כאשר אנחנו ניגשים להקים קמפיין חדש בגוגל אדוורדס, יש לנו את תהליך העבודה שלנו אבל אני רוצה לתת לכם 9 דגשים חשובים שחייבים ליישם כאשר מקימים קמפיין חדש בגוגל.

1. תתחילו תמיד בקמפיין לרשת החיפוש

רשת החיפוש (מנוע החיפוש של גוגל) זה המקום הכי איכותי, רלוונטי וממוקד בשביל להשיג לקוחות שירכשו את המוצרים או השירות שאתם מספקים. לכן, תמיד ואין פה ספק בכלל תמיד תתחילו ברשת החיפוש של גוגל בבניית קמפיין בגוגל אדוורדס. בניגוד לרשת המדיה שמציגה באנרים ומודעות ללקוחות הפוטנציאלים שלכם בזמן שהם גולשים באתרי אינטרנט אחרים רשת החיפוש תציג להם את המודעות שלכם בזמן שהם הכי צריכים אתכם ומוכנים להזמין את המוצר או השירות שלכם.

בחירת ברשת החיפוש תחת בחירת סוג קמפיין במערכת גוגל אדס

2. בצעו מחקר מילות מפתח

מחקר מילים הוא הבסיס לכל קמפיין אדוורדס מוצלח, אם תתחילו את הקמפיין שלכם עם בסיס טוב, איכותי ויציב הקמפיין שלכם יתנהג בהתאם. את המחקר מילים מומלץ לבצע בכלי של גוגל (מתכנן מילות המפתח).
הדגש במחקר מילים זה לעבוד על איכות המילים ולאו דווקא על כמות החיפושים, כמובן שהביטויים שבחרתם צריכים להיות עם נפח חיפוש אבל בשום פנים ואופן לא על חשבון הרלוונטיות של מילת  המפתח לתחום עיסוקכם.

תעבדו עם אקסל ועמודות, כאשר כבר בשלב המחקר תבצעו הפרדה לקבוצות (בהמשך זה ישמש אותו לבניית קבוצות המודעות), המחקר צריך להיות לעומק ולא רוחבי על כל הנישות יחד.
אם אתם רואי חשבון תבצעו את המחקר מילים ברמת סוג השירות שאתם מספקים.

דוגמא למחקר מילים, מופיע טבלה עם מילות מפתח מסודרות לפי קבוצות מודעות


3. סוגי התאמות של מילות המפתח

ההמלצה שלנו היא להשתמש בכל סוגי ההתאמות: מדויקת, לביטויי וגם התאמה רחבה אבל עם שימוש בפלוסים (+פתיחת+עוסק+פטור), שימוש רק בהתאמה מדויקת תגרום לכך שלא תופיעו בביטויים לא רלוונטיים ובכך התקציב פרסום שלכם ינוצל רק לביטויים איכותיים אבל מצד שני אתם מפספסים הופעות רלוונטיות של לקוחות פוטנציאליים, שימוש בהתאמה רחבה עם פלוסים והתאמה לביטויי תעזור לכם להיחשף למונחי חיפושים נוספים שלא חשבתם.
אם שמת לב שיש מונח חיפוש שלא מופיע אצלכם בהתאמה מדויקת ויש לו עשרות חשיפות ומעלה מדי חודש תוסיפו אותו בהתאמה מדויקת.

שימוש בתאמה רחבה עם פלוסים יכולה לגרום לקמפיין שלכם להופיע על מונחי חיפוש לא רלוונטיים ובכך לגרום לבזבוז תקציב, תעבדו בחוכמה עם מילת המפתח הזו ותשתמשו במילות מפתח שליליות שימנע מראש הופעה שלכם בדברים לא רלוונטיים.

4. הוספת מילות מפתח שליליות

כאשר מקימים קמפיין חדש בגוגל ומשתמשים במילות מפתח בהתאמה לביטוי או בהתאמה רחבה חייבים להוסיף מילות מפתח שליליות ברמת הקמפיין או ברמת קבוצת מודעות, אם לא תגדירו מילות מפתח שליליות המודעות שלכם יוצגו בפני גולשים שחיפשו משהו דומה אבל לא רלוונטי בכלל.
כאשר אתם מוסיפים מילת מפתח שלילית לרשימה תגדירו אותה בהתאמה לביטויי, שימוש בהתאמה רחבה יכולה לגרום למודעות שלכם כמעט ולא להיחשף בפני לקוחות פוטנציאלים.

את רשימת מילות המפתח חובה לתחזק על בסיס שבועי ואם אפשר על בסיס יומי.

הוספת מילות מפתח שליליות במערכת גוגל אדס. רואים שנבחר "הוסף מילות מפתח שליליות או צור רשימה חדשה

5. תשקיעו בקריאיטיב של המודעות שלכם

המפגש הראשון שלכם עם הגולש היא המודעה שלכם, ואתם לא בהכרח המודעה היחידה שהוא רואה, סביר להניח שהוא יראה לפחות 4 מודעות וצריך לבחור איזו מודעה הכי מתאימה למה שהוא חיפש. לכן, המודעה שלכם חייבת להיות רלוונטית וגם עם משפט שמניע לפעולה, מנוסחת היטב וללא שגיאות כתיב.
הטעות הנפוצה ביותר שראינו היא שימוש באותה מודעה בכל הקמפיין, לא משנה מה הגולש חיפש הוא ראה את אותה מודעה כל פעם וכמובן שזה לא הגיוני כי יש הבדל אם הוא מחפש שירותי הנהלת חשבונות או פתיחת עוסק מורשה או אפילו פתיחת עוסק פטור.

רואים שאילתת חיפוש "קורס פסיכומטרי" במנוע החיפוש של גוגל. מתחתיו רואים את התוצאות הראשונות שעלו בחיפוש

6. מקסימום 3-10 מילות מפתח בכל קבוצת מודעות

קבוצת מודעות צריכה להיות ממוקדת ולא רחבה עם 20 מילות מפתח, אם יש לכם יותר מ 10 מילות מפתח תנסו לפצל את קבוצת המודעות ל-2 קבוצות. קבוצת מודעות חייבת להיות ממוקדת סוג מסוים של שירות שאתם מספקים או קטגוריה של מוצרים שאתם מוכרים ולא משהו כללי.

7. תעקבו אחרי כל הפעולות שאתר

לכל קמפיין של את המטרות שלו, במרבית המקרים מדובר על יצירת קשר דרך טופס שהגולש צריך למלא פרטים או להתקשר למספר טלפון. בשביל לנתח את הביצועים של הקמפיין אדוורדס אתם חייבים לעקוב אחרי פעולות הגולשים שביצעו או לא ביצעו המרה. בדרך כלל עוקבים אחרי סוגי המכשיר, מילת המפתח שהובילה להמרה, מיקום גאוגרפי, יום ושעה, איזו מודעה הובילה להמרה ועוד…
לכן, ללא שימוש במעקב אחרי המרות לא תוכלו לנתח את הביצועים בצורה מדויקת.
אנחנו עובדים עם GTM שעוזר לנו להטמיע את כל המעקבים בצורה פשוטה וקלה ליישום.

אל תשכחו לייבא את ההמרות מגוגל אנליטיקס ישירות לממשק של גוגל אדוורדס שלכם.

חלון בחירת סוג המרה במערכת גוגל אדס

8. תשתמשו בכל תוספי המודעות שאתם יכולים

לכתוב מודעה שיווקית וטובה עם 2 כותרות ותיאור כבר לא מספיק בשביל למשוך את עייני הגולש. המודעות של גוגל היום מספקות לגולש מידע מורחב לפני שהוא נכנס לאתר של המפרסם בעזרת תוספי מודעות במגוון רחב של סוגים: מיקום גאוגרפי, קישורים פנימיים (sitelinks), יתרונות מרכזיים, מידע מובנה (מידע על סוגי השירותים שאתם מספקים, מותגים שאתם מוכרים ועוד..), תוסף שיחה, הודעת טקסט ועוד…

לכן, תיכנסו לאזור את המודעות שלכם ותתחילו להוסיף תוספי מודעות בהתאם לרלוונטיות למה שאתם מוכרים.

חלון בחירת תוספים לקמפיין גוגל אדס. רואים רשימה של כל סוגי התוספים (נכסים) שניתן להוסיף

9. תכתבו 3 מודעות לכל קבוצת מודעות

אסור להתעלם מהדגש הסופר חשוב הזה, המינימום של כל קבוצת מודעות הינה 3 מודעות, פחות מזה אתם פשוט פוגעים בעצכם. קבוצת מודעות עם לפחות 3 מודעות תיחשף ל-10% יותר מקבוצת מודעות עם מודעה אחת בלבד. ההמלצה שלנו היא לבנות 3 מודעות דומות אך שונות בפרמטר אחד בלבד אחד מהשנייה: תחליפו את הכותרת השנייה, תחליפו את הכותרת הראשונה או אפילו את עמוד הנחיתה, אם אתם לא בטוחים לגביו.

רואים במערכת גוגל אדס את המודעות חיפוש שיצרנו

לסיכום,

בניית קמפיין בגוגל שעובד בצורה טובה וחכמה דורש המון ניסיון וידע, בנייה לא נכונה של הקמפיין תגרור בזבוז תקציבי פרסום בצורה מיותר.
אנחנו כמובן שממליצים לעבוד עם איש מקצוע, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לעזור לכם להשיג תוצאות טובות יותר בעזרת קמפיין שבנוי בצורה נכונה יותר.

רוצים לנצח את המתחרים שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מהר